Pakokaasu valo sytty!!! (Emission Workshop)
Valvoja: ffp jäsenet
Pakokaasu valo sytty!!! (Emission Workshop)
Kävin aamulla Prisman pesukadulla pesussa,ja tämän jälkeen syttyi keltanen pakokaasu valo ja teksti Emission Workshop!!! Joku pielessä,mikähän...saiko kosteutta väärään paikkaan...ja auto on golf v 2.0 tdi bkd (103 kw)
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Niin, tuo ei muistaakseni häviä kuittaamatta vaikka vika olisi ollut hetkittäinen (ainakaan joistain vioista, koska vaikuttaa auton pakokaasupäästöihin..)
Itselläni tuo on ilmennyt aikoinaan -04 1.9tdi koneessa polttoaineen lämpöanturiviasta (johto värisi poikki), EGR:n tulppaus kokeilusta.. Käyttää default arvoja vian päällä ollessa, joten eipä sinänsä ajoa estä.
Kannattaa ottaa koodi talteen vaikka olisikin jo mennyt ohi, mikäli alkaa virheilemään myöhemmin uudelleen samasta, niin ei ole täysin marmorin armoilla..
Itselläni tuo on ilmennyt aikoinaan -04 1.9tdi koneessa polttoaineen lämpöanturiviasta (johto värisi poikki), EGR:n tulppaus kokeilusta.. Käyttää default arvoja vian päällä ollessa, joten eipä sinänsä ajoa estä.
Kannattaa ottaa koodi talteen vaikka olisikin jo mennyt ohi, mikäli alkaa virheilemään myöhemmin uudelleen samasta, niin ei ole täysin marmorin armoilla..
Normi työkaluilla ainakin pärjää, egr kiinni kuusiokoloilla ja normi pulteilla jos etkaan uskomista.
http://img64.imageshack.us/img64/8015/bkdegr.jpg
http://img64.imageshack.us/img64/8015/bkdegr.jpg
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 9.4.2009 9:30
Jälkiviisaana voi sanoa että saksasta saa hieman päälle viidellä kympillä. kun ei tuota ole hätä vaihtaa niin kannatanee tilata. vaihto ei ole homma eikä mikä...
http://www.teiledirekt.de/index.php/cPa ... 542_100551
http://www.teiledirekt.de/index.php/cPa ... 542_100551
En siis tiedä,vaan epäilen.Käytös samanlaista kuin edellisellä kerralla kun EGR antautui,eli ei kyllä huomannut ollenkaan ellei ko.teksti/valo olisi ilmestynyt näkyville.Auto vetää aivan normaalisti,eihän mikään lämpötila anturi tms.voisi olla kun mulla on toi keula aika ummessa ton orkkis nahkasuojan takia.
Kumpikin egr ja läppämoottori tekevät "emission workshop" -ilmoituksen. Läppämoottoria voi kuunnella naksahtaako kiinni viiveellä kun sammuttaa moottorin tms moottorista menee rattaat jos on tarpeeksi karstaa. Jos moottori palaa niin tsekkaa sulake ja koita sillä eka. Vikakoodi ilmoitus on
Monday,16,June,2008,08:45:54:62372
VCDS Version: Release 805.0
Address 01: Engine
Control Module Part Number: 03G 906 016 AQ
Component and/or Version: R4 2,0L EDC 0000SG 7000
Software Coding: 0000172
Work Shop Code: WSC 01279
3 Faults Found:
19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground
P3101 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.54 V
Bin. Bits: 11000011
Torque: 0.0 Nm
Torque: 354.0 Nm
19558 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal
P3102 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 42 /min
Torque: 14.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 9.88 V
Bin. Bits: 00000100
Torque: 0.0 Nm
Torque: 354.0 Nm
17075 - Fan 1 Control Circuit: Short to GND
P0691 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 798 /min
Torque: 32.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 13.98 V
Bin. Bits: 11000100
Temperature: 61.2°C
Duty Cycle: 9.6 %
Läppämoottori on siinä EGR:n ja ahtoletkun välissä. Kuvassa näkyy puhtoinen läppämoottori liittimineen... http://i38.tinypic.com/lck0h.jpg
Monday,16,June,2008,08:45:54:62372
VCDS Version: Release 805.0
Address 01: Engine
Control Module Part Number: 03G 906 016 AQ
Component and/or Version: R4 2,0L EDC 0000SG 7000
Software Coding: 0000172
Work Shop Code: WSC 01279
3 Faults Found:
19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground
P3101 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.54 V
Bin. Bits: 11000011
Torque: 0.0 Nm
Torque: 354.0 Nm
19558 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal
P3102 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 42 /min
Torque: 14.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 9.88 V
Bin. Bits: 00000100
Torque: 0.0 Nm
Torque: 354.0 Nm
17075 - Fan 1 Control Circuit: Short to GND
P0691 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 798 /min
Torque: 32.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 13.98 V
Bin. Bits: 11000100
Temperature: 61.2°C
Duty Cycle: 9.6 %
Läppämoottori on siinä EGR:n ja ahtoletkun välissä. Kuvassa näkyy puhtoinen läppämoottori liittimineen... http://i38.tinypic.com/lck0h.jpg
Viimeksi muokannut hiloran, 20.2.2011 19:46. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
minkäverran Marikolla kilometrejä mittarissa.
omassa bkd:ssä uutena syttyi jatkuvasti tuo vikavalo moottorin ollessa lämmin..
ecuun ajettiin uusi ohjelma ja luultavasti muuttivat jotenkin tuota egr:n toimintaa kun sain auton huollosta niin huomasin että moottorin imuääni oli ihan erilainen kuin ennen..kaverin audissa myös muuttivat egr:n toimintaa niin ei ole valo enään palanut.
mikä on normaali viive tuohon naksahdukseen
omassa bkd:ssä uutena syttyi jatkuvasti tuo vikavalo moottorin ollessa lämmin..
ecuun ajettiin uusi ohjelma ja luultavasti muuttivat jotenkin tuota egr:n toimintaa kun sain auton huollosta niin huomasin että moottorin imuääni oli ihan erilainen kuin ennen..kaverin audissa myös muuttivat egr:n toimintaa niin ei ole valo enään palanut.
Läppämoottoria voi kuunnella naksahtaako kiinni viiveellä kun sammuttaa moottorin tms moottorista menee rattaat jos on tarpeeksi karstaa.
mikä on normaali viive tuohon naksahdukseen
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Omassa autossa teho häviä pitkäkestoisen kiihdytyksen jälkeen 3500 kierroksen paikkeilla, ainoastaan 3 ja 4 vaihteilla kiihdyttäessä olen vian saanut ilmenemään. Pakokaasuhäiriövalo syttyy ja "Emission Workshop" -varoitusteksi ilmestyy satunnaisesti vian ilmentyessä, ei joka kerta. Vika kuittaantuu virrat katkaisemalla.
Tänään auto vikamuistin lukuun:
-Ahtopaineen säätö, säätöraja ylittynyt, satunnainen
Toimenpiteet:
-Testattu turbon alipainekello ja säätövivuston toiminta, ei vikaa havaittavissa
-Ahtopaineputkissa öljyä, ahtopainetunnistin puhdistettu
-Ahtopaineen ohjauksen magneettiventtiilin toiminta ja alipaineletkut tarkastettu, ei vikaa havaittavissa
Yo. toimenpiteiden jälkeen vika edelleen uusii. Ilmamassamittari ja EGR testerin testauksessa kunnossa.
What next???
Tänään auto vikamuistin lukuun:
-Ahtopaineen säätö, säätöraja ylittynyt, satunnainen
Toimenpiteet:
-Testattu turbon alipainekello ja säätövivuston toiminta, ei vikaa havaittavissa
-Ahtopaineputkissa öljyä, ahtopainetunnistin puhdistettu
-Ahtopaineen ohjauksen magneettiventtiilin toiminta ja alipaineletkut tarkastettu, ei vikaa havaittavissa
Yo. toimenpiteiden jälkeen vika edelleen uusii. Ilmamassamittari ja EGR testerin testauksessa kunnossa.
What next???
Terve! Sama ongelma täälläkin.Auto skoda octavia bxe koneella.Koodit luettu kahdella eri laitteella.Korjaamon parempi testeri ilmoitti ilmamäärän jonku arvon olevan minimi.Ja kaverin testeri v-checker antoi koodin 4653.Ilmamäärämittari vaihdettu uuteen.Valo syttyi päivän päästä uudelleen.mitähän seuraavaksi?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa