Mooron
Tuli ostettua tuollainen autoliikkeestä kesäkuun alussa ja siitäkös harmit alkoivat. Välittömästi seuraavana päivänä kovia nykäyksiä -> takuuhuoltoon jossa todettiin coolerin putkien liitokset löysiksi ja parista liitoksesta puuttui tiivisteet. Siitä parin viikon päästä moottorin vikavalo päälle ja todettiin, että ilmamassamittari rikki -> takuuvaihtoon. Kaksi päivää myöhemmin sama juttu -> takuuremppaan. Kun ko. osa oli vaihdettu, lähdin korjaamon pihalta jolloin n. 100m pitkä sininen/harmaa savu perässä. Auto takaisin liikkeeseen jossa todettiin nokka-akselin kuluneen loppuun sekä pari venttiilinnostimen kuppia kuluneen puhki. No auto oli VIISI viikkoa korjaamolla jonka jälkeen sain taas käyttöön. Sen jälkeen alkoi turbo pitämään sellaisia kovia korahduksia (saman tapaisia kun jossain paremmissakin vehkeissä kun hukkaportti korahtelee). Eikun jälleen korjaamolle jossa todettiin turbon ahtavan liikaa alakierroksilla. Ei kun säätöön.
No näiden jälkeen kulkine pelasi hienosti pari viikkoa mutta sen jälkeen alkoi taas ongelmat. Niitä on nyt tullut viikon aikana seitsemän kertaa. Eli viimeisin vika on se kun ajelen ns. pintakaasulla, alkaa sellainen pieni nykytys/ravistus joka loppuu jos helppaa kaasusta/painan ihan vähän lisää. Tätä voi jatkua muutaman minuutin ajan mutta kun hieman "kiusaa" konetta, alkaa pakoputkesta tulemaan sellaista harmaan valkoista savu taivaan täydeltä (ehkä joukossa hieman sinistäkin) koneen ollessa todella tehottoman tuntuinen, ihan niinkuin ei turboa olisikaan. Kun tämä savutus loppuu, yleensä minuutin jälkeen kaikki toimii niin kuin pitääkin, turbo suhisee ja kiihtyy niinkuin kuuluukin. Vialle ei löydy mitään yhteistä tekijää, kylmää/kuumaa konetta vaan vika voi ilmestyä heti aamulla niinkuin tänäänkin, mutta ihan samalla tavalla vika voi ilmetä vasta 100km ajon jälkeenkin.
Eli summa summarum, olisiko jotain hyvää vinkkiä mitä vien maanantaina ostoliikkeeseen eli mistä nyt aletaan vikaa hakemaan?
VW Passat 77kw -07 BLS nykiminen ja savutus
Valvoja: ffp jäsenet
Näyttää siltä että oikeusjuttu tulee tästä. Eli et sano mitään niille. Olet vaan ihmeissään kun ei pelitä. Jos alat antamaan läpi luotaavaa diagnoosia asiasta voidaan olettaa , että olet raplannut konetta. Tällöin automaattisesti ostoliikkeen vastuu valahtaa pöntöstä alas.
Tyhmänä tiskille tihrustamaan!
Tyhmänä tiskille tihrustamaan!
No niin, aikaa on mennyt ja auto ollut korjaamolla muutamaan otteeseen. Kaiken tuon edellisen jälkeen autossa todettiin EGRn olevan kuitenkin rikki (Käyttöautossa (KA) sanottiin, että on OK) sekä EGRn paineventtiili tai joku sellainen josta oli myös toinen alipaineletku poikki ja toinen murtunut (näitäkään ei KA:ssa huomattu). Samalla uusittiin Käyttöauton vaihtama tiiviste coolerin ja turbon välistä, oli laitettu väärä tiiviste l. se vuosi. No pari viikkoa ajoa ja eikun nypytys/savutus jatkuu sekä ahtopaineet sekoilee. Välillä tuntuu ettei ahda lainkaan ja välillä ahtaa niin, että kaasusta helpatessa päästää jo paineita takaisin ilmanputsariin.
Ahdinta koitettu säätää useaan otteeseen, mutta aina hetken kuluttua paineet on päin paikkaa jonne aurinko ei paista!
Auton myynyt liike ilmoitti, että vaihdamme vielä turbon jonka jälkeen he eivät aio laittaa enää euroakaan ko. auton remppaan.
Turbo vaihdettiin eilen ja nyt takana muutama sata kilometriä eikä vielä ole olllut mitään ongelmaa???
Tästä kaupasta liike ei kyllä saanut muuta kuin takkiin ja taitaa parin seuraavankin kaupan katteet olla mennyt tähän autoon. Hienosti liike on ottanut vastuunsa tästä autosta vaikka jokunen kiloeuroa tähän on jo uponnut.
Ahdinta koitettu säätää useaan otteeseen, mutta aina hetken kuluttua paineet on päin paikkaa jonne aurinko ei paista!
Auton myynyt liike ilmoitti, että vaihdamme vielä turbon jonka jälkeen he eivät aio laittaa enää euroakaan ko. auton remppaan.
Turbo vaihdettiin eilen ja nyt takana muutama sata kilometriä eikä vielä ole olllut mitään ongelmaa???
Tästä kaupasta liike ei kyllä saanut muuta kuin takkiin ja taitaa parin seuraavankin kaupan katteet olla mennyt tähän autoon. Hienosti liike on ottanut vastuunsa tästä autosta vaikka jokunen kiloeuroa tähän on jo uponnut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa