ahtoputken sopivuus kysymys 1.9 tdi -01 96kw

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ahtoputken sopivuus kysymys 1.9 tdi -01 96kw

ViestiKirjoittaja kartza » 8.6.2010 20:52

mulla on passat 1.9 tdi 96kw awx vm 2001, ja siitä repesi välijäähylle menevä ahtoputki, turbolta suoraan alaspäin lähtevä. kysymys kuuluu, onko siihen helposti laitettavissa jokin metritavaraputki erillaisilla liittimillä, kun tuossa alkuperäisessä näyttäis olevan jotku prässätyt liittimet päissä? yks putki ois edullisesti tiedossa mut sen osanumero on 3B0145834N kun taas mun omassa on 3b0145828g, ulkoisesti ainakaan kuvan perusteella noissa ei suurta eroa ole, sopiikohan tuo paikalleen? ohessa vielä kuva letkusta. vw:llä maksaa uusi 149€ = en osta.
http://s49.photobucket.com/albums/f269/kar888/letku.jpg

Nm
-
Viestit: 137
Liittynyt: 17.12.2009 11:07

ViestiKirjoittaja Nm » 8.6.2010 21:22

Volvomiehiltä kuultua, että kummiletku tekee ilmapallo-ilmiön ja silikoniletku ei...
Kokeilin sitten omaan AVF myllyyn vaihtaa kumiletkut Motonet / Biltema silikooneihin ja persdynolla tuntuis että auto vastaisi kaasuun aavistuksen ärhäkämmin. Rahaa meni alle satku ja musta kumi on nyt sinistä silikoonia. Mutkia ja klemmareita löytyy Motonetista jokalähtöön. Muistaa vaan ettei kiri muovisiin kauluksiin klemmareita ähkymomenttiin ettei halkea.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 8.6.2010 21:44

Leikkaat sen revenneen osan irti ja korvaat sen pätkän ehjällä kumiletkulla.

Ilman niitä pikaliittimiä on aika hankala kikkailla. Käytettynä luulis löytyvän, tuskin kannattaa tuijottaa liikaa siihen osanumeroon.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 8.6.2010 22:28

kiitos vastauksista. osaatko jukkaA tai joku muu sanoa et onko nuo pikaliittimet mahdollisesti saman kokoisia noissa aikaisemmin mainitsemissani letkuissa? jos on niin sitten ei ole ongelmia.

Mikey?
-
Viestit: 263
Liittynyt: 26.5.2010 11:21

ViestiKirjoittaja Mikey? » 9.6.2010 6:44

Jouduin joku vuosi taaksepäin vaihtamaan omaani tuon saman letkunpätkän (silloin sai satasella) ja ei siihen mitään korvikeletkua kyllä voi pistää. Paikka on todella ahdas ja alkup. letku on joka suuntaan käppyrä, jotta mahtuu kulkemaan.

Oletko hakenut ulkomailta, kun osanro on tiedossa...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 9.6.2010 13:08

Ei kannata mitään epämääräistä kumiletkua tuohon kohtaan laittaa, poksahtaa ennenmmin tai myöhemmin huohotusöljyn ja kuuman ahtoilman vaikutuksesta.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 9.6.2010 16:37

kiitos tuesta vastanneille, laitoin väliaikaisesti (tuskin on väliaikainen jos kestää) alumiiniputkenpätkän siihen lemmareilla kiinni, leikkasin revenneen pätkän pois välistä ja 8 sentin putki väliin. katotaan kauanko kestää.

Johny
-
Viestit: 99
Liittynyt: 19.2.2004 10:55

ViestiKirjoittaja Johny » 26.4.2011 14:28

Mulla on alkanut vuotaa turbon ja tuon putken liitos joka tosiaan on mallia "sokkaliitos". Eli se liitos siinä on päässyt löystymään, olisko kellään mitään kotikonstia miten saisi "tiivistettyä" kyseisen liitoksen vai onko vain alettava saalistaan ebaysta uutta putkea?

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 26.4.2011 15:13

Mulla meni kans toi letku, laitettiin liimakutistesukkaa päälle kun ei viikonloppuiltana sattunu just semmosta olemaan taskussa. Nyt on kohta kuukausi menty ja rupes taas viheltämään :D

Toisaalta ei viitsis uuttakaan ostaa, mulle antoivat laakkosen ryöstöhinnaksi jotain 179€ ja saksasta saisi jotakuinkin tuolla 150:llä.
Ahdistinkin on vaihtumassa toisen malliseen niin tästähän sitä nyt saisi keppihepan koko hoidon tekemiseksi... Toinen ahtoilman kylmääjä vielä kuskin puolelle jne :)

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 23.5.2011 19:22

Tämä ei kyllä hirveemmin pistä innostamaan liki kahtasataa euroa letkun pätkästä maksamaan.

18 USD. Ottaen huomioon että autotehdas ostaa noita sen miljoona kpl vuodessa niin ne maksaa noista korkeintaan 5 USD. On siinä monta kättä välissä mun rahoja ruinaamassa, ei siinä mitään, mutta että jokaiselle pitäisi olla hinta tuplaamassa niin huh. Kyllähän tämä tietysti tiedossa oli, mutta asian realisoituminen näin konkreettisesti saa vähän hätkähtämään.

"There's no business like spare parts business"?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa