mulla on passat 1.9 tdi 96kw awx vm 2001, ja siitä repesi välijäähylle menevä ahtoputki, turbolta suoraan alaspäin lähtevä. kysymys kuuluu, onko siihen helposti laitettavissa jokin metritavaraputki erillaisilla liittimillä, kun tuossa alkuperäisessä näyttäis olevan jotku prässätyt liittimet päissä? yks putki ois edullisesti tiedossa mut sen osanumero on 3B0145834N kun taas mun omassa on 3b0145828g, ulkoisesti ainakaan kuvan perusteella noissa ei suurta eroa ole, sopiikohan tuo paikalleen? ohessa vielä kuva letkusta. vw:llä maksaa uusi 149€ = en osta.
http://s49.photobucket.com/albums/f269/kar888/letku.jpg
ahtoputken sopivuus kysymys 1.9 tdi -01 96kw
Valvoja: ffp jäsenet
Volvomiehiltä kuultua, että kummiletku tekee ilmapallo-ilmiön ja silikoniletku ei...
Kokeilin sitten omaan AVF myllyyn vaihtaa kumiletkut Motonet / Biltema silikooneihin ja persdynolla tuntuis että auto vastaisi kaasuun aavistuksen ärhäkämmin. Rahaa meni alle satku ja musta kumi on nyt sinistä silikoonia. Mutkia ja klemmareita löytyy Motonetista jokalähtöön. Muistaa vaan ettei kiri muovisiin kauluksiin klemmareita ähkymomenttiin ettei halkea.
Kokeilin sitten omaan AVF myllyyn vaihtaa kumiletkut Motonet / Biltema silikooneihin ja persdynolla tuntuis että auto vastaisi kaasuun aavistuksen ärhäkämmin. Rahaa meni alle satku ja musta kumi on nyt sinistä silikoonia. Mutkia ja klemmareita löytyy Motonetista jokalähtöön. Muistaa vaan ettei kiri muovisiin kauluksiin klemmareita ähkymomenttiin ettei halkea.
-
- -
Mulla meni kans toi letku, laitettiin liimakutistesukkaa päälle kun ei viikonloppuiltana sattunu just semmosta olemaan taskussa. Nyt on kohta kuukausi menty ja rupes taas viheltämään :D
Toisaalta ei viitsis uuttakaan ostaa, mulle antoivat laakkosen ryöstöhinnaksi jotain 179€ ja saksasta saisi jotakuinkin tuolla 150:llä.
Ahdistinkin on vaihtumassa toisen malliseen niin tästähän sitä nyt saisi keppihepan koko hoidon tekemiseksi... Toinen ahtoilman kylmääjä vielä kuskin puolelle jne :)
Toisaalta ei viitsis uuttakaan ostaa, mulle antoivat laakkosen ryöstöhinnaksi jotain 179€ ja saksasta saisi jotakuinkin tuolla 150:llä.
Ahdistinkin on vaihtumassa toisen malliseen niin tästähän sitä nyt saisi keppihepan koko hoidon tekemiseksi... Toinen ahtoilman kylmääjä vielä kuskin puolelle jne :)
-
- -
Tämä ei kyllä hirveemmin pistä innostamaan liki kahtasataa euroa letkun pätkästä maksamaan.
18 USD. Ottaen huomioon että autotehdas ostaa noita sen miljoona kpl vuodessa niin ne maksaa noista korkeintaan 5 USD. On siinä monta kättä välissä mun rahoja ruinaamassa, ei siinä mitään, mutta että jokaiselle pitäisi olla hinta tuplaamassa niin huh. Kyllähän tämä tietysti tiedossa oli, mutta asian realisoituminen näin konkreettisesti saa vähän hätkähtämään.
"There's no business like spare parts business"?
18 USD. Ottaen huomioon että autotehdas ostaa noita sen miljoona kpl vuodessa niin ne maksaa noista korkeintaan 5 USD. On siinä monta kättä välissä mun rahoja ruinaamassa, ei siinä mitään, mutta että jokaiselle pitäisi olla hinta tuplaamassa niin huh. Kyllähän tämä tietysti tiedossa oli, mutta asian realisoituminen näin konkreettisesti saa vähän hätkähtämään.
"There's no business like spare parts business"?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”