Onko joku mittaillut saako matalammalla alustalla säästöä kulutukseen?
omassa tdi borassa on pitkän ajan keskikulutus tietokoneen mukaan 5.0l/100m, lyhyen ajan keskikulutus 100-200km:n matkalla jää helposti reippaalla ajolla 4.7-4.8 litraan, mikä lienee aika normaali kulutus tälle yhdistelmälle.. ajatus olisi laittaa 50/40 tai 60/40 alusta ja metallinen pohjapanssari (nykyään ei ole lainkaan), josko sillä jotain säästöä saisi kulutukseen..
Madallussarjan vaikutus kulutukseen?
Valvoja: ffp jäsenet
Eipä nuo pahoja kulutuksia kuulosta olevan.
Äkkiseltään kuvittelisin että jos alustasarja jotain säätöä tekee kulutukseen -> se sitä nostaa. Perustelen sitä kahdella seikalla.
- Ensinnäkin pienemmät joustovarat ja jäykempi alusta -> vähemmän joustoa ja kitkaa tulee lisää ja sitä kautta nostaa kulutusta.
-Toiseksi tuskin sulla alustasarjan kans perus 15" rattaat on alla ja sitä kautta taas nostaa kulutusta.
Mutuilua enämpi tai vähempi
Äkkiseltään kuvittelisin että jos alustasarja jotain säätöä tekee kulutukseen -> se sitä nostaa. Perustelen sitä kahdella seikalla.
- Ensinnäkin pienemmät joustovarat ja jäykempi alusta -> vähemmän joustoa ja kitkaa tulee lisää ja sitä kautta nostaa kulutusta.
-Toiseksi tuskin sulla alustasarjan kans perus 15" rattaat on alla ja sitä kautta taas nostaa kulutusta.
Mutuilua enämpi tai vähempi
Tuolla naapurissa on ainakin cordobaa madallettu pienemmän kulutuksen toivossa, ja vähän kaikkee muutakin..
http://www.seatclubfinland.com/foorumi/ ... sc&start=0
Mutta en kyllä ite noita kulutuksia pahana pitäisi, mitä sulla nyt borassa on. Passatilla hyvä ku pääsee alle kuuteen litraan.
http://www.seatclubfinland.com/foorumi/ ... sc&start=0
Mutta en kyllä ite noita kulutuksia pahana pitäisi, mitä sulla nyt borassa on. Passatilla hyvä ku pääsee alle kuuteen litraan.
-
- -
- Viestit: 311
- Liittynyt: 21.4.2005 20:42
Riippuu aika monestakin asiasta, mutta nyrkkisääntönä madallus laskee aina kulutusta, ellei mikään muu asia myös muutu huonompaan suuntaan(noin 50mm maavaraan asti). Madallusta enemmänkin säästöä voi tuoda samalla asennettava pohjapanssari, jos se tehdään oikein. Karkea arvio autoa sen enempää nähneenä noin 8-10% säästö noin isolla madalluksella ja pohjapanssarilla. Perän kuuluisi jäädän noin 10-15mm korkeammalle kuin keulan tai 1-2 astetta.
Myös muita keinoja on sen kulutuksen laskuun joista voi lukea täältä:
http://ecomodder.com/forum/
Sivut on olleet sekaisin pari päivää eikä aunneet minulle nyt, mutta tuolta voi löytää kaiken tarvittavan tiedon millä muutoksilla voi polttoaineen kulutustaan laskea. 1.9 tdi farkku cordoballa pääsin viime kesänä pienimmillään 2.6 litran laskettuun kulutukseen ja tankilla 1869 km mikä vastasi 2.9 litran kulutusta.
Myös muita keinoja on sen kulutuksen laskuun joista voi lukea täältä:
http://ecomodder.com/forum/
Sivut on olleet sekaisin pari päivää eikä aunneet minulle nyt, mutta tuolta voi löytää kaiken tarvittavan tiedon millä muutoksilla voi polttoaineen kulutustaan laskea. 1.9 tdi farkku cordoballa pääsin viime kesänä pienimmillään 2.6 litran laskettuun kulutukseen ja tankilla 1869 km mikä vastasi 2.9 litran kulutusta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa