2.0 Tdi (BKP) otti ja hyyty!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

oscu
-
Viestit: 107
Liittynyt: 18.11.2003 17:12

2.0 Tdi (BKP) otti ja hyyty!

ViestiKirjoittaja oscu » 22.1.2010 17:59

Elikkäs auto on passat 3c 2.0 Tdi vm.06 ja se teki semmosen tempun tiistaina et sammu kun seinään matka ajossa ja sen jälkeen ei ole käynnistynyt. Auto on ollut paikallisella korjaamolla siitä lähtien ja vikaa ei ole löytynyt. Ahtoputket ei ollut jäässä,poltto-ainetta tulee konehuoneeseen,starttaa normaalisti. Vikakoodiksi ilmoittaa jotain suuttimista (ei saa nollattua) ja ne on uusittu vuoden sisään sisältäen sen johtosarjan niille.Uutta siihen nyt on laitettu poltto-aine suodatin ja päärele mistä se herjas,mut se hävis vikakoodeista. Laakkoselle sain ajan vasta parin viikon päähän että näin,jollakin muulla vissiin vikaa.... Apu ois enemmän kuin tarpeen nyt jos jollain ois oirehtinut samalla tavalla tuo konemalli?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 22.1.2010 18:38

EGR:n yhteydessä oleva sammutusläppä jumiutunut kiinni?

Onko kyseinen moottoriversio 8v vai 16v? 8v tuon läpän asento on helposti nähtävissä kun irroittaa ahtoletkun imusarjan päästä ja kääntää virrat päälle, läpän pitäisi olla silloin auki.
16v vaatii peilin ja lampun sekä enempi aikaa.

Hansen
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.6.2009 12:40

ViestiKirjoittaja Hansen » 22.1.2010 18:50

suutin oikosulussa..?

oscu
-
Viestit: 107
Liittynyt: 18.11.2003 17:12

ViestiKirjoittaja oscu » 22.1.2010 18:51

EGR:n yhteydessä oleva sammutusläppä jumiutunut kiinni?

Onko kyseinen moottoriversio 8v vai 16v? 8v tuon läpän asento on helposti nähtävissä kun irroittaa ahtoletkun imusarjan päästä ja kääntää virrat päälle, läpän pitäisi olla silloin auki.
16v vaatii peilin ja lampun sekä enempi aikaa.


Joo tuo pitää huomenna tarkistaa ja 16v on.

oscu
-
Viestit: 107
Liittynyt: 18.11.2003 17:12

ViestiKirjoittaja oscu » 22.1.2010 18:53

suutin oikosulussa..?


En oikein siihen usko ku ne on uusittu viime vuonna.

Hansen
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.6.2009 12:40

ViestiKirjoittaja Hansen » 22.1.2010 18:55

eipä sillä suurta merkitystä ole... onko vikakoodi suuttimi(en) virransyöttö -A- sähkövika virtapiirissä tms...

oscu
-
Viestit: 107
Liittynyt: 18.11.2003 17:12

ViestiKirjoittaja oscu » 22.1.2010 19:01

joo semmosta se herjas, just siitä virrasta ja suuttimista.

Hansen
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.6.2009 12:40

ViestiKirjoittaja Hansen » 22.1.2010 19:19

sitten vaan suutin kerrallaan. irrottaa johdon suuttimesta, ja ku lähtee käymään (kolmella) niin se joka on irti niin on vaihtokunnossa..

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 22.1.2010 21:03

Jos testeri ilmoittaa just tuon suuttimen virransyöttö vikakoodin, mutta lisäksi lukee Sylinteri 1, niin voiko tuohon luottaa? Töissä RS missä samantapainen vika.

Hansen
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.6.2009 12:40

ViestiKirjoittaja Hansen » 22.1.2010 21:16

elikkä näissä on semmonen ominaisuus että, kun yksi suutin menee oikosulkuun/hajoaa.. niin se "pimentää" samalla muut suuttimet jolloin auto ei käy lainkaan. kun irroittaa rikkinäisen suuttimen johdon niin silloin alkaa muut suuttimet toimimaan ja auto käy kolmella. harvoin antaa vikakoodia mihinkään tiettyyn sylinteriin mutta jos näin on niin loogiselta kuulostaisi kokeilla kyseistä suutinta, mutta jos ei käynnisty niin johto takaisin kiinni ja kakkonen irti,3 tätä niin kauan kunnes tärppää..

oscu
-
Viestit: 107
Liittynyt: 18.11.2003 17:12

ViestiKirjoittaja oscu » 22.1.2010 21:23

No tuohan kuulostas jo että se vika piilee siellä suuttimissa.Pitänee huomenna tarkistaa tuo. Mikähän semmosen suuttimen kpl hinta on? ja niitähän ei saa kun tietysti merkkiliikkeestä xD

Hansen
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.6.2009 12:40

ViestiKirjoittaja Hansen » 22.1.2010 21:28

merkkiliikkeessä maksaa noin 500e per kappale..

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 22.1.2010 22:20

Meillä ihan VASsin testeri antaa sen vian 1 pyttyyn.. Senhän voi mitata helposti suuttimen miinusnavasta kanteen jos on yhteyttä niin viallinen suutin. Maanantaina alan laittamaan tuota autoa, voin ilmoitella miten diagnosoin vian yms. Kone on tuossa BMN 170hp.

Hansen
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.6.2009 12:40

ViestiKirjoittaja Hansen » 22.1.2010 22:24

juu VASsia minäkin käytän.. juu jos siis vika on ykkösessä.. tapoja on monia...

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 22.1.2010 23:58

BMN koneen suutin muuten 750€... Aika kallista.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 23.1.2010 8:38

Missä on suuttimet vaihdettu? Jos merkkilikkeessä, sanot vaan liikkeen Nimen. saavat sisäiisesti pengottua, jos menee osa-takuuseen. Ei tarvii välttämättä kuittia.
suutin oikosulussa..?


En oikein siihen usko ku ne on uusittu viime vuonna.


Omassa BMR (piezot) N: 530e/kpl.
Yks suutin pimeni JO n: 3 kk vaihdosta.
Tekkee juuri noin, kuolee kerta laakista.
Ajotietokonessa herja jotenkin tyyliin "engine default worhshop" sekin katoaa kun käyttää Virrat poissa.
Turha on starttailla. ei Lähe.
Falk apuun.

oscu
-
Viestit: 107
Liittynyt: 18.11.2003 17:12

ViestiKirjoittaja oscu » 23.1.2010 22:32

Joo elikkä sehän heräs eloon kun yhestä suuttimesta otti liittimen irti,eli maanantaina uutta suutinta ostamaan.

audis6
-
Viestit: 627
Liittynyt: 10.2.2005 20:54

ViestiKirjoittaja audis6 » 24.1.2010 20:29

Näissä 1.9 pumppareissa ja 2.0 tdi koneissa ei saa käyttää mitään polttoaineen jäänestoa tai sen tapaista rikkoo heti noi suuttimet ja varsinkin piezot on todella herkkiä ja vesi voi myös rikkoa ne.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 25.1.2010 18:34

RäSässä oli sylinterin numero 2 suutin rikki, eli diagnoosi pätee juuri tähän vikaan mistä tässä puhutaan.

oscu
-
Viestit: 107
Liittynyt: 18.11.2003 17:12

ViestiKirjoittaja oscu » 27.1.2010 18:05

Suutin vikahan siinä oli,toimii taas niiku pitääkin =) Hansenille ISO kiitos!

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 27.1.2010 21:26

Ostitko osku muutaman suuttimen varalle ku ovat niin huokeita?=)

oscu
-
Viestit: 107
Liittynyt: 18.11.2003 17:12

ViestiKirjoittaja oscu » 27.1.2010 21:34

Ostitko osku muutaman suuttimen varalle ku ovat niin huokeita?=)


Joo tusinan ostin varallle ;-)

upi384
-
Viestit: 42
Liittynyt: 28.1.2008 20:50

ViestiKirjoittaja upi384 » 30.1.2010 0:00

Onko todellakin niin, että jäänesto rikkoo pumppusuuttimet, kuten tuossa aiemmin sanottiin???!
Tuli aivan uutena asiana minulle...

Erbish
-
Viestit: 9
Liittynyt: 19.11.2009 21:26

ViestiKirjoittaja Erbish » 31.1.2010 11:20

No ei kai ne pupputtimet ihan heti rikki mene jäänesto aineista, jos ollenkaan.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 31.1.2010 19:58

Jäänesto dieselin seassa huonontaa entisestään nykypolttoaineen huonoja voiteluominaisuuksia ja vaurioittaa pumppusuuttimia takuuvarmasti. Uskokaa huviksenne.

Pumppusuutinmoottoreissa ruiskutuspaineet liikkuvat 2000barin paremmalla puolella joten polttoaineen laadussa ei kannata paljon säästellä.

Jore
-
Viestit: 75
Liittynyt: 25.2.2007 14:34

ViestiKirjoittaja Jore » 3.2.2010 11:01

paljoko kustanti kyseinen suutin, ku itellä herjaa ykkösen suutinta?

oscu
-
Viestit: 107
Liittynyt: 18.11.2003 17:12

ViestiKirjoittaja oscu » 3.2.2010 15:47

paljoko kustanti kyseinen suutin, ku itellä herjaa ykkösen suutinta?


570€ ja oma suutin pitää viedä vaihdossa.Suuttimen tiivisteet kannattaa samaan uusia sekä myös sen pultit.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 3.2.2010 17:20

Ei oo välttämättä 1 suutin vaikka niin herjais tietokoneet, mittaa yleismittarilla.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 22.4.2010 14:29

Onko nää muilla vikaantuneet suuttimet Bosch vai Siemens?
4 X pimentynyttä Siemensiä täällä.

oscu
-
Viestit: 107
Liittynyt: 18.11.2003 17:12

ViestiKirjoittaja oscu » 24.4.2010 12:14

Onko nää muilla vikaantuneet suuttimet Bosch vai Siemens?
4 X pimentynyttä Siemensiä täällä.


Siemenssi..Ei Boschin suuttimia ainakaan BKP moottorissa ole.

KEG
-
Viestit: 31
Liittynyt: 7.3.2011 16:44

ViestiKirjoittaja KEG » 25.11.2011 9:03

Eilen lähti oma BKP hinausauton kyydissä korjaamolle. Vikakoodit ehdin lukaista ennen lavalle nostoa ja pahasti näytti siltä, että suutin sanoi sopimuksensa irti. Auto sammui ajosta ja ei sen kummemin lähtenyt käytiin. Vaimo oli hiukan ihmeissään mitä tapahtui, kun hän oli yksin sillä hetkellä liikkeellä.

Päivittelen tietoja kun paja saa korjauksen käyntiin ja kustannukset alkaa selvitä. Jos suutin rikki niin yritys on kova saada VW osittaiseksi kustannusten jakajaksi.

KEG
-
Viestit: 31
Liittynyt: 7.3.2011 16:44

ViestiKirjoittaja KEG » 28.11.2011 17:32

Passat taas ajossa ja suutihan sieltä oli rikkoontunut. Korjaus (suutin, johtosarja & työt) kokonaisuudessaan tehtaan takuuna.
Viimeksi muokannut KEG, 28.11.2011 18:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 28.11.2011 18:11

^ Saakos kysyä paljonko autolla ajettu...?

KEG
-
Viestit: 31
Liittynyt: 7.3.2011 16:44

ViestiKirjoittaja KEG » 28.11.2011 18:28

Juuri tuli mittariin 170tkm ja kyseessä on tuontiauto.
Huoltohistorian mukaan 130tkm oli vaihdettu 2 suutinta. Tämä tapahtunut auton ollessa vielä Saksassa.

Jafe
-
Viestit: 177
Liittynyt: 20.6.2004 9:47

ViestiKirjoittaja Jafe » 28.11.2011 18:42

Jos saa kysyä niin oliko autossa täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja?

KEG
-
Viestit: 31
Liittynyt: 7.3.2011 16:44

ViestiKirjoittaja KEG » 28.11.2011 19:45

^ Kyllä


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google Adsense [Bot] ja 16 vierailijaa