BKD ilmamassamittarista asiaa + koneessa ei vetoja

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

SRMK
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.4.2011 11:05

BKD ilmamassamittarista asiaa + koneessa ei vetoja

ViestiKirjoittaja SRMK » 27.4.2011 11:01

En löytäny haulla vastausta, liekö sitten etten osaa käyttää?

Mutta siis ilmamassamittari on ilmeisesti tiensä päässä ja nyt pitäis tilata saksasta uus.
Ongelma on kuitenkin se, että BKD moottoriin tarjotaan ainakin seekpart24.comissa
useampaa erilaista ja etenkin eri hintaista mittaria. Mikähän niistä mahtais olla oikea, onko
kellään antaa vinkkiä?

Sensorit löytyy tältä sivulta, kun selaa reippaasti alemmaksi: http://seekpart24.com/vw/touran-1t1-1t2-03/2-0-tdi-13/sensors-102747

Sitten jos jollain on suositella jotain muuta ostopaikkaa, niin ehdotuksia kuunnellaan. Teiledirektistä en onnistunu löytämään koko maffia.
Viimeksi muokannut SRMK, 19.5.2011 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 27.4.2011 11:32

Kannattais varmaan katsoa siitä entisestä mittarista varaoasanumero.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 28.4.2011 5:20

Antaako vikakoodia vai veto-ongelmia?

Jos se ahtopaineanturi on viallinen antaa myös vikakoodin "ilmamäärämittari" tms..

SRMK
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.4.2011 11:05

ViestiKirjoittaja SRMK » 28.4.2011 12:22

Antaa noita molempia. Vikakoodia en tarkkaan muista, mutta viimeksi niitä oli useampia.
Yks viittas EGR:ään jotain liian vähän painetta tms.

Mulla ei oo VAG-Comia, niin olen ihan ulkomuistin varassa noiden koodien suhteen.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 28.4.2011 19:22

Suosittelen kokeileen sitä ahtopaineanturia ensiksi. Orggis maksaa noin 50 euroa.

SRMK
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.4.2011 11:05

ViestiKirjoittaja SRMK » 19.5.2011 10:24

Olisko kellään sitä ahtopaineanturin varaosanumeroa?

Ilmamassamittari vaihdettiin, se paransi asiaa mutta vain pikkuriikkisen vähän. EGR putsattiin ja olikin muuten likainen! Puhdistus auttoi vähän enemmän, muttei mitenkään merkittävästi.

Nykyään auto toimii jonkin aikaa startin jälkeen melkein normaalisti, ahtaa ehkä 90% teholla noin persmittarilla mitattuna. Sitten jossain vaiheessa kaasun asennosta riippumatta vauhti hyytyy, joskus 70 km nopeuteen ja välillä jopa jossain 110 km nopeudessa. Sitten ei taas tapahdu mitään vaikka miten polkee kaasua. Sammutus ja taas toimii jonkun aikaa. Mitään isoa pihinää/vihellystä konehuoneesta ei kuulu, siis mitään normaalista poikkeavaa.

Joku heitti myös että DPF:n tukkiutuminen vois aiheuttaa tällaista? Miten putsataan? Enkä mä nyt edes tähän hätään tiedä, onko tuossa DPF:ää kun auto ei ole kotona.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 19.5.2011 17:28

BKD koneessa ei ole DPF:ää.

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 19.5.2011 19:06

kokeile tukkia se egr:lle menevä letku,ja kokeile miten käyttäytyy sitten?

Elikkäs
-
Viestit: 35
Liittynyt: 24.2.2009 21:30

ViestiKirjoittaja Elikkäs » 19.5.2011 20:01

Ei pidä yleistää.... Kyllä vain on DPF, Golf 2.0 TDI -05 kone BKD

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 19.5.2011 20:13

Ihanko tosissaan on dpf ihan tehdasasenteisena? Noissa on kestävät boschin suuttimet, mutta niissä ei ole DPF käyttöön tarvittavaa jälkisuihkumahista... Ihme on jos bkd koneessa on dpf.

Melkein voin lyödä vetoa että yhdessäkään BKD koneessa ei ole DPF ahdistinta.


Ja itse aiheeseen:

Alipainevuotoja ei varmaankaan ole?

Elikkäs
-
Viestit: 35
Liittynyt: 24.2.2009 21:30

ViestiKirjoittaja Elikkäs » 19.5.2011 20:31

On vähän ohi aiheen mutta vetoa lyöm........... pönttö on turbon jatkeena.

pistäppä kuukkeliin 1k1166 ja avaa sieltä Bestellcodes Volkswagen Golf


Pönttö voi tukkeutua jos ajaa vain pätkäajoa jolloin poltto ei käynnisty. Omassa polton huomaa siitä että HD mopetin ääni kuuluu, mutta mitään ei näy,

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 19.5.2011 20:37

Onko sun golf tuontiauto?

SRMK
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.4.2011 11:05

ViestiKirjoittaja SRMK » 20.5.2011 0:00

BTW, mullakin on tuontiauto jossa tämä BKD moottori on.

Ajelin tänään pidemmän lenkin ja huomasin että kun auton on muutaman kerran peräkkäin startannu ja sammuttanu, niin se toimii lähes normaalisti minuutista jopa kymmeneen minuuttiin. Paitsi että vetoa alkaa olla vasta 3000 kierroksesta.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 20.5.2011 2:50

On vähän ohi aiheen mutta vetoa lyöm........... pönttö on turbon jatkeena.

Sittenhän siellä on lambdakin, mahtaako se olla kunnossa?

Elikkäs
-
Viestit: 35
Liittynyt: 24.2.2009 21:30

ViestiKirjoittaja Elikkäs » 20.5.2011 11:01

[quote] Lähetetty: 19.5.2011 20:37 Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

Onko sun golf tuontiauto?
[/quote]

Eikös kaikki vw t ole tuontiautoja? Omani on tuonut VW Auto.

SRMK
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.4.2011 11:05

ViestiKirjoittaja SRMK » 20.5.2011 11:51

Joo joo, hyvää juttua pukkaa ja pilkku saa dikkiä edestä ja takaa. Elikkäs, sun autoa ei ole tuonut VW-auto vaan VV-Auto. Nusaistaan nyt takaisin :D

Sitten takas asiaan, ei kai nämä turhat jutustelut edistä asioita näissä asiaan tarkoitetuissa keskusteluissa!

Meillä tolla autolla on ajettu viimeiset 7 kk ajan sellaista 30km työmatkaa kaks kertaa päivässä. Talvella kone ei ehtiny nostaa aina lämpöjä edes tuolla matkalla, vaikka oli ollu lohkari käytössä.
Viimeksi muokannut SRMK, 20.5.2011 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 20.5.2011 16:26

Ei pitäis tukkia tuollainen ajo, mutta toki kannattaa käydä karstamassa tarkastuttamassa testerillä.

SRMK
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.4.2011 11:05

ViestiKirjoittaja SRMK » 28.5.2011 12:45

BKD-koneessa ei ilmeisesti ole N75-venttiiliä vaimikäsenyoli? Tietäiskö joku mikä se sen tilalla oleva osa on ja vielä jos olis varaosanumeroa heittää? En oo niin paljon selvillä, että osaisin räjäytyskuvasta paikallistaa ko. osan tietämättä mikä se on.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 28.5.2011 20:09

Isompi musta laatikko sisältää useampia alipaineventtiilejä, en ole koskaan tutkinut mitä kaikkea.

SRMK
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.4.2011 11:05

ViestiKirjoittaja SRMK » 4.6.2011 20:37

Joo löytyihän se sieltä, varaosanumero 6Q0906625 ja kulkee nimellä solenoid valve block.
Pitää kokeilla tuokin vaihtoehto, muistaakseni joku vikakoodi oli "solenoid boost valve" tai jotain sen suuntaista.

SRMK
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.4.2011 11:05

ViestiKirjoittaja SRMK » 11.6.2011 21:48

No niin, nyt se romu sitten hyyty lopullisesti tien varteen. Eilen vaihdettiin tuo 6Q0906625 alipaineboksi, mutta eipä ollu mitään vaikutusta silläkään.

Noin 400 km ajon jälkeen auto sitten alko hiipua hiljalleen niinku olis löpö loppunut kunnes sammu sitten tien varteen. Tosin mittarin mukaan disua oli vielä varttitankki jäljellä. Pyöritti starttia hyvin, muttei lähtenyt enää. Tankkasin muutaman litran kannusta, vaan ei auttanu. Auto lähti sitten hinaajalla korjaamoa kohti ja olipa muuten prkl mukavaa odotella 2,5 vuotiaan pojan kanssa tuntikausia tien vieressä 31 asteen helteellä. Onpa vain ensimmäinen auto, mikä jättää mut tien päälle. Eikä muuten jätä tämä auto toista kertaa, se on selvä. Romu paskakasa, tai ite auto ihan ok mutta pilattu VW:n laadukkaalla moottorilla.

SRMK
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.4.2011 11:05

ViestiKirjoittaja SRMK » 6.9.2012 18:28

Pitääpä kertoa lopputulos tästä ongelmasta, vaikka mulla ei tuota autoa ole enää ollu yli vuoteen. Ennen tuota tien päälle hyytymistä auto oli hyytyny pari kertaa aikaisemminkin, joka kerta sama homma, ihan niinku löpö olis loppunu mutta mittarin mukaan ei. No, mittaripa näytti reilusti väärin ja tien päälle hyytymiset johtu siitä.. Eikä muuten lähe kovin helposti käyntiin kun on vetäny ittensä kunnolla tyhjäksi! Jossain vaiheessa oli jo niin hermo lujalla, että starttailin sitä yli 20 minuuttia pihalla tankkauksen jälkeen ja ihme, pytty kerrallaan ja valtavan savun & kolinan saattelemana se käynnisty. Kesti muuten yli 40 minuuttia että käynti tasaantu ja savutus loppu.

Viimeisin hyytyminen johti auton tosiaan ilmeisesti ensimmäiselle asiantuntevalle korjaamolle, joka ei ekana alkanu läiskiä tietokoneita autoon kiinni vaan nosti ihan perinteisesti nosturille. Kas, joku turbon letku oli halki ja kaikki vedon loppumiset sun muut loppu ku seinään. Hintaa korjaukselle tais tulla jotain 60 euroa. Eipä kovin paljoa ottanu sen jälkeen aivoon nämä muut korjaamot, jotka vaihteli osia osan perään tutkimatta autoa sen kummemmin. Rahaa tais palaa melkein 2000 euroa kaikkineen, turhaan. Yhdessä paikkaa olivat jo tilaamassa uutta turboa "kun selvästi se on rikki".

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 7.9.2012 12:57

Nykyään on valitettavan yleistä, että ihan perusasioiden tarkastukset unohtuu ja luotetaan sokeasti sen tietokoneen näyttämään. Vikakoodit ovat toki korvaamaton apu esim. sähkövikojen etsinnässä, mutta perusjutut pitäisi silti pitää mielessä. Tuntuu, että nykyään korjaamot ovat suunnilleen moottorinohjauslaitetta vaihtamassa ensimmäiseksi vaikka sulakkeet on vielä tutkimatta :) Onneksi näitä poikkeuksiakin löytyy.

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 7.9.2012 21:27

Eikö kuulut mitään ylimääräisiä suhinoita tai vinkumista, kun oli turbon putki halki??

SRMK
-
Viestit: 33
Liittynyt: 20.4.2011 11:05

ViestiKirjoittaja SRMK » 8.9.2012 21:00

Ei kuulunu. Joskus yritin oikein kuuntelemalla kuunnella ja kaveritkin kuunteli, mutta ei kuulunu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa