2.0 TDi moottorin käyntinopeusanturi; mistä löytyy?
Valvoja: ffp jäsenet
2.0 TDi moottorin käyntinopeusanturi; mistä löytyy?
Moottorin käyntinopeusanturi pitäisi vaihtaa, mutta ei tartu silmään moinen sitten millään. Osaako joku kertoa mistä moinen anturi löytyy 2.0 TDi 140hp vitos korisesta synkro-manuaali-kolffista?
Anturi löytyi Haynes:in manuaalin avulla. Piti vain ensin purkaa edestä pois öljynsuodattimen jalka + öljynjäähdytin (ja jonkin verran muuta kamaa ennen kuin noihin pääsi käsiksi).
Seuraava ongelma on anturin irroitus. Haynes:in mukaan pitäisi irroittaa lukuituspultti ja vetää anturi irti. Anturi ei kuitenkaan ole sellainen perinteinen malli jossa olisi lukituspulttin lipare. Tässä anturissa ei ulospäin näy minkäänlaista lukituspulttia, eli manuaali lienee mallia vanhentunut...
Onko kellään tietoa kuinka anturi kuuluu irroittaa? Onko vain rympillä, vai pitäisikö kiertää, vai eihän lukitus vain ole jossain muualla piilossa (esim. kytkinkopasta päin top-ruuvilla)?
Seuraava ongelma on anturin irroitus. Haynes:in mukaan pitäisi irroittaa lukuituspultti ja vetää anturi irti. Anturi ei kuitenkaan ole sellainen perinteinen malli jossa olisi lukituspulttin lipare. Tässä anturissa ei ulospäin näy minkäänlaista lukituspulttia, eli manuaali lienee mallia vanhentunut...
Onko kellään tietoa kuinka anturi kuuluu irroittaa? Onko vain rympillä, vai pitäisikö kiertää, vai eihän lukitus vain ole jossain muualla piilossa (esim. kytkinkopasta päin top-ruuvilla)?
Touraniin tehtiin kytkinremppaa ja samalla vaihdettiin kampiakselinstefa, joka tulee tulee yhdessä laipan kanssa. Laipassa on kiinni myös käyntinopeusanturi 4 tai 5mm kuusiokolopultilla. Pultti on anturin yläpuolella samansuuntaisesti kuin liitin ja avaamiseen tarvii varmaan pallopääkuusiokoloavaimen.
Voin lähettää laipasta s.postiin kuvia jos tarvii.
Voin lähettää laipasta s.postiin kuvia jos tarvii.
Kiitokset vastauksestasi avtl.
Hain Laakkoselta tänään uuden anturin ja kiinnitys selvisi siitä. Ainakaan oma näppäryyteni ei riittänyt kuusiokolopultin irroittamiseen ennen kuin irroitin puskurin ja keulapalan jäähdyttäjineen. Sen jälkeen homma kyllä onnistui kohtuu helposti 4mm pallopäisellä kuusiokoloavaimella.
Anturin päässä oli jonkinlaista öljypikeä, mutta kiinnityksen hankaluudesta johtuen en lähtenyt kokeilemaan toimisiko putsaamisen jälkeen.
Anturista oli tullut A-revisio ja sen väri ja muoto olivat hiukan erilaiset, eli jotain tyyppivikaa ilmeisesti tässäkin osassa on ollut.
Moottorin johtosarja oli varsin luokattoman oloinen, halkaistut suojaputket olivat todella heppoisesti johtojen päällä ja eivätkä olleet edes suurimmassa osassa liittimiä mitenkään kiinni. Eli ei mitään estoa johdon hankautumiselle suojaputken päätä vasten, puhumattakaan minkäänlaisesta vedonestosta.
No, nippareilla ja lapaerkkarilla sai johtosarjan paljon paremmaksi...
Hain Laakkoselta tänään uuden anturin ja kiinnitys selvisi siitä. Ainakaan oma näppäryyteni ei riittänyt kuusiokolopultin irroittamiseen ennen kuin irroitin puskurin ja keulapalan jäähdyttäjineen. Sen jälkeen homma kyllä onnistui kohtuu helposti 4mm pallopäisellä kuusiokoloavaimella.
Anturin päässä oli jonkinlaista öljypikeä, mutta kiinnityksen hankaluudesta johtuen en lähtenyt kokeilemaan toimisiko putsaamisen jälkeen.
Anturista oli tullut A-revisio ja sen väri ja muoto olivat hiukan erilaiset, eli jotain tyyppivikaa ilmeisesti tässäkin osassa on ollut.
Moottorin johtosarja oli varsin luokattoman oloinen, halkaistut suojaputket olivat todella heppoisesti johtojen päällä ja eivätkä olleet edes suurimmassa osassa liittimiä mitenkään kiinni. Eli ei mitään estoa johdon hankautumiselle suojaputken päätä vasten, puhumattakaan minkäänlaisesta vedonestosta.
No, nippareilla ja lapaerkkarilla sai johtosarjan paljon paremmaksi...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa