uppdate 160->250 hp...mitä tehdä...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

uppdate 160->250 hp...mitä tehdä...

ViestiKirjoittaja TRF » 30.7.2009 21:18

Kone viimein pöydällä ja yleisen päivityksen myötä ollis tarkotus värkätä vähän uutta palikaakin samalla. Olipa melko savotta saada kone laatikkoineen pois. Oikeen meinas alkaa syömään miestä koko operaatio, saapa nähdä miten sen saa mahtuun takasi...

Ensinnäkin, tuo kaksoismassa. Miksei sitä voi vaan hitsata tönkkiin? Mitä ongelmia se generoi? Jos pistäs sintterilevyn ja jöötiksi tuon vauhtiksen niin eikö toimis?

Tarttettais 520 suuttimet ja tilavampi DP (AGR). jos joltakin löytyy niin kiinostusta olis. Samoin välijäähy tuohon 4 golfiin on hakusessa ja sopeva 12mm:n pää. Myöskin lukolle olis kysyntää mutta sitä tuskin löytyy mistään.

Semmonen 250hp olis tavote ja tuo 17/20 hybridi siihen riittänee niukin naukin. Kannen käsittely ei liene vielä tarpeen?
Viimeksi muokannut TRF, 30.7.2009 21:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 30.7.2009 21:26

Anteeksi kun muserran näin alkajaisiksi mutta tuo ahdin ei riitä sinne alkuunkaan, eikä kyllä kansikaan jos ei ahda HX kolmevitosella kolmea kiloa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 30.7.2009 21:28

Täydet pisteet onnistuneesta otsikosta. Jos otsikko ei ole viim. huomenna kunnossa, niin lukkoon menee. Ja ei allekirjoituksia, kiitos.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 30.7.2009 21:42

Odotinkin että miten ensimmäinen opastaja alottaa...Täytyy sanoa että tuota en kyllä arvannut mutta ihan hyvä avaus silti. Ajattelin että aluksi kehotetaan siirtämään ostopalstalle mutta hyvä tuokin oli:)

Jaa että puhallin jää pieneksi:( höh... toista informoivat FIN turbosta kun tuon hankin.

ps. ei muuten kannata tehdä oluttölkistä sokeaa tuolle EGR:lle, menee nimittäin puhki jo tuossa 20 kohdilla vaikka on kaksinkerroin.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 31.7.2009 5:53

Vähän rakentavampi palaute.

Ahtimeksi vähintään kokoluokkaa 2260. Mielellään Audin VK. Muita vaihtoehtoja löytyy bemarista. Tai sitten Mersun 2359v. Alta 45mm pakopotkurilla ei ole minusta mitään järkeä edes hankkia ahdinta jos tehotavoitteet on noin korkealla. Jos ei siis kikkaile ilokaasun kanssa.

Polttoaine riittää nipin napin 250 tasolla Bosion raceilla ja 12mm päällä vakio pumpussa. Jos pumpulle tehdään muutakin saa vielä muutaman prosentin lisää.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 31.7.2009 9:21

se että miten ahdin rakennetaan ja mihin se riittää, tuottaa lopputuloksen. 17/20 hybridi nimikkeellä tehdyistä ahtimista moni on yltänyt ~240hp tuloksiin, mutta kyllä siinä on muustakin jo silloin kyse.

250hp tehoihin on muut ahtimet. Onko 10hp erolla suuri merkitys?

Hatemin ehdottama ahdin on hyvä, kuin myös bmw:n "vastaava".

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 31.7.2009 9:33

Heti kun otat sen vauhtipyörän irti ja alat pohtimaan että mihin kohtaan sauma pitäisi vetää niin tajuat kyllä miksi se hitsaaminen ei onnistu.

Onko vaihteistosi 5 vai 6 vaihteinen ? Eli sen mukaan onko vauhtipyörä pieni (jonka tilalle sopii se halpa paketti mitä kaikki suosivat) vai onk se 240mm malli jonka tilalle pitää laittaa sre tai se jenkkipaketti?

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 31.7.2009 12:33

Hyviä kommetteja. Laskemma siis tavottetta tuonne 220-240 tuntumaan.

loota on 5v. Joten pikkukytkimellä täytynee selvitä. Eli mikä se pikkupaketti sitten olisi?

Imukoteloa ei ole tarkoitus myöskään lähteä modaamaan. Vieläkin toipuminen menossa tuosta koneen purkamisesta kaikkineen jumppineen. Miten tuolla voi edes kuvitella olevan 6 kone...

Viikon reissu eessä ja pitäis saada myös kytkimen osat tilaukseen vielä tänään. Itse olisin lähtenyt miciä näyttämään noiden viiden pitkänmallisen reiän kautta, mutta kaippa se vääntää koko hökötyksen kieroon.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 31.7.2009 12:41

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=55557

Tuolla on ohjeet. Eli vr6:sen levy, sachsin jäykempi paineasetelma ja g60 golfin tai jonkun kiinteä vauhtipyörä.

Myös motonetilta löytyy jotain "korvauspaketti kiinteällä vauhtipyörällä", mutta en kyl osaa sanoa mikä se on.

Suosittelen muuten samalla vaihtamaan lootaan sitten redlinen mt-90:set :)

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 31.7.2009 18:48

Olen hieman tyhmä. Mikä on taas vimma lukottaa??

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 31.7.2009 18:55

kun radalla tulee huristeltua niin olis mukava kun vetäis enemmän kun yks pyörä. Talvellahan tämä on kans ihan sietämätön yksvetosena.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 31.7.2009 19:21

Kyllä mäkin keksin etuvedossakin enemmän hyötyä kuin haittaa lukolle... Voisi näin tyhmänä kysyä, että mikäs vimma ranella on olla lukottamatta?

E: Heh.. Tosiaan jos kyse oli topicista eikä autosta, niin sitten kyllä ymmärrän... =)
Viimeksi muokannut Micco, 31.7.2009 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 31.7.2009 19:54

No niitä lukkojahan on kans maalima täys, peloquin ( http://www.peloquins.com/products.html ), vw-motorsport ym. ne vaan sitten MAKSAA :)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 31.7.2009 20:11

Jos taas viittaat tuohon mun kommenttiin, niin se ei ole enää validi, nyt on otsikko paremmassa kuosissa ja turhat allekirjoitukset otettu pois.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa