Eli eli
Nyt tarvitaan kokemuksia ja mielipiteitä kiitos.
Kiinnostavimmat vaihtoehdot on tossa ylhäällä mutta onko dsg:ssä ollut vikoja kuinka paljon vai ottaako manuaalina? Kilometrit vuodessa vaihtelee 25-40tkm eli sen suhteeen ei mua kiinnosta käyttökustannukset vaan hyvä kombinaatio ja talvisin pitää tareta.
Ja sitten tietysti se webasto homma eli riittääkö tuossa yhteispaineruiskutteisessa uudessa moottorissa lämpöä sen paremmin kun entisessä pumpparissa vai onko siihenkin suoraan hommattava "öljypoltin" kaveriksi?
Nykyisen pumppariportterin webasto käy tämän tästä ja siinä se oli sentään vakiona ilman kelloa. Golfissa ei.
Muutenkin kaikki kommentit ja mielipiteet ottaako dsg vai manuaali, tehokas bensa vai 103kw TDI kiinnostaa uuden auton ostajaa. Kuinkahan paljon dsg nostaa kulutusta?
Entisenä dieselmiehenä ja uusi golf tulossa niin kaikki apu oston suhteen olisi enemmän kuin tarpeen.
Saa esittää kysymyksiä myös ja kaikki ketkä ovat moisilla yhdistelmillä kilometrejä keränneet niin kaikki info olisi nyt tarpeen ennen auton tilausta. Plussia ja miinuksia vaan kehiin :)
Kiitos jo etukäteen kaikille jotka viitsivät avittaa ja helpottaa ostopäätöstä!
Uuden golfin osto 2.0TDI 103kw+ DSG vaiko 118kw bensa+ DSG?
Valvoja: ffp jäsenet
Ja sitten tietysti se webasto homma eli riittääkö tuossa yhteispaineruiskutteisessa uudessa moottorissa lämpöä sen paremmin kun entisessä pumpparissa vai onko siihenkin suoraan hommattava "öljypoltin" kaveriksi?
Kylmäkäynnistyksiin webasto on hyvä apu, mutta näissä uudemmissa 2.0 dieseleissä
on kaikissa lisälämpöelementti, eikä ole ollut ongelmia pysyä lämpöisenä.
Muutenkin kaikki kommentit ja mielipiteet ottaako dsg vai manuaali, tehokas bensa vai 103kw TDI kiinnostaa uuden auton ostajaa. Kuinkahan paljon dsg nostaa kulutusta?
Jos tulee paljon kilometrejä niin diesel, jollei, niin bensaturbo (1.8t).
Muuten kyllä "samanluonteisia" moottoreita. DSG on itselleni ehdoton valinta eikä
paljon houkuta manuaaliin eikä todellakaan "vanhanaikaiseen" automaattiin vaihtaa.
Jep
Koeajoin 90kw+dsg bensasta sekä 103kw+dsg tdi:t. Tuo tdi:n vääntö vaan on aikasen mukava.
Molemmat riittää kulkupuolelta kyllä mutta yksi tippiloota rikkoutuneena takana niin arveluttaa tuo dsg että kestääkö. Manuaali veisi hivenen vähemmän menovettä mutta taas se ajomukavuus....
Kiitos laittakaa vaan lisää kokemuksia.
Koeajoin 90kw+dsg bensasta sekä 103kw+dsg tdi:t. Tuo tdi:n vääntö vaan on aikasen mukava.
Molemmat riittää kulkupuolelta kyllä mutta yksi tippiloota rikkoutuneena takana niin arveluttaa tuo dsg että kestääkö. Manuaali veisi hivenen vähemmän menovettä mutta taas se ajomukavuus....
Kiitos laittakaa vaan lisää kokemuksia.
Manuaali veisi hivenen vähemmän menovettä mutta taas se ajomukavuus....
Joissain tapauksissa DSG vie vähemmän
Autosta on 25 sivun keskustelua:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=6813
Monella jo onkin kyseinen auto alla.
Viimeksi muokannut tos, 10.8.2009 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo DSG on mukava ajaa todella nyt lähinnä kiinnostaa onko niissä ollut vikoja että onko se manuaali ja vaihteiden hämmennys sitte kuitenkin varmempaa vaikkakin tylsää.
Pieni kulutusero manuaalin hyväksi etenkin kaupungissa on tietty selvyys mutta nyt puhutaan niin pienistä eroista että ei sen merkitystä jos 20-30tkm vuodessa tulee :)
Pieni kulutusero manuaalin hyväksi etenkin kaupungissa on tietty selvyys mutta nyt puhutaan niin pienistä eroista että ei sen merkitystä jos 20-30tkm vuodessa tulee :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa