Crafter 2.5 TDI ja vaihteisto

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

large
-
Viestit: 11
Liittynyt: 29.12.2010 21:57

Crafter 2.5 TDI ja vaihteisto

ViestiKirjoittaja large » 20.10.2011 20:51

Erään projektisuunnitelman tiimoilta kaipaisin tietoa VW Crafter -pakettiauton 6-vaihteisesta vaihteistosta ja sen kaavelin pulttijaosta.

Onko Crafterin 2.5 TDI samaa suoraa vitossylinteristä moottoriperhettä kuin VAG 2.5 TDI:t, joita on ollut Transportereissa ja Audilla ja joita myös Volvo käytti 1990-luvulla?

Onko Crafterin 6-vaihteisen manuaalin kytkinkopan pulttijako siis sama kuin noissa aiemmissa 2.5 TDI koneissa?

Onko Crafterin vaihteistossa nopeusmittarille anturia vai otetaanko signaali joltakin pyörältä tai tasauspyörästöstä? Mistä mahtaisi löytää tietoa 6-vaihteisen manuaalin välityksistä?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 20.10.2011 22:59

Ei ole sama kone kuin transportereissa ja Audeissa. Nois oli jakajapumpulliset koneet ja uusimmassa pumppari-ratkaisu. Crafterin koneet on puolestaan c'mon railia. Enempi ei sit olekaan tietoa tähän hätää. :)

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 21.10.2011 21:15

Itse asiassa Crafterin kone on hyvin läheistä sukua esim. ACV:lle.

Esimerkiksi venakoppa on sama. Pakosarja näyttäisi olevan bolt on, jopa siinä määrin että crafterin turbo + pakosarja- yhdistelmä saattaa vielä löytää tiensä T4 Caravellen pellin alle.

Crafterissa(kin) on useita eri koodeilla olevia vaihteistoja, taas riippuen mm. kokonaispainosta, korin korkeudesta ja moottorista. Jos joku tietty laatikko kiinnostaa, saattaisi välityksetkin selvitä.

Peltsi
-
Viestit: 74
Liittynyt: 6.4.2005 19:37

ViestiKirjoittaja Peltsi » 21.10.2011 21:55

Ei vieläkään täysin varma tieto, mutta vahvasti muistan kuulleeni, että tuon 2.5l Crafterin koneen lohko olisi sama kuin T4 portterin koneessa.
Ainakin kampiakselin kuningaspultti ja hihnapyörä on täysin sama.
Laatikko itsessään on muuten yllättävän kevyt! yksinkin jaksaa tuota helposti nostella.

large
-
Viestit: 11
Liittynyt: 29.12.2010 21:57

ViestiKirjoittaja large » 22.10.2011 9:03

Tässä tapauksessa nyt kiinnostaa lähinnä tuon Cratfterin koneen kytkinkopan kiinnityspinta lohkossa eli jos se on sama kuin vanhemmassa niin sitten kannattaa jatkaa suunnitelmia. Muutenhan koneissa on toki eroja.

Olisko kellään nyt varmaa tietoa tuosta onko lohko tai edes kytkinkopan kiinnityksen jako sama?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa