1.9tdi 1Z ongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Esquis
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.5.2004 20:41

1.9tdi 1Z ongelma

ViestiKirjoittaja Esquis » 24.5.2009 20:01

Ongelmana huono käyntiinlähtö jos yön yli seissyt n.5-10s. starttaus, kun lähtee yön yli seisseenä käyntiin niin käy hyvin, ja savuttaa sinistä aikast reippaasti lisäksi haisee palamattomalle polttoaineelle, kunnes lämpennee niin käy kuin kolmella kävis ja savutuskin vähenee.
Jos seissyt vain noin 10min niin lähtee käyntiin hyvin mutta kolmella käynti jatkuu(ravistaa), ja katkera käry pakokaasussa.
Pienen ajon jälkeen käynti rauhoittuu. Hetken tyhjäkäynnin jälkeen käynti ongelma jatkuu.

Ongelma ilmeni suutinkärkien (bosio 520pp) vaihdon jälkeen.

autona golf 1.9Tdi 1Z ajettu 210tkm

Apua viisaammilta kaivataan.

Esquis
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.5.2004 20:41

ViestiKirjoittaja Esquis » 29.5.2009 21:13

selvinnyt sen verran että 3. suutin ei toimi kunnolla...tyhjäkäynnillä löysäiltiin suutinputkia yksi kerrallaan. 3. suuttimen kohdalla tyhjäkäynti ei muuttunut lainkaan, polttoainetta kyllä tuli...että jokos suutin on jumissa tai kokoajan auki(?)...

Onkohan ehdotuksia millä tuon alle 500km ajetun kärjen saisi elvytettyä vai meneekö vaihtoon?

Esquis
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.5.2004 20:41

ViestiKirjoittaja Esquis » 2.6.2009 16:45

Nyt vaihdettiin alkuperäiset kärjet suutinrunkoihin kiinni ja ei mennyt kuin huonompaan suuntaan. huonommin lähtee kyntiin kylmänä, vaatii pitkän starttauksen kaasupohjassa, ennenkuin jaksaa käynnistyä on jo mäki täynnä valkoista savua, joka haisee sen verran raa'alle naftalle ettei tupakin kans uskalla mennä lähellekkään.

Mikäköhän mahtaa olla kun ei jaksa tuo polttoaine syttyä? Kun tuskin ruoan saaminen on kuitenkaan ongelma, ainakaan valkoisesta savusta päätellen jo starttaus vaiheessa.

Muutenkin auto kulkee helvetin tahmeasti.

EDIT: Käyntinopeus-anturin liittimen kun ottaa auki niin ei lähde käyntiin. Kolmossuuttimen pihan kun ottaa irti, ei ala vikavaloa vilkuttamaan vaikka ottais lennosta. Käyntiin lähtee, mutta liittimen ollessa auki ottaa kierroksia röpöttämällä max n. 2000.

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 2.6.2009 20:53

No - jos 3-pytyn suutin on kunnossa, seuraavaksi ajoituksen tarkastus. Jos ajoitus ok, niin puristuspaineiden mittaus.

Tuossa haarukassa löytyy virhe, olettaen suuttimien olevan oikein säädetyt.

Saattaa se kankikin vääntyä, jos riittävästi menee polttoainetta männän päälle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa