Mikä mahtaa olla vika, 4-,5- ja 6-vaihteilla auto tärisee/resonoi runkoon?
2000- 2400 kierrosta on koneessa ja lähtee kiihdyttään, tärinä alkaa. Mitä isompi vaihde sitä kovempi tärinä. Vaikuttaisi siltä että tärinä on voimakkain takakontin paikkeilla.
Autoon on vaihdettu kiinteä vauhtipyörä ja sachs jäykempi kytkin+asetelma. Auto seiso ennen remonttia noin 3 viikkoa
4-motion TDI Borassa omituinen tärinä/resonointi
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 98
- Liittynyt: 29.7.2006 22:02
-
- -
- Viestit: 98
- Liittynyt: 29.7.2006 22:02
Kiinteävauhtipyörä
En kyllä usko että se vauhtipöyrä vois vaikuttaa. Ja miten se ravistus tulee auton takaosasta. Onko kenelläkään tietoa mikä haldexissa voisi tehdä tällaista?
Onko muita 4-motionin omistajia, joilla olisi vaihdettu kiinteä vauhtipyörä, eikä olisi tällaista ominaisuutta??
6-vaihteella tärinä on kyllä niin karsee, et eroon on päästävä hinnalla millä hyvänsä :)
Onko muita 4-motionin omistajia, joilla olisi vaihdettu kiinteä vauhtipyörä, eikä olisi tällaista ominaisuutta??
6-vaihteella tärinä on kyllä niin karsee, et eroon on päästävä hinnalla millä hyvänsä :)
Tuosta omastani olen vuosien saatossa tutkinut kaikki mahdolliset ja mahdottomat paikat, sekä vaihtanut moottorin kumityynyt yms. ihan vaan kokeilu mielessä. Kardaaniakin on tullut äimisteltyä useamman kerran, mutta eipä ole mitään vikaa löytynyt.
Viime aikoina en ole enää edes jaksanut tutkia mahdollisia tärinän syitä, kun mitään rikkinäisiä osia ei ole tullut kolmessa vuodessa vastaan, vaikka ajettukin on ihan reilulla jalalla. Eli lopputulos on ainakin minun mielestä että 7kg kiinteä vauhtipyörä ei ole mukavuudeltaan paras 1.9tdi koneeseen, mutta muuten kyllä kiva jos ei pikku tärinät ja laatikon kolinat haittaa..
Viime aikoina en ole enää edes jaksanut tutkia mahdollisia tärinän syitä, kun mitään rikkinäisiä osia ei ole tullut kolmessa vuodessa vastaan, vaikka ajettukin on ihan reilulla jalalla. Eli lopputulos on ainakin minun mielestä että 7kg kiinteä vauhtipyörä ei ole mukavuudeltaan paras 1.9tdi koneeseen, mutta muuten kyllä kiva jos ei pikku tärinät ja laatikon kolinat haittaa..
ja niitähän on edessä sekä takana.
tosin eri numeroilla ovat.
7M0521127A edessä
1J0521307C tai D takana
tommoset löytyi katalookista tosin hinnat ei itsellä ainakaan aivna kokeilu kynnystä yli.
tokihan äkkiä kartaanin käyttää irti että pääsee kokeileen vähän paremmin.
1H0521349 tuo tukilaakeri toki voisi olla yksi mutta yleensä kun semmoinen menee niin autolla ei kyllä ajella pitkään.
tosin eri numeroilla ovat.
7M0521127A edessä
1J0521307C tai D takana
tommoset löytyi katalookista tosin hinnat ei itsellä ainakaan aivna kokeilu kynnystä yli.
tokihan äkkiä kartaanin käyttää irti että pääsee kokeileen vähän paremmin.
1H0521349 tuo tukilaakeri toki voisi olla yksi mutta yleensä kun semmoinen menee niin autolla ei kyllä ajella pitkään.
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 30.9.2007 19:27
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa