Kaveri oli passatillaan n. kk sitten lapissa käymässä täältä etelästä, takasin tullessa alko savuttaa sinistä ja kävi huonosti, auto jäi sitten jyväskylään kun savutus lisäänty koko ajan. Sieltä kun auto oli saatu etelään niin se meni yhdelle pajalle jossa ottivat kannen pois ja sisältä löyty ainakin seuraavat viat: ykköspytyn männästä kulma pois ja nelosesta mäntä halki, turbon imusiipi ottanut osumaa, +mahdollisesti kanki vikaa, kansivikaa, suutin vikaa.
Siihen loppu sitten kaverin kiire auton korjaamisen kans ja otettiin tuumaustauko mitä sitten tehdään... Päätettiin että nopein/helpoin vaihtoehto on hommatta toimiva kone jostain ja heitetään se keulille tossa mun tallissa ja näin tehtiinkin kun sopiva kone oli löydetty. Nyt sitten koneenvaihto tehty ja auto pelittää taas hyvin.
Kävin nyt purkamassa tota hajonnutta konetta, ja tässä suurimmat helposti näkyvät vauriot:
mäntä 1 ja mäntä 4.
Mistä tollaset vauriot voi tulla? Ykköspytyssä suutinvaurio (kuva hieman valehtelee oikeasti on huomattavasti enemmän pyöristynyt tuo kulma)? Onko ahtoputkistosta lähtenyt vettä tai öljyä liikkeelle kerralla reilummin? Voiko jonkun paikan jäätyminen aiheuttaa jotain tollasta? Itte en oo dieselikoneisiin kauheasti perehtynyt...
1.9TDI awx koneesta mäntä halki +männästä kulma sulanut...
Valvoja: ffp jäsenet
Myös kakkospytyn mäntä oli selvästi karstanen että oli öljyä kanssa polttanut, se vaan on hakusessa että mitä kautta tota öljyä on sitte saanut. Täytyy purkaa tota kantta kans tossa kun kerkiää niin näkee onko siellä mitää häiriötä nähtävissä. Koneellahan on ajettu "vaan" 230tkm, ja muutenkin laakeripinnat yms näyttäs olevan ihan ok kunnossa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa