Pakokaasu valo sytty!!! (Emission Workshop)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

Pakokaasu valo sytty!!! (Emission Workshop)

ViestiKirjoittaja mariko » 2.7.2010 10:17

Kävin aamulla Prisman pesukadulla pesussa,ja tämän jälkeen syttyi keltanen pakokaasu valo ja teksti Emission Workshop!!! Joku pielessä,mikähän...saiko kosteutta väärään paikkaan...ja auto on golf v 2.0 tdi bkd (103 kw)

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 2.7.2010 11:00

Yritetään päästä koodien lukuun vielä tänään,auto pelaa ja käy normaalisti.Soitto marmorille toi tuloksen,ei vakavaa vikaa...??

Passat_tdi66
-
Viestit: 220
Liittynyt: 6.8.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 2.7.2010 12:19

Niin, tuo ei muistaakseni häviä kuittaamatta vaikka vika olisi ollut hetkittäinen (ainakaan joistain vioista, koska vaikuttaa auton pakokaasupäästöihin..)

Itselläni tuo on ilmennyt aikoinaan -04 1.9tdi koneessa polttoaineen lämpöanturiviasta (johto värisi poikki), EGR:n tulppaus kokeilusta.. Käyttää default arvoja vian päällä ollessa, joten eipä sinänsä ajoa estä.

Kannattaa ottaa koodi talteen vaikka olisikin jo mennyt ohi, mikäli alkaa virheilemään myöhemmin uudelleen samasta, niin ei ole täysin marmorin armoilla..

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 2.7.2010 14:26

Egr paskana,yllätys!

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 2.7.2010 18:05

Mistäs kannattaa kysellä uutta? Marmorilta tiedustelin niin sanoivat 140e netto...

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 2.7.2010 18:30

Halpaan hintaan on sinulle osa luvattu. Älä kysele turhaan muualta, tuollehan saat vielä 2 v takuutakin.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 2.7.2010 18:57


mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 3.7.2010 16:21

Jos mä koitan ihan ite vaihtaa ton niin miten on vaikeus asteen laita? Ja normi työkalut?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 3.7.2010 18:04

Normi työkaluilla ainakin pärjää, egr kiinni kuusiokoloilla ja normi pulteilla jos etkaan uskomista.
http://img64.imageshack.us/img64/8015/bkdegr.jpg

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 4.7.2010 15:51

Tilasin sitte suoraan saksasta,mites on kun osan vaihdan uuteen niin sammuuko häiriö valo mittaristosta,vai tarviiko käydä kuittaamassa? Marmori ei varmaan tota suostu tekemään...

harrastaja3250
-
Viestit: 10
Liittynyt: 9.4.2009 9:30

ViestiKirjoittaja harrastaja3250 » 5.7.2010 13:30

Mistäs kannattaa kysellä uutta? Marmorilta tiedustelin niin sanoivat 140e netto...


Vertailun vuoksi:
Avb-koneiseen passattiin EGR-venttiili maksaa 312 e

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 6.7.2010 22:13

Jälkiviisaana voi sanoa että saksasta saa hieman päälle viidellä kympillä. kun ei tuota ole hätä vaihtaa niin kannatanee tilata. vaihto ei ole homma eikä mikä...

http://www.teiledirekt.de/index.php/cPa ... 542_100551

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 14.7.2010 12:35

Osa saapui tänään,asennus perjantaina...tuntoja sitten.

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 17.7.2010 9:21

Vaihdettu,muutama pultti hieman hankalassa paikassa ja olihan mustaa paskaa kertyny melkosesti,valokin sammui mittaristosta joten kaikki ok.Kiitokset vinkeistä ...

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 20.2.2011 7:55

Aamulla syttyi Emission Workshop ja toi keltanen pakokaasu valo??? Se sitten taas varmaan tuo kuuluisa EGR rikki...Koodeja ei ole luettu.Vai voisko olla muu?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 20.2.2011 10:45

Koodien lukuun mars ja lotto vetämään ;)

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 20.2.2011 11:00

Koodit ylös heti alku viikosta...epäilen itse vahvasti em.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 20.2.2011 12:59

Ilmamäärä ei toteudu pyyntiin, jos syttyy ajossa.Vnt jumissa,ahtovuotoa yms.Taikka sitten se egr.

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 20.2.2011 13:40

En siis tiedä,vaan epäilen.Käytös samanlaista kuin edellisellä kerralla kun EGR antautui,eli ei kyllä huomannut ollenkaan ellei ko.teksti/valo olisi ilmestynyt näkyville.Auto vetää aivan normaalisti,eihän mikään lämpötila anturi tms.voisi olla kun mulla on toi keula aika ummessa ton orkkis nahkasuojan takia.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 20.2.2011 19:39

Kumpikin egr ja läppämoottori tekevät "emission workshop" -ilmoituksen. Läppämoottoria voi kuunnella naksahtaako kiinni viiveellä kun sammuttaa moottorin tms moottorista menee rattaat jos on tarpeeksi karstaa. Jos moottori palaa niin tsekkaa sulake ja koita sillä eka. Vikakoodi ilmoitus on


Monday,16,June,2008,08:45:54:62372
VCDS Version: Release 805.0

Address 01: Engine
Control Module Part Number: 03G 906 016 AQ
Component and/or Version: R4 2,0L EDC 0000SG 7000
Software Coding: 0000172
Work Shop Code: WSC 01279
3 Faults Found:

19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground
P3101 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.54 V
Bin. Bits: 11000011
Torque: 0.0 Nm
Torque: 354.0 Nm

19558 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal
P3102 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 42 /min
Torque: 14.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 9.88 V
Bin. Bits: 00000100
Torque: 0.0 Nm
Torque: 354.0 Nm

17075 - Fan 1 Control Circuit: Short to GND
P0691 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 798 /min
Torque: 32.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 13.98 V
Bin. Bits: 11000100
Temperature: 61.2°C
Duty Cycle: 9.6 %

Läppämoottori on siinä EGR:n ja ahtoletkun välissä. Kuvassa näkyy puhtoinen läppämoottori liittimineen... http://i38.tinypic.com/lck0h.jpg
Viimeksi muokannut hiloran, 20.2.2011 19:46. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 20.2.2011 19:42

Missäs tuo läppämoottori sijaitsee ja minkä näkönen se o? EGR on jo tilattu saksasta...ja auto siirretty lämpimään halliin sulamaan kunnolla.

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 20.2.2011 21:06

Mielestäni läppämoottori toimii,kun auton sammuttaa niin kuuluu sellainen muutaman sekunnin piiiiiiiii....ääni ja naks siihen perään.Kuulostaako tutulle...

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 21.2.2011 8:04

Sammutusläppä on EGR:n yhteydessä. Omasta autosta kuuluu myös hetken vinkuna sammutuksen jälkeen, joten oletettavasti tuo on normaalia.

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 26.2.2011 15:57

Uusi osa saapui,asennettu,valo sammui ja pelittää taas.Oli muuten aivan järkyttävän paskanen toi vanha...

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 27.2.2011 10:02

moottorinko vaihdoit vai egr:n?

pasi.
-
Viestit: 400
Liittynyt: 23.9.2004 19:43

ViestiKirjoittaja pasi. » 27.2.2011 10:43

minkäverran Marikolla kilometrejä mittarissa.

omassa bkd:ssä uutena syttyi jatkuvasti tuo vikavalo moottorin ollessa lämmin..

ecuun ajettiin uusi ohjelma ja luultavasti muuttivat jotenkin tuota egr:n toimintaa kun sain auton huollosta niin huomasin että moottorin imuääni oli ihan erilainen kuin ennen..kaverin audissa myös muuttivat egr:n toimintaa niin ei ole valo enään palanut.


Läppämoottoria voi kuunnella naksahtaako kiinni viiveellä kun sammuttaa moottorin tms moottorista menee rattaat jos on tarpeeksi karstaa.


mikä on normaali viive tuohon naksahdukseen

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 27.2.2011 13:07

EGR tuli vaihdettua,jaa vai että on tuommoisiakin mahdollisuuksia kuten päivitys? Ja tasan 200 tkm mittarissa nyt.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 27.2.2011 13:42

Mariko. Ei muuta kuin auto-bernerille kyselemään että mikäs on uusin softa mikä autoon löytyypi. EI luulisi päivityksen olevan mikään kauhean kallis homma ja onnistuvan pikahuollossa.

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 27.2.2011 16:08

Jep,mäpäs kilautan sinne heti huomenna.

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 1.3.2011 17:16

60e Päivityksen hinta,ladataan ehkä ens viikolla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.3.2011 18:06

Meneekö tuo päivitys määräaikaishuollon yhteydessä maksutta? Kuulostaa jonkinlaiselta kampanjalta josta mun mielestä ei hirveästi pitäisi auton omistajaa laskuttaa.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 1.3.2011 19:18

No ei tuo 60€ minusta mikään paha hinta ole marmoritiskillä ja vielä auto bernerin hinnoissa :D Pitäisi itsekin tuolla vierailla vähän tiivisteitä kyselemässä, pitää vaan ensin kerätä voimia ja varautua kuulemaan hurjia hintoja :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.3.2011 19:22

No jos valmistajan jäljiltä korjataan ohjelmaa niin ei mun tekis mieli siitä maksaa.

Sama kuin windowsin korjauspäivitykset maksaisi.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 1.3.2011 19:26

Joo no siinä tapauksessa jos softassa on joku ilmiselvä vika niin pitäisi mennä maksutta mutta jos siinä on vaan pieniä parannuksia. Mutta mielelläänhän ne aina ottaisi maksutta :)

karjalat
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 4.3.2011 10:44

ViestiKirjoittaja karjalat » 4.3.2011 11:00

Omassa autossa teho häviä pitkäkestoisen kiihdytyksen jälkeen 3500 kierroksen paikkeilla, ainoastaan 3 ja 4 vaihteilla kiihdyttäessä olen vian saanut ilmenemään. Pakokaasuhäiriövalo syttyy ja "Emission Workshop" -varoitusteksi ilmestyy satunnaisesti vian ilmentyessä, ei joka kerta. Vika kuittaantuu virrat katkaisemalla.

Tänään auto vikamuistin lukuun:

-Ahtopaineen säätö, säätöraja ylittynyt, satunnainen

Toimenpiteet:
-Testattu turbon alipainekello ja säätövivuston toiminta, ei vikaa havaittavissa
-Ahtopaineputkissa öljyä, ahtopainetunnistin puhdistettu
-Ahtopaineen ohjauksen magneettiventtiilin toiminta ja alipaineletkut tarkastettu, ei vikaa havaittavissa

Yo. toimenpiteiden jälkeen vika edelleen uusii. Ilmamassamittari ja EGR testerin testauksessa kunnossa.

What next???

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 4.3.2011 19:44

karstaa, eikä turbo toimi oikein

1.9bxe
-
Viestit: 3
Liittynyt: 30.12.2011 12:14

ViestiKirjoittaja 1.9bxe » 30.12.2011 12:22

Terve! Sama ongelma täälläkin.Auto skoda octavia bxe koneella.Koodit luettu kahdella eri laitteella.Korjaamon parempi testeri ilmoitti ilmamäärän jonku arvon olevan minimi.Ja kaverin testeri v-checker antoi koodin 4653.Ilmamäärämittari vaihdettu uuteen.Valo syttyi päivän päästä uudelleen.mitähän seuraavaksi?

1.9bxe
-
Viestit: 3
Liittynyt: 30.12.2011 12:14

ViestiKirjoittaja 1.9bxe » 6.1.2012 0:02

Voikohan tuo olla vääränlaisesta ilmamäärämittarista kiinni?Otin vaan entisestä varaosanumerot ylös sen tarkemmin aattelematta ja ostin samanlaisen boschin 0280217121
Mutta nyt näyttää,et tuossa kuuluis olla 0281002531 ....

Aki Im
-
Viestit: 101
Liittynyt: 8.8.2006 17:02

ViestiKirjoittaja Aki Im » 1.9.2013 22:53

Nyt on Touraniin vaihdettu sekä läppämoottori että egr-venttiili. Keltainen häiriövalo palaa edelleen ja teksti "emissions workshop" sitkeästi taululla.

Vikakoodiksi tulee P2100 yleismallin lukijalla (läppämoottorin virtapiirikatkos)

Oisko heittää ideaa, mistä etsiä seuraavaa ongelmakohtaa?

juha_j
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.8.2013 21:32

ViestiKirjoittaja juha_j » 1.9.2013 23:36

läppämoottorin sulake?

Aki Im
-
Viestit: 101
Liittynyt: 8.8.2006 17:02

ViestiKirjoittaja Aki Im » 2.9.2013 9:18

Tarkistin sulakkeet, mutta mikään ei ollut palanut. Missä kohtaa sen pitäisi olla (F...)?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa