Uuden N75 kytkentä[Ratkaistu]

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jannu
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.7.2003 9:15

Uuden N75 kytkentä[Ratkaistu]

ViestiKirjoittaja Jannu » 1.3.2009 18:35

Vanhan(1J0 906 627) N75 venttiilin tilalle myytiin uudenmallinen (06A 906 283 F) venttiili. Enkä siinä sitten hoksannut kysyä asennuksesta, kun siinä on erillain noi kolme putki lähtöä.
Miten se kuuluu kytkeä?

Vastaava uusi löytyy täältä sivulta 2
http://www.ksms.cz/administrace/mod_obsah/data/6/download/PG02_2008.pdf

Täällä vanha malli
http://www.worldimpex.com/parts/german-pressure-converter-for-turbo_117576.html
Viimeksi muokannut Jannu, 7.3.2009 10:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 2.3.2009 10:39

Koita puhaltaa irrallaan olevaan venttiiliin ja päättelet miten ilma kulkee jännitteettömänä ja vertaat venttiilejä toisiinsa, näin sitten letkut samoille paikoille.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 2.3.2009 11:25

Nyt oot saanut väärän venttiilin. Tuo uusi on hukkaportilliseen ja vanha vnt:llä olevaan.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 2.3.2009 13:42

Vanhan(1J0 906 627) N75 venttiilin tilalle myytiin uudenmallinen (06A 906 283 F) venttiili.

Olet ottanut väärän venttiilin esille: 06A 906 283 F on ahtopaineensäätöventtiili ja 1J0 906 627 on EGR:n ohjausventtiili.

Jannu
-
Viestit: 96
Liittynyt: 23.7.2003 9:15

ViestiKirjoittaja Jannu » 7.3.2009 10:34

Väärän venttiilin olivat myyneet.

Jardell
-
Viestit: 52
Liittynyt: 21.11.2005 19:55

ViestiKirjoittaja Jardell » 30.11.2009 3:01

mahtaisko jollakulla olla halua kertoa mikä letku kuuluu mihinkin tollasessa 90hp rautasen n75??

Oon siis vaihtamassa hukkis ahtimeen ja n75 aikalailla erilainen kun vanha ja ei o oikeen tietoa että mikä letku kuuluu mihinkin..

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 29.10.2010 9:18

vag-commi näyttää että n75 on sökönä. Noh, soitin marmoritiskille ja kysyin että mikä osa numero tuo mulla on, sen kun sai tietää rekkarin perusteella. Osanumeroa 1h0-906-627 tarjottiin marmorilla. Käyköhän tuohon nyt mikään muu N75 vaan pitääkö sen olla just tuon numeroinen? Käykö esim osanumero 06A-906-283-F. ?
Ne varmaan tietää suoraan kellä etkat sun muut on..


Kävimpä tarkastamassa oman n75 numeron. 026-906-283f. eli tuon 1h0... voi unohtaa koskan liitinkin oli erilainen. Tuon 06A.. ja 026... käypäsyys on nyt kysymyksenä että toimiiko?

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 29.10.2010 20:40

Asia ratkaistu.. 06a solenoidin liitintä muokkaamalla toimii.. Tosin ahdot ei enää nouse 1.2bar, lienekkö syy se että tuo 06a solenoidi on marmorin tietokoneen mukaan seatin ahu koneisiin ja golf4 agr koneisiin??

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 29.10.2010 21:04

Sähköisesti ja mekaanisesti erillaisia nuo usein on. Oikealla osalla toimii niin kuin kuulukin, väärällä väärin.

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 29.10.2010 21:11

No vag com ei ainakaan vikakoodia antanut ja 100km jälkeenkin toimii normaalisti. Parempihan se niin päin on ettei ahda liikaa, sittenhän se voiskin mennä vikatilaan yms jos tämä uusi n75 oiskin antanut ahtoja enemmän kuin vanha n75.

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 29.10.2010 21:36

Paljon tommonen seatin ahu ja golf4 agr nostaa vakiona ahtoja? Jos vag commin mukaan jää karvan alle baariin niin sitten se "vika" on tuossa uudessa n75.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 30.10.2010 9:32

jää karvan alle baariin

3000rpm kohdalla ahtoja kuuluu olla 0,875bar

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 30.10.2010 9:52

No ni, sittenhän se on ihan oikea solenoidi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa