golf v 20tdi -08 vaihteistoääni

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

golf v 20tdi -08 vaihteistoääni

ViestiKirjoittaja pasi. » 25.10.2011 14:04

lootasta alkanut kuulumaan kummaa meteliä kytkintä poljettaessa, eli kun auto käy tyhjäkäyntiä vaihde vapaalla ja polkaisee kytkimen pohjaan ja sitten nostaa kytkintä n puoleen väliin ja jättää siihen niin välillä pitää pientä mekkalaa, ikäänkuin sisuskalut helisis lootan sisällä.. välillä ääni kuuluu myös kun kytkin on ylhäällä ja painaa muutaman sentin alaspäin, ääni ei kuulu kun kytkin on pohjassa tai ylhäällä, ainoastaa puolenvälin tuntumassa.

kylmällä laatikolla saa kuulumaan lähes kokoajan mutta lämpimällä satunnaisesti.

autoon on vaihdettu laatikko takuuseen 25tkm sitten ja alkuperäisessä laatikossa oli muutakin vikaa mutta tämä sama ääni kuului myös siittä laatikosta, nykyinen laatikko oli uutena äänetön samaten kuin alkuperäinenkin mutta molempiin tuli tuo yllä mainitsemani ääni muutamien tuhansien kilometrien jälkeen.

Voisiko joku jolla on 6v manuaali golffi tai jetta kokeilla tuota että kuuluuko jollain myös tuo sama ääni. Äänen saa mulla ainakin kuulumaan hyvin kun laittaa puhaltimet ja radion pois päältä kokeilee painella kytkintä.

Mietityttänyt että voiko laatikkoon tulla muutaman tuhannen kilsan jälkeen "välystä" niin että alkaisi pitämään ääntä.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 26.10.2011 8:25

Kuullostaa kaksoismassan tulevalta antautumiselta...

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 26.10.2011 10:04

Todennäköisesti joko kaksoismassavauhtipyörä tai kytkin on menossa. Saattaa olla vain painelaakerikin, mutta jos tuon aikoo avata niin samalla tarkastaa myös vauhtipyörän ja vaihtaa kaikki kytkimen hilut.

Omasta ei kuulu mitään ääniä laatikosta tai kytkimestä 3-vaihteen satunnaista takkuilua lukuun ottamatta.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 26.10.2011 20:01

Kaksoismassat pitää ääntä kytkin puolessavälissä, tosi ei kovaa, vaikka olisivat uusiakin.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 27.10.2011 17:47

kaksoismassakin vaihdettu viimeksi 80tkm:n kohdalla nyt mittarissa 119tkm. Huolto lupasi selvitellä asiaa maahantuojan kanssa ja ilmoittelee..eihän se oliskaan ku neljäs massapyörä vasta :)

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 27.10.2011 20:39

Neljäs 2-massavauhtipyörä? Mikä voi laittaa 100tkm ajettuun autoon sellaisen vaihtorumban?

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 27.10.2011 20:43

DSG ja alhaiset kierrokset?

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 27.10.2011 21:12

6-v manuaali taitaa olla, siksipä sitä ihmettelenkin. No, eipä se saisi dsg:lläkään niin nopeasti hajota.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 28.10.2011 7:59

6v manuaali.

ensimmäinen massapyörä vaihdettiin 50tkm:n kohdalla se kesti 14tkm..sitten alkoi melkeen heti painelaakeri pitämään ääntä, auto huoltoon ja kun tuli huollosta sanoivat että laitettu koko paketti uusi, auto on ihan normi ajolla n 40tkm/vuosi. kutosvaihdetta en käytä muutakuin satasen rajoituksilla.

ihmetyttää varsinkin tuo että kytkin täryttää kostealla kelillä muutamia kertoja ja lämmettyään pelaa normaalisti..no nuitten asioiden kans pystyy vielä elämään ja seuraava auto ei toivottavasti oo vw konsernin

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.10.2011 8:07

Liki kaikissa (ainaki diesel) autoissa on nykyään kaksoismassa, joten siitä ei pääse yli eikä ympäri.

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 28.10.2011 12:08

Liki kaikissa (ainaki diesel) autoissa on nykyään kaksoismassa, joten siitä ei pääse yli eikä ympäri.


joo se on totta mutta muissa se vain tuntuu kestävän sille tarkoitetun elinkaaren

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.10.2011 14:24

En kyl tiedä vaggineiden dmf valmistajaa... sachs?
Mitä lie esim toipotta käyttää?

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 28.10.2011 22:17

joo en tiedä valmistajaa minäkään..kaverin 300tkm ajettuun 320 bemariin vaihdettiin kytkinlevy ja massapyörä oli ihan ok ja alkuperäinen..aikaisemmissa omistamissani iv golffeissa ollut myös alkuperäiset massapyörät ja mittarissa 200tkm:n molemminpuolin eikä värinöitä ym muitakaan ongelmia ole ollut, nyt tämä 2 litranen golffi tuntuis olevan ihan täys paska.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 29.10.2011 15:57

No 300tkm on jo OK jos tuo hajoaa.
Onhan se itellekki paljastunu jälkikäteen että 2.0 nokivasaraa ei välttämättä kannattais hankia. Nyt nokalla on 152tkm joista 70tkm itse ajettua, ja imusarjan läppä antautui ensin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa