Diesel sylinterin kansi
Valvoja: ffp jäsenet
Diesel sylinterin kansi
Moottorioppi (kaan) kun ei aikoinaan oikein päähän mennyt ei, ja rakotulkinkin hukannut olen, mitä ymmärrä en. Haittaako, jos dieselin kannessa on yhden sylinterin venttiilien välissä n. alle millin monttu?
Nämähän halkeavat poikkeuksetta AINA venttiilien välistä, eikä tämä haittaa menoa jos halkeama ei ole suuri; kun kansiremontteja tehdään tms. syystä kansi on auki, näitä halkeamia usein korjaillaan, ja tällöin usein hiotaan lopuksi korjattu paikka "montulle".
Tästä lienee sinunkin tapauksessasi kysymys.
Tästä lienee sinunkin tapauksessasi kysymys.
Pystyykö tällaisen pienen halkeaman olemassaoloa mitenkään havaita koneen käyntiäänestä tms.
Tuossa omassa kulkineessa kun on sellainen ärsyttävä (sirisevä) sivuääni kuormittaessa, ja hieman tyhjäkäynnin yläpuolella alkaa ahtopainemittari värisemään, loppuu heti kun ahdin alkaa kunnolla pyörimään. Lisäksi tyhjäkäynnillä pakoputken päästä erottuu sellainen säännöllinen vaimea "tsup tsup" ääni...
Epäilyksiä on ollut ahto/pakovuotojen suuntaan, mutta mitään ei ole löytynyt tähän mennessä. Suuttimetkin on käynnyt mielessä, mutta ei nuo oireet oikei käy järkeen sinnekään päin?
Moottori tuntuu muuten toimivan niinkuin pitääkin ja nuo oireet on ollut nyt jo reilun pari vuotta jotka auto on mulla ollut, ei ainakaan merkittävästi ole pahentunut. Jakohihna on välillä vaihdettu.. Vikakoodeja ei ole, eikä Vag-comilla katseltuna muutenkaan ole mikään näyttänyt olevan pielessä..
Tuossa omassa kulkineessa kun on sellainen ärsyttävä (sirisevä) sivuääni kuormittaessa, ja hieman tyhjäkäynnin yläpuolella alkaa ahtopainemittari värisemään, loppuu heti kun ahdin alkaa kunnolla pyörimään. Lisäksi tyhjäkäynnillä pakoputken päästä erottuu sellainen säännöllinen vaimea "tsup tsup" ääni...
Epäilyksiä on ollut ahto/pakovuotojen suuntaan, mutta mitään ei ole löytynyt tähän mennessä. Suuttimetkin on käynnyt mielessä, mutta ei nuo oireet oikei käy järkeen sinnekään päin?
Moottori tuntuu muuten toimivan niinkuin pitääkin ja nuo oireet on ollut nyt jo reilun pari vuotta jotka auto on mulla ollut, ei ainakaan merkittävästi ole pahentunut. Jakohihna on välillä vaihdettu.. Vikakoodeja ei ole, eikä Vag-comilla katseltuna muutenkaan ole mikään näyttänyt olevan pielessä..
niinpä niin :)
Osaako noista mun kuvailemista oireista tehdä mitään sivistyneitä arvauksia, että mistäpäin etsiä? Putkistojen koeponnistus pitänee jossainvälissä tehdä. Mutta muuta?
Ahdin on vakio ja remontoitu aiemmin (finturbo) eikä tuo minusta oikein sinne viittaa).
Niin ja profiilin kulkine kyseessä.
Osaako noista mun kuvailemista oireista tehdä mitään sivistyneitä arvauksia, että mistäpäin etsiä? Putkistojen koeponnistus pitänee jossainvälissä tehdä. Mutta muuta?
Ahdin on vakio ja remontoitu aiemmin (finturbo) eikä tuo minusta oikein sinne viittaa).
Niin ja profiilin kulkine kyseessä.
Pitäis olla ihan vakio kone.
Täytyy kehitellä koeponnistusvälineet putkistoille... :)
Onko mahdollista että viallinen suutin aiheuttaisi tuollaista? Joskus olen huomannut että lykkää aika valkoista "savua" käynnistyksen jälkeen, kun auto on hetken käynyt tyhjäkäyntiä (vajaa 5 min), aina ei mielestäni sitä kuitenkaan tee, eli vois olla tiivistyvää kosteuttakin kun olosuhteet on sopivat?
Kone ei syö nestettä eikä öljyä.
Täytyy kehitellä koeponnistusvälineet putkistoille... :)
Onko mahdollista että viallinen suutin aiheuttaisi tuollaista? Joskus olen huomannut että lykkää aika valkoista "savua" käynnistyksen jälkeen, kun auto on hetken käynyt tyhjäkäyntiä (vajaa 5 min), aina ei mielestäni sitä kuitenkaan tee, eli vois olla tiivistyvää kosteuttakin kun olosuhteet on sopivat?
Kone ei syö nestettä eikä öljyä.
Totta... noita ääniä kun ei osaa analysoida juuri muuten kuin omin korvin kuultuna, ja muutenkin pitäs monesti saada sellainen "näppituntuma" tilanteeseen...
Tuolla kun voi olla melkein mikä vaan, onpa sillä jo lähelle 400tkm ajettukin..
Suuttimet kyllä saatan muutenkin vaihtaa.... isompiin tietty :)
Joka tapauksessa kiitokset vinkeistä!
Tuolla kun voi olla melkein mikä vaan, onpa sillä jo lähelle 400tkm ajettukin..
Suuttimet kyllä saatan muutenkin vaihtaa.... isompiin tietty :)
Joka tapauksessa kiitokset vinkeistä!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”