SDI 03 tyhjäkäynti

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

KKI
-
Viestit: 173
Liittynyt: 15.1.2009 15:39

SDI 03 tyhjäkäynti

ViestiKirjoittaja KKI » 31.1.2011 11:46

Kone käy tasaisesti tyhjäkäyntiä, mutta mittarin mukaan 950 r/min
Tuntuu jotenkin korkealta, missä mahdollinen vika ?

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 31.1.2011 12:52

Omassa tuo on tasan 900 joten sulla on vaan himppu enemmän syöttöä tyhjänäkäynnille. Ei ole vaarallista. Jos auto käy nätisti, ei savuta ja kulkee normaalisti niin älä vaivaa päätäsi moisella. Monella tuo on nostettu jonnekkin 1000-1100 käynnin tasoittamiseksi. Tosin näissä tapauksissa kyse on isojen suuttimien mukanaan tuomista säädöistä.

KKI
-
Viestit: 173
Liittynyt: 15.1.2009 15:39

ViestiKirjoittaja KKI » 31.1.2011 13:19

Ajattelin että 7-800 olis normaali tyhjäkäynti ?
Voisko lämpötila-anturi vaikuttaa tohon ? Jos moottori luulee että se on kylmä.
Mulla ei muutu tyhjäkäynti yhtään vaikka kone lämpiää normaalisti, lämpömittarin toiminta on OK.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 31.1.2011 13:34

Hehkuttaako sulla lämpimänäkin pitkään? Jos hehkuttaa niin sit sulla voi olla vikaa tuossa moottorin lämpötila-anturissa. Kyllä nuo kierrokset on ihan samat on kone sitten kylmä tai kuuma.

KKI
-
Viestit: 173
Liittynyt: 15.1.2009 15:39

ViestiKirjoittaja KKI » 31.1.2011 14:22

Hehkutus on ihan pari kolme sekunttia. Käynnistyy ihan "tömähtämällä".

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 31.1.2011 18:08

Millä konella tuo on? aqm, agp ? Omassa hehkun valo vilahtaa about puoli sekuntia jos kone on edes haalea. Jos kone on oikeasti kylmä niin sitten ehkä tuon viisi sekkaa. Voi tietty olla että sinulla on ohjelmoitu pidempi hehku. Itsellä aqm kone ja tuo kaiketi päättyy 02, joten noissa voi hyvinkin olla eroja, jos koneesi on uudempaa mallia.

Piti ihan kokeila tuohon pihaan saapuessa että mikä ero on 900 ja 1000 tyhjänäkäyntikierroksilla. 900 niin auto kyllä tärisee aika miehekkäästi 1000 niin tärinä on paljon pienempää. Joten itse olisin vain tyytyväinen jos kiertäis tuon 1000 tyhjänäkäynnlllä. Olis myös parempi voitelu tyhjänäkäynnillä.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 31.1.2011 18:23

vagcomillahan sitä tyhjäkäyntiä voi nostaa. muistelen vain etten saanut tdi:stä sitä n. 950 rpm korkeammaksi säädettyä. koelaudan tärinät tosin vaimenivat paljon, vaikka on niitä vieläkin ihan tarpeeksi :d

KKI
-
Viestit: 173
Liittynyt: 15.1.2009 15:39

ViestiKirjoittaja KKI » 2.2.2011 12:26

Joo, kyllä se on AQM.

Mutta hurisee mun mielestä liian lujaa tyhjäkäyntiä..... Edelleen.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 2.2.2011 15:31

Jos tuo käynti on mielestäsi häiritsevää niin kaiketi sitä voi myös laskea vagcomilla. Eli eikun pirssi piuhaan ja tutkimaan. Liian alas ei varmasti kannata laskea ihan jo öljynpaineen vuoksi. Samalla tarkistaa vikakoodit. Omasta taidan kyllä hiukan nostaa tuon tärinän poistamiseksi, kiitokset ahdetulle siittimelle.

KKI
-
Viestit: 173
Liittynyt: 15.1.2009 15:39

ViestiKirjoittaja KKI » 2.2.2011 16:18

Onko tuo tarkistus tehtävissä jossain muualla kuin marmoritiskin kautta?
pääkaupunkiseudulla.

ramikoo
-
Viestit: 355
Liittynyt: 12.3.2009 21:27

ViestiKirjoittaja ramikoo » 3.2.2011 8:42

Älä turhaan vie marmorille. Saattaapi tulla turhan kalliiksi. Käy läpi tämä jos vaikka löytyis apuja. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197

KKI
-
Viestit: 173
Liittynyt: 15.1.2009 15:39

ViestiKirjoittaja KKI » 7.2.2011 10:53

Kiitos neuvoista ! Eka diesel , opetteluttaa....
Kuulemma sen tyhjäkäynnin pitää tuossa olla se 950 r/min. !


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa