1.9 TDI 96 kw -01 Passat moottorin- ja vaihteiston tukikumit

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

aspir
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.8.2011 6:46

1.9 TDI 96 kw -01 Passat moottorin- ja vaihteiston tukikumit

ViestiKirjoittaja aspir » 22.8.2011 6:56

Moro,

tuli hankittua diesel passatti ja henkilökohtaisesti ensimmäinen VAG-konsernin tuotte talouteen.

Moottorin- ja/tai vaihteistontukikumi(t) on päreinä, koska vaihdekeppi heiluu kiihdytyksissä/moottorijarrutuksissa. Turbolta lähtevä teräpunosletkukin on jo rikki.

Kannattaako nuo vaihtaa kerralla kaikki, vai onko jokin tietty kumi joka yleensä laukeaa ensimmäisenä?

Mistäpäin Internettiä löytyy VAG:n osakuvia BMW:n real OEM ja Volvo Vadiksen tyyliin? Helpottaisi elämää kun ei ole kumeista mitään muuta tietoa kuin, että motonetissä niitä on tarjolla yksi vaihteistolle ja toinen moottorille (nosturia tai monttua ei ole)...

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 22.8.2011 10:20


aspir
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.8.2011 6:46

ViestiKirjoittaja aspir » 29.8.2011 21:10

Tuli vaihdettua etumainen tukipusla ja molemmat vaihteiston tukikumit. Keskimmäiset hydrauliset moottorintuet näyttivät sen verran tuoreilta, että en niihin koskenut. (96 kW, 6-vaiht. man, 2001 Passat variant, 280 tkm)

Vaihdekepin heiluminen väheni, muttei hävinnyt. Kuinkahan paljon tuo saisi heilua kun ajetaan suhteellisen tasaisesti 60 km/h nelosella (kevyttä vedon vaihtelua) tai kun runttaa vitosella täyskaasukiihdytyksen vajaasta 2000 rpm:stä?

Noilla venäjän kielisillä räjäytyskuvilla ei kyllä tee mitään. Onneksi löysin ETKA:n, tosin sekin on todella vaikea käyttää. Mikä ihmeen järki on rajoittaa haun tarkkuus vuosimalliin. Kun hakee esim. vuoden 2001 96 kW dieseliä, niin ohjelma listaa kaikki moottorivaihtoehdot (bensat ja dieselit) ja näistä tuloksista saa sitten käsipelillä hakea tarvitsemansa. Voi ristus... toivottavasti en vain osaa, ja softalle on olemassa parempi käyttötapa.

JUUeikunn
-
Viestit: 82
Liittynyt: 17.9.2007 9:42

ViestiKirjoittaja JUUeikunn » 30.8.2011 5:49

Eipä ne keskimmäiset kumit itellänikään näyttäneet mitenkään huonoilta, purettaessa olivat molemmat kahdessa palasessa. Vaihdon jälkeen keppi ei liiku enää kuin nimellisesti kiihdyttäessä.

A

aspir
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.8.2011 6:46

ViestiKirjoittaja aspir » 30.8.2011 17:53

Vaihtoon nekin sitten, vaikka hyvälle näyttävätkin ulospäin; osanumero ym- näkyvät vielä. Kun tunnustelin korjauksen tulosta, niin tuntuu että moottori pyrkii heilahtamaan pituusakselin ympäri kun kaasuttaa terävästi ja nämä hydauliset tuet taitaa ottaa nimenomaan tämän väännön vastaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa