1.6TD virityskeskustelu
Valvoja: ffp jäsenet
no hieno homma... tossa just ruuvailin syöttöä lisää jotta sais ton isompien ja leveämpin renkaiden/vanteiden aiheuttaman tehovajeen korjattua. voiko syötön ruuvauksesta olla haittaa? siis koneen kestävyyden kannalta? tietysti jonkin näköistä haittaa, mutta missä menee ehdoton maksimi raja syötön suhteen?
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Kiitos neuvoista. Tyhjäkäyntiruuvi oli tosiaan pumpun ja kannen välissä. Luulin että tossa ei olis koska on kummiskin -87. Mitenkäs noita ahtopaineita nostetaan? Jos jollain myynnissä golfin alkuperäistä välijäähyä niin pistäkää privaa. Toki käy muutkin coolerit jotka saa suht koht helposti asennettua.
Omaan tämänhetkiseen lohkoon laitettiin öljyruutat. Ruutille jyrsittiin suorat kiinnitytasot samaan kulmaan mitä TD lohkossakin. Sitten vaan porattiin reiät ja ruutat reikiin.
Kannattaa tarkkailla pakopaineita ja lämpöjä kun nostelee ahtoja. Saattaa kestää pitkäänkin, tai sitten ei. Riippuu ihan käytöstä...
Kannattaa tarkkailla pakopaineita ja lämpöjä kun nostelee ahtoja. Saattaa kestää pitkäänkin, tai sitten ei. Riippuu ihan käytöstä...
Onko hukkaportille mitään tehtävissä, paineet nousee noin 1,4 bariin ja tippuu samantien lähes nollaan vaikka kokoajan veto päällä. ahdin kkk k24. Olen ruuvaillut hukkaportin päässä olevaa kierretankoa mutta se ei vaikuta asiaan muuten kuin maksimipaine vähän vaihtelee, aina kuitenkin kovan ulahduksen saattelemana tippuu. kumma juttu.
tää nyt ei välttämättä tänne kuulu suoraan,mutta tuli hankittua tommonen -94 1.9td vento, se on sillä (EDIT:siis sillä pienimmällä vitun ahtimella eli ei edes k14...)mandariinin kokoisella ahtimella,mut asentelin siihen heti tdi coolerin,ahtopaineen säätimen ja viilasin karaa kunnolla sekä säädin sitten syötöt muutenkin,ahtopainetta antoi 1.4-1.5 bar ennen ahtoputkiston rakentelua ja nyt välijäähdyttimen kanssa 1.2-1.3 baaria,meno on jo ihan kohtalaista kun ottaa huomioon miten pieni ahdin siellä on,mutta millä tuohon saisi vielä lisää paukkua tuon ahtimen kanssa,pitäisikö säätää hukkaportin tankoa ja sitten pelailis ahtopaineet säätimellä,kun nyt se säädin on käytännössä ihan auki.
mitenkäs tuommoisessa vaikuttaisi ns. halpis kartiosuodatin,sellainenkin löytyisi hyllystä,jos tekis sille konehuoneeseen oman viileän pesän ja sinne puskurin aukosta ilmatötterö...kokemuksia?
ja varmaankin s2 kkk24 7200? muistaakseni löytyy kanssa hyllystä joskus kunhan on aikaa niin poltan siihen laipat ja vääntelen tuubista sarjan, mutta sitä ennen olisi kiva kokeilla mihin tuolla moottoripyörän ahtimella pääsee..
ja jos joltain löytyis esim. cad kuvat 1.9td pakosarjan laipoista niin yv. yhteyttä jos viitsisi lähettää ne sp.
mitenkäs tuommoisessa vaikuttaisi ns. halpis kartiosuodatin,sellainenkin löytyisi hyllystä,jos tekis sille konehuoneeseen oman viileän pesän ja sinne puskurin aukosta ilmatötterö...kokemuksia?
ja varmaankin s2 kkk24 7200? muistaakseni löytyy kanssa hyllystä joskus kunhan on aikaa niin poltan siihen laipat ja vääntelen tuubista sarjan, mutta sitä ennen olisi kiva kokeilla mihin tuolla moottoripyörän ahtimella pääsee..
ja jos joltain löytyis esim. cad kuvat 1.9td pakosarjan laipoista niin yv. yhteyttä jos viitsisi lähettää ne sp.
Tuossa bleedauksessa on se ongelma, että vuotaa koko ajan "ohi"/pyynti ja tarve eivät kohtaa, lisäksi ottaa ahtoja huomattavasti hitaammin kuin esim:tulppaamalla hukkis jumiin.jolloin taas mitään säätöä ei ole. Ratkaisuksi olen yrittänyt sovittaa
wilkenson rajapaine venttiiliä joka päästäisi paineet hukkikselle esim. 0.9 bar kohdalla ja tämän jälkeen hukkiksen huijaus bleedauksella esim; 1.2 bar. periaatteessa pitäisi toimia mutta tuo wilkensonin "venttiili" toimii kyllä kun pienellä pykälällä nostaa ahdot nopesti niin kuin pitääkin. Isolla vaihteella ei jostain syystä tajua painetta ja pitää venttiilin kiinni vielä 1.4 bar paineillakin.
Joku järkevä ratkaisu tuohon pitäisi keksiä, mutta mikä?
(Oma hukkis vuotaa läpi jo pienilläkin paineilla, eikä se toimi jyrkästi vaan laskee päinetta läpi jo 1.3 bar alkaen)
jorkki: se taitaa vaan aueta hukkis rajusti selelleen, eli jotain edellä mainittua rakentelemaan...
wilkenson rajapaine venttiiliä joka päästäisi paineet hukkikselle esim. 0.9 bar kohdalla ja tämän jälkeen hukkiksen huijaus bleedauksella esim; 1.2 bar. periaatteessa pitäisi toimia mutta tuo wilkensonin "venttiili" toimii kyllä kun pienellä pykälällä nostaa ahdot nopesti niin kuin pitääkin. Isolla vaihteella ei jostain syystä tajua painetta ja pitää venttiilin kiinni vielä 1.4 bar paineillakin.
Joku järkevä ratkaisu tuohon pitäisi keksiä, mutta mikä?
(Oma hukkis vuotaa läpi jo pienilläkin paineilla, eikä se toimi jyrkästi vaan laskee päinetta läpi jo 1.3 bar alkaen)
jorkki: se taitaa vaan aueta hukkis rajusti selelleen, eli jotain edellä mainittua rakentelemaan...
Uutena 1.6TD koneen omistajana tässä on pähkäilty reiluhkoa savutusta. Tuli äskön mitattua niin lämpöisellä koneella vaatimattomat 10 savutusarvoksi :-D
Suodatin pois ja lukema saatiin tippumaan kahdeksan pintaan. Syöttöpumppua EI ole käpelöyty, ainakin alkuperäiset sinetit ovat paikallaan ja näyttää rukkaamattomalta.
Jakopäänremmi + kiristin näyttää kuluneilta, pumpun ajoituksesta ei ole tietoa.
Ajattelin remmin+kiristimen vaihtaa seuraavaksi ja katsoa on pumppu mitenkä ajoituksissaan. Onko muita vinkkejä? (ei muuten mutta leima tarttis saada tuohon kopperoon..)
Tietty, syötöt pienelle, bensaa tujaus diisselin sekaan ja mittauttaa savutuksen ja sitten leiman jälkeen taas normaalille tasolle?
Tuntuu siltä että ahtoalueelle kun päästään niin alkaa savutus (ahtopainemittari EI ole vielä asennettu, teen sen kunhan tässä töistä pääsen.. näkee jotta ahtaako tuo edes. Mutta säätäisikö pumppu edes ahtopaine alueelle mikäli turbo ei ahtaisi yhtään? Tuskin), täyskaasulla hetkeksi pienenee, muutaman sekunnin ajaksi siis, jonka jälkeen jatkuu 'voimakkaana' :-D
Kulkupuoli tuntuu normaalilta, ainoastaan savutus on jotain ihan järkyttävää.
Kannattaako tuhlata eurojansa näihin suutintenpuhdistin aineisiin vai pitääkö vikaa lähteä etsimään pumpun suunnalta vai mistä?
Suodatin pois ja lukema saatiin tippumaan kahdeksan pintaan. Syöttöpumppua EI ole käpelöyty, ainakin alkuperäiset sinetit ovat paikallaan ja näyttää rukkaamattomalta.
Jakopäänremmi + kiristin näyttää kuluneilta, pumpun ajoituksesta ei ole tietoa.
Ajattelin remmin+kiristimen vaihtaa seuraavaksi ja katsoa on pumppu mitenkä ajoituksissaan. Onko muita vinkkejä? (ei muuten mutta leima tarttis saada tuohon kopperoon..)
Tietty, syötöt pienelle, bensaa tujaus diisselin sekaan ja mittauttaa savutuksen ja sitten leiman jälkeen taas normaalille tasolle?
Tuntuu siltä että ahtoalueelle kun päästään niin alkaa savutus (ahtopainemittari EI ole vielä asennettu, teen sen kunhan tässä töistä pääsen.. näkee jotta ahtaako tuo edes. Mutta säätäisikö pumppu edes ahtopaine alueelle mikäli turbo ei ahtaisi yhtään? Tuskin), täyskaasulla hetkeksi pienenee, muutaman sekunnin ajaksi siis, jonka jälkeen jatkuu 'voimakkaana' :-D
Kulkupuoli tuntuu normaalilta, ainoastaan savutus on jotain ihan järkyttävää.
Kannattaako tuhlata eurojansa näihin suutintenpuhdistin aineisiin vai pitääkö vikaa lähteä etsimään pumpun suunnalta vai mistä?
tuxo, tarvii käyttää auki ja katsoa.
http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm <-- ohjeiden perusteella siis pumpun kärjestä päin katsottuna pitäisi saada vasemmalle puolelle kartion täytettä jotta savutus vähenisi?
edit: Hetkinen joo, eihän tuossa pumpussa ole tuollaista kantta. Eli onko tuohon nyt laitettu sitten vaparin pumppu?
edi2: Kyseessä on siis T3, eikä tuollainen mohkula edes mahtuisi tuonne? Onko tuossa erilainen ahdonalaisensyötönsäätö vai siis hä?
http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm <-- ohjeiden perusteella siis pumpun kärjestä päin katsottuna pitäisi saada vasemmalle puolelle kartion täytettä jotta savutus vähenisi?
edit: Hetkinen joo, eihän tuossa pumpussa ole tuollaista kantta. Eli onko tuohon nyt laitettu sitten vaparin pumppu?
edi2: Kyseessä on siis T3, eikä tuollainen mohkula edes mahtuisi tuonne? Onko tuossa erilainen ahdonalaisensyötönsäätö vai siis hä?
MJF, tiedä siitä mutta säädin syöttöjä pienemmälle ruuvista ja savutus yllättäen hävisi. Eka tosin tuli säädettyä vähän liiankin pienelle joten eipä tuo jaksanut mennä MIHINKÄÄN. Hieman takasin päin ja ainakaan savutusta ei ollut havaittavissa ja meni suht ok.
Mikä tuon toimintaperiaate on? Perus 'ilmanmäntä' joka säätää lisää soppaa? Lähinnä että pystyykö kunnon testaamaan vaikka paineilmalla kunhan vain säätää verkon paineen alas ettei nyt 7bar kokeille.
Mutta tarvinnee katsoa huomenna paremmalla ajalla, ei viitsinyt enään töiden jälkeen jäädä pitkäksi aikaa ropaamaan, ohjaustehostimen pumppukin korkkasi. Ilmeisesti tuolla ei-hihnapyörän päässä on joku lukiterengas joka irtosi koska akseli liikku ulos ja tehostus hävisi. Tarvinnee sekin käyttää auki ja tutkailla. ETKA kun ei tuntunut purkavan tuota yllättäen mitenkään.
Mikä tuon toimintaperiaate on? Perus 'ilmanmäntä' joka säätää lisää soppaa? Lähinnä että pystyykö kunnon testaamaan vaikka paineilmalla kunhan vain säätää verkon paineen alas ettei nyt 7bar kokeille.
Mutta tarvinnee katsoa huomenna paremmalla ajalla, ei viitsinyt enään töiden jälkeen jäädä pitkäksi aikaa ropaamaan, ohjaustehostimen pumppukin korkkasi. Ilmeisesti tuolla ei-hihnapyörän päässä on joku lukiterengas joka irtosi koska akseli liikku ulos ja tehostus hävisi. Tarvinnee sekin käyttää auki ja tutkailla. ETKA kun ei tuntunut purkavan tuota yllättäen mitenkään.
Voi olla tyhmääkin tyhmepi kysymys tässä vaiheessa topikkia, mutta kuitenkin...
Eli siis mitä tuolle karalle oikein pitää tehdä, että saa tuon savuutuksen vähemmälle ns. normaalin päin(savuuttaa vähemmän ruuvattuna)? Voisko joku kertoa jotain lukemia mitä mitäkin käännetään, että alkaa edes vähän vaikuttaan? Itse olen ehkä liijan skeptinen kokeileen omin päin mitää yksikkseen, mutta mieli kuitenkin tekisi hieman ruuvata tuota jettaa...
Eli siis mitä tuolle karalle oikein pitää tehdä, että saa tuon savuutuksen vähemmälle ns. normaalin päin(savuuttaa vähemmän ruuvattuna)? Voisko joku kertoa jotain lukemia mitä mitäkin käännetään, että alkaa edes vähän vaikuttaan? Itse olen ehkä liijan skeptinen kokeileen omin päin mitää yksikkseen, mutta mieli kuitenkin tekisi hieman ruuvata tuota jettaa...
Minkä kokoinen putkisto kannattaisi tehdä TD Caddyyn,ahtimena on vakio garret Golf mk2 mallista,muita muutoksia ei ainakaan vielä ole.
Ahtopaineita on tarkoitus hieman nostaa ja cooleri odottaa tallissa asentamista mutta sitä nyt mietin että kannattaako tehdä 2" vai suoraan 2.5" putkisto.
Ahtopaineita on tarkoitus hieman nostaa ja cooleri odottaa tallissa asentamista mutta sitä nyt mietin että kannattaako tehdä 2" vai suoraan 2.5" putkisto.
Viimeksi muokannut an-racing, 2.11.2007 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
miten mahtaa tollanen tavallinen gt17 heräillä tossa 1.6d koneessa?
Hyvin. gt2052v:kin herää paljon paremmin mitä vakio k24.
Minkä kokoinen putkisto kannattaisi tehdä TD Caddyyn,ahtimena on vakio garret Golf mk2 mallista,muita muutoksia ei ainakaan vielä ole.
Ahtopaineita on tarkoitus hieman nostaa ja cooleri odottaa tallissa asentamista mutta sitä nyt mietin että kannattaako tehdä 2" vai suoraan 2.5" putkisto.
Tee suosiolla 2,5", nälkä kasvaa kuitenkin heti kohta :D
tossa just kokeilin löysätä jousta siitä ahtopaineen alaisen rikastuksen jutusta ja musta se alkoi nyt savuttaan matalemmilla kiekoilla ku ennen,täytyy koittaa kiristää sitä seuraavaksi,ahdot nousee 1.1 baariin edelleen,mut eihän se siihen vaikutakaan?!,käsittääkseni,edellinen on noita muutoksia tehnyt,putkisto on 2.5 tuuman puoleenväliin asti,sit jossain korjaamolla vaihdettu loppupätkä normaaliksi,näyttäs olevan 16 venasen loppupätkä,täytyy napsia pois ahdistamasta....
Tuli lueskeltua foorumia ja kahlattua searchin avulla topicceja läpi, mutta vielä jäi pari kysymystä. Vapari dieselin ja ahdetun erot? Ahdetussa on öljyruiskut, mutta onkos tuossa syöttöpumpussa eroa? Toimiiko tuo vaparin syöttöpumppu ahdinkäytössäkin? Vai onko tuloksena vain joku perkeleesti savuttava savuverhogeneraattori?
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
niitä on kkk k14, kkk k24 ja garretin t03 turboilla. tai no nuita turboja olen nähnyt paikallaan 1.6td volkkareissa
Edit. MK2 golf/jetta vakio turbo on garret t03 ja ja mk1 jetassa on kkk k24
Edit2. kirotusvirhe
Edit. MK2 golf/jetta vakio turbo on garret t03 ja ja mk1 jetassa on kkk k24
Edit2. kirotusvirhe
Viimeksi muokannut Mazaman, 13.1.2008 21:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Vähän asian sivuun menee mutta löytyiskö joltain 1.6td:n vakio teho- ja vääntökäyriä kun tarviis koulutyössä sellaisen Mielellään SB moottorin mutta muukin käy. Ei oikein vakio käyrää löydy ja vw:kin antaa ei oota kun kysyin. Pitäisi olla suhtellisen hyvä laatuinen eli ei mikään TM:n käyrä jossa asteikotkin kilometrin välein.
http://vincewaldon.com/images/documents ... ziggel.pdf
Tuoltapa löytyy pahimpaan hätään jonkinlainen.
Tuoltapa löytyy pahimpaan hätään jonkinlainen.
ahtopaine
Mitenkä on ahtopainemittarin kanssa.. passaako ottaa ahtotiedon imusarjan ja pumpun väliseltä letkulta?
Ettei se sitten sotke ahdonalaisen syötön toimintaa?
jetmanin mukaan saa mutta ajattelin nyt varmistaa täällä.. mitenkä muut ovat tehneet?
Ettei se sitten sotke ahdonalaisen syötön toimintaa?
jetmanin mukaan saa mutta ajattelin nyt varmistaa täällä.. mitenkä muut ovat tehneet?
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
säätelyä
Tänään tuli sitten säädeltyä ahtopainetetta ja ahdonalaista syöttöä.
Ahtopaineet ovat nyt aika liki tasan 1.0 bar
Karaa tuli viilattua toiselta puolelta "vinoon" ja eron kyllä huomaa kun karan nyt kääntää toisinpäin sylinterissä, mutta siltikään ei juuri savua tule mikä ihmetyttää kyllä.
Perussyöttöä otin jonkun verran pois että ei veis polttoainetta niin t urhan paljoa :)
Mutta pitääkö karaa vaan raa asti viilata enemmän jotta saadaan enempi savua aikaiseksi?
Nyt savutusarvo 1.49 eli ei paljoo paskaakaan.
onko kellään mallikuvaa minkälainen olisi sitten "hyvä" kara mitään älyttömiä voimasavuja ei tarvi.. ja saakos noita karoja ostettua ihan varaosaliikkeistä jos tekisi jokusen erilaisen ja kokeilisi vaikutusta... :) Tietysty jos jollain jäänyt nurkkiin pyörimään valmiita karoja niin tarjauksia otetaan vastaan yv:llä
Niin ja jos joltain löytyy venton keulalle sopivaa cooleria niin tarjouksia tulemaan yv:llä
Entä mitenkö noitten ahtoputkien mutkat/letkut en varmaan kuitenkaa tarvitse tässä vaiheess mitään silikooniletkuja jotka maksaa maltaita saako mistä jotain semmosta halvempaa? =)
niin ja konehan on 1.9td aaz
Ahtopaineet ovat nyt aika liki tasan 1.0 bar
Karaa tuli viilattua toiselta puolelta "vinoon" ja eron kyllä huomaa kun karan nyt kääntää toisinpäin sylinterissä, mutta siltikään ei juuri savua tule mikä ihmetyttää kyllä.
Perussyöttöä otin jonkun verran pois että ei veis polttoainetta niin t urhan paljoa :)
Mutta pitääkö karaa vaan raa asti viilata enemmän jotta saadaan enempi savua aikaiseksi?
Nyt savutusarvo 1.49 eli ei paljoo paskaakaan.
onko kellään mallikuvaa minkälainen olisi sitten "hyvä" kara mitään älyttömiä voimasavuja ei tarvi.. ja saakos noita karoja ostettua ihan varaosaliikkeistä jos tekisi jokusen erilaisen ja kokeilisi vaikutusta... :) Tietysty jos jollain jäänyt nurkkiin pyörimään valmiita karoja niin tarjauksia otetaan vastaan yv:llä
Niin ja jos joltain löytyy venton keulalle sopivaa cooleria niin tarjouksia tulemaan yv:llä
Entä mitenkö noitten ahtoputkien mutkat/letkut en varmaan kuitenkaa tarvitse tässä vaiheess mitään silikooniletkuja jotka maksaa maltaita saako mistä jotain semmosta halvempaa? =)
niin ja konehan on 1.9td aaz
Ihan vain mielenkiinnosta, että mikä pitää tuossa 1.6td (Audi 80) myllyssä sitä ahtopaineen alaista karaa kiinni? Ei oikein suosiolla ole tulossa pois kun sen kannen ottaa irti, nousee jokusen sentin mutta jämähtää siihen. Onko siihen vielä joku kiinnitys/lukitusruuvi vai pitäiskö sen nousta ihan tostanoin?
-edittiä: Kyllähän se sieltä nousi kun vähän aikaa pyöritteli jokasuuntaan sitä karaa.
-edittiä: Kyllähän se sieltä nousi kun vähän aikaa pyöritteli jokasuuntaan sitä karaa.
Noniin saatiin ekat savut turbon kanssa, ja heti ilmeni ongelmia. Eli huomattiin että öljyä vuotaa reippaasti. Ensimmäisellä kerralla huomasin että venttiilikopan välistä tulee öljyä, no vaihdettiin siihen uusi tiiviste, ja uudelleen käyntiin.. aluksi pysyi tavarat sisällä mutta parin sadan metrin koeajon jälkeen taas alkoi öljyä valumaan jostain. Auton alle tuli melko nopeasti melkoinen lätäkkö. lisättiin öljyä ja kokeiltiin käyntiin jotta näkisi mistä sitä tavaraa tulee, no venttiilikopanvälistä edelleen, mutta jotenkin tuntuisi että se ei olisi ainoa paikka, sillä koko kone oli yltäpäältä öljyssä ja öljyä oli roiskunut etupuolella jonkinverran. Olisiko sieltä kannentiiviste mennyt? konehan oli 1.6d joka turbotettiin jälkeenpäin.
p.s. anteeksi sekavasta viestistä :)
p.s. anteeksi sekavasta viestistä :)
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 23.10.2006 11:06
Pariinkin kyssäriin vastausta... Mulla on -86 Audi 80:stä CY-tyypin(VW:n JR) 1,6td varustettuna kkk k-24 ahtimella, sitä vertasin taannoin (-94)s2:sen vakio k24:ään ja kompurapuoli oli parisen milliä suurempi(pako sama) . siivet voi tietysti olla reilustikin erilaiset. 1,6td:n k24:llä voinee saavuttaa noin 1,8 baria jos kello on poistettu käytöstä, vakio ahdonalainen kara käänneltynä, ja ahtimelta väh. 2,5tuumainen putki.
Edit: Täältä löytyypi noista moottorikoodeista lsäinfoa:http://www.ajovalo.net/VW_moottorit.htm
Edit: Täältä löytyypi noista moottorikoodeista lsäinfoa:http://www.ajovalo.net/VW_moottorit.htm
Asiasta seuraavaan.... ajelin tuolla 1.6 td.llä n,100 000 km ilman ongelmia 1.5 bar paineilla ongelmitta ja ajelisin edelleen ellei hihna olisi luovuttanut hampaitaan kesälomalle....
Onko nuissa ns. trimmatuissa vehkeissä tarpeen huomioida hihnan ostossa jotain asioita.
Tarvike/ alkuperäinen/ jokin parempi/ kestävämpi hihna vai puolittaa vaihtoväliä?
80 000 km se kesti ja käsittääkseni vaijhtoväli 120 000 km?
Onko nuissa ns. trimmatuissa vehkeissä tarpeen huomioida hihnan ostossa jotain asioita.
Tarvike/ alkuperäinen/ jokin parempi/ kestävämpi hihna vai puolittaa vaihtoväliä?
80 000 km se kesti ja käsittääkseni vaijhtoväli 120 000 km?
nyt on osaset kasassa 1.6td:n tekniikanvaihokseen. eli setti tulee oleen tämmönen. 12mm np, garret t03, välijäähy, sintteri, ahtimelta lähtee 3" putki vaihtuu vissiin jossain takapenkin kohilla 2 ½". eli mihin tällä setupilla tulee pääsemään. ahdin tietääkseni ei ole alkuperäinen vaan isompi. ei vissiin tykkää herätä alhaalta vielä.
Onkos tuo imusarjan pop-off pelkästään audin helvetin hieno ominaisuus, vai löytyykö td-jetoistakin? Ei meinaan sen imusarjan pop-off ulokkeen takia mahdu turbiinikotelo pyörähtämään välijäähdyttimen asennusta varten, vaan sitä uloketta pitää viilata jokunen milli poikkeen että saa pakosarjan takaisin kiinni.
Isäukon td-jettaa kattelin ja siinä ei moista uloketta ollut. Tosin se taitaakin olla eko-td koskapa siinä ei ole ahtopaineenalaista syöttöäkään.
Isäukon td-jettaa kattelin ja siinä ei moista uloketta ollut. Tosin se taitaakin olla eko-td koskapa siinä ei ole ahtopaineenalaista syöttöäkään.
semmosta kyselisin ku sain nyt ton caddyn kulkemaan tolla trasportterin koneella niin onko mitään hyötyä/haittaa jos ruuvaan syöttöruuvia about. puol kierrosta kiinni päin eli kellonsuuntaan?? koneenahan on siis vm.89 trasporterin 1.6l td ja siinä on golffin imu- ja pakosarja ja turbona on garretin t3 ja vapaavirtausilmansuodatin ja 2.5 tuuman pakoputkisto.
Eiks se niin ollu et syöttö menee isommalle kun ruuvia kääntää kellonsuuntaan eli kiinnipäin.
Vai olisko teillä jotain muuta vinkkiä antaa?
Eiks se niin ollu et syöttö menee isommalle kun ruuvia kääntää kellonsuuntaan eli kiinnipäin.
Vai olisko teillä jotain muuta vinkkiä antaa?
nyt pitäis löytää joku kytkin tohon caddyyn mikä ei luistais.
Eli siis kone on vuosimallin 89 transporterista. 1.6td. siinä on golffin imu- ja pakosarja ja garretin t3 turbo. Löytyy myös vapaavirtaussuodatin ja hyvin virtaava 2.5tuuman pakoputki. kytkimenä siinä on tällä hetkellä vakio 1.6d caddyn oma ja se luistaa noilla uuden moottorin tehoilla.
Eli minkä laitteen kytkin tilalle ja joutuuko jotain muokkaamaan ja/tai vaihtamaan??
Eli siis kone on vuosimallin 89 transporterista. 1.6td. siinä on golffin imu- ja pakosarja ja garretin t3 turbo. Löytyy myös vapaavirtaussuodatin ja hyvin virtaava 2.5tuuman pakoputki. kytkimenä siinä on tällä hetkellä vakio 1.6d caddyn oma ja se luistaa noilla uuden moottorin tehoilla.
Eli minkä laitteen kytkin tilalle ja joutuuko jotain muokkaamaan ja/tai vaihtamaan??
Tuokin vaparin käyttö riippuu hirveesti missä ajaa. Jos on kaupunkilainen, niin sitä turpon siipiä syövää hiekkapölyä on vähemmän sinne siipiin menossa kuin jos vertaa esmes 10km hiekkatien päässä asuvaan "maajussiin". Kannattaa miettiä suodatinvalinnat myös sen perusteella. Tehollisesta hyödystä en osaa tehä vertailua. Joskus nähnyt dynopaperit jostain turbodsl laitoksesta missä rulllilla kokeiltiin molemmilla suodattimilla vedot. Vaparilla tuli hivenen huonompi lukema kuin vakioputsarilla.
Huoltaa niitä pitää jokatapauksessa. Vakio putsarikin menee melko joutuin tukkoon. Yksi syy ahtamattomuuteen!
Huoltaa niitä pitää jokatapauksessa. Vakio putsarikin menee melko joutuin tukkoon. Yksi syy ahtamattomuuteen!
^¨juu, on todella ranttu tuosta ilman saannista tuo td ja putsaria saa vaihtaa 2-3 kertaa vuoteen, ainakin kun 40 000 ajaa vuodessa. Vapari suodatinta en kyllä laittaisi, tavallinen riittää mainiosti,varsinkin kun ottaa sen imuilmavaimennin härpäkkeen poijes tukkeamasta ilman kulkua. eko td,n kytkin (200mm) ei riitä minnekään eikä tuo paljon parempi ole 210 vakiokaan, mutta 210 mm sintterilevyllä ja esim. sach jäykemmällä asetelmalla kestää jo aika pitkälle, moposprt myy tuota settiä kohtuu edukkaasti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa