Moi,
Nyt ihmetyttää taas.. Viime perjantaina miellyttävän ajon jälkeen jätin -94 Transportterini odottelemaan maanantaiaamua ja aikaista lähtöä..
No maanantaina ei sitten millään käyntiin. Lopulta kun kone oli jo startilla hangattu lämpimäksi, niin alkoi lopulta käydä tosi raskaasti ja pukkasi jos jonnii väristä savua.
Vika löytyi -> Syöttöpumpun ajoitus oli nitkahtanut "itsestään" noin parin hampaan verran pieleen!! Miten tämä on selitettävissä? Molemmat hammashihnat on niin tiukalla, ettei varmana ole sieltä hypännyt -> eli nitkahtanut varmaan nokka-akselin päästä.. Mutta miksi? Meinasiko syöttöpumppu hirttää startatessa kiinni vai mitä hemmettiä tapahtui? Nokka-akseliin ja hammaspyörien pultteihin ei ole kajottu ainakaan viimeiseen pariinsataan tuhanteen jos lie kajottu koskaan.
Käänsin ajoituksen kohdalleen ja taas miellyttävä ajo jatkuu.
Vastaavia kokemuksia ja lähitulevaisuuden ennustuksia vastaanotetaan!
Jesse
T4 AAB mitä ihmettä taas?
Valvoja: ffp jäsenet
Jospa se on tosiaan pumpulla lähtölaskenta alkamassa...? Mulla teki Skoda joskus saman tempun, ja ihan ajossa. Yritti ilmeisestii leipoa jumiin, ja ennakko hyppäsi sen verran pieleen, että kone kävi ihan nätisti, mutta vedot hävisi ihan tyystin. Pari tuntia myöhemmin kun yritti käyntiin, niin ei inahdustakaan... Pumppu sentään pyöri, mutta siitä lähtevä ääni oli vähintäänkin mielenkiintoinen...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa