"viri" VNT ahdinta ASV moottoriin edullisesti???

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

"viri" VNT ahdinta ASV moottoriin edullisesti???

ViestiKirjoittaja villev » 24.6.2011 0:00

eli mistä kannattaa alkaa katselemaan ja kyselemään?

vakio turbo ei välttämättä kestä mahottomia kun on ohjelma vaihdettu autoon ja ajettu jo 274tkm joten vois alkaa varautuun turbo rikkoon :)

tulevat teho tavotteet tai varaukset tehon lisäystä varten olis 160-200hv:n välillä

FIN-Turbolta kysäisin huvikseni mutta heidän hinnalla saa jo kokonaisen vähän ajetun moottorin :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 24.6.2011 7:37

Yritä etsiä Garrett GT1749VB käytettynä, se on helpoin turbo joka riittää tuohon tavoitteeseen. Niitä on tällä foorumilla myynnissä muutamaan kerran vuodessa, realistinen hinta käytetylle 400-500e, joskus voi saada arpaturboja alle 300e.

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 24.6.2011 9:38

juu tuota kyseistä ahdin mallia kysäsinki fin-turbolta....

täytyy pitää silmät ja korvat auki jos jollaki tulee sellanen myyntiin.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 24.6.2011 12:26

Huomaathan että käytetty on aina käytetty ja arpa on aina arpa. Joskus se halvempi vaihtoehto voi käydäkin kalliimmaksi :P

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 24.6.2011 15:13

p0wer olet kyllä oikeassa tuossa, mutta en kyllä siltikään taida yli tonnin turboa laittaa tälläseen katiskaan :)

okei, myönnetään...sitä rahaa tulee kuitenki menemään kun pitää kytkin,suuttimet ja nestepää laittaa :)

Juuso.S
-
Viestit: 366
Liittynyt: 25.9.2009 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juuso.S » 24.6.2011 17:39

Eihän 200hp vielä tarvii pumpulle tehä mitään. Mitkä suuttimet oot laittamassa?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 26.6.2011 16:59

eikä välijäähdytintäkään välttämättä, kytkinkin kestää oikeanlaisella ohjelmalla jos on hyväkuntoinen.

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 4.8.2011 18:08

nonii...aloin tuota ARL moottorin vakio turboa laittelemaan omaan ASV skodaan mutta perkeles...eipä kukaan hoksannu sanoa että ahtoputken lähdöt on ihan erillaiset..joten jää nyt sitte tällä kertaa vaihtamatta :(

eikä tullu mieleenkään itelle että olis erovaisuuksia vaikka ARL moottorilla varustetussa on coolerikin ihan eri paikassa.

herääkin nyt kysymys että sopiiko ASV koneisen vakioturbosta kompressorikotelo ARL moottorin GT1749VB ahtimeen suoraan?

ei tarttis alkaa tekeen uusia lähtöjä ahtoputkille....

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 4.8.2011 18:37

Ei sovi kotelo koska siipi on isompi. Laita ahtoputken lähtöön adapteri, niitä on harrastajat teettäneet helpottamaan asennusta.

villev
-
Viestit: 260
Liittynyt: 24.9.2004 11:37

ViestiKirjoittaja villev » 4.8.2011 20:13

näin se on varmaan sitte tehtävä... joutuuko vierailemaan marmoritiskillä että saa tuon pikakiinnike pään ahtoletkuun minkä tuo uusi ahdin vaatii???

vai saako niitä jostain muualtakin? hankala metalliputkea saada siihen tiivisti laitettua
mistä sais sitte lähdön ahtoletkulle...

no täytyy keksiä jotakin patenttia, prkl ku se välikin on niin ahdas että eipä sielä sovi ilman vetarin irrotusta tekeen yhtkiäs mitään :)

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 4.8.2011 20:24

FIN-turbolta laitoin omaan ATD koneiseen tuon VB ahtimen ja sain pikkurahalla mukaa liittimen joka sopi omiin letkuihin. kompurapesä piti vielä kääntää jotta ylti letkut.
http://veksu.baanapojat.net/kuvat/Golf% ... ttelua.jpg

1J0145828T tommoinen letku kait sinullakin on siellä.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 5.8.2011 6:00

Mahtuuko 1749V:n kompurakotelo VB:hen muilta osin? Toisinsanoen meneekö paikalleen, jos sorvaa V: pesän samaan mittaan kuin VB:n?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 5.8.2011 6:19

sopii

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 6.8.2011 0:11

Eikös tuossa pääse helpoimmalla kun vippaa tuon pikaliittimen laikkakoneela mäkeen ja hitsaa paremman lähdön paikalleen, tai em. kuvan lähtöön tekee pikaliittimen poiston jälkeen vaikka käsityökaluin / rälläkällä urat tai haitat että ahtoputki pysyy paikallaan klemmarilla. Tuollanen pikaliitin on kuitenkin yksi mahdollinen vuotokohta tai vikakohde aina lisää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa