Olluna tässä jo n.5tkm.onkelmia että tekee painetta vesipuolelle ja hävittää korkin kautta nestettä?
Korkin vaihdoin varmuuden vuoksi mutta ei auttanu!
Ei mene vettä öljyn sekaan eikä tule nesteen sekaan öljyä!
Eikä vuoda ulos päin nestettä eikä öljyä mielestäni mistään,lämmötkin pysyy nasakasti mittarissa 90astee kohilla eikä heittele sekä lämmintä tulee normaalisti..
Missä vika?
Aj.n.310tkm. tuo mun passat..
Passat -98 1.9tdi(afn)81kw. painetta vesipuolella!?
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllähän siellä pitää painetta ollakin. Jos korkin vaihto ei auttanut niin vuotaa jostain muualta. Katos syyläri, onko märkää kulmassa.
Voihan sinne tulla painetta kyllä palaneesta kannentiivisteestä jolloin paisuntasäiliöön tulee kuplia ja siellä on pakokaasun haju. Korjaamolla on indikaattoritesti jolla voidaan testata, onko pakokaasuja jäähdytysnesteessä.
Ja jos vesi häviää ilman, että sitä mistään vuotaa tai tulee höyrynä (keittää), sopii se siihen, että vesi menee palotilaan ja poistuu pakoputkesta jolloin edelleen on kyse kansipahvista.
Voihan sinne tulla painetta kyllä palaneesta kannentiivisteestä jolloin paisuntasäiliöön tulee kuplia ja siellä on pakokaasun haju. Korjaamolla on indikaattoritesti jolla voidaan testata, onko pakokaasuja jäähdytysnesteessä.
Ja jos vesi häviää ilman, että sitä mistään vuotaa tai tulee höyrynä (keittää), sopii se siihen, että vesi menee palotilaan ja poistuu pakoputkesta jolloin edelleen on kyse kansipahvista.
Joskus tuli samanlainen vika vastaan. Noh, se neste tuli sieltä paisuntasäiliön pienestä ns. "ylivuodosta" ja maahan asti se ei kuitenkaan mennyt.
Keräsi painetta aika reippaasti käydessään ja roplotus kuului lämppärin kennolta kun laittoin käyntiin.
Paisarin korkin kun otti pois, oli säiliön reunoilla mustaa töhnää ja haisi raakasti pakokaasulle..
Oli se kansipahvi sitten valmis.
Keräsi painetta aika reippaasti käydessään ja roplotus kuului lämppärin kennolta kun laittoin käyntiin.
Paisarin korkin kun otti pois, oli säiliön reunoilla mustaa töhnää ja haisi raakasti pakokaasulle..
Oli se kansipahvi sitten valmis.
-03 96kw tdi passatin syylärin vaihdoin pari kuukautta sitten. Kilometrejä tuolloin ~200tkm.
Lopussa alkoi vuotamaan aika reilusti, joten kävin äkkiä hakemassa Motonetin syylärin. Oli reilusti edullisempi kuin alkuperäinen.
Motonet 114e, Volkkarilla ~270e, Slamitilta ~200e
Luulis tuon tarvike syylärin kestävän sen 100tkm, kun alkuperäinenkään ei kestänyt kuin 200tkm..?
Tässä hieman omia kokemuksia vaihdosta, vaihto mielestäni kohtuu helppo. Maski ja pohjapanssari ensin irti. Puskurin pultteja löytyy maskin alta ja pyöränkoteloista. Alapuolella ei tainnut olla muita kuin nuo panssarin pultit/kiinnikkeet. Puskuri irtoaa kokonaisena vetämällä ulospäin. Muista sumarien piuhat jos sellaiset on.
Ilmastoinnin kenno on kiinni syylärissä. Irroita ensin ilmanohjaimia/muovihärpäkkeitä pois edestä ja ilmastoinninkennolle tulevien putkien kannake. Ilmastoinnin kenno kääntyy riittävästi, jotta syylärin saa nousemaan välistä ylös.
Motonetin syylärissä oli yksi ylimääräinen anturinpaikka. Omassa AVF koneellisessa passatissa ei sellaista ollut. Onneksi polon vanhasta syyläristä löytyi sopiva anturi, jolla sain reiän tukittua.
Lopussa alkoi vuotamaan aika reilusti, joten kävin äkkiä hakemassa Motonetin syylärin. Oli reilusti edullisempi kuin alkuperäinen.
Motonet 114e, Volkkarilla ~270e, Slamitilta ~200e
Luulis tuon tarvike syylärin kestävän sen 100tkm, kun alkuperäinenkään ei kestänyt kuin 200tkm..?
Tässä hieman omia kokemuksia vaihdosta, vaihto mielestäni kohtuu helppo. Maski ja pohjapanssari ensin irti. Puskurin pultteja löytyy maskin alta ja pyöränkoteloista. Alapuolella ei tainnut olla muita kuin nuo panssarin pultit/kiinnikkeet. Puskuri irtoaa kokonaisena vetämällä ulospäin. Muista sumarien piuhat jos sellaiset on.
Ilmastoinnin kenno on kiinni syylärissä. Irroita ensin ilmanohjaimia/muovihärpäkkeitä pois edestä ja ilmastoinninkennolle tulevien putkien kannake. Ilmastoinnin kenno kääntyy riittävästi, jotta syylärin saa nousemaan välistä ylös.
Motonetin syylärissä oli yksi ylimääräinen anturinpaikka. Omassa AVF koneellisessa passatissa ei sellaista ollut. Onneksi polon vanhasta syyläristä löytyi sopiva anturi, jolla sain reiän tukittua.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa