golf v 20tdi -08 vaihteistoääni
Valvoja: ffp jäsenet
golf v 20tdi -08 vaihteistoääni
lootasta alkanut kuulumaan kummaa meteliä kytkintä poljettaessa, eli kun auto käy tyhjäkäyntiä vaihde vapaalla ja polkaisee kytkimen pohjaan ja sitten nostaa kytkintä n puoleen väliin ja jättää siihen niin välillä pitää pientä mekkalaa, ikäänkuin sisuskalut helisis lootan sisällä.. välillä ääni kuuluu myös kun kytkin on ylhäällä ja painaa muutaman sentin alaspäin, ääni ei kuulu kun kytkin on pohjassa tai ylhäällä, ainoastaa puolenvälin tuntumassa.
kylmällä laatikolla saa kuulumaan lähes kokoajan mutta lämpimällä satunnaisesti.
autoon on vaihdettu laatikko takuuseen 25tkm sitten ja alkuperäisessä laatikossa oli muutakin vikaa mutta tämä sama ääni kuului myös siittä laatikosta, nykyinen laatikko oli uutena äänetön samaten kuin alkuperäinenkin mutta molempiin tuli tuo yllä mainitsemani ääni muutamien tuhansien kilometrien jälkeen.
Voisiko joku jolla on 6v manuaali golffi tai jetta kokeilla tuota että kuuluuko jollain myös tuo sama ääni. Äänen saa mulla ainakin kuulumaan hyvin kun laittaa puhaltimet ja radion pois päältä kokeilee painella kytkintä.
Mietityttänyt että voiko laatikkoon tulla muutaman tuhannen kilsan jälkeen "välystä" niin että alkaisi pitämään ääntä.
kylmällä laatikolla saa kuulumaan lähes kokoajan mutta lämpimällä satunnaisesti.
autoon on vaihdettu laatikko takuuseen 25tkm sitten ja alkuperäisessä laatikossa oli muutakin vikaa mutta tämä sama ääni kuului myös siittä laatikosta, nykyinen laatikko oli uutena äänetön samaten kuin alkuperäinenkin mutta molempiin tuli tuo yllä mainitsemani ääni muutamien tuhansien kilometrien jälkeen.
Voisiko joku jolla on 6v manuaali golffi tai jetta kokeilla tuota että kuuluuko jollain myös tuo sama ääni. Äänen saa mulla ainakin kuulumaan hyvin kun laittaa puhaltimet ja radion pois päältä kokeilee painella kytkintä.
Mietityttänyt että voiko laatikkoon tulla muutaman tuhannen kilsan jälkeen "välystä" niin että alkaisi pitämään ääntä.
Todennäköisesti joko kaksoismassavauhtipyörä tai kytkin on menossa. Saattaa olla vain painelaakerikin, mutta jos tuon aikoo avata niin samalla tarkastaa myös vauhtipyörän ja vaihtaa kaikki kytkimen hilut.
Omasta ei kuulu mitään ääniä laatikosta tai kytkimestä 3-vaihteen satunnaista takkuilua lukuun ottamatta.
Omasta ei kuulu mitään ääniä laatikosta tai kytkimestä 3-vaihteen satunnaista takkuilua lukuun ottamatta.
6v manuaali.
ensimmäinen massapyörä vaihdettiin 50tkm:n kohdalla se kesti 14tkm..sitten alkoi melkeen heti painelaakeri pitämään ääntä, auto huoltoon ja kun tuli huollosta sanoivat että laitettu koko paketti uusi, auto on ihan normi ajolla n 40tkm/vuosi. kutosvaihdetta en käytä muutakuin satasen rajoituksilla.
ihmetyttää varsinkin tuo että kytkin täryttää kostealla kelillä muutamia kertoja ja lämmettyään pelaa normaalisti..no nuitten asioiden kans pystyy vielä elämään ja seuraava auto ei toivottavasti oo vw konsernin
ensimmäinen massapyörä vaihdettiin 50tkm:n kohdalla se kesti 14tkm..sitten alkoi melkeen heti painelaakeri pitämään ääntä, auto huoltoon ja kun tuli huollosta sanoivat että laitettu koko paketti uusi, auto on ihan normi ajolla n 40tkm/vuosi. kutosvaihdetta en käytä muutakuin satasen rajoituksilla.
ihmetyttää varsinkin tuo että kytkin täryttää kostealla kelillä muutamia kertoja ja lämmettyään pelaa normaalisti..no nuitten asioiden kans pystyy vielä elämään ja seuraava auto ei toivottavasti oo vw konsernin
joo en tiedä valmistajaa minäkään..kaverin 300tkm ajettuun 320 bemariin vaihdettiin kytkinlevy ja massapyörä oli ihan ok ja alkuperäinen..aikaisemmissa omistamissani iv golffeissa ollut myös alkuperäiset massapyörät ja mittarissa 200tkm:n molemminpuolin eikä värinöitä ym muitakaan ongelmia ole ollut, nyt tämä 2 litranen golffi tuntuis olevan ihan täys paska.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa