Ongelmia Golf 3 1.9td aaz
Valvoja: ffp jäsenet
Ongelmia Golf 3 1.9td aaz
Tjooh, tuli hommattua tollanen diesel golffi, kun kilometrejä tulee siihen malliin.
Nyt siinä on ilmenneenä muutamia vikoja.
1) Vaihteista 1:n on karannut pakkilukon kohdalle/toiselle puolelle. Mitä nyt oon saanu selville niin pitäisi ilmeisesti vaihtaa se pallohässäkkä mikä on siellä konehuoneen puolella ja kohdistaa vaihdekeppi uudestaan. Korjatkaa jos olen väärässä.
2) Ei käynnisty lämpimänä. Ilmeisesti käynnistyksen esto kenkkuilee, kun auttaa kun suihkuttaa kylmäspraytä siihen. Tämän irroittamiseen kaipaisin muutavinkkejä kuin että soveltavaa väkivaltaa.
3) Moottori öljyn pinta nousee. Oon nyt vaihtanut tuohon kahdesti öljyt ja aina kun olen laittanut uudet öljyt niin olen laittanut sitä suunnilleen puoleen väliin. Ja nyt sillä on edellisen vaihdon jälkeen ajettu 1000km ja mittatikku on ylälaidassa. Vedet ei minusta ole muuttunut miksikään niin voisiko syypäänä olla diesel mikä joutuisi öljyn sekaan?
4) Tyhjäkäynti aaltoilee jos on vähänkään enemmän sähkölaitteita käynnissä. Aaltoilu tapahtuu siiinä 750-850 välillä. Ja jos sammuttaa valot ja puhaltimen niin tyhjäkäynti asettuu siihen 750.
5) Kampiakselin hihnapyörä vipattaa hieman. Jakopää teetetty edellisen omistajan toimista jossain pajalla noin 10tkm sitten. Kuinka huolissaan siitä kunkkupultista pitäisi olla?
Tuo 3 kohta olisi mielenkiintoisin koska ei viitsisi kokoaikaa olla vaihtamassa öljyjä.
Edit: lisättäköön tuohon 3 kohtaan että lämpimänä tyhjäkäynnillä haisee diesel. Ei minusta haissut, kun öljyt oli juuri vaihdettu ja öljyn pinta vain puolessa välissä.
Nyt siinä on ilmenneenä muutamia vikoja.
1) Vaihteista 1:n on karannut pakkilukon kohdalle/toiselle puolelle. Mitä nyt oon saanu selville niin pitäisi ilmeisesti vaihtaa se pallohässäkkä mikä on siellä konehuoneen puolella ja kohdistaa vaihdekeppi uudestaan. Korjatkaa jos olen väärässä.
2) Ei käynnisty lämpimänä. Ilmeisesti käynnistyksen esto kenkkuilee, kun auttaa kun suihkuttaa kylmäspraytä siihen. Tämän irroittamiseen kaipaisin muutavinkkejä kuin että soveltavaa väkivaltaa.
3) Moottori öljyn pinta nousee. Oon nyt vaihtanut tuohon kahdesti öljyt ja aina kun olen laittanut uudet öljyt niin olen laittanut sitä suunnilleen puoleen väliin. Ja nyt sillä on edellisen vaihdon jälkeen ajettu 1000km ja mittatikku on ylälaidassa. Vedet ei minusta ole muuttunut miksikään niin voisiko syypäänä olla diesel mikä joutuisi öljyn sekaan?
4) Tyhjäkäynti aaltoilee jos on vähänkään enemmän sähkölaitteita käynnissä. Aaltoilu tapahtuu siiinä 750-850 välillä. Ja jos sammuttaa valot ja puhaltimen niin tyhjäkäynti asettuu siihen 750.
5) Kampiakselin hihnapyörä vipattaa hieman. Jakopää teetetty edellisen omistajan toimista jossain pajalla noin 10tkm sitten. Kuinka huolissaan siitä kunkkupultista pitäisi olla?
Tuo 3 kohta olisi mielenkiintoisin koska ei viitsisi kokoaikaa olla vaihtamassa öljyjä.
Edit: lisättäköön tuohon 3 kohtaan että lämpimänä tyhjäkäynnillä haisee diesel. Ei minusta haissut, kun öljyt oli juuri vaihdettu ja öljyn pinta vain puolessa välissä.
Aikanaan AAZ golffissa vipatti kampiakselin hihnapyörä sen verran, että vein Laakkoselle oikaisuun. No, oikaisu tehtiin ja limppu vaihdettiin myös. Hämmästys oli suuri, kun rempan jälkeen vipatus oli käytännössä yhtä suuri. Kuulemma normaalia.Kampiakselin hihnapyörä vipattaa hieman
Viimeksi muokannut lukkari, 14.4.2011 8:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=150734 tuossa oli ohje käynistyksen estoon
aikalailla "haiskahtaa" että polttoainetta siellä öljyssä on... ei mulle tule juuri muita vaihtoehtoja mieleen kuin: kannentiiviste, mäntä/männärenkaat tai sitten kansi sopivasti halki... Eipä se juuri muutakautta sinne pääse.
Viisaammat tarkentakoon kun ei omakohtaista kokemusta tuosta ole..
aikalailla "haiskahtaa" että polttoainetta siellä öljyssä on... ei mulle tule juuri muita vaihtoehtoja mieleen kuin: kannentiiviste, mäntä/männärenkaat tai sitten kansi sopivasti halki... Eipä se juuri muutakautta sinne pääse.
Viisaammat tarkentakoon kun ei omakohtaista kokemusta tuosta ole..
Aikanaan AAZ golffissa vipatti kampiakselin hihnapyörä sen verran, että vein Laakkoselle oikaisuun. No, oikaisu tehtiin ja limppu vaihdettiin myös. Hämmästys oli suuri, kun rempan jälkeen vipatus oli käytännössä yhtä suuri. Kuulemma normaalia.
Jooh, itsekkin täältä lukeneena oon saanu sellaisen kuvan että tästä ollaan kahta mieltä. Toiset sanoo että pitäisi mennä ihan suoraan ja toiset sanoo että se on ihan normia.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=150734 tuossa oli ohje käynistyksen estoon
Tuon tiesinkin jo, lähinnä kaipasin tips&tricks tyylistä tietoutta. Että kuinka isolla vasaralla sitä pitäisi lähteä purkamaan. Ja onnistuuko tuo pumpun ollessa kiinni vai pitääkö se irroittaa. Voisi kuvitella että kupukantaisia ruuveja on hieman vaikea porailla jos se on kiinni.
Kyllähän se dieseli männänrenkaitten katkoksista valuu öljypohjaan jos sitä paljon on männän päällä kun kone on paikallaan. Aika outoo kyllä olis että se suutin lorottaa sitä dieseliä sinne ilman että pumppu pyörii. Käynnissä se kyllä palaa tai karkaa venttiilien kautta ennemmin kun menee öljypohjaan. Hakisin kyllä vikaa muualta kun suuttimista. Toiseks dieseli notkistaa öljyä aika reilusti ja jos sitä on öljypohjassa niin paljon että mittatikusta erottaa niin pitäs tulla öljynpaineidenkin kanssa ongelmia.
Väittäsin melkein että oot tarkastanu öljynpinnan liian nopeesti öljyn täytön jälkeen ja osa öljystä ei oo vielä ehtiny valua kannesta öljypohjaan. Sitten kun oot ajanu öljyt lämpimäks, ne on valunu notkeempana helpommin öljypohjaan -> mittatikku näyttää eri määrää.
Väittäsin melkein että oot tarkastanu öljynpinnan liian nopeesti öljyn täytön jälkeen ja osa öljystä ei oo vielä ehtiny valua kannesta öljypohjaan. Sitten kun oot ajanu öljyt lämpimäks, ne on valunu notkeempana helpommin öljypohjaan -> mittatikku näyttää eri määrää.
Tommoset sain irti noista suuttimista
0986430206
2FH KCA 27 S 77
Mahtaiskohan nuo olla oikein?
Joka ilmeisesti kääntyisi VW numeroksi
028 130 201 B
Osaisko joku varmistaa että nuo on oikeat suuttimet?
Eli sopisiko esim nuo ja tuleeko tuossa koko paketti?
http://cgi.ebay.de/6-Duesenstock-Bosch- ... 0667912977
Kun kysyin paikallisesta varaosaliikkeestä ja tammerdieselistä niin pelkät uudet suuttimien kärjet maksais 100e niin kuulostaa hullulta jos saksasta sais tuon ilmoituksen mukaan liikkeestä 70e kpl kokosuutinta saatika sitten huutokaupasta 50e 6kpl suuttimia.
0986430206
2FH KCA 27 S 77
Mahtaiskohan nuo olla oikein?
Joka ilmeisesti kääntyisi VW numeroksi
028 130 201 B
Osaisko joku varmistaa että nuo on oikeat suuttimet?
Eli sopisiko esim nuo ja tuleeko tuossa koko paketti?
http://cgi.ebay.de/6-Duesenstock-Bosch- ... 0667912977
Kun kysyin paikallisesta varaosaliikkeestä ja tammerdieselistä niin pelkät uudet suuttimien kärjet maksais 100e niin kuulostaa hullulta jos saksasta sais tuon ilmoituksen mukaan liikkeestä 70e kpl kokosuutinta saatika sitten huutokaupasta 50e 6kpl suuttimia.
Hihnapyörän vipatuksesta vielä.
mulla vipatti hihnapyörä, luin että ihan normaalia, tänään kiihdytin vähän rivakammin(paineet1bar+syöttöö lisää) yhden shikaanin läpi ja kone alkoi yskiä ja nakuttaa kun woodywoodpecker. Annoin moottorin käydä hetken tyhjäkäyntiä ja ääni tasaantui, mietin että olisikohan alkanut venttiilit kantaa, jos pakopaine oli hetkellisesti hiukan liian suuri.
No oletin että auto on kunnossa ja lähdin paahtamaan autolla messukeskukselle päin, matkalla alkoli auto nykiä ja takanaolevat ohittivat ;) dieseliä tulee putkesta raakana ja mootorin käyntiääni muuttui erittäin raa-aksi, samantien kuitenkin asia korjaantui kuin itsestään.
messukeskuksella tuli katsottua konehuoneeseen ja ihmetys oli suuri kun hihnapyörä ei enään vipattanutkaan! tosin kunkkupultti oli irronnut, ei ollut kerennyt ilmeisesti isompaa tuhoa tehdä, pitää purkaa huomenna.
aika metka tollanen satunnaisesti ajonaukana säätyvä ennakko :D
mulla vipatti hihnapyörä, luin että ihan normaalia, tänään kiihdytin vähän rivakammin(paineet1bar+syöttöö lisää) yhden shikaanin läpi ja kone alkoi yskiä ja nakuttaa kun woodywoodpecker. Annoin moottorin käydä hetken tyhjäkäyntiä ja ääni tasaantui, mietin että olisikohan alkanut venttiilit kantaa, jos pakopaine oli hetkellisesti hiukan liian suuri.
No oletin että auto on kunnossa ja lähdin paahtamaan autolla messukeskukselle päin, matkalla alkoli auto nykiä ja takanaolevat ohittivat ;) dieseliä tulee putkesta raakana ja mootorin käyntiääni muuttui erittäin raa-aksi, samantien kuitenkin asia korjaantui kuin itsestään.
messukeskuksella tuli katsottua konehuoneeseen ja ihmetys oli suuri kun hihnapyörä ei enään vipattanutkaan! tosin kunkkupultti oli irronnut, ei ollut kerennyt ilmeisesti isompaa tuhoa tehdä, pitää purkaa huomenna.
aika metka tollanen satunnaisesti ajonaukana säätyvä ennakko :D
Tullut itsekin huomattua että tuo auto vetää toisena päivänä paljon paremmin kuin jonain toisena. Toisaalta, kyllä se kunkkupultti on siellä edelleen paikoillaan pysynyt.
Mistäs tohon vois alkaa mettästämään noita työkaluja esim, siinä kunkkupultin päässä on 12.kulmainen torx?
Ja mistäs tampereen seudulta sais suuttimiin sopivan hylsyn kun motonetin tarjooma pitkä hylsy oli liian lyhyt. Ja pitääkö tuo syöttöpumppu irroittaa välttämättä jos haluaa 2. sylinterin suuttimen irti, vai onko se suuttimen hylsy niin ohkasta tavaraa että se mahtuu juuri siitä suuttimen ohi?
Mistäs tohon vois alkaa mettästämään noita työkaluja esim, siinä kunkkupultin päässä on 12.kulmainen torx?
Ja mistäs tampereen seudulta sais suuttimiin sopivan hylsyn kun motonetin tarjooma pitkä hylsy oli liian lyhyt. Ja pitääkö tuo syöttöpumppu irroittaa välttämättä jos haluaa 2. sylinterin suuttimen irti, vai onko se suuttimen hylsy niin ohkasta tavaraa että se mahtuu juuri siitä suuttimen ohi?
http://www.dieselkontor.de/product_info ... ucts_id=56
http://www.dieselkontor.de/product_info ... ts_id=2492
Tuoltahan noi saisi molemmat, mutta ei vaan viittis maksaa 20e postareita siitä että saa muutaman hylsyn.
http://www.dieselkontor.de/product_info ... ts_id=2492
Tuoltahan noi saisi molemmat, mutta ei vaan viittis maksaa 20e postareita siitä että saa muutaman hylsyn.
Jatketaanpas tähän.. Eli omassa aaz golffissa kannen välistä ruennut öljyä tulemaan, kun koneesta oikean puolelta kannen reunan ylä ja ala puolelta öljyssä ja pakosarjan luonakin, eli kansipahvi mennyt? Pitäiskö huomata jotain oireita? Nesteet näyttäis puhtailta, auto toimii suht normaalisti, paitsi syöttöä joutu vähentämään kun alkoi mustaa savua tulemaan vähän liikaa. Välillä ei ahtoja nosta kovin ripeästi. Vieläkö uskaltaa paljoa ajella?
Ei kai se voi siitä muovi mötikästä vuotaa koneen kyljestä missä jäähdytys nesteet kulkee, kun sen ympärillä on sitä öljyä ja miten se kannen välistä ylöspäin vois öljyssä olla? Mut kun ne nesteetkin on kyllä puhtaat....
Tuossa yks huono kuva.. venttiilikopan tiivistekkin vähän vuotanut muttei se siitä ole tullut.
Ei sitä öljyä niin hirveesti siinä ole mutta kuitenkin. Onko jollain ollut samaa?
Tuossa yks huono kuva.. venttiilikopan tiivistekkin vähän vuotanut muttei se siitä ole tullut.

Ei sitä öljyä niin hirveesti siinä ole mutta kuitenkin. Onko jollain ollut samaa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”