Uuden golfin osto 2.0TDI 103kw+ DSG vaiko 118kw bensa+ DSG?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

g2dsl
-
Viestit: 52
Liittynyt: 11.1.2004 12:31

Uuden golfin osto 2.0TDI 103kw+ DSG vaiko 118kw bensa+ DSG?

ViestiKirjoittaja g2dsl » 10.8.2009 6:38

Eli eli
Nyt tarvitaan kokemuksia ja mielipiteitä kiitos.
Kiinnostavimmat vaihtoehdot on tossa ylhäällä mutta onko dsg:ssä ollut vikoja kuinka paljon vai ottaako manuaalina? Kilometrit vuodessa vaihtelee 25-40tkm eli sen suhteeen ei mua kiinnosta käyttökustannukset vaan hyvä kombinaatio ja talvisin pitää tareta.
Ja sitten tietysti se webasto homma eli riittääkö tuossa yhteispaineruiskutteisessa uudessa moottorissa lämpöä sen paremmin kun entisessä pumpparissa vai onko siihenkin suoraan hommattava "öljypoltin" kaveriksi?
Nykyisen pumppariportterin webasto käy tämän tästä ja siinä se oli sentään vakiona ilman kelloa. Golfissa ei.
Muutenkin kaikki kommentit ja mielipiteet ottaako dsg vai manuaali, tehokas bensa vai 103kw TDI kiinnostaa uuden auton ostajaa. Kuinkahan paljon dsg nostaa kulutusta?
Entisenä dieselmiehenä ja uusi golf tulossa niin kaikki apu oston suhteen olisi enemmän kuin tarpeen.
Saa esittää kysymyksiä myös ja kaikki ketkä ovat moisilla yhdistelmillä kilometrejä keränneet niin kaikki info olisi nyt tarpeen ennen auton tilausta. Plussia ja miinuksia vaan kehiin :)

Kiitos jo etukäteen kaikille jotka viitsivät avittaa ja helpottaa ostopäätöstä!

malfean
-
Viestit: 305
Liittynyt: 9.7.2004 12:13

ViestiKirjoittaja malfean » 10.8.2009 9:21

Ja sitten tietysti se webasto homma eli riittääkö tuossa yhteispaineruiskutteisessa uudessa moottorissa lämpöä sen paremmin kun entisessä pumpparissa vai onko siihenkin suoraan hommattava "öljypoltin" kaveriksi?


Kylmäkäynnistyksiin webasto on hyvä apu, mutta näissä uudemmissa 2.0 dieseleissä
on kaikissa lisälämpöelementti, eikä ole ollut ongelmia pysyä lämpöisenä.

Muutenkin kaikki kommentit ja mielipiteet ottaako dsg vai manuaali, tehokas bensa vai 103kw TDI kiinnostaa uuden auton ostajaa. Kuinkahan paljon dsg nostaa kulutusta?


Jos tulee paljon kilometrejä niin diesel, jollei, niin bensaturbo (1.8t).
Muuten kyllä "samanluonteisia" moottoreita. DSG on itselleni ehdoton valinta eikä
paljon houkuta manuaaliin eikä todellakaan "vanhanaikaiseen" automaattiin vaihtaa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 10.8.2009 10:00

Bensan DSG on 7 pykäläinen ja diisselissä 6 vaihdetta.


Ja tuskin dieselin turbo ongelmista on vielä päästy eroon?
Jos nyt pitäs valita niin ottaisin kyl 1.8TSI:n ja 4motion.

g2dsl
-
Viestit: 52
Liittynyt: 11.1.2004 12:31

ViestiKirjoittaja g2dsl » 10.8.2009 10:22

Jep
Koeajoin 90kw+dsg bensasta sekä 103kw+dsg tdi:t. Tuo tdi:n vääntö vaan on aikasen mukava.
Molemmat riittää kulkupuolelta kyllä mutta yksi tippiloota rikkoutuneena takana niin arveluttaa tuo dsg että kestääkö. Manuaali veisi hivenen vähemmän menovettä mutta taas se ajomukavuus....

Kiitos laittakaa vaan lisää kokemuksia.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 10.8.2009 13:17

Manuaali veisi hivenen vähemmän menovettä mutta taas se ajomukavuus....


Joissain tapauksissa DSG vie vähemmän

Autosta on 25 sivun keskustelua:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=6813

Monella jo onkin kyseinen auto alla.
Viimeksi muokannut tos, 10.8.2009 13:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 10.8.2009 13:43

2.0 TDI manuaali vs. DSG, kulutus manuaalin hyväksi karkeasti 0,5L/100km.
Nämä tosin kulutusnäytön mukaan verrattu joten en vielä onko eroa näyttöjen välillä kuinka paljon.

Vehkeet sekalaisessa ajossa motaria/normiteitä/kaupunkia.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 10.8.2009 13:53

Dieseli hukkaa tosiaan polttoainetta johonkin, mutta noissa bensa "eko" malleissahan on 7 lovinen dsg.
Tomaatin tuoma lisä on sama kuin 4motionin omassa.

mikes75
-
Viestit: 67
Liittynyt: 6.1.2007 16:38

ViestiKirjoittaja mikes75 » 11.8.2009 11:41

Jos ostat auton omalla rahalla ota manual, oli sit TDI tai TSI , kun kaikilla pikkuhiljaa tiedossa et DSG heikoin lenkki kestävyyden suhteen niin kukaan ei osta autoasi takuuajan jälkeen tai jos ostaa niin halvemmalla ku manualin vastaavan. DSG ei vie ikään vähemmän ku manual se on fakta..!

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 11.8.2009 13:20

^Provo ;)
DSG on niin muhkee ajaa.

g2dsl
-
Viestit: 52
Liittynyt: 11.1.2004 12:31

ViestiKirjoittaja g2dsl » 16.8.2009 1:46

Joo DSG on mukava ajaa todella nyt lähinnä kiinnostaa onko niissä ollut vikoja että onko se manuaali ja vaihteiden hämmennys sitte kuitenkin varmempaa vaikkakin tylsää.
Pieni kulutusero manuaalin hyväksi etenkin kaupungissa on tietty selvyys mutta nyt puhutaan niin pienistä eroista että ei sen merkitystä jos 20-30tkm vuodessa tulee :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.8.2009 2:15

Eikös tuo 7-vaihteinen DSG oo jotenkin uudempaa sukupolvea?

Ja noita kulutuksiahan nähnee valmistajan sivuillakin?

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 16.8.2009 11:07

Osta diesel manuaalina ja 4 vetoisena. On todella mukava ja hyvä auto. Siihen vielä ohjelmointi..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa