AFN Moottorille lisää ikää /korvaajaa?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JariK^
-
Viestit: 4
Liittynyt: 14.4.2005 23:42

AFN Moottorille lisää ikää /korvaajaa?

ViestiKirjoittaja JariK^ » 28.7.2011 20:53

Eli viime viikonloppuna AFN poltti öljyvaloa kovan vedätyksen (piiiiitkä ohitus) jälkeen. (tyhjäkäynnillä)

nyt pitäs asentaa öp mittari ja tarkastella mahd anturiviat pois. koska ei normiajossa ole moista koskaan tehnyt...

mutta miten siis kannattaisi lähtä tilannetta korjaamaan, jos kone on loppu?

"uusi" pata @ebay?

uudet laakerit vaan koneeseen kk / runko?

kaikki hilut uusiksi? vai renkaat ja laakerit?

entäs öljypumppu?

mitä maksaa vaihtokelpoinen kone?

mitkä moottorikoodit menee heittämällä? mitkä isommalla työllä.... (kaikki tietysti, mutta mitään detroit tiiselia / cumminssia ei jaksas ruveta vaimon käyttikseen asenteleen)

kustannusarvioita em remontteihin?

_Ja voiko öpaineet karata vanhasta ahtimesta?

Ja alustavasti oli mielessä että jos nyt laittas sen verran että joku 200tkm vielä autoa vanhentas. eli ihan uutta pataa ei enään kannattane laittaa 97 autoon?

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 28.7.2011 21:34

Ei AFN ihan vähällä lopu.

Et ajettuja kilometrejä maininnut, mutta öljyn -ja puristuspaineiden mittaus + ohivuodot kertovat paljon.

Heikoin kohta lienee apuakselin laakerointi. Sen kunnostus ei jakopääremontin yhteydessä mikään ihmeasia ole.

Venttiilinnostimien vaihto on viisasta tehdä noin 300-400 tkm välein. Taas helppoa jakopään laiton yhteydessä.

Kustannukset ovat kiinni suhteista ja omista taidoista. Pikkurahalla pääsee alkuun, mutta kyllä remonttiin saa 5 tonnia helposti upotettuakin.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 29.7.2011 2:17

Jos puhutaan nyt vaikka vakiosta tai hieman piristetystä koneesta, siihen pätee seuraavaa:

Apuakselin laakerointi ei ole minun avaamissa koneissa ollut huono puoli miljoonaa ajettunakaan, joten paljolti varmasti riippuu millasilla öljyillä on ajeltu. Uskoisin että miltsin ajelee jos vaihtelee öljyä säännöllisesti.

400 tonnin välein kun tekee kansiremontin ja vaihtaa samalla nostajat ja öljypumpun niin niillä pitäisi päästä taas toisen mokoman. Tietenkin jos varman päälle ottaa niin samalla sitten syöttöpumpun remontointi (tai uusinta jos runko jo kulunut) ja suutinkärkien vaihto.

Perusmoottoria ja laakereita on aika vaikea saada kulumaan, todella monta sataa tuhatta ajetaan niilläkin. Itsellä meni kk. helat vaihtoon vajaan 500tkm kohdalla, mutta siihen vaikutti varmasti moottorin rajuhko vireistäminen ja kova käyttö.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa