BKD ilmamassamittarista asiaa + koneessa ei vetoja
Valvoja: ffp jäsenet
BKD ilmamassamittarista asiaa + koneessa ei vetoja
En löytäny haulla vastausta, liekö sitten etten osaa käyttää?
Mutta siis ilmamassamittari on ilmeisesti tiensä päässä ja nyt pitäis tilata saksasta uus.
Ongelma on kuitenkin se, että BKD moottoriin tarjotaan ainakin seekpart24.comissa
useampaa erilaista ja etenkin eri hintaista mittaria. Mikähän niistä mahtais olla oikea, onko
kellään antaa vinkkiä?
Sensorit löytyy tältä sivulta, kun selaa reippaasti alemmaksi: http://seekpart24.com/vw/touran-1t1-1t2-03/2-0-tdi-13/sensors-102747
Sitten jos jollain on suositella jotain muuta ostopaikkaa, niin ehdotuksia kuunnellaan. Teiledirektistä en onnistunu löytämään koko maffia.
Mutta siis ilmamassamittari on ilmeisesti tiensä päässä ja nyt pitäis tilata saksasta uus.
Ongelma on kuitenkin se, että BKD moottoriin tarjotaan ainakin seekpart24.comissa
useampaa erilaista ja etenkin eri hintaista mittaria. Mikähän niistä mahtais olla oikea, onko
kellään antaa vinkkiä?
Sensorit löytyy tältä sivulta, kun selaa reippaasti alemmaksi: http://seekpart24.com/vw/touran-1t1-1t2-03/2-0-tdi-13/sensors-102747
Sitten jos jollain on suositella jotain muuta ostopaikkaa, niin ehdotuksia kuunnellaan. Teiledirektistä en onnistunu löytämään koko maffia.
Viimeksi muokannut SRMK, 19.5.2011 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olisko kellään sitä ahtopaineanturin varaosanumeroa?
Ilmamassamittari vaihdettiin, se paransi asiaa mutta vain pikkuriikkisen vähän. EGR putsattiin ja olikin muuten likainen! Puhdistus auttoi vähän enemmän, muttei mitenkään merkittävästi.
Nykyään auto toimii jonkin aikaa startin jälkeen melkein normaalisti, ahtaa ehkä 90% teholla noin persmittarilla mitattuna. Sitten jossain vaiheessa kaasun asennosta riippumatta vauhti hyytyy, joskus 70 km nopeuteen ja välillä jopa jossain 110 km nopeudessa. Sitten ei taas tapahdu mitään vaikka miten polkee kaasua. Sammutus ja taas toimii jonkun aikaa. Mitään isoa pihinää/vihellystä konehuoneesta ei kuulu, siis mitään normaalista poikkeavaa.
Joku heitti myös että DPF:n tukkiutuminen vois aiheuttaa tällaista? Miten putsataan? Enkä mä nyt edes tähän hätään tiedä, onko tuossa DPF:ää kun auto ei ole kotona.
Ilmamassamittari vaihdettiin, se paransi asiaa mutta vain pikkuriikkisen vähän. EGR putsattiin ja olikin muuten likainen! Puhdistus auttoi vähän enemmän, muttei mitenkään merkittävästi.
Nykyään auto toimii jonkin aikaa startin jälkeen melkein normaalisti, ahtaa ehkä 90% teholla noin persmittarilla mitattuna. Sitten jossain vaiheessa kaasun asennosta riippumatta vauhti hyytyy, joskus 70 km nopeuteen ja välillä jopa jossain 110 km nopeudessa. Sitten ei taas tapahdu mitään vaikka miten polkee kaasua. Sammutus ja taas toimii jonkun aikaa. Mitään isoa pihinää/vihellystä konehuoneesta ei kuulu, siis mitään normaalista poikkeavaa.
Joku heitti myös että DPF:n tukkiutuminen vois aiheuttaa tällaista? Miten putsataan? Enkä mä nyt edes tähän hätään tiedä, onko tuossa DPF:ää kun auto ei ole kotona.
Ihanko tosissaan on dpf ihan tehdasasenteisena? Noissa on kestävät boschin suuttimet, mutta niissä ei ole DPF käyttöön tarvittavaa jälkisuihkumahista... Ihme on jos bkd koneessa on dpf.
Melkein voin lyödä vetoa että yhdessäkään BKD koneessa ei ole DPF ahdistinta.
Ja itse aiheeseen:
Alipainevuotoja ei varmaankaan ole?
Melkein voin lyödä vetoa että yhdessäkään BKD koneessa ei ole DPF ahdistinta.
Ja itse aiheeseen:
Alipainevuotoja ei varmaankaan ole?
Joo joo, hyvää juttua pukkaa ja pilkku saa dikkiä edestä ja takaa. Elikkäs, sun autoa ei ole tuonut VW-auto vaan VV-Auto. Nusaistaan nyt takaisin :D
Sitten takas asiaan, ei kai nämä turhat jutustelut edistä asioita näissä asiaan tarkoitetuissa keskusteluissa!
Meillä tolla autolla on ajettu viimeiset 7 kk ajan sellaista 30km työmatkaa kaks kertaa päivässä. Talvella kone ei ehtiny nostaa aina lämpöjä edes tuolla matkalla, vaikka oli ollu lohkari käytössä.
Sitten takas asiaan, ei kai nämä turhat jutustelut edistä asioita näissä asiaan tarkoitetuissa keskusteluissa!
Meillä tolla autolla on ajettu viimeiset 7 kk ajan sellaista 30km työmatkaa kaks kertaa päivässä. Talvella kone ei ehtiny nostaa aina lämpöjä edes tuolla matkalla, vaikka oli ollu lohkari käytössä.
Viimeksi muokannut SRMK, 20.5.2011 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No niin, nyt se romu sitten hyyty lopullisesti tien varteen. Eilen vaihdettiin tuo 6Q0906625 alipaineboksi, mutta eipä ollu mitään vaikutusta silläkään.
Noin 400 km ajon jälkeen auto sitten alko hiipua hiljalleen niinku olis löpö loppunut kunnes sammu sitten tien varteen. Tosin mittarin mukaan disua oli vielä varttitankki jäljellä. Pyöritti starttia hyvin, muttei lähtenyt enää. Tankkasin muutaman litran kannusta, vaan ei auttanu. Auto lähti sitten hinaajalla korjaamoa kohti ja olipa muuten prkl mukavaa odotella 2,5 vuotiaan pojan kanssa tuntikausia tien vieressä 31 asteen helteellä. Onpa vain ensimmäinen auto, mikä jättää mut tien päälle. Eikä muuten jätä tämä auto toista kertaa, se on selvä. Romu paskakasa, tai ite auto ihan ok mutta pilattu VW:n laadukkaalla moottorilla.
Noin 400 km ajon jälkeen auto sitten alko hiipua hiljalleen niinku olis löpö loppunut kunnes sammu sitten tien varteen. Tosin mittarin mukaan disua oli vielä varttitankki jäljellä. Pyöritti starttia hyvin, muttei lähtenyt enää. Tankkasin muutaman litran kannusta, vaan ei auttanu. Auto lähti sitten hinaajalla korjaamoa kohti ja olipa muuten prkl mukavaa odotella 2,5 vuotiaan pojan kanssa tuntikausia tien vieressä 31 asteen helteellä. Onpa vain ensimmäinen auto, mikä jättää mut tien päälle. Eikä muuten jätä tämä auto toista kertaa, se on selvä. Romu paskakasa, tai ite auto ihan ok mutta pilattu VW:n laadukkaalla moottorilla.
Pitääpä kertoa lopputulos tästä ongelmasta, vaikka mulla ei tuota autoa ole enää ollu yli vuoteen. Ennen tuota tien päälle hyytymistä auto oli hyytyny pari kertaa aikaisemminkin, joka kerta sama homma, ihan niinku löpö olis loppunu mutta mittarin mukaan ei. No, mittaripa näytti reilusti väärin ja tien päälle hyytymiset johtu siitä.. Eikä muuten lähe kovin helposti käyntiin kun on vetäny ittensä kunnolla tyhjäksi! Jossain vaiheessa oli jo niin hermo lujalla, että starttailin sitä yli 20 minuuttia pihalla tankkauksen jälkeen ja ihme, pytty kerrallaan ja valtavan savun & kolinan saattelemana se käynnisty. Kesti muuten yli 40 minuuttia että käynti tasaantu ja savutus loppu.
Viimeisin hyytyminen johti auton tosiaan ilmeisesti ensimmäiselle asiantuntevalle korjaamolle, joka ei ekana alkanu läiskiä tietokoneita autoon kiinni vaan nosti ihan perinteisesti nosturille. Kas, joku turbon letku oli halki ja kaikki vedon loppumiset sun muut loppu ku seinään. Hintaa korjaukselle tais tulla jotain 60 euroa. Eipä kovin paljoa ottanu sen jälkeen aivoon nämä muut korjaamot, jotka vaihteli osia osan perään tutkimatta autoa sen kummemmin. Rahaa tais palaa melkein 2000 euroa kaikkineen, turhaan. Yhdessä paikkaa olivat jo tilaamassa uutta turboa "kun selvästi se on rikki".
Viimeisin hyytyminen johti auton tosiaan ilmeisesti ensimmäiselle asiantuntevalle korjaamolle, joka ei ekana alkanu läiskiä tietokoneita autoon kiinni vaan nosti ihan perinteisesti nosturille. Kas, joku turbon letku oli halki ja kaikki vedon loppumiset sun muut loppu ku seinään. Hintaa korjaukselle tais tulla jotain 60 euroa. Eipä kovin paljoa ottanu sen jälkeen aivoon nämä muut korjaamot, jotka vaihteli osia osan perään tutkimatta autoa sen kummemmin. Rahaa tais palaa melkein 2000 euroa kaikkineen, turhaan. Yhdessä paikkaa olivat jo tilaamassa uutta turboa "kun selvästi se on rikki".
Nykyään on valitettavan yleistä, että ihan perusasioiden tarkastukset unohtuu ja luotetaan sokeasti sen tietokoneen näyttämään. Vikakoodit ovat toki korvaamaton apu esim. sähkövikojen etsinnässä, mutta perusjutut pitäisi silti pitää mielessä. Tuntuu, että nykyään korjaamot ovat suunnilleen moottorinohjauslaitetta vaihtamassa ensimmäiseksi vaikka sulakkeet on vielä tutkimatta :) Onneksi näitä poikkeuksiakin löytyy.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa