t4 vaihteistot
Valvoja: ffp jäsenet
t4 vaihteistot
onko porttereiden lootat samoilla jaoilla ja vetareilla?käykö esim 2.5 ->1.9 loota.itellä 1.9 abl ja ei vielä ole loota hajalla mut pitäis saada vähän välityksiä pidemmiksi.autolla vois huoletta ajella vähän kovempaakin mutta tuntuu kiljuvan niin perkeleesti jo 120km/h.nyt on jo alla 225/75/15 kumit kompensoimassa tiheitä välityksiä. :-)
no niin.alla on djz loota missä vitonen on 34:45 eli 0.756.en ole löytäny pidempää eli harvempaa välitystä porttereiden laatikoista.(netistä) golffeista löytyis ainakin asd laatikosta 33:46 eli 0.717.näähän käy päittäin senkun laittaa paikalleen vaan?olisko kellään tietoa harvemmasta välityksestä ja mistä rattaita saa?marmorilta?
vertasitko samalla myös perävälityksiä.. saattaa sitä kautta löytyä pidempi kokonaisvälitys :)
näin ainakin näytti olevan henkilöautojen puolella tilanne...
Eikös porttereissa ole kone eri suuntaan kallellaan kuin golffeissa, jolloin laatikot eivät sovi suoraan keskenään...
Sisuskalut toki voi käydä...
näin ainakin näytti olevan henkilöautojen puolella tilanne...
Eikös porttereissa ole kone eri suuntaan kallellaan kuin golffeissa, jolloin laatikot eivät sovi suoraan keskenään...
Sisuskalut toki voi käydä...
milläköhän kodilla noi caravellen lootat on jos niissä kokonaisvälkkä olis sitten harvempi.siis laatikot jotka käy suoraan 1.9td?tossa djz lootassa näköjään 4.611 "perä"välitys ja harvin minkä löysin on dcu ja dcw laatikoissa ja on 4.56 eli ei isoa hyötyä alkaa ettimään sellaista...perkele,pitääkö tohon laittaa jotku maasturin pyörät et sillä voi ajella matkaa reippaasti ilman et se kuullostaa vingulta.... :-)
http://www.tamgears.com
Tuolla noita edullisemmin kuin marmorilla, jos tietäsi niistä välityksistäkin?
Tuolla noita edullisemmin kuin marmorilla, jos tietäsi niistä välityksistäkin?
no niin.t5 osat ei ny taida joo käydä tähän ainakaan ilman isompia koneistuksia.edelleen tarkoituksena saada välitykset pidemmiksi silleen suitsait sukkelaan,et en ala vaihtelee koko vetoromuja toisista autoista tai muuta sellasta.tutkiskelin taas tätä nettiä ja ainakin golffeissa on käytetty duj ja eb laatikoita missä on 28:40 ratakset eli 0.7 välitys vitosvaihteella.enää pitäis löytää myyjä...?pitää soitella tonne tamgearssiin jos sieltä löytyy apuja.kiitosta osaanottaneille kovasti.
Kaikki 5-vaihteiset isompien autojen etuvetolootat, ihan jo 02A:sta lähtien, 02B (sun & mun loota), 02J, 02R ja 02Z (T5 4-syl) jakaa keskenään samanlaista sisältöä vaikka ulkoisia rakenteellisia eroja löytyy. 02D:stä en o nii varma kaikilta osin, tosin se on periaatteessa vaan vahvistettu 02B+kulmavaihde nelivetoa varten.
Tähän ryhmään ei sitten kuulu Polon, Fabian, tms pienempien automallien laatikot (pienellä varauksella moottorista riippuen.)
Erot lähinnä vaihteensiirrossa ja kytkimessä, toteutustyylin puolesta.
02G onki sit jo ns. "Ivecoloota", ja uniikki, ei pidä sotkea sitä tähän. Löytyy 102hv ja ylöspäin T4:stä. Eri rakenne, vahvempi ja pakki nelosen vieressä(?) muistaakseni.
Välityksiä en tosiaan nyt ihan ulkoa muistanu oikein, mutta tarkistamalla asia:
28:40 = 0.70 = 88hv TDI = 02B
32:47 = 0.68 = T4 Syncro = 02D
27:41 = 0.65 = T5 = 02Z
23:37 = 0.62 = T5 = 02Z
Nämä siis ainakin. Muistaakseni oli vielä pidempiäkin mutta ne on jo aika irrelevantteja. Kaikki 02A (ja samansukuiset) 5-vaihteet sopii tohon niinkun on tullu ilmi jo aiemmin.
Tässä osanumeroita remppaa varten.
Vitosen synkro 02A 311 295 C
Lootan päätykansi 02A 301 211 A
Päätykannen tiiviste 02A 301 215 A
Loppuja ei ole tallessa ja ne kyllä löytyy vaikka marmoritiskiltä, slamitilta, tamgearsilta, mistä ikinä osat sitten hommaatkaan. Kannattaa vähän laskea niitä moottorin käyntinopeuksia vrt. matkanopeus, jollain tarkoitukseensopivalla välityslaskurilla ihan ajatuksella kun oma loota ja näinollen sen välitykset on tiedossa. Myös erityisesti silmälläpitäen rengaskokoa ja viritysastetta.
Vituttais ajaa suht hengetöntä autoa jossa on vaihteet 1,2,3,4, ja 6, eikä jatkuva väännättäminen isolla vaihteella tee sille jo valmiiksi heikolle laatikolle hyvää.
Em. laatikot kuuluu vw:llä MQ250-luokkaan jossa lukuarvo tarkoittaa siis väännönkestoa.
Todistetusti ovat enemmänkin kestäneet, mut ei kannattane hullutella :)
edit: osanrot on sitten tsekattu vuosi-pari sitten joten muutoksia saattaa olla tullut. kiitos nam.
edit2: Tän ketjun vois siirtää kyllä toho T4-yleistopikin jatkoksi.
Tähän ryhmään ei sitten kuulu Polon, Fabian, tms pienempien automallien laatikot (pienellä varauksella moottorista riippuen.)
Erot lähinnä vaihteensiirrossa ja kytkimessä, toteutustyylin puolesta.
02G onki sit jo ns. "Ivecoloota", ja uniikki, ei pidä sotkea sitä tähän. Löytyy 102hv ja ylöspäin T4:stä. Eri rakenne, vahvempi ja pakki nelosen vieressä(?) muistaakseni.
Välityksiä en tosiaan nyt ihan ulkoa muistanu oikein, mutta tarkistamalla asia:
28:40 = 0.70 = 88hv TDI = 02B
32:47 = 0.68 = T4 Syncro = 02D
27:41 = 0.65 = T5 = 02Z
23:37 = 0.62 = T5 = 02Z
Nämä siis ainakin. Muistaakseni oli vielä pidempiäkin mutta ne on jo aika irrelevantteja. Kaikki 02A (ja samansukuiset) 5-vaihteet sopii tohon niinkun on tullu ilmi jo aiemmin.
Tässä osanumeroita remppaa varten.
Vitosen synkro 02A 311 295 C
Lootan päätykansi 02A 301 211 A
Päätykannen tiiviste 02A 301 215 A
Loppuja ei ole tallessa ja ne kyllä löytyy vaikka marmoritiskiltä, slamitilta, tamgearsilta, mistä ikinä osat sitten hommaatkaan. Kannattaa vähän laskea niitä moottorin käyntinopeuksia vrt. matkanopeus, jollain tarkoitukseensopivalla välityslaskurilla ihan ajatuksella kun oma loota ja näinollen sen välitykset on tiedossa. Myös erityisesti silmälläpitäen rengaskokoa ja viritysastetta.
Vituttais ajaa suht hengetöntä autoa jossa on vaihteet 1,2,3,4, ja 6, eikä jatkuva väännättäminen isolla vaihteella tee sille jo valmiiksi heikolle laatikolle hyvää.
Em. laatikot kuuluu vw:llä MQ250-luokkaan jossa lukuarvo tarkoittaa siis väännönkestoa.
Todistetusti ovat enemmänkin kestäneet, mut ei kannattane hullutella :)
edit: osanrot on sitten tsekattu vuosi-pari sitten joten muutoksia saattaa olla tullut. kiitos nam.
edit2: Tän ketjun vois siirtää kyllä toho T4-yleistopikin jatkoksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa