Aamukäynnistys spekulointia AJM 4motion
Valvoja: ffp jäsenet
Aamukäynnistys spekulointia AJM 4motion
Moro borassa on käynnistys ongelmia (juu ei uutta) mutta sitten tuli selvinpäin mieleen että
voisko ongelma johtua tankissa olevasta siirtopumpusta osanro: 1J0919050 vika esiintyy 10 tunnin ajamattomuuden jälkeen, joutuu todella pitkään sahaan käymään ja hehkupuoli on kunnossa. Omasta mielestä kun virrat heitti päälle niin kuului "surina" takaa, nyt ei kuulu. Olisko jollain ajatusta? Menen kumminkin mittaan sähköt liittimestä kun ehdin eli siis vapaapäivänä.
voisko ongelma johtua tankissa olevasta siirtopumpusta osanro: 1J0919050 vika esiintyy 10 tunnin ajamattomuuden jälkeen, joutuu todella pitkään sahaan käymään ja hehkupuoli on kunnossa. Omasta mielestä kun virrat heitti päälle niin kuului "surina" takaa, nyt ei kuulu. Olisko jollain ajatusta? Menen kumminkin mittaan sähköt liittimestä kun ehdin eli siis vapaapäivänä.
käynnistys !!
Tere
mulla kans on ajm kans käynnistys ongelmia
savuttaako sulla ? mulla lähtee epätasaisesti käymään ja savuttaa(ei polta kunnolla)
mut melko nopeesti jo käy ok ajettu 300tkm, ollut erään passatti velhon tykönä ei löytänyt
vikaa mulla vaihdettu suuttimet,hehkut,suutinjohtosarja,tandempumppu,molemmat anturit(polttoaineen/moottorinlämpö) voimaa on ja vie vähän löpöö,aiemmin mua autoon oli vaihdettu kannentiiviste,polttoaineletkuun vastaventtiili kansipahvi homma onnistui vissin
ku ei tee painetta ku ajattelin ekana et vuotais nestettä männän päälle mu olen sen pois sulkenu ku ei tee sitä painetta seuraavaksi meinasin käyttää jossain puristuspainemittauksissa ja ehkä ohivuoto kans, yks meinas et jos venttiililautaset olis
uponnu kanteen niin puristustila olis kasvanu niin ei syty kunnolla
toinen testi pitäis tehdä että tekis hiukan painetta polttoaine tulopuolelle käynnistäessä
josko lähtis paremmin käymään,sais sillä suljettua ilma viat pois
mulla on kans tankis pumppu ja sieltä tulee polttoainetta vasta startaessa
harmittaa toi vika ku pirssi olis muuten hyvässä iskussa
mulla kans on ajm kans käynnistys ongelmia
savuttaako sulla ? mulla lähtee epätasaisesti käymään ja savuttaa(ei polta kunnolla)
mut melko nopeesti jo käy ok ajettu 300tkm, ollut erään passatti velhon tykönä ei löytänyt
vikaa mulla vaihdettu suuttimet,hehkut,suutinjohtosarja,tandempumppu,molemmat anturit(polttoaineen/moottorinlämpö) voimaa on ja vie vähän löpöö,aiemmin mua autoon oli vaihdettu kannentiiviste,polttoaineletkuun vastaventtiili kansipahvi homma onnistui vissin
ku ei tee painetta ku ajattelin ekana et vuotais nestettä männän päälle mu olen sen pois sulkenu ku ei tee sitä painetta seuraavaksi meinasin käyttää jossain puristuspainemittauksissa ja ehkä ohivuoto kans, yks meinas et jos venttiililautaset olis
uponnu kanteen niin puristustila olis kasvanu niin ei syty kunnolla
toinen testi pitäis tehdä että tekis hiukan painetta polttoaine tulopuolelle käynnistäessä
josko lähtis paremmin käymään,sais sillä suljettua ilma viat pois
mulla on kans tankis pumppu ja sieltä tulee polttoainetta vasta startaessa
harmittaa toi vika ku pirssi olis muuten hyvässä iskussa
Ei se oikeen savuta, kun pikkasen startatessa välillä näyttää mustalta, välillä siniseltä, ja se vika tuli yhtäkkiä. Aattelin ettei sitä vikaa kyllä taida itse löytää kuin vaihtamalla nuo kaikki mitä mainitsit, eli nyt loppuu äly, on aukaistava lompakko eli siis Laakkoselle. Siis jossain vaiheessa. Oma vikakoodinlukija http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=871 on tämä ja jos joku osaisi sanoa mitä kannattaa tutkia. Vika koodeja ei anna kuin haldexiin kytkimeen mutta se on jo toinen juttu.
Viimeksi muokannut JiiVee-74, 18.5.2011 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MAF tarvii testata ajossa. näkeepi koko alueen. yleensähän ne alkaa näyttään liian vähän.
koneen lämpöhän voisi olla yksi tekijä, mutta jos muuten pelaa ok. niin kuulostaa erikoiselta.
toki tuntus ette iole anturi vikaa ellei mitään koodeja tule.
taino, jos on vielä rajoissa anturin arvo mutta muuten heikko.
toki edelleen tarkistaisin ne hehkut ja hehkutuksen. PD koneet lähtee vielä nollakeleistä kohtuullisesti käymään ilmankin mutta ruiskupumppu koneet ei perinteisesti kovin hyvin lähde.
koneen lämpöhän voisi olla yksi tekijä, mutta jos muuten pelaa ok. niin kuulostaa erikoiselta.
toki tuntus ette iole anturi vikaa ellei mitään koodeja tule.
taino, jos on vielä rajoissa anturin arvo mutta muuten heikko.
toki edelleen tarkistaisin ne hehkut ja hehkutuksen. PD koneet lähtee vielä nollakeleistä kohtuullisesti käymään ilmankin mutta ruiskupumppu koneet ei perinteisesti kovin hyvin lähde.
hehkutus
eikö se ollut niin et pd ei hehkuta +5 jälkeen ??
niin mä en usko siihen hehkutus hommaan ku kelit on jo näin lämpimät ja silti lähtee rykien ja sinisen pilven kerä käymään ja mulla pitää startata näilläkin keleillä vähän aikaa ennen ku lähtee ja ilmojen kylmetessä tiedän et pitää jo enempi pyörittää
talvella huomas hyvin huomas et lohkolämmittäminen auttoi paljon käynnistämistä
eihän täs viellä ole hätää mut sit kun tulee taas talvi niin olen taas kusessa
niin mä en usko siihen hehkutus hommaan ku kelit on jo näin lämpimät ja silti lähtee rykien ja sinisen pilven kerä käymään ja mulla pitää startata näilläkin keleillä vähän aikaa ennen ku lähtee ja ilmojen kylmetessä tiedän et pitää jo enempi pyörittää
talvella huomas hyvin huomas et lohkolämmittäminen auttoi paljon käynnistämistä
eihän täs viellä ole hätää mut sit kun tulee taas talvi niin olen taas kusessa
Tankin pumppu pyörii (äänestä päätellen) mutta suodattimelle asti ei tule löpöä. Tarvii varmaankin vaihtaa siirtopumppu, autolla tosin pystyy ajamaan eli alipaine varmaan hoitaa aineen saannin. Oliskos kellään varaosanumeroa (AJM, Bora , 4motion -00)? Ja sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan, käytettykin käy, kun on tarpeeksi halpa ja jopa lahjoituksena otetaan vastaan (postikulut maksetaan tietenkin).
Jaahas...eli tankin siirtopumppu vaihdettu vuotta tuoreempaan eli -01 oli sen verran paranneltu ettei voi enään tiivisteen välistä vuotaa eli hyvä niin...ei vaikutusta käynnistykseen. Eilen vaihdoin releen 109, naftasuodattimen päällä olevan t-haaran, ilmamäärämittarin ja lämpötila-anturin vesihehkujen takaa...nyt lähtee jo helpommin käymään HUOMATTAVASTI helpommin. hmm...mutta ei täydellisesti.
Juu kyllä se nyt pysyy kun vaihto sen tankissa olevan siirtopumpun se toimi kyllä, mutta sen pumpun päässä on tiiviste ja sieltä välistä tuli kaikki takasin tankkiin. Eli -01 malliin se on jo korjattu erilaiseksi.
Edit: Startti moottorissa ei omasta huom!! omasta mielestä ole vikaa, purin senkin osiin ja rasvailin, tarkistin hiilet. jne...
Edit: Startti moottorissa ei omasta huom!! omasta mielestä ole vikaa, purin senkin osiin ja rasvailin, tarkistin hiilet. jne...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”