Pakokaasun mittaus Audi A4 2.0TDI -07 mallista?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

wagboy
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.8.2011 20:25

Pakokaasun mittaus Audi A4 2.0TDI -07 mallista?

ViestiKirjoittaja wagboy » 1.8.2011 20:55

onkohan Audistani mennyt OBD-pistoke rikki? en saanut tänään mitattua työpaikalla pakokaasupäästöjä autostani,vaikka pariin eri kertaan yritimme ... sitten laitoimme samaisen johdon kiinni Toyota hiluxiin niin löyti heti mittauslaite kyseisen auton.... OLISIKOS TEILLÄ VIISAAMMAT NEUVOJA???

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.8.2011 20:56

Käsittääkseni pakokaasumittaus suoritetaan pakoputken päästä.
Viimeksi muokannut Sebastian, 1.8.2011 21:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 1.8.2011 21:03

Niin kyllä monesti se savu on helpompi mitata putken päästä, tosiaan. :)

wagboy
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.8.2011 20:25

ViestiKirjoittaja wagboy » 1.8.2011 21:13

juu on varmaan helpompi.... mutta kas kummaa auton pitää ottaa yhteys ensin OBD-pistokkeen kautta laitteeseen ennen kuin voidaan päästöt mitata pakoputken päästä,korjatkaa jos olen väärässä??? Ja auton vuosimalli on 2007.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 1.8.2011 21:22

Olet väärässä.

qwe2
-
Viestit: 15
Liittynyt: 12.5.2009 20:34

ViestiKirjoittaja qwe2 » 1.8.2011 21:24

Heinäkuun alussa olin viimeksi katsastuksessa. Piuhoja ei kytketty ollenkaan autoon. Vain pakoputkeen työnsi letkun.
Joskus aiemmin on inssi laittanut letkun lisäksi tupakansytyttimen pistokkeeseen piuhan ennen polkemista.
Dieselissä ei tarvitse mitata obd pistokkeesta mitään.

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 1.8.2011 21:47

Kiinni laitetaan korkeintaan anturi, joka tunnistaa koneen värähtelyista kierrosnopeuden.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 1.8.2011 21:51

pitäähän se obd myös mitata, olisko niin hieno mittari että kun on syötetty jotain tietoja (vm. tjsp) niin vaatii obd kiinni että mittaa... tai voihan se ottaa myös kierrosluvut sieltä obd:n kautta?

laitappa mittarin merkki ja malli.

wagboy
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.8.2011 20:25

ViestiKirjoittaja wagboy » 1.8.2011 22:18

kirjoitimme koneeseen ensin auton tiedot jne... ja sit pistoke OBD-hen kiinni ja auto käyntiin kuten testilaite ilmoittaa niin sanoo ettei saa yhteyttä. juu kierros lukuja sieltä katsotaan sitä tarkointinkin ,kiitos oikaisusta (only4pro)....voinko miten / missä testata että onko minun pistokkeessa vika vai laite ei vaan tunnista autoani...?
Ai niin kaveri otti myös OBDeen kautta oman A3sen kierrosluvut vm-04-05 niin toimi moitteetta.

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 2.8.2011 11:05

mitähän dieselistä katsotaan obd kautta...?

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 2.8.2011 11:23

pakko tunnustaa että mennyt minulta ohi tuo että ei tarvita OBD dieselille. Oli sellainen muistikuva että vuodesta 2004 alkaen olisi pitänyt myös dieseliä mitata, mutta nyt en sellaista löytänyt, eli varmaan ei tarvita.

wagboy
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.8.2011 20:25

ViestiKirjoittaja wagboy » 2.8.2011 19:31

samoilla linjoilla olen minäkin että uudemmista diesel autoista pitää mitata OBD-myös

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 2.8.2011 19:35

ei tartte obd mittausta dieselistä missään autossa/vuosimallissa

risma
-
Viestit: 49
Liittynyt: 30.1.2010 17:22

ViestiKirjoittaja risma » 3.8.2011 13:46

Ei mitata obd:n kautta mitään dieselistä. Kokemusta on 3kpl dieselin katsastusta tullut vierestä seurattua tänävuonna. Pilli vaan putkeen... runtua ja sillä selvä... En tiedä ottaako mistään enää nykyisin kierroksia, kun ei koneeseenkaan ole vuosiin enää kytketty anturia.

Omassani oli sitkeitä vikakoodeja (ABS) joten varmistin asian vielä veljeltäni (katsurina helsingissä) Tuumasi että ruåttiin pitäs mennä että mitataan dieselistä obd roikalla jotain. Omanikin meni läpi koodeista huolimatta, kun abs ja merkkivalo kuitenkin toimi oikein.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 3.8.2011 15:35

Kierrosluku otetaan aina, anturi koneen kylkeen kiinni magneetillä tai sitten obd:n kautta kierrokset.

wagboy
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.8.2011 20:25

ViestiKirjoittaja wagboy » 3.8.2011 15:45

DODIIIIN....

SOITIN TÄNÄÄN A-KATSASTUS ASEMAN KESKUS NEIDILLE.
diesel henkilö autosta ei OBD-pakokaasu mittausta tarvitse...
asia siis ratkaistu minun osaltani.kiitos kaikille vastauksistanne.

Ja sit lisää selvittelin asiaa niin tais olla et -08 / -09vm. autoihin laitetaan OBD-kiinni pakokaasutestin ajaksi
Viimeksi muokannut wagboy, 4.8.2011 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.8.2011 16:57

Yks katsuri kertoi että laite voi ottaa käyntinopeustiedon kuuntelemalla. Odottelin useita vuosia sitten katsastuksessa edellä olevan dieselin päästömittausta katsurin kanssa autossa istuen ja tuli puheeksi että miksei moottoriin kytketty mitään antureita.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 3.8.2011 19:15

Tänään just rääkättiin omaa, ennen rääkkäystä katsuri kurkkas pellin alle ja pamautti sen kiinni. Eli sinne ei jätetty mitään anturia. Eikä myöskään pistokkeeseen.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 3.8.2011 19:45

onko se vain isommissa koneista vai konttorista kiinni, mutta kun kävin tuota 412D mersua katsastamassa, niin tarkisti öljyn ennen mittausta. Viime vuonna sama katsuri ja sama toimenpide, silloin oli minimissä ja pyysi lupaa mittaukseen kun sen oli lähellä minimiä.

Onhan autolla ajettu puoli miljoonaa, mutta tuossa mersun 5-pyttysessä ei-CDI koneessa niin sehän on vasta sisäänajokilometrit.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 3.8.2011 22:30

Kattovat ettei ole liikaa öljyä ennen kuin antaa runtua.

ramiv
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.10.2003 10:00

ViestiKirjoittaja ramiv » 4.8.2011 10:27

Son konttorista kiinni, useammalla eri dieselautolla käyny Lahdessa entisellä "valtion" konttorilla leimalla, ja joka kerta on lyöty anturi koneen kylkeen kiinni. Ensin tsekkaavat että max kierrosluku on sopiva, ts. ei karkaa ylikierroksille ja että kiertää kuitenkin tarpeeksi, ja sitten poljetaan.

Tureq
-
Viestit: 31
Liittynyt: 27.3.2009 17:04

ViestiKirjoittaja Tureq » 7.8.2011 22:06

Kyllä se oli 08 jetalla vain anturi pakoputkeen ja yks polkasu ja 0.0 k-arvoksi... uudempia ei taideta katsastella vielä jos eivät ole ammattikäytössä.

Vanhasta mersusta kattoivat joskus öljyt ja alarajalla kun oli ja tonkka peräkontissa niin litran löin lisää. Tästä tosin on aikaa toistakymmentä vuotta.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 8.8.2011 7:58

ja yks polkasu ja 0.0 k-arvoksi

Aika hyvin, DPF varmaan autossa :D

Omassa oli 0.49

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 8.8.2011 10:43

Ei siinä dpfää tarvita. Oma oli toissavuonna 0.04 ja viime vuonna 0.00 ;)
Tietynlaisella ohjelmalla tuo käy näemmä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa