Rikkinäisen MAF:n oireet??
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 16.7.2011 8:22
Rikkinäisen MAF:n oireet??
Päivää. Ongelmana on vedon häviäminen 1.9tdi skodassa yläkierroksilla, kiihdytettäessä lähtee hetken normaalisti ja sitten vedot häviää äkillisesti (ei kokonaan) ja isommilla vaihteilla ei ota kunnolla edes 3 500 kierrosta. Turbo ei ole jumissa, alipaineventtiili on vaihdettu, letkut nähtävästi ehjät jne...voiko rikkinäinen MAF aiheuttaa edellä mainittua toimintaa?
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 16.7.2011 8:22
mitäs antaa vikakoodiksi?
itellä omassa samaa ongelmaa, joka kylläkin alkoi vasta ohjelmoinnin jälkeen, mutta omassa vikakoodi on tälläinen:
1 Fault Found:
17969 - Quantity Adjuster (N146): Control Deviation
P1561 - 35-10 - - - Intermittent
enkä oikein itsekkään ole saanut selville mistä tuo voi johtua.
Uskon ettei se ole MAFfista kiinni, mutta eipä tämä uskon asia olekkaan :D joten vois koittaa kyllä itekki vaikka kaverin autosta vaihtaa MAF jos se sillä toimis.
tarkalleen ottaen kun lataa lapun lattia ja antaa mennä niin 3200rpm niin syttyy luistoneston valo ja kyyti loppuu niin kauaksi aikaa kun nostaa jalan kaasulta.
Edit: Et siis olekkaan vielä ehtiny lukea koodeja...mulla on vag-com itsellä mutta missä päin vaikutat? "roi" ei mulle sano mittää :)
itellä omassa samaa ongelmaa, joka kylläkin alkoi vasta ohjelmoinnin jälkeen, mutta omassa vikakoodi on tälläinen:
1 Fault Found:
17969 - Quantity Adjuster (N146): Control Deviation
P1561 - 35-10 - - - Intermittent
enkä oikein itsekkään ole saanut selville mistä tuo voi johtua.
Uskon ettei se ole MAFfista kiinni, mutta eipä tämä uskon asia olekkaan :D joten vois koittaa kyllä itekki vaikka kaverin autosta vaihtaa MAF jos se sillä toimis.
tarkalleen ottaen kun lataa lapun lattia ja antaa mennä niin 3200rpm niin syttyy luistoneston valo ja kyyti loppuu niin kauaksi aikaa kun nostaa jalan kaasulta.
Edit: Et siis olekkaan vielä ehtiny lukea koodeja...mulla on vag-com itsellä mutta missä päin vaikutat? "roi" ei mulle sano mittää :)
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 16.7.2011 8:22
Entäs tämä vikakoodi, onko maf rikki vai N75 ?
Vika samanlainen kuin viestin aloittajalla, mutta vag com antoi vikakoodiksi seuraavaa:
17958 charge pressure - control deviation - p1550 35-00
Onkohan maf vika vai n75?
Auto on cordoba -00 AGR koneella
17958 charge pressure - control deviation - p1550 35-00
Onkohan maf vika vai n75?
Auto on cordoba -00 AGR koneella
vw-racing:
Eli nyt sulla tulee kierroksilla liian suuri ero pyydettyyn ja toteutuneeseen paineeseen. Ecun suurin sallima 0.3 baarin paine-ero ylittyy ja vikatilaan. Itellä on tehnyt tuota kun on ollut N75 sökö, ahtoputki höhhöllä yhestä liitoksesta ja kun oli shut off valve sökö.
Näistä lähimpänä on tuo N75. Eli se ei pelaa kunnolla ja vasta kierroksilla kerää niin ison ylipaineen, että Ecu alkaa rajoittaa menoa. Eli sen N75:n tehtävä on aukoa hukkaporttia.
Eli nyt sulla tulee kierroksilla liian suuri ero pyydettyyn ja toteutuneeseen paineeseen. Ecun suurin sallima 0.3 baarin paine-ero ylittyy ja vikatilaan. Itellä on tehnyt tuota kun on ollut N75 sökö, ahtoputki höhhöllä yhestä liitoksesta ja kun oli shut off valve sökö.
Näistä lähimpänä on tuo N75. Eli se ei pelaa kunnolla ja vasta kierroksilla kerää niin ison ylipaineen, että Ecu alkaa rajoittaa menoa. Eli sen N75:n tehtävä on aukoa hukkaporttia.
Joo tuota N75 venttiiliä olen tässä kaverin kanssa epäillytkin, ja sen taitaa siitäkin huomata kun mitään naksutusta ei kuulu missään vaiheessa, ei edes silloin kun laittaa virrat päälle tai saatikka starttaa auton käyntiin.
Passaako tuohon agr koneeseen mikä tahansa N75? Kun tuohon on jo minun aikana kertaalleen vaihdettu se, ja marmori tiskin mukaan tuo nykyinen n75 on peräisin jostain alhambrasta =) hyvin se on toiminu tähän päivään mennessä, eli noin reilu vuoden tai kaksi. Mut oikeaoppisesti mistä tietää millä numerosarjalla oleva n75 sen kuuluu olla?
Passaako tuohon agr koneeseen mikä tahansa N75? Kun tuohon on jo minun aikana kertaalleen vaihdettu se, ja marmori tiskin mukaan tuo nykyinen n75 on peräisin jostain alhambrasta =) hyvin se on toiminu tähän päivään mennessä, eli noin reilu vuoden tai kaksi. Mut oikeaoppisesti mistä tietää millä numerosarjalla oleva n75 sen kuuluu olla?
vw-racing:
Mulla on kerran lopettanu N75 tikittämisen. Vika ei ollut N75:ssa vaan shut off valvessa. Vaikkei niiden pitäis mitenkään liittyä toisiinsa niin vika oli silti siinä. Sain pelaamaan viimein kaiken tuskan jälkeen sen N75:n sillä, että katkaisn shut off valvelle menevän letkun ja tulppasin sen. Tuon jälkeen alkoi tikittämään ja aukomaan hukkista.
Toki se ei nyt enään sammu niin "nätisti", eli ei merkitystä. Sitä shut off valvea ei taida sitäpaitsi esim AFN:ssä, AHU:ssa, 1Z:ssa olla lainkaan.
Tuskin olen ainoa, jolle noin on käynyt, en vain ole kuullut muille tuommosta sattuneen.
Mulla on kerran lopettanu N75 tikittämisen. Vika ei ollut N75:ssa vaan shut off valvessa. Vaikkei niiden pitäis mitenkään liittyä toisiinsa niin vika oli silti siinä. Sain pelaamaan viimein kaiken tuskan jälkeen sen N75:n sillä, että katkaisn shut off valvelle menevän letkun ja tulppasin sen. Tuon jälkeen alkoi tikittämään ja aukomaan hukkista.
Toki se ei nyt enään sammu niin "nätisti", eli ei merkitystä. Sitä shut off valvea ei taida sitäpaitsi esim AFN:ssä, AHU:ssa, 1Z:ssa olla lainkaan.
Tuskin olen ainoa, jolle noin on käynyt, en vain ole kuullut muille tuommosta sattuneen.
Tuli haettua motonetistä uus n75. Tilanne parani, vedossa ahdot ei ala tippumaan niinkuin vanhalla n75 venalla. Vanha kylläkin piti vaimeaa säksätystä eli jotain eloa siinä oli, mutta silti tämä uusi n75 toimii huomattavasti paremmin. Ääni tässäkin tosin on melko vaimea, pitää korva laittaa kiinni melkein siihen että sen naksutuksen kuulee, kun luulin että se on hajalla jo uutuuttaan.
Mutta, ihan jees toimii..
Mutta, ihan jees toimii..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa