Moi
Yritin haun perusteella hakea tietoja BKC-moottorin piristyksestä, mutta sieltä löytyi vain joitain viittauksia asiaan.
Mulla on octavia II 1.9 tdi pd 77kw-koneella ja 5-vaihteisella manuaalilla. Lisää kulkuja tulis saada. Tavoitteena olisi jotain 150hv/350nm ja budjetti on noin 1000euroa. Pelkällä Karalan ohjelmalla pääsis noin 135hv/300nm, mutta mistä muusta päästä kannattaisi lähteä etenemään? Tavoitteena olisi tietysti, että auto kestäisi muuttuneet voimasuhteet mahdollisimman pitkään.
BKC-moottorin viritys (octavia II)
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllä noista pumppusuutin koneiden virityksestä löytyy aika paljonki asiaa.
Esim. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=77559
Mutta sellanen pikaresepti tuohon 150hp nii pelkällä ohjelmallaki sen saa, turbo ei vaan varmaankaa kauaa kestä eli sen joutuu ainakin vaihtamaan isompaan, esim. 1749VB (jos moottori poikittain) eli 150heppasen mallin. Budjetti menis sillon 1000e turbo + ohjelma (690e vai mitä se karalalla kustantaa).
Esim. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=77559
Mutta sellanen pikaresepti tuohon 150hp nii pelkällä ohjelmallaki sen saa, turbo ei vaan varmaankaa kauaa kestä eli sen joutuu ainakin vaihtamaan isompaan, esim. 1749VB (jos moottori poikittain) eli 150heppasen mallin. Budjetti menis sillon 1000e turbo + ohjelma (690e vai mitä se karalalla kustantaa).
Kiitos vastauksista. Elikkä ahdin menis vaihtoon. Millainen olisi TDIfreakin tarjoama ahdin ja onko vaikea asennettava? Laita vaikka yksityisviestillä lisätietoja.
Miten yleensä ottaen on ton voimansiirron kestävyyden kanssa? Turbotecin sivuilta luin että 5-vaihteisessa kytkin ei kestä yli 300nm vääntöjä.
Joo, ja ei ole hiukkassuodatinta.
Miten yleensä ottaen on ton voimansiirron kestävyyden kanssa? Turbotecin sivuilta luin että 5-vaihteisessa kytkin ei kestä yli 300nm vääntöjä.
Joo, ja ei ole hiukkassuodatinta.
Mulla sama kone Passat 3C:ssä eli BKC ja 5 vaiht laatikko, softautin www.tmchiptuning.com:ssa n 400 eur ja tehoa tuli reilusti i lisää (väitti et 140hv),, en penkittänyt mut ihan eri auto ajaa :). Toivotaan että turbo kestää tuonne 300tkm nurkille nyt 208tkm ajettu.. Freakin Turbo ois varmasti makee mut sit kytkin sais olla järeämpi eikä suomessa taida olla?
Käytin tänään auton powerflashissä Oulussa ja keskusteluiden jälkeen tulin siihen tulokseen, että pelkkä softapäivitys taitaa olla tässä vaiheessa järkevin. Sain sellaisen käsityksen että vakiokytkin tosiaankin on se ensimmäinen osa, joka täytyy laittaa vaihtoon jos haluaa reilusti enempi tehoja. Suuremman ahtimen laitto, kytkin ja ohjelmointi menee jo nykyisen 1000euron budjetin yli että humina käy.
Skodaan ajettiin sisään sellainen ohjelma, joka rajoittaa väännöt 2000rpm kohdilta noin 300nm ja sen jälkeen nostaa väännöt maksimissaan 340nm. Hevosia pitäis tällä saavuttaa joitain 140. Eipä ole hirveesti kokemuksia vielä ohjelmasta kertynyt, mutta ihan virkeeltä tuntuu, ainakin tehoalue laajeni mukavasti. Kaksoismassaa ei tällä ohjelmalla saatu jurisemaan kokeiluista huolimatta ja toivottavasti myös tilanne pysyy sellaisena.
Onko täällä muita, jotka ovat käyttäneet Powerflashin palveluita?
Skodaan ajettiin sisään sellainen ohjelma, joka rajoittaa väännöt 2000rpm kohdilta noin 300nm ja sen jälkeen nostaa väännöt maksimissaan 340nm. Hevosia pitäis tällä saavuttaa joitain 140. Eipä ole hirveesti kokemuksia vielä ohjelmasta kertynyt, mutta ihan virkeeltä tuntuu, ainakin tehoalue laajeni mukavasti. Kaksoismassaa ei tällä ohjelmalla saatu jurisemaan kokeiluista huolimatta ja toivottavasti myös tilanne pysyy sellaisena.
Onko täällä muita, jotka ovat käyttäneet Powerflashin palveluita?
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 30.9.2007 19:27
Mul olis tuo samainen moottori 4x4 6v manuaali Ocussa ja siihen kiinnostaisi pikkuisen saada lisääpotkua varsinkin sinne kolmen tonnin paremmalle puolelle :) Kun tuosta loppuu sielä voima kuin seinään...Potentiaalisena vaihtoehtona olen tuumaillun Karalan värkkäämää 136hp/300nm ohjelmaa. Millaisia kokemuksia tuosta ns. perusohjelmasta on? Alavääntö ei varmaan syystä hurjasti kasva, mut miten auttaa tuonne pikkuisen korkeammille kierroksille? Toddelinen kulutus?
Raumalla tuota myisi Erkki Hutela/E-tronics, onko tuosta kaverista tietoa, et uskaltaako sinne mennä? :)
Raumalla tuota myisi Erkki Hutela/E-tronics, onko tuosta kaverista tietoa, et uskaltaako sinne mennä? :)
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 30.9.2007 19:27
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa