Golf 2 mittaristo Caddyyn?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pepputemppu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 8.8.2007 10:39

Golf 2 mittaristo Caddyyn?

ViestiKirjoittaja pepputemppu » 14.1.2010 8:28

Saattais kuulua paremmin Sisusta-puolelle mutta kysytään täältä eka.

Tuli ostettua G2 GTD kiekkamittarilla varustettu mittaristo ja se kiinnostaisi sovittaa diesel-Caddyyn.
Löytyisikö täältä neuvoja & ohjeita?

Sen verran on tullut googlea käyteltyä että mahdollisesti johtosarja&sulakepesä pitäisi vaihtaa mutta se ei tällähetkellä ole ensimmäinen vaihtoehto.

Englanninkielisiltä sivuilta löytyy piuhojen katkaisu ja liitos-patentteja ja jossain olen nähnyt suomenkieliset sivut mutta niitä en nyt äkkiä löytänyt.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 14.1.2010 16:17

Ei siinä mitään sulaketauluja saati johtoja tarvi vaihdella. Mittaristo pitää olla vanhempaa mallia, eli kahdella liittimellä. Sitten ei muuta ku sovittelemaan, tuolla sivun puolivälin paikkeilla ohjeistusta touhuun. Ja aivan simppeli homma loppujen lopuksi.

Alkuperäisyysvouhottajillehan ei nuo johtosarjojen silpomiset sovi, mutta elämä on :)

pepputemppu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 8.8.2007 10:39

ViestiKirjoittaja pepputemppu » 15.1.2010 9:53

Kiitoksia, dämn. mulla on vaan uudempi mittaristo joka on yhdellä liittimellä mutta kyllä sinne taitaa samat sähköt mennä.

Tuo ei ollut se sivusto mitä minä muistelin mutta hyväksi avuksi tuokin on.

Kun tässä tulee kelejä niin pitää kokeilla katkaista piuhat ja liitellä abicoilla. Näillä saa nopeasti kokeiltu ja/tai liitettyä takaisin jos homma menee reisille.

Jos jollakulla on tietoa G2 yksiliittimisen mittariston piuhoista, mikä on mikin, niin pistäkään viestiä.
MK1n piuhoista ja sulakkeista löytyy tietoa: http://www.vwcaddy.com/showthread.php?t=36532 ja http://www.vwgolfmk1.org.uk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=35549

Tuomaa
-
Viestit: 5
Liittynyt: 20.11.2006 4:51

ViestiKirjoittaja Tuomaa » 15.1.2010 20:57

Tuolla on kanssa jotain juttua aiheesta.

pepputemppu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 8.8.2007 10:39

ViestiKirjoittaja pepputemppu » 17.1.2010 14:38

Kiitos, tuohan oli hyvä sivu.

Jos joltakulta löytyy halvalla G2 yks-liittimiseen mittaristoon sopivaa johtosarjaa, eli tälläistä, niin tarjotkaa.

pepputemppu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 8.8.2007 10:39

ViestiKirjoittaja pepputemppu » 16.6.2010 18:54

Nyt sain sitten tehtyä mittaristo-swäp omaan Caddyyn, eli vaihdoin 89-> GTD Golf 2 mittaristo Caddyyn.
Molemmat sekä Caddy että MK2 ovat yhdellä liittimellä ja täältä sivun alareunasta löytyi hyvät ohjeet

Muuten homma meni ok mutta lämmön merkkivalo lähtee vilkkumaan hyvinkin pian auton käynnistyksestä, lämmöt eivät kyllä mittarin mukaan nouse liikaa.
Eli kysymyksenä olisi notta mitä voisin kokeilla notta sais tuon vilkkumisen pois?
Ja hehkun merkkivaloa en saa palamaan, tuossa ohjeessa ei siitä ollut mainintaa joten osaisiko joku siihen sanoa jotain, tuo on kyllä pienempi murhe mutta olis kiva kun kaikki autossa toimisi.

Caddyn alkuperäisestä johtosarjasta jäi kytkemättä sini-vihreä piuha ja MK 2n johtosarjasta violetti pinni 7 sekä puna/valk pinni 2.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 16.6.2010 19:16

En tiedä, oon varmaan väärässä mutta ainakin ventossa tuo lämpötilanvalon vilkkuminen tarkoittaa nesteen vähyyttä. Tuli se todettua kun letku räjähti ja paisari pääs kuivumaan.. Mutta onko tuon ikäisessä anturia paisarissa?

pepputemppu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 8.8.2007 10:39

ViestiKirjoittaja pepputemppu » 16.6.2010 20:39

Joo, heh.

Eli nesteet kyllä tsekattu pöntössä, on ehkä vähän liikaakin. Unohdin kanssa mainita notta tuo anturi on ennenkin herjaillut notta olisko vain sattumaa että olis mennyt juuri nyt sitten samaan aikaan lopullisesti hajalle?

Voikos tuota kokeilla miten? Esim nappaan piuhan pöntön päältä irti?

pepputemppu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 8.8.2007 10:39

ViestiKirjoittaja pepputemppu » 19.6.2010 17:09

Hehkun valon sain toimimaan, sekä Volkkaristit palstan neuvojen että omien testin perusteella. Caddyn piuhoissa sinivihreä oli hehkunvalon piuha ja pinni 20 MK2n johtosarjassa.
Ensimmäisessä johtosarjassa jolla kokeilin ei ollut kaikkia kytketty mutta kun aikani ihmettelin ja tsekkasin notta mittariston päässä liittimessä oli kytketty 2, 7-13, 16, 20-25 ja käyttämättä jäi 2,7,20,22 joten tästä oli helppo sitten kokeilla.

Tuo lämmön merkkivalo vielä herjaa joten jos siihen jotain neuvoa löytyisi...

Mittaristokin saattaa olla jo valmiiksi sökö mutta tämä vaihtoehto ei kyllä innostaisi pätkääkään...

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 20.6.2010 10:39

kokeile yhdistää nestepinnan anturin liittimestä johdot. Jos valo ei ala sen jälkeen vilkkuun on vika anturissa.

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 20.6.2010 12:56

Anturi vikaa mä tuossa lähinnä tarkotinkin, jäi vaan kirjottamatta. Emmä sitä epäilly et sulla nesteet vähissä olis :D

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 20.6.2010 13:25

Nuo johtoliittimet on myös erittäin helppo avata ja pinnit purkaa pois. Ei aina tarvi katkoa ja tinailla johtoja.

pepputemppu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 8.8.2007 10:39

ViestiKirjoittaja pepputemppu » 22.6.2010 19:16

Nestepinnan piuhoja tuli yhdisteltyä eikä auttanut. Vaihdoin kaikenvaralta myös anturin, ei auttanut, en tosin uskonutkaan että siinä olisi voinut olla vika.

Prkele, oliskohan mittaristo(n) (tausta) rikki, ei kiinnostais kyllä pätkääkään :(

Eihän tuo vilkkuminen ajoa haittaa, vtuttaa vaan sitä katsella.

pepputemppu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 8.8.2007 10:39

ViestiKirjoittaja pepputemppu » 10.1.2011 14:38

Palataan vanhaan asiaan, nyt kun talavilomalla tallin valmistuttua oli aikaa ottaa kojelauta auki ja mittaristo irti.

VIlkkuminen loppui sillä kun yhdistin kaikki G2n eli mittariston pään liittimestä ylimääräiseksi jääneet piuha maahan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa