Minkälainen kytkin passat 4motion-02 joka kestää 500nm?
Valvoja: ffp jäsenet
Minkälainen kytkin passat 4motion-02 joka kestää 500nm?
Mikä olis paras kytkin/vauhtipyörä paketti joka sopii passatiin AVF 1,9pd 4-motion, vm-02 pitkittäiskoneella 6-vaihteisella laatikolla joka kestäis 500nm vääntöä?
Auotssa on nyt vääntöä 400nm/2200kierrosta, ja on tulossa enemmän, kun tulee turbonpäivitystä..
Auto on ajettu 310tkm vakiokytkimellä, mutta nyt se on ruvennut luistaa..
En halua sintterilevyä jos on joku muu kestävä ratkaisu, kun tulee paljon kaupunkiajoa, ja kilometrejä tulee noin 30tkm/vuosi.
Auotssa on nyt vääntöä 400nm/2200kierrosta, ja on tulossa enemmän, kun tulee turbonpäivitystä..
Auto on ajettu 310tkm vakiokytkimellä, mutta nyt se on ruvennut luistaa..
En halua sintterilevyä jos on joku muu kestävä ratkaisu, kun tulee paljon kaupunkiajoa, ja kilometrejä tulee noin 30tkm/vuosi.
Ei o tietoa tosta kyl. V6tdi etkan mukaan kutakuinkin näyttäis tarjoavan S4:n kans
samoja osia suurinpiirtein.
Tos jos sul tulee turbopäivitys, niin luultavasti isompaan päin, niin ei kyl varmaan
ole huolta että heräis nykyista ahdinta paremmin. Väännöt nousee loivemmin ja
voi huiput ottaa siin 2500rpm. Kestää noilla kierroksilla paremmin kuin alle 2000:n
kierroksella.
samoja osia suurinpiirtein.
Tos jos sul tulee turbopäivitys, niin luultavasti isompaan päin, niin ei kyl varmaan
ole huolta että heräis nykyista ahdinta paremmin. Väännöt nousee loivemmin ja
voi huiput ottaa siin 2500rpm. Kestää noilla kierroksilla paremmin kuin alle 2000:n
kierroksella.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 2.1.2005 18:05
Viimeaikaisten kokemusten nojalla tuollainen 3.0TDI:n GTB2260VK on the ahdin 1.9-koneeseen, silloin kun käytetään vain yhtä.
Herää alle kahden tonnin ja vetää 2bar ahdoilla viiteen tonniin pakopaineiden ollessa 1.5bar..
2.5tdi:n levy on kunnon jousilla toisin kuin 1.9:n ja sopivuudeltaan on helpoimmasta päästä.
Passatin tai A4/A6 nokalle on kyllä parasta saada se V6. Oikukas romu, mutta papua saa sitten siten, että on aivan turha 1.9:llä edes haaveilla. Joku kai sen parhaiten asetti aikoinaan, että nothing bitches cubic inches ja silleen.
Masennukseksi vielä, että todella hyvän tuntuinen yli 200hp passatti saa selkäänsä vanhalta 130hp etuveto ooppelilta.. Reilu elämä.
Herää alle kahden tonnin ja vetää 2bar ahdoilla viiteen tonniin pakopaineiden ollessa 1.5bar..
2.5tdi:n levy on kunnon jousilla toisin kuin 1.9:n ja sopivuudeltaan on helpoimmasta päästä.
Passatin tai A4/A6 nokalle on kyllä parasta saada se V6. Oikukas romu, mutta papua saa sitten siten, että on aivan turha 1.9:llä edes haaveilla. Joku kai sen parhaiten asetti aikoinaan, että nothing bitches cubic inches ja silleen.
Masennukseksi vielä, että todella hyvän tuntuinen yli 200hp passatti saa selkäänsä vanhalta 130hp etuveto ooppelilta.. Reilu elämä.
LTR:
Mitä joutuu muokkaamaan että saa 2,5tdi:n levy sopimaan 1,9:sen perässä?
Ja mistä saa tommonen GTB2260VK järkihintaan? Alkuperäisosana maksaa varmasti hunaja..
Tietysti isomalla koneella saa isommat tehot, mutta isomalla koneella saa myöskin isompi kulutus, ja jos ajaa yli 30tkm/vuodessa tekee aika paljon eroa jos auto kuluttaa 5l/100km enemmän, ja mulle riittäis 200+hp ja lähempää 500nm vääntö tosi hyvin,
Ja voi olla että kevyt bensa auto voi olla nopeampi 0-100km/t
Mutta on kokeiltu että vapaahengittävät bensaautot alle 200hp ei pysyy perässä 80-180km/t
Vaikka mulla on nyt vain noin 180hp ja 400nm vääntöä.
Mitä joutuu muokkaamaan että saa 2,5tdi:n levy sopimaan 1,9:sen perässä?
Ja mistä saa tommonen GTB2260VK järkihintaan? Alkuperäisosana maksaa varmasti hunaja..
Tietysti isomalla koneella saa isommat tehot, mutta isomalla koneella saa myöskin isompi kulutus, ja jos ajaa yli 30tkm/vuodessa tekee aika paljon eroa jos auto kuluttaa 5l/100km enemmän, ja mulle riittäis 200+hp ja lähempää 500nm vääntö tosi hyvin,
Ja voi olla että kevyt bensa auto voi olla nopeampi 0-100km/t
Mutta on kokeiltu että vapaahengittävät bensaautot alle 200hp ei pysyy perässä 80-180km/t
Vaikka mulla on nyt vain noin 180hp ja 400nm vääntöä.
diffas:
Tasaisessa maantieajoissa kuluttaa iso bensakonekin vähän,
mulla oli Audi a4 2,8 quattro, ja se kulutti vain noin 7l / 100km maantiellä, mutta sekaajoissa kulutus oli kuitenkin 12/100km.
Sä oot kyllä ajanut varovasti jos sä et ole saannut korkeampi kulutus kuin 8,5l/100km ;)
Yksi tuttu ajaa semmoisella vakio passat 2,5 tdi neliveto ja sekajoissa se ei koskaan pääse alle 9l/100km. Tosiaan sekin kuluttaa rauhallisessa maantiajoissa 6l/100km
Ja toinen syy miksi mä en ostais 2,5tdi on se että niissä hajoaa nokat ja pumppu aika usein.. Ja semmosia remontteja maksaa..
Seuravana auto on luultavasti audi a4 tai a6 3,0tdi koneella, niissä on VAKIONA 233hv ja 500nm vääntöä. Se rupee mun mielestä olla hyvä viritysaine. ;)
Ja tää keskustelu meni nyt vähän off topic... ;)
Tasaisessa maantieajoissa kuluttaa iso bensakonekin vähän,
mulla oli Audi a4 2,8 quattro, ja se kulutti vain noin 7l / 100km maantiellä, mutta sekaajoissa kulutus oli kuitenkin 12/100km.
Sä oot kyllä ajanut varovasti jos sä et ole saannut korkeampi kulutus kuin 8,5l/100km ;)
Yksi tuttu ajaa semmoisella vakio passat 2,5 tdi neliveto ja sekajoissa se ei koskaan pääse alle 9l/100km. Tosiaan sekin kuluttaa rauhallisessa maantiajoissa 6l/100km
Ja toinen syy miksi mä en ostais 2,5tdi on se että niissä hajoaa nokat ja pumppu aika usein.. Ja semmosia remontteja maksaa..
Seuravana auto on luultavasti audi a4 tai a6 3,0tdi koneella, niissä on VAKIONA 233hv ja 500nm vääntöä. Se rupee mun mielestä olla hyvä viritysaine. ;)
Ja tää keskustelu meni nyt vähän off topic... ;)
Itse en ole sovittanut noita kuin poikittaiskoneisiin ja niissä tulee osassa eteen ongelma, ettei levyn suurempihalkaisijainen jousitushässäkkä mahdu asetelman keskireikään.
Kuka sitten ratkaisee tämän mitenkin.
Vahvin on kun massalevyllä tekee pitkittäiskoneeseen uuden vauhtiksen ja M5 bemarin asetelman. Sopii ainakin tuohon V6 koneen perään varsin pienellä vaivalla tuollainen.
Vaihteistosta rupeaa kyllä lähes aina kuulumaan kovempi meteli.
V6 on todella hieman vikaherkkä nokkien ja pumpun suhteen, mutta nihin kun tekee muutaman parannuksen niin huolettomia kilometrejä on edessä.
Lisäksi samalla rahalla kun esim. 1.9 pumppariin saa oikeat 200 heppaa paukuttaa V6 jo yli 280konipoikaa..
Niin tuota tuohon kulkemiseen vielä. Paremmalla puoliskolla on ajossa vanha ooppelin farmari, jossa on vakio GSI 16v moottori. Tehoja on ollut joskus 150~160 heppaa. 130hp Golf 4 4Motion, jossa on racet ja kunnon leegot muutenkin ja n.212 heppaa sekä 450nm tekee kiihdytyksessä seuraavaa:
0-60 menee golffi edellä kun irtoaa viivalta hieman paremmin.
60-100 menee vähän ihmetellessä.
100-140 välillä astra pyyhkäisee hitaasti mutta varmasti ohi.
140-190 ooppeli pysyy edellä.
Tässä kohtaa loppuu kiidytyskisoistakin tuttu lentokenttä kesken ja on aika jarruttaa.
Eihän nyt kukaan ihan oikeasti kuvittele, että esim. TypeR Civic jota itse en pidä minään ihmeellisenä keksintönä jää osaavissa käsissä kiihdytyksessä saman tehoiselle perhedieselille?
1150kg vs. 1500+kg siitä voi fyysikko tehdä analyysin. Laitteiden ilmanvastuksella ei ole väliä, koska ovat molemmissa sinnepäin.
Vastaavasti Trasporter T5 ja n. 260heppaa verrattuna vakioon 130heposeen kuluttaa yli litran vähemmän satasella maantiellä. Painoa on ~2500kg vaa'alla.
Eikä ole mikään raketti vaikka papua onkin pakussa ihan passelisti.
Kuka sitten ratkaisee tämän mitenkin.
Vahvin on kun massalevyllä tekee pitkittäiskoneeseen uuden vauhtiksen ja M5 bemarin asetelman. Sopii ainakin tuohon V6 koneen perään varsin pienellä vaivalla tuollainen.
Vaihteistosta rupeaa kyllä lähes aina kuulumaan kovempi meteli.
V6 on todella hieman vikaherkkä nokkien ja pumpun suhteen, mutta nihin kun tekee muutaman parannuksen niin huolettomia kilometrejä on edessä.
Lisäksi samalla rahalla kun esim. 1.9 pumppariin saa oikeat 200 heppaa paukuttaa V6 jo yli 280konipoikaa..
Niin tuota tuohon kulkemiseen vielä. Paremmalla puoliskolla on ajossa vanha ooppelin farmari, jossa on vakio GSI 16v moottori. Tehoja on ollut joskus 150~160 heppaa. 130hp Golf 4 4Motion, jossa on racet ja kunnon leegot muutenkin ja n.212 heppaa sekä 450nm tekee kiihdytyksessä seuraavaa:
0-60 menee golffi edellä kun irtoaa viivalta hieman paremmin.
60-100 menee vähän ihmetellessä.
100-140 välillä astra pyyhkäisee hitaasti mutta varmasti ohi.
140-190 ooppeli pysyy edellä.
Tässä kohtaa loppuu kiidytyskisoistakin tuttu lentokenttä kesken ja on aika jarruttaa.
Eihän nyt kukaan ihan oikeasti kuvittele, että esim. TypeR Civic jota itse en pidä minään ihmeellisenä keksintönä jää osaavissa käsissä kiihdytyksessä saman tehoiselle perhedieselille?
1150kg vs. 1500+kg siitä voi fyysikko tehdä analyysin. Laitteiden ilmanvastuksella ei ole väliä, koska ovat molemmissa sinnepäin.
Vastaavasti Trasporter T5 ja n. 260heppaa verrattuna vakioon 130heposeen kuluttaa yli litran vähemmän satasella maantiellä. Painoa on ~2500kg vaa'alla.
Eikä ole mikään raketti vaikka papua onkin pakussa ihan passelisti.
Sä oot kyllä ajanut varovasti jos sä et ole saannut korkeampi kulutus kuin 8,5l/100km ;)
Siitä ei ole huolta, että meitsi säästeliästi ajelisi. :D
Johan siin on kyydissäkin jatkuvasti 150+kg. ;)
Noin 50hevosvoimaa sitten, kulutus oli 10l kaupungissa. Vielä saa hieman
nostaa tehoja, et pääsis samoihin kulutuksiin, koska alle 10l/100km kuluttava
auto on ekohippailua. :)
Vielä ot:
Sanoisin että tuo vääntö vaikuttaa aika paljon menoon, ainakin kovemassa vauhdissa,
mutta nollasta sataan se on vain teho,paino ja välitykset joka määrää aikat, en epäilee että jos kokeilee esim varttimailin aikoja lentokentällä, että kevyt bensaauto voittaa, mutta koikeile maantiellä aloitta vaikka ajaa 100km/t ja molemmat kaasu pohjaan samaan aikaan ja kumpi saavuttaa 200km/t ensiksi, voin melkein löydä veto että se diesel missä on 200hv ja yli 400nm vääntöä voittaa bensa auto missä on 150-160hp ja alle 200nm vääntöä.!!
Sanoisin että tuo vääntö vaikuttaa aika paljon menoon, ainakin kovemassa vauhdissa,
mutta nollasta sataan se on vain teho,paino ja välitykset joka määrää aikat, en epäilee että jos kokeilee esim varttimailin aikoja lentokentällä, että kevyt bensaauto voittaa, mutta koikeile maantiellä aloitta vaikka ajaa 100km/t ja molemmat kaasu pohjaan samaan aikaan ja kumpi saavuttaa 200km/t ensiksi, voin melkein löydä veto että se diesel missä on 200hv ja yli 400nm vääntöä voittaa bensa auto missä on 150-160hp ja alle 200nm vääntöä.!!
Tästä vois jo tehdä oman topikinkin. Kumpionkampi. Teho on teho. Tärkeintä
on tehon laajuus kierrosalueella. Kapea vääntö/tehopiikki on huonompi
kuin laajalla alueella oleva teho.
Tämä on siis mutufaktaa. :D
Mut vähän aiheesta, onks havaintoa miten ton 3.0v6tdi kytkin istuu 2.5v6tdi:n
tai muuhun 01E lootan kylkeen?
on tehon laajuus kierrosalueella. Kapea vääntö/tehopiikki on huonompi
kuin laajalla alueella oleva teho.
Tämä on siis mutufaktaa. :D
Mut vähän aiheesta, onks havaintoa miten ton 3.0v6tdi kytkin istuu 2.5v6tdi:n
tai muuhun 01E lootan kylkeen?
Tämä kytkin EI sopii valmistusnumeron mukaan:
http://www.sachsperformance.com/EU/sach ... /index.htm
Motorcode AVF
=> Chass. 3B-1-600000
Vaikka auto on passat pd130 4motion vm-02
Miksi? Mikä eroa voi olla niissä?
http://www.sachsperformance.com/EU/sach ... /index.htm
Motorcode AVF
=> Chass. 3B-1-600000
Vaikka auto on passat pd130 4motion vm-02
Miksi? Mikä eroa voi olla niissä?
Anteeksi offtopic ja väärä alue, mutta mulla on lievä ongelma, jos joku pystyisi hieman selventämään itselle epäselviä kohtia.
Kyseessä on bensakoneinen 3B V6 syncro, jossa kohta 175tkm mittarissa. Kytkinpolkimen liikkeessä on yläpäässä vapaata liikettä n. sentin, korkeintaan puolitoista. Luistoa ei toistaiseksi ilmene, mutta käsittääkseni tuo kielii siitä että alkaa kohta olemaan hilut vaihtokunnossa?
Ensisijaisesti tahtoisin tilalle vakiota suuremman rasituksen kestävän kytkinpaketin, koska harkinnassa on PES-merkkisen ahdistuspaketin hankinta. Ja toissijaisesti, toistaiseksi ajatuksen tasolla, tahtoisin eroon kaksoismassavauhtiksesta.
Etka näyttää levyn kooksi 240mm tähän vehkeeseen, kuin myös 2.5tdi:hin. Osanumerot eroaa ja varmasti kytkinlevytkin bensa vs. diesel...
Sachsin sivuilta ei näyttäisi löytyvän suoraan tähän malliin tota Performance-pakettia, mutta esim. A4 2.8 quattroon löytyy. Kävisikö esimerkiksi se tähän autoon?
^edit; katsoin aiemmin väärän vuosimallin alta, eli löytyy sittenkin...
Ja toisekseen, millä reseptillä siitä kaksoismassasta pääsisi eroon?
Olettaisin kuitenkin että se on niin iso duuni, ettei siihen ole järkeä ryhtyä, ja muuttaneehan se ajamista hankalammaksi. Ja äänet ynnämuut mitä se tuo mukanaan...
Jos tuon sachsin paketin päädyn laittamaan, niin pitäiskö se vauhtipyörä uusia samalla niinkuin jotkut ovat tehneet?
Kyseessä on bensakoneinen 3B V6 syncro, jossa kohta 175tkm mittarissa. Kytkinpolkimen liikkeessä on yläpäässä vapaata liikettä n. sentin, korkeintaan puolitoista. Luistoa ei toistaiseksi ilmene, mutta käsittääkseni tuo kielii siitä että alkaa kohta olemaan hilut vaihtokunnossa?
Ensisijaisesti tahtoisin tilalle vakiota suuremman rasituksen kestävän kytkinpaketin, koska harkinnassa on PES-merkkisen ahdistuspaketin hankinta. Ja toissijaisesti, toistaiseksi ajatuksen tasolla, tahtoisin eroon kaksoismassavauhtiksesta.
Etka näyttää levyn kooksi 240mm tähän vehkeeseen, kuin myös 2.5tdi:hin. Osanumerot eroaa ja varmasti kytkinlevytkin bensa vs. diesel...
Sachsin sivuilta ei näyttäisi löytyvän suoraan tähän malliin tota Performance-pakettia, mutta esim. A4 2.8 quattroon löytyy. Kävisikö esimerkiksi se tähän autoon?
^edit; katsoin aiemmin väärän vuosimallin alta, eli löytyy sittenkin...
Ja toisekseen, millä reseptillä siitä kaksoismassasta pääsisi eroon?
Olettaisin kuitenkin että se on niin iso duuni, ettei siihen ole järkeä ryhtyä, ja muuttaneehan se ajamista hankalammaksi. Ja äänet ynnämuut mitä se tuo mukanaan...
Jos tuon sachsin paketin päädyn laittamaan, niin pitäiskö se vauhtipyörä uusia samalla niinkuin jotkut ovat tehneet?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa