BKC-moottorin viritys (octavia II)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

eari
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.8.2008 11:19

BKC-moottorin viritys (octavia II)

ViestiKirjoittaja eari » 18.8.2008 15:10

Moi

Yritin haun perusteella hakea tietoja BKC-moottorin piristyksestä, mutta sieltä löytyi vain joitain viittauksia asiaan.

Mulla on octavia II 1.9 tdi pd 77kw-koneella ja 5-vaihteisella manuaalilla. Lisää kulkuja tulis saada. Tavoitteena olisi jotain 150hv/350nm ja budjetti on noin 1000euroa. Pelkällä Karalan ohjelmalla pääsis noin 135hv/300nm, mutta mistä muusta päästä kannattaisi lähteä etenemään? Tavoitteena olisi tietysti, että auto kestäisi muuttuneet voimasuhteet mahdollisimman pitkään.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 18.8.2008 15:46

Kyllä noista pumppusuutin koneiden virityksestä löytyy aika paljonki asiaa.

Esim. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=77559

Mutta sellanen pikaresepti tuohon 150hp nii pelkällä ohjelmallaki sen saa, turbo ei vaan varmaankaa kauaa kestä eli sen joutuu ainakin vaihtamaan isompaan, esim. 1749VB (jos moottori poikittain) eli 150heppasen mallin. Budjetti menis sillon 1000e turbo + ohjelma (690e vai mitä se karalalla kustantaa).

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 18.8.2008 16:06

Tuohon ei VB käy suoraan kun pakoputki on pannalla kiinni. Mutta mulla on käypäinen ahdin 180 heppaan jos kiinnostaa. Se riittää vakiosuuttimille paremmin kuin hyvin.
Eihän siinä ollut hiukkassuodatinta eli DPF:ää?

eari
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.8.2008 11:19

ViestiKirjoittaja eari » 18.8.2008 16:45

Kiitos vastauksista. Elikkä ahdin menis vaihtoon. Millainen olisi TDIfreakin tarjoama ahdin ja onko vaikea asennettava? Laita vaikka yksityisviestillä lisätietoja.

Miten yleensä ottaen on ton voimansiirron kestävyyden kanssa? Turbotecin sivuilta luin että 5-vaihteisessa kytkin ei kestä yli 300nm vääntöjä.

Joo, ja ei ole hiukkassuodatinta.

mikes75
-
Viestit: 67
Liittynyt: 6.1.2007 16:38

ViestiKirjoittaja mikes75 » 19.8.2008 9:42

Mulla sama kone Passat 3C:ssä eli BKC ja 5 vaiht laatikko, softautin www.tmchiptuning.com:ssa n 400 eur ja tehoa tuli reilusti i lisää (väitti et 140hv),, en penkittänyt mut ihan eri auto ajaa :). Toivotaan että turbo kestää tuonne 300tkm nurkille nyt 208tkm ajettu.. Freakin Turbo ois varmasti makee mut sit kytkin sais olla järeämpi eikä suomessa taida olla?

eari
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.8.2008 11:19

ViestiKirjoittaja eari » 19.8.2008 20:45

Käytin tänään auton powerflashissä Oulussa ja keskusteluiden jälkeen tulin siihen tulokseen, että pelkkä softapäivitys taitaa olla tässä vaiheessa järkevin. Sain sellaisen käsityksen että vakiokytkin tosiaankin on se ensimmäinen osa, joka täytyy laittaa vaihtoon jos haluaa reilusti enempi tehoja. Suuremman ahtimen laitto, kytkin ja ohjelmointi menee jo nykyisen 1000euron budjetin yli että humina käy.

Skodaan ajettiin sisään sellainen ohjelma, joka rajoittaa väännöt 2000rpm kohdilta noin 300nm ja sen jälkeen nostaa väännöt maksimissaan 340nm. Hevosia pitäis tällä saavuttaa joitain 140. Eipä ole hirveesti kokemuksia vielä ohjelmasta kertynyt, mutta ihan virkeeltä tuntuu, ainakin tehoalue laajeni mukavasti. Kaksoismassaa ei tällä ohjelmalla saatu jurisemaan kokeiluista huolimatta ja toivottavasti myös tilanne pysyy sellaisena.

Onko täällä muita, jotka ovat käyttäneet Powerflashin palveluita?

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 19.8.2008 20:52

Taitaapi olla noita Karalan jälleenmyyjiä se Powerflash.
Eli hyviä ohjelmia se myypi ;-)

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 19.8.2008 23:07

Kyllä ne on Karalan ohjelmia mitä powerflash käyttää. Ei se kytkin ihan heti lopu jos vaan ala vääntöä rajoittaa. Itse olen ajanut pitkään reilusti yli 400nm väännöllä ja tällä hetkellä on yli 500nm.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 20.8.2008 17:42

Isommalla ahtimella vetoja tulee yläkierroksille lisää, ja voimansiirto rasittuu vähemmän kuin vakioahtimella.

PuunHalaaja
-
Viestit: 23
Liittynyt: 30.9.2007 19:27

ViestiKirjoittaja PuunHalaaja » 16.10.2011 17:34

Mul olis tuo samainen moottori 4x4 6v manuaali Ocussa ja siihen kiinnostaisi pikkuisen saada lisääpotkua varsinkin sinne kolmen tonnin paremmalle puolelle :) Kun tuosta loppuu sielä voima kuin seinään...Potentiaalisena vaihtoehtona olen tuumaillun Karalan värkkäämää 136hp/300nm ohjelmaa. Millaisia kokemuksia tuosta ns. perusohjelmasta on? Alavääntö ei varmaan syystä hurjasti kasva, mut miten auttaa tuonne pikkuisen korkeammille kierroksille? Toddelinen kulutus?
Raumalla tuota myisi Erkki Hutela/E-tronics, onko tuosta kaverista tietoa, et uskaltaako sinne mennä? :)

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 17.10.2011 10:08

Ocu2 jos on niin otapa yhteys Kalectroon niin saat sellaisen ohjelman joka toimii juuri tuossa nelivedossa niinkuin pitää. Siinä on pari poikkeavaa juttua etuvetoihin verrattuna.

PuunHalaaja
-
Viestit: 23
Liittynyt: 30.9.2007 19:27

ViestiKirjoittaja PuunHalaaja » 17.10.2011 18:08

Kakkonenhan tuo on, laitoin Kalectron pojille viestiä, saapi nähä mitä syntyy. Kiitokset TDifreakille vinkistä!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa