Golf V 2.0 TDI laiska käynnistymään

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

UniCue
-
Viestit: 13
Liittynyt: 12.7.2011 13:37

Golf V 2.0 TDI laiska käynnistymään

ViestiKirjoittaja UniCue » 1.9.2011 8:22

Mistähän kannattaisi alkaa etsimään vikaa kolopallosta, kun käynnistyminen tuntuu olevan melko laiskaa yleensä. Useamman sekunnin joutuu sahaamaan ennen kuin lähtee käyntiin ja jos lopetat sahaamisen kesken ja kokeilet uudestaan, niin lähtee heti käyntiin.
Hehkun valo palaa normaalisti kun virrat laittaa päälle ja myös "tupla" hehkutusta on kokeiltu ilman vaikutusta.
Silläkään ei tunnu oleman merkitystä onko auto kylmä vai lämmin. Välillä taas lähtee käyntiin heti kun avainta on kääntänyt.
Vuosimalli on -04 ja koneena on BKD jos en ihan väärin muista.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 1.9.2011 12:20

Mulla samanlaisessa autossa oli myös käynnistysongelmia lämpöisenä.
Kylmänä,tai siis nyt kesäkylmillä lähti kun avainta näytti,auto ollut juhannuksesta.
Vauhtipyörän vaihdon jälkeen lähtee paljon paremmin käymään,luulisin että normaalisti.
Jotenkin tuo rikkinäinen vauhtipyörä sotki tuota käynnistystapahtumaa.
Mullakin teki tolleen,että jos lopetti sahaamisen ja yritti uudestaan niin heti lähti.

Onko sulla vauhtipyörä kunnossa?

UniCue
-
Viestit: 13
Liittynyt: 12.7.2011 13:37

ViestiKirjoittaja UniCue » 2.9.2011 10:15

En kyllä osaa sanoa vauhtipyörän kunnosta mitään, mutta en kyllä oikein ymmärrä miten se aiheuttaisi edellä mainittuja oireita.
Kaverin passatti on melkein yhtä laiska käynnistymään ja siihen on muutama kuukausi sitten vaihdettu vauhtipyörä.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 2.9.2011 11:57

Onko tästä viestiketjusta mitään apua? Vaikka pakkasia ei vielä olekaan..

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 2.9.2011 12:59

Meillä samaa vikaa mutta ainoastaan kuumana, kylmänä lähtee aina kuin palmun alta, hyvä kun startti ehtii kehällä käydä. Kuumana taas saa sahata välillä melkein 3s, parhaimmillaankin saa pyörittää 3-4 kertaa pidempään kuin kylmänä. Auto profiilin -04 Touran 2.0TDI AZV-moottorilla, siis 100kw versio kuten ekoissa Touraneissa oli.
Uusi vauhtis ja kytkinpaketti vaihdettu vuosi sitten, muttei vaikuttanut millään lailla tuohon kuumakäynnistykseen.
Asiasta tiedusteltu vw:n sähkäreiltä jotka ratkaisseet kyseistä ongelmaa startin kaapeleiden/maakaapeleiden liitoksia puhdistamalla ja äääritapauksissa startteja uusimalla. Kuumana ei vaan startti pyöritä tarpeeksi kovaa ja jokin mitta-arvo ei täyty riittävän nopeasti ja käynnistyminen viivästyy. Tiedä sitten..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 2.9.2011 14:11

Osassa 2-litraisista on softassa tuo kuumakäynnistyksen rpm-raja, sitä tiputtamalla lähtee kuumanakin käyntiin heti eikä tarvii sahailla.

Myös DSG-vaihteellisten käynnistymiseen olen saanut parannusta ohjelmaa muuttamalla, tosin pakkaskeleistä ei ole vielä kokemusta.

Ja on halvempaa ja nopeampaa kuin startin vaihto :).

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 2.9.2011 20:33

^¨kiitos, toi oli hyvä tieto. Saisiko udella tarkemmin mitä bittiä pitäisi muuttaa?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 2.9.2011 20:36

300->100

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 2.9.2011 21:09

Eli itsediagnoosi->moottorinohjainlaite->perussäätö ja sieltä?
Vai itsediagnoosi-> moottorinohjainlaite->mukautus?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 2.9.2011 21:13

kyllä vaatii ihan syvempää ohjelman puukotusta, softauksen yhteydessä yleensä tehdään.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 2.9.2011 22:10

Okkei.

UniCue
-
Viestit: 13
Liittynyt: 12.7.2011 13:37

ViestiKirjoittaja UniCue » 5.9.2011 7:16

Juuri meinasinkin kysyä, että onnistuuko ihan VAG-COMin kanssa vai pitääkö viedä jollekin ammattilaiselle, mutta vastaus näköjään tulikin.

Tuli viikonloppuna seurailtua startteja niin tuntuu, että lämpinä lähtee paremmin käyntiin kuin esim. aamun ensimmäisellä, joka tuntuu olevan välillä aika moista rynkytystä. Tuntuu, että kohta joku paikka antaa periks jollei asialle tee jotain.

Peltilehmä
-
Viestit: 51
Liittynyt: 7.9.2011 14:18

ViestiKirjoittaja Peltilehmä » 7.9.2011 14:25

Niin itsellä Skoda 2.0 tdi ja ongelmia aamuisin kun käynnistää kylmänä.
Vika on vedenlämpöanturissa, vaihtamalla se niin käynnistys paranee. Anturi lähettää viallisen lämpöarvon moottorin ohjainyksikölle ja täydellistä hehkutusta ei tehdä.
Sokdilakkiin maksoi kyseinen anturi marmorilta 37,4 euroa.

En vielä ole vaihtanut kun en ole ehtinyt.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 7.9.2011 18:01

Ei muuten auta tuo anturi aina.

hece85
-
Viestit: 39
Liittynyt: 24.4.2007 21:51

ViestiKirjoittaja hece85 » 13.9.2011 19:59

Oisko kellään kuvaa mistä kohti konetta ko. anturi löytyy?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa