AHU, lämmityslaitteen kenno taas rikki!Miksi??
Valvoja: ffp jäsenet
AHU, lämmityslaitteen kenno taas rikki!Miksi??
viime talvena vaihdettu kenno, ja taas tuntu hajoavan... mistä helvetistä se johtuu?? Nesteet ei mene sekaisin eikä öljyäkään häviä kuin 0.5L vaihtovälillä.. pieni öljyn haju tulee takana ajavaan autoon kun täysillä kiihdyttää.sekin menee ahtimen piikkiin kun vaihto kohta edessä... paskoja vehkeitä, varmaan vaihdettava japsiin ni ei tarvii ku ajaa!
Venton kennon vaihtaneena voin sanoa että suunniteluvirhe.
Kenno on pystyssä eli tulo sekä lähtö on yläpäässä jossa siis paine koko ajan ja heppoinen kiinnitys muoviselle yläosalle jota todella helposti saa heilutettua konehuoneen letkuja pökkimällä niin että kennon liima/tiivistesauma pettää ja vuoto alkaa.
Venton kennoja kävin muutamaa katsomassa mutta muutama tarvikemerkki oli niin heppoinen jo päällepäin että ei kiitos, esim motonetin kauppaama Topran.
Netistä sitten löytyi Valeon tuote 60e hintaan.
Kenno on pystyssä eli tulo sekä lähtö on yläpäässä jossa siis paine koko ajan ja heppoinen kiinnitys muoviselle yläosalle jota todella helposti saa heilutettua konehuoneen letkuja pökkimällä niin että kennon liima/tiivistesauma pettää ja vuoto alkaa.
Venton kennoja kävin muutamaa katsomassa mutta muutama tarvikemerkki oli niin heppoinen jo päällepäin että ei kiitos, esim motonetin kauppaama Topran.
Netistä sitten löytyi Valeon tuote 60e hintaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eihän takuuta ole jos ite vaihdettu ja yleensä kenno alkaa vuotamaan kenno-osan ja muovisen päädyn saumasta tihkuttamalla jolloin nestettä valuu lämmityslaitteen sisälle josta höyrynä tuulilasille, tai voihan tuo vaan lorottaa jaloille tulevasta tuuletusputkestakin.
On vaan todella mahtava homma vaihtaa tuo kenno.
On vaan todella mahtava homma vaihtaa tuo kenno.
takuu
Kyllä ainakin kun serkulta meni 3b passatista vesipumppu( ajettu alle 90tkm) oli sen sitte kuka tahansa asentanu ja jos alkuperäise hakee tilalle niin takuuseen kuuluu osa+työ takuu että jos hajoo sinäaikana niin kyllä pitäis vaan voida mennä marmoritiskille ja sanoo että nyt te vaihdatte sen ja minä en maksa mitään.
Näihin vaihdettiin aikoinaan kampanjamallisesti kaikkiin ne korkit paisuntasäiliöihin, kun se on siinä se paineentasausventtiili. Se jumitti joissain tuon ikäluokan koneissa ja rikkoi juurikin tuon kennon sitten, kun sinne pääsi kehittymään liikaa painetta jäähdytysjärjestelmään. Mikäli tuota korkkia ei vaihda niin yleensä siellä poksahtelee vuoronperään se bakeliittimutka kannesta, syyläri tai sitten tuo lämppäri - kunnes sitten lopulta tajuaa uusia sen korkin siihen säiliöön :).
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa