Jep,eli kampe on vm. 2002 transportteri,2.5TDI,ja rapiat 100 000km huilannut.
Pari päivää sitten laitettiin ajoitus kohilleen,oli kuulemma myöhässä.
Oireet ennen säätöä oli että kylmänä vaati mielestäni muutaman pyörähdyksen liikaa lähteäkseen käyntiin ja ennenkuin kone lämpeni niin tyhjäkäynti oli epätasaista eikä ollenkaan tasaista hyrräämistä.
No nyt säädön jälkeen kone kyllä lähtee hiukan helpommin käyntiin muttei kuitenkaan "kertajysähdyksellä" esim.niinkuin luullakseni pitäisi ja edelleen tyhjäkäynti kylmänä on epätasaista ei sellaista hyrräämistä kuten lämpimänä.
Onko nyt niin että pumpunajoitus ei ole vieläkään oikein,vai voiko yleensäkään näissä TDI koneissa vaikuttaa/oirehtia käyntiin lähtemiseen ja käynnin epätasaisuuteen kylmänä jos esim. hehku on pimeenä.Lämpimänä ei mitään oireita ja remmillä ajettu n.30 000km.Kulutus maantiellä eilen mitattuna 6 litraa/100km.
t:jp
Pumpun ajoitus säädetty,mutta mutta?!
Valvoja: ffp jäsenet
Tyhjäkäynti kierrokset on 750rpm/m jolloin käynti on epätasaista ja kun pedaalila nostaa kierrokset 800rpm/m niin käynti on paaljon tasaisempaa.
Mitä tyhjäkäynti kierrosmäärää teidän muiden koneet näyttävät?
Ja onko pedaalilla kierrosten nostolla sama vaikutus kuin säätämällä oikein (oikeasta paikasta) tyhjäkäyntikierrokset?
Niin ja mistä se oikein säädetään jos tarvetta on?
Ajoa tulee tyhjäkäynnillä aika paljon noilla metsäteillä,joten tämäkin on tärkeää!
T:jp
Mitä tyhjäkäynti kierrosmäärää teidän muiden koneet näyttävät?
Ja onko pedaalilla kierrosten nostolla sama vaikutus kuin säätämällä oikein (oikeasta paikasta) tyhjäkäyntikierrokset?
Niin ja mistä se oikein säädetään jos tarvetta on?
Ajoa tulee tyhjäkäynnillä aika paljon noilla metsäteillä,joten tämäkin on tärkeää!
T:jp
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa