Ongelma on taas tämänlainen.. auto pelaa ihan ok mutta käynnistäessä ja kovasti kiihyttäessä pöläyttää sinistä.. öljyä ei minusta ole kulunut juurikaan yhtään.. voiko tällaista aiheuttaa pumppu. .esim pumpun ajotus joka on aika rajusti ennakolla (juuri ja juuri raja arvojen sisällä) tai jokin pumpun osa.. esim nestepää.. ku toisiks edellinen omistaja otti yhteyttä ja kyseli auton toimintaa :D ja kertoi että siinä on nestepää paskana että sen takia savuttaa.. mutta jotenkin tuntuu hullulle että siitä johtuisi tuo pöläytys.. joten nyt kyselen teiltä..
Mikä kaikki voi aiheuttaa sinisen sauvutksen?
Turbo oli kaikin puolin puhas .. ainakin öljystä.. :)
Kyseessä on Golf IV 1.9 TDI AHF 81kw
1.9 tdi savuttaa sinistä...
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllähän se öljy tahtoo olla ainoo mikä käryää sinisenä. Reilusti pielessä oleva ennakko näkyy ihan vaaleena savuna ja kulunut nestepää aiheuttaa reippaasti käynnistysongelmia.
Ahtimen kunnon tarkistus ja huohotuksen tarkistus taitaa olla viksuin resepti tähän väliin. Myös ahtoputkistoon on voinu kerääntyä öljyä sen verran että poljettaessa kovempaa öljy lähtee liikkeelle ja pöllähtää sinisenä ulos pakoputkesta. Jos edellämainituista ei löydy mitään ihmeempää niin sitten venttiilinvarren kumit alkaa todnäk oleen vaihtokunnossa.
Näin nopeesti ajateltuna kallistuisin ite ton ahtimen suuntaan..
Et maininnut että paljonko koneella on ajettu?
Ahtimen kunnon tarkistus ja huohotuksen tarkistus taitaa olla viksuin resepti tähän väliin. Myös ahtoputkistoon on voinu kerääntyä öljyä sen verran että poljettaessa kovempaa öljy lähtee liikkeelle ja pöllähtää sinisenä ulos pakoputkesta. Jos edellämainituista ei löydy mitään ihmeempää niin sitten venttiilinvarren kumit alkaa todnäk oleen vaihtokunnossa.
Näin nopeesti ajateltuna kallistuisin ite ton ahtimen suuntaan..
Et maininnut että paljonko koneella on ajettu?
Koneella on ajettu kiitettävät 430tkm.. käytin ahtimen pariviikkoa sitten irti ja puhdistin vnt siivet yms.. oli karstainen mutta turbo vaikutti muuten todella hyvä kuntoiselle.. joo.. pumppu huolet voi siis unohtaa.. :) huohottimen voisi tarkistella .. ja ahtoputkissahan on öljyä.. turbolta välijäähdyttimelle menevän puhdistin turbon puhdistuksen yhteydessä.... venttiilivarren kumithan ne tiete sit on.. :/.. noh antaapi savuttaa ku öljyn kulutus ei kuitenkaan ole mitään järetöntä.. jos ohjekirja kertoo 1l/1000km on normaalia.. ja tämä on syönyt 10tkm aikana ehkä ton 1.5l .. :)
ennakko on autocomin mielestä juuri ja juuri ohjearvojen rajalla ennakossa.. ja käyntiin lähtee kyllä säällä ku säällä.. :)
ennakko on autocomin mielestä juuri ja juuri ohjearvojen rajalla ennakossa.. ja käyntiin lähtee kyllä säällä ku säällä.. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa