1.9 ahuun portterin suuttimet
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 ahuun portterin suuttimet
Eli käykö ahuun 2.5 vm03 102hp portterin suuttimet tai siis onko ne yhtään suuremmat.kuinkas käy laittaa ahuun 1z syöttöpumppu.olis itsellä 1z alta 200t ajettu pumppu ahun 600t ajetun tilalle
Suuttimet
No kun kaikki muut viat tarkistettu.la auto tuntuu nii laiskalta.maf uusi.aloitus tarkistettu.kuuleri putsattu ja paikattu.ahdot portin kans 0.7 ilman 1.3 ja ei vaikuttanu vetoihin ahdon nousu mitenkään.nii tuli mieleen et olisko nestepää kulunu ja ei enää Anna riittävästi soppaa.ja iq säätö (1.6)ei vaikuttanu kulkuun juurikaan sinistä alkoi vaan pölläyttämään eli olisko Suuttimissa ja nestepääs vikaa.ja tollaset korvaavat osat olis olemas.ja mustaa ei pölläytä millään
suuttimet
Ei mitään ihmeellisiä vikakoodia. Jostain jännitteestä valittaa mutta ei liity tohon on varmaan huono akku.vag-com:lla tutkimu ja kaikki pitäis olla ihan ok muutta vedot katees pitää tänään kattoa onko nokan ajoitus ok kun siitä on ollu kansi irti edeltävällä.mutta kallistun mihin suuttimiin kun pitkä joutokäynti nii sen jälkeen savuttaa sinistä
Suutinkärjet on Portterissa isommat, jos noihin dsla150... numeroihin on uskominen
Suutinrungotkin on kyllä pitemmät, ei ne ihan heittämällä mene paikalleen.
1Z:n pumppu pitäisi olla suoraan vaihtokelpoinen AHU:n pumpun kanssa (molemmissa 8-napainen liitin).
Ei kai vakio AHU voi oikein ripeä ollakaan? 90 hv ja noin 200 Nm vääntöä, ei sillä 1500 kg lentämään rupea.
Moottorin mekaanisen kunnon määrittäminen voisi olla järkevää ennen virittelyjä, jos koneella on 600 tuhatta kilsaa rullattu. Öljynpaineet, puristuspaineet, ohivuodot. Suuttimien avautumispaineet kans, tarvittaessa säätö tai kärkien uusinta.
Suutinrungotkin on kyllä pitemmät, ei ne ihan heittämällä mene paikalleen.
1Z:n pumppu pitäisi olla suoraan vaihtokelpoinen AHU:n pumpun kanssa (molemmissa 8-napainen liitin).
Ei kai vakio AHU voi oikein ripeä ollakaan? 90 hv ja noin 200 Nm vääntöä, ei sillä 1500 kg lentämään rupea.
Moottorin mekaanisen kunnon määrittäminen voisi olla järkevää ennen virittelyjä, jos koneella on 600 tuhatta kilsaa rullattu. Öljynpaineet, puristuspaineet, ohivuodot. Suuttimien avautumispaineet kans, tarvittaessa säätö tai kärkien uusinta.
Suuttimet
Eli siis portterin omat olis vähä isommat ja menee paikalleen pienellä mulkkauksella.
Ei taida olla enää alkuperäinen kone jos on nii vaihtokansi ainakin on laitettu,Koneen kunto tuntui olevan ihan ok ei ota öljyä lähtee hyvin käymään ja käy tasaseen,ja lentoon sen ei tarvi lähteäkkään mutta ku se on sellasen pehmosen tuntunen.
Osa syyllinen löyty ja parani huomattavasti,vaihdoin spumpun paineennsäätimen toisesta pumpusta nii hävis sininen savu ja vastaa kaasuun paremmin ja tuloo jopa vähä mustaa
Ei taida olla enää alkuperäinen kone jos on nii vaihtokansi ainakin on laitettu,Koneen kunto tuntui olevan ihan ok ei ota öljyä lähtee hyvin käymään ja käy tasaseen,ja lentoon sen ei tarvi lähteäkkään mutta ku se on sellasen pehmosen tuntunen.
Osa syyllinen löyty ja parani huomattavasti,vaihdoin spumpun paineennsäätimen toisesta pumpusta nii hävis sininen savu ja vastaa kaasuun paremmin ja tuloo jopa vähä mustaa
Tuskin kannattaa vanhoja ACV:n suuttimia alkaa laittaa AHU:un.
Suihkuputket joutuisi varmaan vaihtamaan, tai sitten siirtää kärjet AHU:n runkoihin ja säätää paineet.
Järkevämpi on laittaa suosiolla vaikka ultime tai race-kärjet. Tai AFN:n vakiosuuttimet, nehän on vähän isommat ja sopivat heittämällä.
EDIT:
Cordoba on tosin vissin 300 kg kevyempi kuin Passat, ja välityksetkin vissin lyhyemmät.
Suihkuputket joutuisi varmaan vaihtamaan, tai sitten siirtää kärjet AHU:n runkoihin ja säätää paineet.
Järkevämpi on laittaa suosiolla vaikka ultime tai race-kärjet. Tai AFN:n vakiosuuttimet, nehän on vähän isommat ja sopivat heittämällä.
EDIT:
Cordoba on tosin vissin 300 kg kevyempi kuin Passat, ja välityksetkin vissin lyhyemmät.
Ne suuttimien pitimien (se y/haarukkaosa, josta pultti menee läpi) aluslevyt on 2.5:ssä noin 3-4 cm tapit ja 1.9:ssä vajaan sentin.
Minimivaatimus on pitemmät pultit ja sitten ne tapit kaveriksi sekä suihkuputkien taivutus (jos onnistuu?).
Tehokkaamman Portterin kärjet on dieselkontorin mukaan 764:t, kuten aiemmassa viestissä kirjoitin.
Minimivaatimus on pitemmät pultit ja sitten ne tapit kaveriksi sekä suihkuputkien taivutus (jos onnistuu?).
Tehokkaamman Portterin kärjet on dieselkontorin mukaan 764:t, kuten aiemmassa viestissä kirjoitin.
Kyllä portterin suuttimet menee suoraan mutta käytättää helposti paluubanjot irti että saa haarukoiden pultit kiristettyä.
ACV:ssa on samat kärjet kuin AHUssa.
AHY:ssa 764, AXG:ssa 10xx.
Volvon AELissa on ne 502t, käytännössä samankokoiset kun 764:t.
Mut virihommiin tosiaan toimiva konsti on laittaa isompaa kärkeä vanhoihin runkoihin JA samalla säätää avautumispaineet kohdalleen, muuten tulee savua ja käryä liikaa.
ACV:ssa on samat kärjet kuin AHUssa.
AHY:ssa 764, AXG:ssa 10xx.
Volvon AELissa on ne 502t, käytännössä samankokoiset kun 764:t.
Mut virihommiin tosiaan toimiva konsti on laittaa isompaa kärkeä vanhoihin runkoihin JA samalla säätää avautumispaineet kohdalleen, muuten tulee savua ja käryä liikaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa