2.0 tdi 3000km ja öljyvalo palaa
Valvoja: ffp jäsenet
2.0 tdi 3000km ja öljyvalo palaa
Joo nyt on ruvennu öljy kelpaamaan motille. ylämerkkiin kun laittää niin 3-4tkm ja taas vaatii lisää. autolla ajettu 68tkm. Kun kiihdyttää turbo viheltää. Vetää kyllä normaalisti muttä tuota öljyä kyllä vetää sikana. Eli varmaan turbo uusissa. Onnex on takuuta jäljellä. Kiikutan auton maanantaina laakkoselle. Auto on täysin vakio. On kylläkin vedetty 1400 kg vaunua jokunen tonni perässä mutta kyllä noitten pitäisi kestää. Perkele että käy päähän. Toivottavasti kestää jyskälän reissun. Onko takuu jutut ollu hankalia näissä turbo jutuissa??? takuuta jäljellä 3kk.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Eipähän tarvitse huolehtia öljyjen vaihdosta kun on luontaista vaihtuvuutta ;D. Mitäs öljyä käytät. Itelläni pysyy Castrolit sisässä melko hyvin 7500-10000km/ 1l
Oma autoni on Golf V 2.0 TDI (103 kW) 4Motion (2003-2008)
LL öljyjä on:
SLX Professional Powerflow Longlife III (Itselläni käytössä)
SLX Professional Longtec VW Longlife II
Ei LL öljy on:
Magnatec Professional B4 5W-40
Oma autoni on Golf V 2.0 TDI (103 kW) 4Motion (2003-2008)
LL öljyjä on:
SLX Professional Powerflow Longlife III (Itselläni käytössä)
SLX Professional Longtec VW Longlife II
Ei LL öljy on:
Magnatec Professional B4 5W-40
Mulla ny melkein 71tkm mittarissa ja yli 10tkm LL-öljyjen vaihdosta. Sisällä Mobilin ESP:t. Pinta ei ole vielä vajunu aivan puoleen väliin mitta-asteikkoa. Edellinen omistaja sanos, notta n. 0,5litraa imuuttaa kymppitonnilla. Näyttäs pitävän paikkansa. 2.0TDI BKD -pata DSG:llä mulla siis täsä O2:ssa.
Onhan täsä kesäkeleillä tullu pöläyteltyä ja jonkun verran motariakin vedettyä hyvästä kyytiä enkä myöskään tientukoksi hevillä jättäydy, vaan ohi mennään jononmuodostajista yleensä het sopivan tilaisuuden tullen. En kyllä kuitenkaan raskaan kaasujalan omaavaksi tunnustaudu. Itte asensin irrotettavan Westfalian vetokoukun ja johtosarjan tähän nyt juhannuksena, mutta vetohommia ei juuri ole ollut. Kärry tunnui kulkevan hyvässä lastissakin varsin eleettömästi perässä vedon puolesta.
Onhan täsä kesäkeleillä tullu pöläyteltyä ja jonkun verran motariakin vedettyä hyvästä kyytiä enkä myöskään tientukoksi hevillä jättäydy, vaan ohi mennään jononmuodostajista yleensä het sopivan tilaisuuden tullen. En kyllä kuitenkaan raskaan kaasujalan omaavaksi tunnustaudu. Itte asensin irrotettavan Westfalian vetokoukun ja johtosarjan tähän nyt juhannuksena, mutta vetohommia ei juuri ole ollut. Kärry tunnui kulkevan hyvässä lastissakin varsin eleettömästi perässä vedon puolesta.
Nyt on pirssi öljyn kulutuksen seurannassa. Pitää ravata laakkosella 1000km välein. Huollon tyyppi puhui et normaalia jos pitää kerran lisätä 20tkm öljyä. Meni hiljaseks kun sanoin että jopa 3000tkm välein kysyy kone öljyä. Lisäks menee penkin selkänoja takuuseen. Onko muilla ollut noitten sportti jakkaroiden kanssa ongelmia? Tulee verhoilusta airbagin runko tahi joku läpi. ja autollahan on ruuvattu 70tkm.
Meillä ensimmäisessä Touranissa tekivät öljypunnituksen, kun valittelin että parin tonnin välein sai lisätä öljyä. No eipä se enää sitten kolmannen vaihdon jälkeen (itse vaihdatin 10tkm kohdalla öljyt ensimmäisen kerran ja huolto vaihtoi ne kahdesti kun punnitsivat öljyjä) kuluttanutkaan kuin 0,2l/1000km ja se ei ollut huollon/maahantuojan mielestä ongelma. Toki auto palautui myyjälle 1v ja reilun 30tkm jälkeen kun oli niitä vikoja yli kolmelle kymmenelle huoltokäynnille muitakin tuon lisäksi :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 38 vierailijaa