Golf V 2.0 TDI laiska käynnistymään
Valvoja: ffp jäsenet
Golf V 2.0 TDI laiska käynnistymään
Mistähän kannattaisi alkaa etsimään vikaa kolopallosta, kun käynnistyminen tuntuu olevan melko laiskaa yleensä. Useamman sekunnin joutuu sahaamaan ennen kuin lähtee käyntiin ja jos lopetat sahaamisen kesken ja kokeilet uudestaan, niin lähtee heti käyntiin.
Hehkun valo palaa normaalisti kun virrat laittaa päälle ja myös "tupla" hehkutusta on kokeiltu ilman vaikutusta.
Silläkään ei tunnu oleman merkitystä onko auto kylmä vai lämmin. Välillä taas lähtee käyntiin heti kun avainta on kääntänyt.
Vuosimalli on -04 ja koneena on BKD jos en ihan väärin muista.
Hehkun valo palaa normaalisti kun virrat laittaa päälle ja myös "tupla" hehkutusta on kokeiltu ilman vaikutusta.
Silläkään ei tunnu oleman merkitystä onko auto kylmä vai lämmin. Välillä taas lähtee käyntiin heti kun avainta on kääntänyt.
Vuosimalli on -04 ja koneena on BKD jos en ihan väärin muista.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Mulla samanlaisessa autossa oli myös käynnistysongelmia lämpöisenä.
Kylmänä,tai siis nyt kesäkylmillä lähti kun avainta näytti,auto ollut juhannuksesta.
Vauhtipyörän vaihdon jälkeen lähtee paljon paremmin käymään,luulisin että normaalisti.
Jotenkin tuo rikkinäinen vauhtipyörä sotki tuota käynnistystapahtumaa.
Mullakin teki tolleen,että jos lopetti sahaamisen ja yritti uudestaan niin heti lähti.
Onko sulla vauhtipyörä kunnossa?
Kylmänä,tai siis nyt kesäkylmillä lähti kun avainta näytti,auto ollut juhannuksesta.
Vauhtipyörän vaihdon jälkeen lähtee paljon paremmin käymään,luulisin että normaalisti.
Jotenkin tuo rikkinäinen vauhtipyörä sotki tuota käynnistystapahtumaa.
Mullakin teki tolleen,että jos lopetti sahaamisen ja yritti uudestaan niin heti lähti.
Onko sulla vauhtipyörä kunnossa?
Meillä samaa vikaa mutta ainoastaan kuumana, kylmänä lähtee aina kuin palmun alta, hyvä kun startti ehtii kehällä käydä. Kuumana taas saa sahata välillä melkein 3s, parhaimmillaankin saa pyörittää 3-4 kertaa pidempään kuin kylmänä. Auto profiilin -04 Touran 2.0TDI AZV-moottorilla, siis 100kw versio kuten ekoissa Touraneissa oli.
Uusi vauhtis ja kytkinpaketti vaihdettu vuosi sitten, muttei vaikuttanut millään lailla tuohon kuumakäynnistykseen.
Asiasta tiedusteltu vw:n sähkäreiltä jotka ratkaisseet kyseistä ongelmaa startin kaapeleiden/maakaapeleiden liitoksia puhdistamalla ja äääritapauksissa startteja uusimalla. Kuumana ei vaan startti pyöritä tarpeeksi kovaa ja jokin mitta-arvo ei täyty riittävän nopeasti ja käynnistyminen viivästyy. Tiedä sitten..
Uusi vauhtis ja kytkinpaketti vaihdettu vuosi sitten, muttei vaikuttanut millään lailla tuohon kuumakäynnistykseen.
Asiasta tiedusteltu vw:n sähkäreiltä jotka ratkaisseet kyseistä ongelmaa startin kaapeleiden/maakaapeleiden liitoksia puhdistamalla ja äääritapauksissa startteja uusimalla. Kuumana ei vaan startti pyöritä tarpeeksi kovaa ja jokin mitta-arvo ei täyty riittävän nopeasti ja käynnistyminen viivästyy. Tiedä sitten..
Osassa 2-litraisista on softassa tuo kuumakäynnistyksen rpm-raja, sitä tiputtamalla lähtee kuumanakin käyntiin heti eikä tarvii sahailla.
Myös DSG-vaihteellisten käynnistymiseen olen saanut parannusta ohjelmaa muuttamalla, tosin pakkaskeleistä ei ole vielä kokemusta.
Ja on halvempaa ja nopeampaa kuin startin vaihto :).
Myös DSG-vaihteellisten käynnistymiseen olen saanut parannusta ohjelmaa muuttamalla, tosin pakkaskeleistä ei ole vielä kokemusta.
Ja on halvempaa ja nopeampaa kuin startin vaihto :).
Juuri meinasinkin kysyä, että onnistuuko ihan VAG-COMin kanssa vai pitääkö viedä jollekin ammattilaiselle, mutta vastaus näköjään tulikin.
Tuli viikonloppuna seurailtua startteja niin tuntuu, että lämpinä lähtee paremmin käyntiin kuin esim. aamun ensimmäisellä, joka tuntuu olevan välillä aika moista rynkytystä. Tuntuu, että kohta joku paikka antaa periks jollei asialle tee jotain.
Tuli viikonloppuna seurailtua startteja niin tuntuu, että lämpinä lähtee paremmin käyntiin kuin esim. aamun ensimmäisellä, joka tuntuu olevan välillä aika moista rynkytystä. Tuntuu, että kohta joku paikka antaa periks jollei asialle tee jotain.
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 7.9.2011 14:18
Niin itsellä Skoda 2.0 tdi ja ongelmia aamuisin kun käynnistää kylmänä.
Vika on vedenlämpöanturissa, vaihtamalla se niin käynnistys paranee. Anturi lähettää viallisen lämpöarvon moottorin ohjainyksikölle ja täydellistä hehkutusta ei tehdä.
Sokdilakkiin maksoi kyseinen anturi marmorilta 37,4 euroa.
En vielä ole vaihtanut kun en ole ehtinyt.
Vika on vedenlämpöanturissa, vaihtamalla se niin käynnistys paranee. Anturi lähettää viallisen lämpöarvon moottorin ohjainyksikölle ja täydellistä hehkutusta ei tehdä.
Sokdilakkiin maksoi kyseinen anturi marmorilta 37,4 euroa.
En vielä ole vaihtanut kun en ole ehtinyt.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa