Elikkä olisi voima kateissa ko autosta ei jaksa enää mennä ku 110 km/h jos jos pieni vastamäki 90 km/h autolla ajettu 309 tkm ja massa mittari vaidettu. voisiko olla turbo tiensä päässä vai onkos joku ahtopaine anturi tai vastaava rikki?
Läytyykö netistä mitään osa/räjäytyskuva sivustoa vw autoille?
Kiittäen kaikki vastaneita
Transporter T4 -98 2,5tdi (acv) voima kateissa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 22.4.2009 22:28
http://poutanen.fi/temp/imusarja/1.jpg
http://poutanen.fi/temp/imusarja/2.jpg
Ylivalotin kuvia, erottuu karsta paremmin..
Päivä osienpesukoneessa, teki ihmeitä..
http://poutanen.fi/temp/imusarja/2.jpg
Ylivalotin kuvia, erottuu karsta paremmin..
Päivä osienpesukoneessa, teki ihmeitä..
Aloita tarkistus onko hukkaportin kellon ohjausletku poikki/halki.Jos on ,niin tietokone ei saa rajoitettua max.ahtoa ja auto ei kulje kuin kuvatun.Nollaa kun sammutetaan ja vetää oikein siihen asti kuin max .ylittyy.
Mainittu jo ap anturi ,minulla jumitti sen max arvoon jolloin vika ei enää nollautunut sammuttamalla.
Ja yksi mahdollisuus on se hukkaportin ohjainsolenoidi, tekee saman vian .
Mainittu jo ap anturi ,minulla jumitti sen max arvoon jolloin vika ei enää nollautunut sammuttamalla.
Ja yksi mahdollisuus on se hukkaportin ohjainsolenoidi, tekee saman vian .
Jees... MInulla on sellainen pienehkö ongelma jossa oireet ovat vastaavat, mutta vikayhteys on tuulilasinpyyhkijöihin, silllä kun ne alkaa kikkailemaan nii nykiminen alkaa. Kikkailu alkaa siten että mm. tihkuasennossa ei jää ns.ala-asentoon ja toisinaan tulee pieni kärynpoikanen viiksen juurelta. En ole kerinny kiireiden vuoksi tutkimaan mistä johtuu, mutta jos jollakin olisi kokemusta vastavista ongelmista, olisin kiitollinen vinkeistä jotka helpottaa ongelman löytämistä.
massa mittari vaidettu. voisiko olla turbo tiensä päässä vai onkos joku ahtopaine anturi tai vastaava rikki?
Turbo ei ole tiensä päässä noilla kilometreillä.
Onko turbon alipainekello tukevasti kiinni? Pääset käsiksi coolerin vasemmalta puolelta. Ota kiinni ja heiluta. Jos kello heiluu, vika on siinä. Se on kahdella pultilla kiinni ja toinen tuppaa värisemään pois.
Olen omasta korjannut pari kertaa tuon vian. Halpaa koska uusi M6 pultti löytyy miljoonalaatikosta. Korjausta varten on cooleri otettava irti.
Vaikka aihe vähän vanha onkin niin pistetääs tänne ratkaisu tulevan varalle.
Itsellä oli täysin samanlainen ongelma mitä aiheen kirjoittaja valitteli. Eli esim. moottoritiellä auto ei yhtäkkiä enään jaksanutkaan kulkea ja vauhti tippui mäissä olemattomiin. Auton käynnistäessä uudelleen tehot palasivat takaisin.
Tosin muutenkin turbon toiminta on vaikuttanut viimeaikoina heikommalta, eikä auto ole kiihtynyt kuin ennen.
Käytin autoa parilla automiehellä tuloksetta, ja veikkailivat turbon vetelevän viimeisiään.
Ratkaisu kuitenkin saatiin käyttöautolla kun huomasivat että juurikin tuo DOC:n mainitsema alipaine/ylipaine(mikälie) kello oli huonosti kiinni. Elikkä toinen ruuvi oli tipahtanut ja toinen löysällä.
Nyt auto kiihtyy kunnolla kuten ennenvanhaankin, ja korjaaja kehui vielä että turbon hajalle meneminen on harvinaista noissa vehkeissä ja lupaili vielä ajokilometrejä puolet lisää nykyisestä 470tkm:stä. Autona siis T4 2.5TDI -03
Itsellä oli täysin samanlainen ongelma mitä aiheen kirjoittaja valitteli. Eli esim. moottoritiellä auto ei yhtäkkiä enään jaksanutkaan kulkea ja vauhti tippui mäissä olemattomiin. Auton käynnistäessä uudelleen tehot palasivat takaisin.
Tosin muutenkin turbon toiminta on vaikuttanut viimeaikoina heikommalta, eikä auto ole kiihtynyt kuin ennen.
Käytin autoa parilla automiehellä tuloksetta, ja veikkailivat turbon vetelevän viimeisiään.
Ratkaisu kuitenkin saatiin käyttöautolla kun huomasivat että juurikin tuo DOC:n mainitsema alipaine/ylipaine(mikälie) kello oli huonosti kiinni. Elikkä toinen ruuvi oli tipahtanut ja toinen löysällä.
Nyt auto kiihtyy kunnolla kuten ennenvanhaankin, ja korjaaja kehui vielä että turbon hajalle meneminen on harvinaista noissa vehkeissä ja lupaili vielä ajokilometrejä puolet lisää nykyisestä 470tkm:stä. Autona siis T4 2.5TDI -03
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa