Liikkeelle lähdettäessa 1. vaihteella tuntui pieni välys, liikkeessä ollessa vähän ennen stoppia kaasua painettaessa hurinaa.
Pysähtyin liikennevaloihin ja liikkeelle lähdettäessä auto jumittui täysin.
Yritin varovasti lähteä jokaisella vaihteella eteenpäin mutta ei liikkunut, vapaalla yritettiin työntää autoa pois liikennevaloista, mutta oli kuin jarrut olisi ollut päällä. Hinattiin risteyksestä pois kun ei mihinkään suuntaan liikkunut.
Auton alle oli vuotanut jonkun verran laatikosta öljyä.
Parkkipaikalle tuotaessa kun tiputettin auto pois hinauslaitteesta, niin jonkin matkaa kyllä liikahti vapaalla taaksepäin.
Mitäköhän kaikkea mahtaa olla hajalla? vaihdelaatikkoa etsimään jo suoraan tms? hyviä neuvoja jollain? Kallis remontti ainakin tiedossa...
Auto: Seat toledo 1.9 TDI vm.2000 (110 hv) 240tkm ajettu, 5-vaihteinen manuaali
Otti ja hajos (laatikko), Seat Toledo 1.9TDI - 5v manuaali
Valvoja: ffp jäsenet
Kiitoksia vastauksista. Minkähänlainen on yhteensopivuus eri vaihdelaatikoiden kesken. Tuossa omassa kulkineessa on laatikon tyyppikoodina EBF. Onko 66kw ja 81kw laatikoiden kesken eroja ja osaako joku ehdottaa jo suoraan sopivaa muuta tyyppiä?
Moottorityyppi AHF
Yritän tässä itsekin tutkiskella jos jostain tietoa löytyisi.
Moottorityyppi AHF
Yritän tässä itsekin tutkiskella jos jostain tietoa löytyisi.
http://www.seatclubfinland.com/foorumi/viewtopic.php?t=6160&postdays=0&postorder=asc&highlight=ebf&start=0
Tuossa ylhäällä olevassa linkissa samallalailla käynyt kaverilla kuin itsellänikin, eli ilmeisesti siis syynä tasauspyörästön niittien pettäminen? Eli Salmen veikkaukset pitänee paikkaansa.
Tuossa ylhäällä olevassa linkissa samallalailla käynyt kaverilla kuin itsellänikin, eli ilmeisesti siis syynä tasauspyörästön niittien pettäminen? Eli Salmen veikkaukset pitänee paikkaansa.
http://www.youtube.com/watch?v=YY-0QJTgnqw
Tuossakin videossa lopussa näkyy tuo vikakohde - tuo on tyyppivika vag-konsernin autoissa etenkin tuollaisen rauhallisen ajelun jälkeen. 8:50 kohdalla videossa näkyy tarkasti tuo herkästi vikaantuva kohde volkkarissa.
Tuossakin videossa lopussa näkyy tuo vikakohde - tuo on tyyppivika vag-konsernin autoissa etenkin tuollaisen rauhallisen ajelun jälkeen. 8:50 kohdalla videossa näkyy tarkasti tuo herkästi vikaantuva kohde volkkarissa.
Noniin, auto toimii taas. Hajoamisen syynä oli tasauspyörästön totaalinen hajoaminen (rattaiden palasia yms. rojua oli suht. paljon).
Vaihteet loksahtelee paikoilleen uudessa paljon paremmin kuin edellisessä. Kiitoksia Tuusulan Ad-korjaamolle nopeasta työskentelystä! Suosittelen.
Alla muutamat huonolaatuiset kuvat:

Vaihteet loksahtelee paikoilleen uudessa paljon paremmin kuin edellisessä. Kiitoksia Tuusulan Ad-korjaamolle nopeasta työskentelystä! Suosittelen.
Alla muutamat huonolaatuiset kuvat:


Minun Leonistahan tuo SCF:n linkki onkin :) Tulipa tuosta mieleen Leonin tasauspyörästön pettämiset, kahdesti siis mennyt. Tasauspyörästön niitit ne siellä pettävät, korjauskeino on vaihtaa ne pultti-mutteri -yhdistelmään.
EGS-loota on 110TDI:stä ja passaa erinomaisesti 90TDI:lle, pitemmät välitykset eikä lopu kierrokset kesken. Tämä huomio on ALH-koneisesta Leonista moottorinohjausjärjestelmä vaihdettuna. Itse asiassa tuo Leon on myynnissä, tilalla on ollut jo pitkään Vw Passat Variant 130TDI 4Motion -04.
EGS-loota on 110TDI:stä ja passaa erinomaisesti 90TDI:lle, pitemmät välitykset eikä lopu kierrokset kesken. Tämä huomio on ALH-koneisesta Leonista moottorinohjausjärjestelmä vaihdettuna. Itse asiassa tuo Leon on myynnissä, tilalla on ollut jo pitkään Vw Passat Variant 130TDI 4Motion -04.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 39 vierailijaa