Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Valvoja: ffp jäsenet
Nonii, liekö tälle enää mitään tehtävissä...
Tänään lämpöisellä koneella risteyksestä 1:llä liikkeelle, 2:lla ja 3:lla reipas kiihdytys. 3:lla vedättäessä tuprutteli mustaa, tuuli painoi savun sivuun, vaikea sanoa paljonko savutti.
Kiihdytyksen jälkeen turbon ääni muuttui ja alkoi ääntää selvästi normaalia enemmän. Tasakaasulla ei kuulu mitään ylimääräistä.
Mitäköhän tuossa tapahtui? Paloja irti siivistä tms? Vedot on about tallessa.
3:lta 4:lle kiihdytys
4:ta 5:lle kiihdytys
Tänään lämpöisellä koneella risteyksestä 1:llä liikkeelle, 2:lla ja 3:lla reipas kiihdytys. 3:lla vedättäessä tuprutteli mustaa, tuuli painoi savun sivuun, vaikea sanoa paljonko savutti.
Kiihdytyksen jälkeen turbon ääni muuttui ja alkoi ääntää selvästi normaalia enemmän. Tasakaasulla ei kuulu mitään ylimääräistä.
Mitäköhän tuossa tapahtui? Paloja irti siivistä tms? Vedot on about tallessa.
3:lta 4:lle kiihdytys
4:ta 5:lle kiihdytys
Selvisikö edutilla laakerin hajoamisen syy? Tässä olen lukenut foorumeita ja näitä turboja menee yllättävänkin pienillä kilometreillä ja tarkoitan kahden litran koneita (tai golf v-johdannaisia autoja). Melkein voisi aloittaa uudenkin topicin aiheesta?
Omassa autossa musclen avulla mentiin useita kymmeniä tuhansia kilometrejä, mutta nyt on alkanut overboost-vikakoodia tulemaan säännöllisesti eikä putsaus auta. Viheltäminen on koventunut ja se ulottuu ylemmille kierroksille kuin aiemmin. Uuden turbon hankkiminen saattaa olla piankin edessä, mutta miksi vanha antautuu 170tkm? Uutta tai korjattua turboa on vastahakoista laitella paikoilleen, jos syy vanhan rikkoontumiseen ei selviä. Itse vaihtanut öljyjä ja suodattimia max 15tkm välein, muistanut esilämmitykset ja jälkikäytöt sekä auto tulee ajettua kunnolla lämpimäksi kun työmatkaa on 110km/suunta. Lisäksi tulee muistettua myös polkea karstojakin pois, lämpimällä moottorilla tietenkin.
Omassa autossa musclen avulla mentiin useita kymmeniä tuhansia kilometrejä, mutta nyt on alkanut overboost-vikakoodia tulemaan säännöllisesti eikä putsaus auta. Viheltäminen on koventunut ja se ulottuu ylemmille kierroksille kuin aiemmin. Uuden turbon hankkiminen saattaa olla piankin edessä, mutta miksi vanha antautuu 170tkm? Uutta tai korjattua turboa on vastahakoista laitella paikoilleen, jos syy vanhan rikkoontumiseen ei selviä. Itse vaihtanut öljyjä ja suodattimia max 15tkm välein, muistanut esilämmitykset ja jälkikäytöt sekä auto tulee ajettua kunnolla lämpimäksi kun työmatkaa on 110km/suunta. Lisäksi tulee muistettua myös polkea karstojakin pois, lämpimällä moottorilla tietenkin.
Laakeri hajos ilmeisesti vaan kulumisen takia. Autolla oli osto hetkellä ajettu n. 204 tkm
turbo hajos n. 208 tkm, piti ostaessa vihellystä mikä voimistui koko ajan. Mitään muuta ei ollut hajonnut, siivet ei ottanu koteloon kiinni, ahtoputkissa ei ollut öljyä normaalia enempää, eikä turbon öljy putki ollut tukossa, vaikka sitä ensin epäiltiin mutta vaihdettiin kuitenkin kun uusi olli hommattu.
vaikuttaneeko sitten asiaan kun aikaisemmat omistajat ajannut LL huolto välillä, n. 25000km välein ollut öljyn vaihdot. itse siirryin saman tien normaaliin 15000km huolto väliin.
turbo hajos n. 208 tkm, piti ostaessa vihellystä mikä voimistui koko ajan. Mitään muuta ei ollut hajonnut, siivet ei ottanu koteloon kiinni, ahtoputkissa ei ollut öljyä normaalia enempää, eikä turbon öljy putki ollut tukossa, vaikka sitä ensin epäiltiin mutta vaihdettiin kuitenkin kun uusi olli hommattu.
vaikuttaneeko sitten asiaan kun aikaisemmat omistajat ajannut LL huolto välillä, n. 25000km välein ollut öljyn vaihdot. itse siirryin saman tien normaaliin 15000km huolto väliin.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 24.6.2014 19:28
Golf VI Variant CR
Onko kellään kokemusta tuosta Forten turbo cleanerista?
HLS-autossa myi tuota purkin ja sano että pitäis turbon alkaa toimimaan. Saa nyt nähdä miten käy, auto siis 2,0 tdi commonrail dsg ja kierrokset ei tahtonu millään nousta yli 1500 rpm. Pari kertaa viikon aikana juminut. Jos ei toimi niin olisko tampereella halukkaita mr.muscle miehiä puhdistamaan korvausta vastaan?
HLS-autossa myi tuota purkin ja sano että pitäis turbon alkaa toimimaan. Saa nyt nähdä miten käy, auto siis 2,0 tdi commonrail dsg ja kierrokset ei tahtonu millään nousta yli 1500 rpm. Pari kertaa viikon aikana juminut. Jos ei toimi niin olisko tampereella halukkaita mr.muscle miehiä puhdistamaan korvausta vastaan?
Terve
Kokeiltu käärmeliemillä ja turbo&egr cleaneria suihkuttaa koneen käydessä 10minsaa imusarjaan. Täytyy sanoa, että tuli vähän tuloksia. nyt ahdin herää jopa noin 2-5s viiveellä, pienillä vaihteilla 2500rpm, kun aiemmin oli 3000rpm jälkeen.
Passatti 3c 2006vm, BMR moott. 2.0tdi. Voisko joku hyvinkäältä 50km säteellä suihkauttaa nuo aineet sisään? Kun taitaa olla vähän pahassa paikassa ja vaatinee vähän purkua tuo homma tässä moottorissa. Hiukkasloukku on kaiketi tyhjennetty ja poistettu ohjelmallisesti käytöstä. Maksan sopivan korvauksen. YV ?
Kokeiltu käärmeliemillä ja turbo&egr cleaneria suihkuttaa koneen käydessä 10minsaa imusarjaan. Täytyy sanoa, että tuli vähän tuloksia. nyt ahdin herää jopa noin 2-5s viiveellä, pienillä vaihteilla 2500rpm, kun aiemmin oli 3000rpm jälkeen.
Passatti 3c 2006vm, BMR moott. 2.0tdi. Voisko joku hyvinkäältä 50km säteellä suihkauttaa nuo aineet sisään? Kun taitaa olla vähän pahassa paikassa ja vaatinee vähän purkua tuo homma tässä moottorissa. Hiukkasloukku on kaiketi tyhjennetty ja poistettu ohjelmallisesti käytöstä. Maksan sopivan korvauksen. YV ?
Joo o, mikähän ongelma tossa nyt on. eilen aineet tais mennä ennemmin tuonne pakoputken/katin/dpf (dpf ja katti kai tyhjät ,näyttää nollaa koneella ja paine-ero n .50x liian pieni, ja pakokaasu kitkerää) suuntaan. karstaa polttaessa puski 10m korkean savupatsaan ja karstan polttamisen jälkeen tuntui toimivan jonkiverran paremmin, mutta savutusta oli vielä jonkinverran havaittavissa. Aamulla ajelin autolla niin turbo heräsi vähän ennen rajoitinta... eli ei tod. niinkuin pitäisi. Tänään ruuttasin lähes koko pullollisen suoraan pakopesään (99% varma, että sain ujutettua letkun paremmin), humppasin alipaineella kelloa välillä ja annoin aineen vaikuttaa noin pari tuntia. Lähdin liikkeelle ja lämmittelin konetta niin kaasu pohjaan lyödessä ei tullut ollenkaan savupatsasta, muutenkin savutus hyvin vähäistä.. Auto ei vaan vieläkään kulje alakierroksilla niinkuin pitäis, ja esim. 3vaihteella 3500rpm, ja lappu lattiaan, niin menee noin 5s, että turbo herää.. Vapaalla kierrättäessä ottaa kyllä nyt hyvinkin nopeasti rajoittimelle.
Onko karstat nyt jossain pakoputkessa tms jumissa, onko turbo itsessään paskana, vai onko ahtimen kello rikki? Alipaine tulee kellolle, n75 ohittaessa ei mitään vaikutusta, maf piuha irrottaessa ei vaikutusta..
Uusi turbo tilaukseen? Metrejä 357tkm. muuta tarinaa voi lukea tuosta toisesta topikista..
Muok: Eli kokeiltu myös että vnt kello pitäää paineet (imemällä). En tiedä pitäskö imemällä koneen käydessä tapahtua jotain? ei tapahdu..
Onko karstat nyt jossain pakoputkessa tms jumissa, onko turbo itsessään paskana, vai onko ahtimen kello rikki? Alipaine tulee kellolle, n75 ohittaessa ei mitään vaikutusta, maf piuha irrottaessa ei vaikutusta..
Uusi turbo tilaukseen? Metrejä 357tkm. muuta tarinaa voi lukea tuosta toisesta topikista..
Muok: Eli kokeiltu myös että vnt kello pitäää paineet (imemällä). En tiedä pitäskö imemällä koneen käydessä tapahtua jotain? ei tapahdu..
tarpeeksi pitkään ajelee tietämättömä/tietoisesti yliahdoilla niin menee varmasti vaihtoon.
muskeli kylpyä pitää antaa aina kun ahtimen kello rupee piikkaileen normaalista poiketen, eikä siinä vaiheessa kun vika uusiutuu.(limp mode)
HEHT
Alipaine letkut kannattaa käydä läpi, murkumia tai halkeamia saattaa olla ja pienikin riittää tekemään autosta hengettömän.
muskeli kylpyä pitää antaa aina kun ahtimen kello rupee piikkaileen normaalista poiketen, eikä siinä vaiheessa kun vika uusiutuu.(limp mode)
HEHT
Alipaine letkut kannattaa käydä läpi, murkumia tai halkeamia saattaa olla ja pienikin riittää tekemään autosta hengettömän.
Terve
Löyty ongelma sieltä alipainepuolelta vaikka ei munmielestä ollut halkeamia, eli Samin Autopaja espoossa hoiti homman kotiin, huomasi että moottorin kumityyny rikki jossa alipaine, eli nuo säätyy jotenkin alipaineella.. tulpattu tuo niin jo vetää iloisesti heti tonnista ylöspäin. Seuraavaks voikin alottaa miettiin oisko arkikäyttöön mukavempaa ohjelmaa kun toi "joku ohjelma" mikä tossa nyt on, joka ottaa tehot käyttöön 30% kaasulla ja heti alhaalta kaikki..
Löyty ongelma sieltä alipainepuolelta vaikka ei munmielestä ollut halkeamia, eli Samin Autopaja espoossa hoiti homman kotiin, huomasi että moottorin kumityyny rikki jossa alipaine, eli nuo säätyy jotenkin alipaineella.. tulpattu tuo niin jo vetää iloisesti heti tonnista ylöspäin. Seuraavaks voikin alottaa miettiin oisko arkikäyttöön mukavempaa ohjelmaa kun toi "joku ohjelma" mikä tossa nyt on, joka ottaa tehot käyttöön 30% kaasulla ja heti alhaalta kaikki..
BKD sai käsittelyn lauantaina vaikka mitään oireita ei ollutkaan. Nosturilla putki irti turbosta sekä EGR:n putki. Vaahdot sisään letkulla ja katin putsaus jarrukliinerillä ja paineilmalla. Ensi kerralla menee varmaan puoleen tuntiin koko operaatio.
Persdyno antaa ymmärtää alaväännön parantuneen. Ei muita havaintoja ensimmäisen 500km aikana.
Persdyno antaa ymmärtää alaväännön parantuneen. Ei muita havaintoja ensimmäisen 500km aikana.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 28.9.2014 18:36
Onko kukaan muu BXE koneelle tätä toiminpidettä testannu? netistä en mistään löytäny kokemuksia joten päätin itse testata. autohan on passat vm.06 1.9tdi ja limp modeen on mennyt aina yli 3000rpm ja vaihteiden vaihdossa turbosta kuuluu kova huokaus. Myös koodi p0234 ilmaantuu.
Eilen laitoin mr musclea ja vnt-tanko alkoi reilusti enemmän liikkumaan kuin alussa. limp modeen ei enää mene, ja kiihtyykin yläkierroksilla hyvin. Tuo vaihteiden välinen huokaus ei täysin poistunut ja turbo herääkin vasta 2500rpm jälkeen. Ajattelin nyt uusia toiminpiteen ja antaa enemmän aikaa vaikuttaa pesuaineen.
Kysymys on nyt siinä että meneekö nyt oikeaan paikkaan aineet, koska mistään ei löydy tähän moottoriin vinkkejä.
1. egr:stä lähtee putki kuskinpuolelle johonkin mötikkään missä on läppä.
2. Tästä mötikästä lähtee putki turbolle.
3. Otin egr-mötikkä välisen putken liitoksesta pois ja ainetta laitoin tästä mötikän yläpuolelta letkulla kohti turboa koska muualta ei pultit auennu. Hankaluuksia tuotti kun putkessa 2kpl 90asteen kulmia mutta letkua meni kuitenkin n.30senttiä sisään
Ja mikä ihme tuo mötikkä edes on ja miksei sitä löydy muista koneista?? :D
Eilen laitoin mr musclea ja vnt-tanko alkoi reilusti enemmän liikkumaan kuin alussa. limp modeen ei enää mene, ja kiihtyykin yläkierroksilla hyvin. Tuo vaihteiden välinen huokaus ei täysin poistunut ja turbo herääkin vasta 2500rpm jälkeen. Ajattelin nyt uusia toiminpiteen ja antaa enemmän aikaa vaikuttaa pesuaineen.
Kysymys on nyt siinä että meneekö nyt oikeaan paikkaan aineet, koska mistään ei löydy tähän moottoriin vinkkejä.
1. egr:stä lähtee putki kuskinpuolelle johonkin mötikkään missä on läppä.
2. Tästä mötikästä lähtee putki turbolle.
3. Otin egr-mötikkä välisen putken liitoksesta pois ja ainetta laitoin tästä mötikän yläpuolelta letkulla kohti turboa koska muualta ei pultit auennu. Hankaluuksia tuotti kun putkessa 2kpl 90asteen kulmia mutta letkua meni kuitenkin n.30senttiä sisään



Ja mikä ihme tuo mötikkä edes on ja miksei sitä löydy muista koneista?? :D
Muscle käsittely ei enää minullakaan hirveästi auttanut. Muutamia tuhansia toimi aina käsittelyn jälkeen ok. Ekan käsittelyn yhteydessä uusin kaikki alipaineletkut sekä N75:n.
Enää ei jaksa vaahdottaa -> tehdasuusi Garret tilaukseen. No onhan turbolla jo kohtuullisesti kilometrejäkin takana n.480 tkm. Koneena AVF.
Enää ei jaksa vaahdottaa -> tehdasuusi Garret tilaukseen. No onhan turbolla jo kohtuullisesti kilometrejäkin takana n.480 tkm. Koneena AVF.
Se "mötikkä" on EGR-jäähdytin, eli siirretään sen läpi menevästä pakokaasusta lämpöä jäähdytinnesteeseen.
Kuvasta selviää järjestys. Eli EGR-jäähdyttimen alapuolelta lähtee turbolle putki (nro 18). Jos läppä on auki, niin silloin ylhäältä suora yhteys sinne alaputkeen. Luultavasti meni Muskelit oikeaan paikkaan...
Tuota EGR-jäähdytintä on monessa VAG tdi-koneessa ja erilaisina versioina.
Kuvasta selviää järjestys. Eli EGR-jäähdyttimen alapuolelta lähtee turbolle putki (nro 18). Jos läppä on auki, niin silloin ylhäältä suora yhteys sinne alaputkeen. Luultavasti meni Muskelit oikeaan paikkaan...
Tuota EGR-jäähdytintä on monessa VAG tdi-koneessa ja erilaisina versioina.
-
- -
- Viestit: 189
- Liittynyt: 29.7.2003 23:26
Huomenna Passatiin pakoputken etuosaan jouston vaihto kun vuotaa siitä.
Kävin ostamassa Musclea purkin, tarkoituksen puhdistaa samalla kun downpipe irti.
Ahdot kokoajan 2bar :D.
Kyllähän sen saa suihkittua hyvin kun downpipw irti ?
Onko merkitystä jos aineet on muhimassa muutamia tunteja ennen käynnistystä, kun vaihdan tukivarret myös eteen samalla niin ei pääse heti koeajolle ??
Kävin ostamassa Musclea purkin, tarkoituksen puhdistaa samalla kun downpipe irti.
Ahdot kokoajan 2bar :D.
Kyllähän sen saa suihkittua hyvin kun downpipw irti ?
Onko merkitystä jos aineet on muhimassa muutamia tunteja ennen käynnistystä, kun vaihdan tukivarret myös eteen samalla niin ei pääse heti koeajolle ??
Turbojen kestämisestä. Ajokortti iässä ostin tommosen Borattimen 96kw ASZ, johon kalahti mittariin ostoreissulla 200tkm viimesyksynä se päätyi emännän toimesta lunastukseen jolloin mittariin jäi 497tkm. Softasin auton n. 490tkm. 160hp/360nm. Jätin pienen säälivaran kytkimelle ja jätetii 20nm pois. Siipien takartelemisen huomasi selvästi paremmin lastulla, varsinkin jos joku muu oli ajanut autolla pitempään. (rauhallisempi ajotyyli). Kun tämän jälkeen lähti ite ajamaan ei läheskään aina mennyt limppiin, mutta vetoalue tuntui vaihtelevan suuresti. Välillä lähti vetämään 2500. Toisinaan vasta 3000rpm:tä. Pienen polkemisen jälkeen oli taas koko vetoalue käytössä. Vika voi ollan75:kin, ei vaihdettu ainakaan minun aikanani. Urposta ei mitään Juha_j:n videon kaltaista ulvontaa ei kuulunut minkäänlaista, eli laakeroinnin uskon olleen kunnossa. Kuullostipa epäterveelliseltä.
Kilometrejä autoon kertyi reilu 60tkm vuodessa. Ja LL öljyillä mentiin pääasiassa 25-27tkm. Yläkertaa muutaman kerran tarkisteltu, 350- 450tkm välissä, Eikä silmin nähden nokat kulunut tuolla välillä. Joten sillekkään ei mitään tullu tehtyä.
Mr muscelin purkki odottelee tuola kaapissa vieläkin, kun en keriinny koskaan sitä kyseiseen autoon tyhjentään.
Kilometrejä autoon kertyi reilu 60tkm vuodessa. Ja LL öljyillä mentiin pääasiassa 25-27tkm. Yläkertaa muutaman kerran tarkisteltu, 350- 450tkm välissä, Eikä silmin nähden nokat kulunut tuolla välillä. Joten sillekkään ei mitään tullu tehtyä.
Mr muscelin purkki odottelee tuola kaapissa vieläkin, kun en keriinny koskaan sitä kyseiseen autoon tyhjentään.
-
- -
- Viestit: 189
- Liittynyt: 29.7.2003 23:26
Ok, vuosi sitten vaihdoin toiseen Octaviaan (260tkm) turbon ja se on pelittänyt ok. Toisessa(320tkm) taasen, josta aiemmat videotkin olivat on tilanne se, että motarilla vakkarilla tod. nopeus 120-124km/h menee limppi-moodiin jos on isompaa ylämäkeä, esim ennen Turkua pohjoisesta päin tullessa.
Tänään sain aikaiseksi tarkistaa, että ahtoputkissa ei ole vuotoja ja todettua että siipi-vipu liikkuu ehkä 3-4mm.
Purin 260tkm ajetun turbon, jossa jumittelua ja sakkaus ääntä, kun paikallaan antoi kierroksia ja nosti kaasun nopeasti.
Olihan se hiukan nokinen, Kuva Huolellinen puhdistus bensassa karhunkielellä ja 400-hiekkapaperilla. Siipien vastepinta pakosarjassa. Kuva Puhdistuksen jälkeen siive liikkuivat todella herkästi, mutta kun tuo siipi-renkaan kiinniti pakosarjaan, niin 3-4 siipeä (käyttövivusta vastapäivään) tarttui kun sormella siiven vivusta käänteli. Ongelma on, että noiden siipien akselien reiät ovat väljistyneet ja renkaan ja vastepinnan (minkä välissä siipi liikku) välys ei salli siiven kallistumista ja alkaa tarttua/leikata pintaan kiinni. Ongelma korjaantui laittamalla 0,05mm simmit vastepinnan ja siipi-renkaan välissä olevien holkkien päähän. Nyt siivet liikkuvat herkästi eikä jumitusta tunnu. Kunhan saan tiivistesarjan kokeilen vaihtaa turbon.
Osassa jumituksista on varmaankin syynä noki, mutta osassa siipien kallistelu väljien reikien takia. Noita siipi renkaita on saatavana irto-osana, onko kukaan kokeillut vaihtaa ? Ebay
Tänään sain aikaiseksi tarkistaa, että ahtoputkissa ei ole vuotoja ja todettua että siipi-vipu liikkuu ehkä 3-4mm.
Purin 260tkm ajetun turbon, jossa jumittelua ja sakkaus ääntä, kun paikallaan antoi kierroksia ja nosti kaasun nopeasti.
Olihan se hiukan nokinen, Kuva Huolellinen puhdistus bensassa karhunkielellä ja 400-hiekkapaperilla. Siipien vastepinta pakosarjassa. Kuva Puhdistuksen jälkeen siive liikkuivat todella herkästi, mutta kun tuo siipi-renkaan kiinniti pakosarjaan, niin 3-4 siipeä (käyttövivusta vastapäivään) tarttui kun sormella siiven vivusta käänteli. Ongelma on, että noiden siipien akselien reiät ovat väljistyneet ja renkaan ja vastepinnan (minkä välissä siipi liikku) välys ei salli siiven kallistumista ja alkaa tarttua/leikata pintaan kiinni. Ongelma korjaantui laittamalla 0,05mm simmit vastepinnan ja siipi-renkaan välissä olevien holkkien päähän. Nyt siivet liikkuvat herkästi eikä jumitusta tunnu. Kunhan saan tiivistesarjan kokeilen vaihtaa turbon.
Osassa jumituksista on varmaankin syynä noki, mutta osassa siipien kallistelu väljien reikien takia. Noita siipi renkaita on saatavana irto-osana, onko kukaan kokeillut vaihtaa ? Ebay
Golf -05 BKD 4-mot
Siipien vipu liikkuu ehkä 2mm, viheltää kuuluvasti ja ääni muuttuu kolmentonnin nurkilla semmoiseksi epämääräiseksi vinkumiseksi.
LIEVÄSTI sanottuna veemäinen homma ja ahtaat paikat. Siinä mistä yleensä pääsee käsiksi turbolle ja pakoputken laipalle on edessä nelivedon kulmavaihde ja takakardaani ja kun viimein sain mömmöt sisään, ei vipu antautunut minkäänlaisella nitkuttelulla pätkän vertaa.
Ajoon ->
Ja turbo vaihtoon jossain välissä tms.
Siipien vipu liikkuu ehkä 2mm, viheltää kuuluvasti ja ääni muuttuu kolmentonnin nurkilla semmoiseksi epämääräiseksi vinkumiseksi.
LIEVÄSTI sanottuna veemäinen homma ja ahtaat paikat. Siinä mistä yleensä pääsee käsiksi turbolle ja pakoputken laipalle on edessä nelivedon kulmavaihde ja takakardaani ja kun viimein sain mömmöt sisään, ei vipu antautunut minkäänlaisella nitkuttelulla pätkän vertaa.
Ajoon ->
Ja turbo vaihtoon jossain välissä tms.
T5 AXD
Mitenkäs 130heppaseen Transporteriin tehdään Mr. Muscle käsittely? Yläkautta vai alakautta? On heittänyt pari kertaa kylmänä vikatlaan ja aattelin koettaa käsittelyä.
Kokemusta on parit AFN Passatin käsittelyt. Toivottavasti saan vinkkejä ja jos sollain on kuvia, niin ei olis pahitteeksi..
On vaan aika ahtaat paikat Transporterissa.
Kokemusta on parit AFN Passatin käsittelyt. Toivottavasti saan vinkkejä ja jos sollain on kuvia, niin ei olis pahitteeksi..
On vaan aika ahtaat paikat Transporterissa.
Mutterinmurtajalla
Bilteman mutterinmurtajalla sain Passatista kuusiokoloruuvin auki. Puristaa sen kiinni ja vääntää, mutta ei liial kireälle. Sama ruuvi on edelleen käytössä ja toki uusiakin sen voi.
Touran AVQ
Oliko kellä kokemusta AVQ touraniin tehdystä muskelista.?
Minkälainen homma nuo litkut on saaha sinne turbolle asti...
Itellä -04 touran 1.9tdi jossa turbon viive tullut ihan älyttömän pitkäksi.
Jos ajaa tasasta vauhtia esim 90km/h muutaman kilsan kutos vaihteella ja iskee lapun lattiaan niin menee varmaan 10 sek ennenkuin turbo herää.. Aluksi tuntuu että mitään ei tapahdu.
Monesti myös matalilla kierroksilla esim kaupungissa kun matelee ja alkaa sitten kiihdyttämään niin esintyy aluksi nykimistä tai nykäisy.
Tauluun syttyi myös moottorin häiriö valo emission workshop tai jotain.. välillä sammui itestään ja pysyi jonku aikaa poissa..
Löytyykö täältä joltain tietoa asiaan.
Suuret kiitokset jo etukäteen.
Niin ja itellä myös toinen volokkari hieman spessu t4 caravelle. Siinä myös vähän samanlaisia oireita...
Turbossa ei viivettä mutta välillä tehot hukassa ja välillä vetää todella hyvin.
Minkälainen homma nuo litkut on saaha sinne turbolle asti...
Itellä -04 touran 1.9tdi jossa turbon viive tullut ihan älyttömän pitkäksi.
Jos ajaa tasasta vauhtia esim 90km/h muutaman kilsan kutos vaihteella ja iskee lapun lattiaan niin menee varmaan 10 sek ennenkuin turbo herää.. Aluksi tuntuu että mitään ei tapahdu.
Monesti myös matalilla kierroksilla esim kaupungissa kun matelee ja alkaa sitten kiihdyttämään niin esintyy aluksi nykimistä tai nykäisy.
Tauluun syttyi myös moottorin häiriö valo emission workshop tai jotain.. välillä sammui itestään ja pysyi jonku aikaa poissa..
Löytyykö täältä joltain tietoa asiaan.
Suuret kiitokset jo etukäteen.
Niin ja itellä myös toinen volokkari hieman spessu t4 caravelle. Siinä myös vähän samanlaisia oireita...
Turbossa ei viivettä mutta välillä tehot hukassa ja välillä vetää todella hyvin.
ja mulla 370tkm orggis puhaltimella. Ehkä pienen pieni uljellus kuuluu kun vedättää "ahtamalla". Öljyä ei kone syö yhtään.
Tarttis ne musclet saada kyllä sisään jossain välissä...
No nyt heitti auton tehottomaksi. Kulkee pintakaasulla normaalisti ja silloinkin kun saa houkuteltua kierrokset 3400+ rpm niin lähtee kuin hauki rannasta. Pienen tauon ja renkuttelun jälkeen parani eli lähti kerran kaksi kaikilla kierroksilla, mutta sitten asteittain tehottomuus paheni. Eli ahtaako tuo nyt sitten siipien maksimikierrosasennolla eli sillä joka ei ahda alakierroksilta ja menee siihen limbbi modeen??
Tsekkailin alipaineletkut, kunnossa vaikuttaisivat olevan. Alipainekellolta alas lähtevää tankoa en oikein saanut mihinkään liikkeelle kun se on niin pahassa asennossakin. Ahtoputki yms. tiellä. Pitäisikö sen liikkua jotenkin ihan sormivoimin?

Voiko tuo vika lähteä pois jos karstat palaa vai onko aina kyseessä itse turbovika?
EDIT: Vika oli MAP-anturissa.
Viimeksi muokannut alspe, 2.7.2015 18:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Päivitystä, vuosi sitten laitoin videota, kyselin josko joku on vaihtanut VNT-koneistoa jne.
Vaihdoin talon toisesta autosta irrotettuun turboon tuon VNT-koneiston ja vaihdoin ko. turbon tuohon videon autoon. Toimii toistaiseksi, muutama sata km takana. Vetää ok, vaimea vinkuminen kuuluu.
Tuolla lisää:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=204666
Olihan se videossa ulissut turbo saanut hiukan osumaakin...
https://www.dropbox.com/sc/1x09wej64jxb2zr/AADEcniVU_tVgo9GRbD5QhKZa
https://www.dropbox.com/sc/wpdoww5f4ttjjrn/AAA4HfiMV8R_96fDg8P8oJKda
Vaihdoin talon toisesta autosta irrotettuun turboon tuon VNT-koneiston ja vaihdoin ko. turbon tuohon videon autoon. Toimii toistaiseksi, muutama sata km takana. Vetää ok, vaimea vinkuminen kuuluu.
Tuolla lisää:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=204666
Olihan se videossa ulissut turbo saanut hiukan osumaakin...
https://www.dropbox.com/sc/1x09wej64jxb2zr/AADEcniVU_tVgo9GRbD5QhKZa
https://www.dropbox.com/sc/wpdoww5f4ttjjrn/AAA4HfiMV8R_96fDg8P8oJKda
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 15.6.2014 10:37
EDIT: hommattu riittävän pientä letkua, jotta sai tiukasti purkkiin kiinni. Nyt on turbo muskeloitu. Ei ollut apua oman auton oireisiin, mutta tuskinpa haittaakaan oli. Melko sankka savu tuli putkesta, kun kävi antamassa kenkää käsittelyn jälkeen.
Viimeksi muokannut schaltgetriebe, 2.1.2016 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Katselin hieman tuota hommaa samalla kun vaihdoin tänään öljyt Jeeppiin. Onkos se tuon kuvan mukainen putki mihin minun pitäisi se vaahto ruutata? Piirtelin punaisen nuolen kuvaan.
Itse turbo näytti olevan hytin puolella alhaalla vänkärinpuolen vetoakselin yllä. Mielestäni sille turbolle tuli jokin tuon kokoinen metalliputki jostain ylempää konehuonetta. Konehuone kyllä niin ahdas, että putkea ei pystynyt seuraamaan.
Jos se tuo kuvan putki on niin saatan onnistua itsekin kunhan ostan tarpeeksi pitkän letkun. Se kiertää koko moottorin sinne hytin puolelle alas.
https://www.dropbox.com/s/edqapzhealuvs94/File%2019.1.2016%2017.24.32.jpeg?dl=0
En näköjään osaa kuva laittaa tähän näkyville, mutta linkistä ainakin itsellä kuva aukesi.

Itse turbo näytti olevan hytin puolella alhaalla vänkärinpuolen vetoakselin yllä. Mielestäni sille turbolle tuli jokin tuon kokoinen metalliputki jostain ylempää konehuonetta. Konehuone kyllä niin ahdas, että putkea ei pystynyt seuraamaan.
Jos se tuo kuvan putki on niin saatan onnistua itsekin kunhan ostan tarpeeksi pitkän letkun. Se kiertää koko moottorin sinne hytin puolelle alas.
https://www.dropbox.com/s/edqapzhealuvs94/File%2019.1.2016%2017.24.32.jpeg?dl=0
En näköjään osaa kuva laittaa tähän näkyville, mutta linkistä ainakin itsellä kuva aukesi.

Kyllä se vaahto pitää saada nimenomaan sinne turbon pakopesään vnt siiville, muualla siitä ei ole mitään hyötyä. Eli siis tuon merkkaamasi putken turbon puoleinen pää irti ja sieltä ujuttaa letku ahtimeen, ei pakosarjaan.
Se vaahto kun ei oikein osaa itsekseen valua minnekään vaan on suunniteltu pysymään hyvin paikoillaan myös sileillä pystysuorilla pinnoilla.
Se vaahto kun ei oikein osaa itsekseen valua minnekään vaan on suunniteltu pysymään hyvin paikoillaan myös sileillä pystysuorilla pinnoilla.
On se teoriassa mahdollista. Riippuu paljon millaisia mutkia on matkalla, ja etenkin siitä kuinka tuo egr-putki liittyy pakosarjaan, onko siitä mahdollista saada se letku menemään oikeasti sinne ahtimeen.
Kun aina sitä ei saa menemään sieltä pakosarjan puoleisesta päästäkään.
Eli siis tuolta yläkautta ei ole mitään keinoa varmistaa että aine päätyy oikeaan paikkaan.
Kun aina sitä ei saa menemään sieltä pakosarjan puoleisesta päästäkään.
Eli siis tuolta yläkautta ei ole mitään keinoa varmistaa että aine päätyy oikeaan paikkaan.
Ok. Taidan koittaa ensin ylhäältä koska urkki tuota Mr Muchlea taitaa maksaa alle 5€. Jos ei ole apuja yläkautta, niin sitten vaan uudelleen alapuolelta.
Kotipihassa hommia teen ilaman nosturia, niin ei heti kiinostaisi alkaa alakautta yrittämään, jos pienikin mahdollisuus onnistua tuosta ylhäältä.
Näytti olevan pultit jollain isommalla torx tyyppisellä kannalla. Täytyy ajella Biltema/Motonet huomenna ja etsiä avaimet tuohon. Samoin se letku.
Kotipihassa hommia teen ilaman nosturia, niin ei heti kiinostaisi alkaa alakautta yrittämään, jos pienikin mahdollisuus onnistua tuosta ylhäältä.
Näytti olevan pultit jollain isommalla torx tyyppisellä kannalla. Täytyy ajella Biltema/Motonet huomenna ja etsiä avaimet tuohon. Samoin se letku.
Se konehuone on niin ahdas, että putken väliosaa ei näe alhaalta, eikä ylhäältä. Pystyn kuitenkin suunnilleen arvioimaan tuon putken pituuden. Pitää ensin testailla sillä silikoniputkella, että menee suunnilleen tarpeeksi syvälle.
Googlaamalla en mitään egr jäähdytintä Compassista löytänyt, mutta englanniksi saattaa jotain löytyäkin kun vain keksin hakusanat.
Googlaamalla en mitään egr jäähdytintä Compassista löytänyt, mutta englanniksi saattaa jotain löytyäkin kun vain keksin hakusanat.
Nyt on kaikki tarvikkeet haettu. Tarttee vaan odotella vähän lämpimämpää keliä. Saattaa jäätyä koko vaahto ja tjkkia putken jos tällä kelillä tuon tekee. Hallia tai tallia kun ei ole käytössä.
Saattais jotain TI-halleja kyllä löytyä lähistöltä. Pitää selvitellä.
Tuo Mr Muchle ei näköjään ole enää sillä pillisuuttimella. Näytti olevan normaali spray suutin purkissa. Pitää katsoa, jos siiihen sopisi joku pillillinen WD40 purkin suutin. Se letku olis paljon helpompi liittää pilliin kun vaikka pelkkään spraypurkin tappiin.
Saattais jotain TI-halleja kyllä löytyä lähistöltä. Pitää selvitellä.
Tuo Mr Muchle ei näköjään ole enää sillä pillisuuttimella. Näytti olevan normaali spray suutin purkissa. Pitää katsoa, jos siiihen sopisi joku pillillinen WD40 purkin suutin. Se letku olis paljon helpompi liittää pilliin kun vaikka pelkkään spraypurkin tappiin.
No lauhdutinhan sieltä putken päästä sitten löytyi. Lauhduttimen alta saisi tuon jatkoputken irti turbolle päin, mutta se laippaliitos on niin ahtaassa paikkaa, että vääntöräikkä torx hylsyllä ei mahtunut sinne väliin. Ilmeisesti ohjaustehostimen möltti edessä.
Pitää vissiin mennä auton alle vielä tutkimaan, että mahtuuko jotenkin sen kautta operoimaan tien turbolle.
Vaikeaksi se nyt kumminkin näyttää menevän. No toinen vaihtoehto on sitten laittaa iso nippu euroja pöytään ja vaihdattaa turbo. En ihan vielä luovuta.
Pitää vissiin mennä auton alle vielä tutkimaan, että mahtuuko jotenkin sen kautta operoimaan tien turbolle.
Vaikeaksi se nyt kumminkin näyttää menevän. No toinen vaihtoehto on sitten laittaa iso nippu euroja pöytään ja vaihdattaa turbo. En ihan vielä luovuta.
En muista ulkoa miten ne putkenpäät siellä näkyy. Sen kyllä muistan, että tilaa ei senkään kautta paljoa ole ja vetoakseli plokkaa työtilan aika hyvin alakautta.
Mistähän löytyisi sellainen torks avain joka ei olisi kovin pitkä. Sellainen hylsy+väännin yhdistelmä ei mahdu millään sinne lauhduttimen alalaipalle. !sieltä olisi helppo reitti kun vaan saisi sen laippaliitoksen auki jotenkin.
Torx ei ole oikea malli, mutta sellainen torxin näköinen avain. Hylsymallia myy biltemat ja Motonetit kyllä.
Mistähän löytyisi sellainen torks avain joka ei olisi kovin pitkä. Sellainen hylsy+väännin yhdistelmä ei mahdu millään sinne lauhduttimen alalaipalle. !sieltä olisi helppo reitti kun vaan saisi sen laippaliitoksen auki jotenkin.
Torx ei ole oikea malli, mutta sellainen torxin näköinen avain. Hylsymallia myy biltemat ja Motonetit kyllä.
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... 000031767/
Mulla on suunnilleen tuollainen sarja pelkkiä torx-kärkiä.
On siitä kätevä että ovat 10mm:n karalla joten noita voi vääntää esim kiintoavaimella jos ei räikkä sovi. Toki tavallisia ruuvauskärkiä voi samoin vääntää neljännestuuman avaimella.
Mulla on suunnilleen tuollainen sarja pelkkiä torx-kärkiä.
On siitä kätevä että ovat 10mm:n karalla joten noita voi vääntää esim kiintoavaimella jos ei räikkä sovi. Toki tavallisia ruuvauskärkiä voi samoin vääntää neljännestuuman avaimella.
No nyt on yritetty sen lauhduttimennaltakin tätä hommaa. Heti laipan jälkeen 90 asteen mutka putkessa ja sen perään heti sellainen haitarikohta. Letku tyssäsi siihen haitariputken ätkään, eikä suostu millään menemään pidemmälle.
Näyttä jäävän ainoaksi vaihtoehdoksi alakautta suoraan ahtimelle tuo litku. Pihassa ilman nosturia kyllä hemmetin huono tehdä.
Eikö kukaan innostu tekemään tuota jolla olisi vähän paremmat tilat käytössä. Ihan hyvän tukun riihikuivaa olen kyllä valmis maksamaan tekijälle. Klaukkalassa asun, mutta tästä voin kyllä ajella Kerava, Kirkkonummi, Sipoo, Porvoo tai vaikka Lohjalle, jos vaan joku tuon tekisi.
Näyttä jäävän ainoaksi vaihtoehdoksi alakautta suoraan ahtimelle tuo litku. Pihassa ilman nosturia kyllä hemmetin huono tehdä.
Eikö kukaan innostu tekemään tuota jolla olisi vähän paremmat tilat käytössä. Ihan hyvän tukun riihikuivaa olen kyllä valmis maksamaan tekijälle. Klaukkalassa asun, mutta tästä voin kyllä ajella Kerava, Kirkkonummi, Sipoo, Porvoo tai vaikka Lohjalle, jos vaan joku tuon tekisi.
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Jo meni taas turbo, se alkuperäinen 60tkm sitten uusittu. Alkoi yhdellä kauppareissulla yhtäkkiä vinkumaan reippaasti ja vikatilaan kolmosvaihteella varovasti ajaen. Sitä ennen sai ajaa ihan normaalisti ja kiihdyttääkin useita kertoja isommallakin vaihteella eikä mitään oiretta. Mitähän tuolle kannattaa tehdä, että turbo huoltamisen jälkeen kestäisi pitempään kuin 1,5-2v/60tkm?
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Oliko tää kiinaturbo vai aito alkuperäinen? Onko öljynpaineet tarkistettu ja meno/paluuletkut että jäähdytys pelaa? VNT-mekanismikin säädetty oikein ettei yliahda?
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Aito alkuperäinen, vnt tehtaan säädöissä ja öljyputket uusittu, ei tarkistettu, tuleeko sieltä öljyä (tai näin epäilisin). En ole ainoa, jolla menee just tämän kaavan mukaan turboja.
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Nyt tehty operaatio 2001 1.9TDI ALH Golfiin. Homma oli helpompi kuin odotin, jopa tietämättömämmälle jäbälle.
Noh, tulos oli positiivinen. Ei mene enää limppiin, ja vetoja tuli varsinkin kolmentonnin yläpuolelle järkyttävästi lisää :D Ei usko samaksi autoksi.
Ajattelin uusia käsittelyn vielä huomenissa, sen verran pieni pöllähdys paskaa tuli ulos että pakko sitä siellä vielä on olla. 405tkm mittarissa ja tämä nyt oli ensimäinen muscelikäsittely.
Lähetetty minun Nexus 6P laitteesta Tapatalkilla
Noh, tulos oli positiivinen. Ei mene enää limppiin, ja vetoja tuli varsinkin kolmentonnin yläpuolelle järkyttävästi lisää :D Ei usko samaksi autoksi.
Ajattelin uusia käsittelyn vielä huomenissa, sen verran pieni pöllähdys paskaa tuli ulos että pakko sitä siellä vielä on olla. 405tkm mittarissa ja tämä nyt oli ensimäinen muscelikäsittely.
Lähetetty minun Nexus 6P laitteesta Tapatalkilla
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
kuinka pitkälle sen letkun pitää mennä kun irroittaa egr:n putken alapäästä?
ite sain menemään pikkusen yli 10cm, ei pölläytelly käsittelyn jäkeen ja vieläkin menee limppiin.
ite sain menemään pikkusen yli 10cm, ei pölläytelly käsittelyn jäkeen ja vieläkin menee limppiin.
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Ei mennyt mullakaan kun reilu 10cm kun eilen tein putsauksen, eikä myöskään pölläytellyt mitään. Nyt kuitenkaan ei mene limppiin vaikka kuinka yritän ☺
Tuli tehtyä ensimmäiset ohitukset vuoteen.
Iso kiitos ideasta!!
Tuli tehtyä ensimmäiset ohitukset vuoteen.
Iso kiitos ideasta!!
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
pääsitkö liikuttamaan vnt-tankoa? tossa asv toledossa se on todella hankalassa paikassa.
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Tuo vnt tangon nytkyttäminen on tosiaan tärkeää. Juuri sen jumiutuminen aiheuttaa yliahtamisen jolloin menee limppiin.
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
VW Golf 2.0 TDI -09 110hp CBDC:ssä "limp mode" -onelmaa. Irrotin alipainesäätimeltä N75:lle menevän letkun N75:n päästä ja imin letkua. Ei tuntunut vastetta eikä alipainesäätimen akseli liikkunut. Uudessa säätimessä tuntuu vaste imettäessä ja akseli liikkuu koko matkan (Olin jo ehtinyt tilata saksasta uuden alipainesäätimen, mutten ollut ehtinyt vaihdattaa sitä vielä...). Kokeilin huvikseni pumpata säätimeen ilmaa fillarin jalkapumpulla muutaman kerran ja yllättäen säädin alkoikin toimimaan normaalisti!!! Ilmeisesti jotain ollut jumissa säätimessä, kalvo tms...Tehot palasivat normaaleiksi eikä auto enään mennyt limp modeen 5-vaihteella kiihdyttäessä. En tosin ole ajanut vasta kuin 50km "korjauksen" jälkeen, katsotaan onko tila pysyvä...
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
ATD pumppari kyseessä ja satunnaista turpon pois pelistä tippumista 3-5 vaihteella eikä tarvi edes kummosesti kiihdyttää.. Kylmänä/lämpösenä aivan sama.. ei vikavaloa ainakaan ja koodeja en ole kattonu ku aina läppäri jää ottamatta joukkoon.. uudelleen käynnistyksellä mahollisesti lähtee toimimaan, ei kuitenkaan aina. ahtaa 0,3 maksimissaan jos ei toimi kunnolla. oisko tuo enemmä N75 vikaa kun jumimista? voishan sen liuottaa mutta aattelin vaan notta onko jollai ollu samoja oireita että vaihtaako tuon N75 samoilla huuruilla samote ku kaikki letkut. vasta 450tkm ajettu :)
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
^Itellä melko samat oireet, tosin aika harvoin kun reilummin paineli kaasua. Ite alottaisin muskeli käsittelystä koska se minullakin auttoi. N75 vaihdoin ensin itse mutta turhaan.
Ainakin kyseisessä autossa jos alipaineletku vuotaisi niin loppuu alakierroksilta puhti, koska alipaine vetää ahtimen siivet kiinni kun auto käynnistyy.
Jos siis vetää alhaalta normaalisti mutta menee vikatilaan niin siivet jumittaa -> eivät aukea kunnolla.
Ainakin kyseisessä autossa jos alipaineletku vuotaisi niin loppuu alakierroksilta puhti, koska alipaine vetää ahtimen siivet kiinni kun auto käynnistyy.
Jos siis vetää alhaalta normaalisti mutta menee vikatilaan niin siivet jumittaa -> eivät aukea kunnolla.
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
No joo tänään tuli tuo auto korjattua ja viaks osoittautui alkuperäisen painekellon sisäinen ruostuminen jonka takia kalvo puhki ja letkut ja n75 täynnä paskaa.. siivet liikkui todella nätisti ja pääakselin välykset loisti poissaolollaan. Ja tosiaan 450tkm ajettu eikä turpon vaihdosta ainakaan mitään dokumentteja ole täydellisestä hk:sta huolimatta.. itsekin reilusti yli 100tkm tällä ajanu.. uutta kelloa ei ollut joten romu-opelin painekello kiinni ja matka jatkuu.. joskus näinkin..
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Potilaana ASZ moottorinen Golffi, joka antoi vikakoodia P1556 säätörajaa ei saavutettu.
N75 vaihdettu kun tuo testailussa puhunut yhtään mitään.
Alipaineletkut puhalleltu paineilmalla ja turbon alipainekellon suunnasta pölähti ruostetta aikalailla.
Mr Muscle käsittely tehty kertaalleen nyt myös ja säätötanko liikkuu "kevyemmin". Ei tuota jaksa sormivoimin kuin muutaman kerran painella. Liikerata on mittaamatta, mutta arviolta pari senttiä.
Laitoin turbon alipainekelloon uuden letkun kiinni, jonka kautta yritin niin imeä kuin puhaltaakin, josko mitään tapahtuisi. Puhaltaessa ilma karkaa jostain ja imiessä ilmaa tulee mutta säätötanko ei liiku.
Kielisikö tuo että vikaa on myös tuossa kellossa ja se pitäisi vaihtaa?
N75 vaihdettu kun tuo testailussa puhunut yhtään mitään.
Alipaineletkut puhalleltu paineilmalla ja turbon alipainekellon suunnasta pölähti ruostetta aikalailla.
Mr Muscle käsittely tehty kertaalleen nyt myös ja säätötanko liikkuu "kevyemmin". Ei tuota jaksa sormivoimin kuin muutaman kerran painella. Liikerata on mittaamatta, mutta arviolta pari senttiä.
Laitoin turbon alipainekelloon uuden letkun kiinni, jonka kautta yritin niin imeä kuin puhaltaakin, josko mitään tapahtuisi. Puhaltaessa ilma karkaa jostain ja imiessä ilmaa tulee mutta säätötanko ei liiku.
Kielisikö tuo että vikaa on myös tuossa kellossa ja se pitäisi vaihtaa?
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Kuulostaa rikkoutuneelta kellon kalvolta.
Re: RE: Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
pete73 kirjoitti:Kuulostaa rikkoutuneelta kellon kalvolta.
Tankoa käsin liikuttaen ja letku suussa tuntui pieni paine. Voiko kalvo olla silti rikki?
Hankalassa paikassa tuo kello. :(
Tanko on jollain sokalla vissiin kiinni? Ja itse kellon tukirakenne näytti olevan parilla pultilla. Ei oikein tahdo päältäpäin ylttää ja nähdä tuota systeemiä.
Taidan irroitella kellon tukirakenteen/kellon seuraavaksi, mutta annan tangon olla vielä kiinni kun taitaa niinpäin olla helpompi. Tuollahan selviää kumpi kanittaa, siivet vai kello.
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Purin imuilmaputken päältä pois, jotta sai lisää näkyvyyttä turbon suuntaan.
Kellon tangossa ei ollutkaan sokka, vissiin pitäisi olla..
Noh sain muljautettua tangon irti ja kokeilin liikutella turbon päästä linkkua ja se liikkui todella kevyesti.
Joten vika lienee tuossa kellossa ja sen todella jäykässä tangossa.
Meinasin sen irroittaa kokonaan, mutta iski epätoivo. Ylempi näkyvä pultti aukesi helposti 3/8" avaimella, kympin ollessa lähdöstä heti kokeiltuna liian iso.
Alempi pultti, joka pitää auton alapuolelta irroitella on vielä tiukasti kiinni.
Siihen tuo 3/8" avain on liian iso ja muita tuumakoon avaimia ei minulta löydy.
9mm lenkillä kokeilin ja se menee yhdestä suunnasta, mutta ei saa väännettyä.
Onko nuo oikeasti tuumakoon pultteja vai onko vain ruoste tehnyt ajan kanssa tehtävänsä?
Millähän tuon yhden pultin saisi poissa? Tilaa ei oikein tahdo olla..
Kellon tangossa ei ollutkaan sokka, vissiin pitäisi olla..
Noh sain muljautettua tangon irti ja kokeilin liikutella turbon päästä linkkua ja se liikkui todella kevyesti.
Joten vika lienee tuossa kellossa ja sen todella jäykässä tangossa.
Meinasin sen irroittaa kokonaan, mutta iski epätoivo. Ylempi näkyvä pultti aukesi helposti 3/8" avaimella, kympin ollessa lähdöstä heti kokeiltuna liian iso.
Alempi pultti, joka pitää auton alapuolelta irroitella on vielä tiukasti kiinni.
Siihen tuo 3/8" avain on liian iso ja muita tuumakoon avaimia ei minulta löydy.
9mm lenkillä kokeilin ja se menee yhdestä suunnasta, mutta ei saa väännettyä.
Onko nuo oikeasti tuumakoon pultteja vai onko vain ruoste tehnyt ajan kanssa tehtävänsä?
Millähän tuon yhden pultin saisi poissa? Tilaa ei oikein tahdo olla..
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 12.1.2017 20:59
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Mulla on about kuvan kaltanen asetelma omassa Passatissani. Ymmärsinkö oikein, että tuo egr:ltä alaviistoon lähtevä putki pitää avata? Tuostako kohtaa, missä ovat nuo kaksi pulttia? Vai lähteekö sieltä vielä joku eri putki, jota tässä kuvassa ei näe?
Sen verran pahasti oireilee auto, että ois kiva kokeilla miten paljon mr. Musclesta olisi apua.
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Tälleen nopeesti vastattuna juurikin tuo putki. Täytynee myös yläpäästä ottaa irti. Siitä sitte ujuttaa jonku sopivan pillin vaan reikään ja vaahdot perään.
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Kuka tekisi uudellamaalla tuon mr mucshle käsittelyn audi a3 2.0 tdi bkd maksua vastaan.
Myös Lahden alue on mahdollinen
Epäilen, että en itse löydä oikeita putkia mihin tuo aine pitää laittaa
Myös Lahden alue on mahdollinen
Epäilen, että en itse löydä oikeita putkia mihin tuo aine pitää laittaa
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Tarvis kans luultavasti sama toteuttaa. Autona audi a4 b7 vm05 2.0 tdi 16v. Moottorikoodi BLB.
Menee vika tilaan isommalla vaihteella kiihdytettäessä.
Vikakoodi ohessa.
16618 - Boost Pressure Regulation
P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2772 /min
Torque: 286.0 Nm
Speed: 86.0 km/h
Load: 100.0 %
Voltage: 13.91 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2305.2 mbar
Absolute Pres.: 2590.8 mbar
Readiness: 0 1 0 0 0
Ahtopaine anturi ja ahtopaineen säätöventtiili vaihdettu ilman tulosta.
Olisko kenelläkään kokemusta kyseiseen autoon/malliin samasta operaatiosta.??
Menee vika tilaan isommalla vaihteella kiihdytettäessä.
Vikakoodi ohessa.
16618 - Boost Pressure Regulation
P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2772 /min
Torque: 286.0 Nm
Speed: 86.0 km/h
Load: 100.0 %
Voltage: 13.91 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2305.2 mbar
Absolute Pres.: 2590.8 mbar
Readiness: 0 1 0 0 0
Ahtopaine anturi ja ahtopaineen säätöventtiili vaihdettu ilman tulosta.
Olisko kenelläkään kokemusta kyseiseen autoon/malliin samasta operaatiosta.??
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 12.8.2017 10:38
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Itselle tuli vaihdossa A3 2.0tdi Bkd koneella ja ei auto meinannut liikkua yhtään 3-6 vaihteilla (Limp mode tuli aina jos ajoi yli 80km/h). Mr Musclet sisään ja kaikki väännöt/tehot palasi käytettäviksi! Noin tunnin ajan annoin aineen vaikuttaa ja vaikka epäilin koko hommaa vahvasti, niin pakko se on vain myöntää, että tämä todella toimii. 2tkm takana jo eikä yhtään kertaa ole heittänyt limpille. Todella suuri kiitos tästä vinkistä!
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Mitä kautta ATD-koneiseen Golfiin kannattaa vaahdot syöttää turbolle? Auton joutunee nostamaan ylös tämän vuoksi, turbo on moottorin ja tulipellin välissä. Ongelmana siis vikatila 5-vaihteella kun moottori saavuttaa ~2800r/min. Muilla vaihteilla tätä ei ilmene, ainakaan niin selvästi.
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
[*]
Laitoitko sieltä moottorin alta, ahtimen takaa tulevasta putkesta sisään? (pakoputki irti jne)
vai saitko jostain muualta?
mä jouduin tuolta pakoputken puolelta laittaan Golf plussaan kun ei ole sitteen minkäänlaista tilaa eikä rööriä mistä pääsis muuten laittaan.
ahdot silti 1.6 joka mielestäni liikaa.
täytyy uudestaan kattoo ja koittaa jos sais paremmin tököttiä pesään.
tosin ei ole limppi ongelmaa ainakaan vielä ollut.
Btw: Topikin alussa olevaan passattiini oli tehty puhdistus lopulta.n.8-9x mitään vikoja/haittoja ei koko käyttöaikana toimenpiteistä ollut. näin niinku kestotestin kannalta ajatellen täysin turvallista.
EatMyDiesel kirjoitti:Itselle tuli vaihdossa A3 2.0tdi Bkd koneella ja ei auto meinannut liikkua yhtään 3-6 vaihteilla (Limp mode tuli aina jos ajoi yli 80km/h). Mr Musclet sisään ja kaikki väännöt/tehot palasi käytettäviksi! Noin tunnin ajan annoin aineen vaikuttaa ja vaikka epäilin koko hommaa vahvasti, niin pakko se on vain myöntää, että tämä todella toimii. 2tkm takana jo eikä yhtään kertaa ole heittänyt limpille. Todella suuri kiitos tästä vinkistä!
Laitoitko sieltä moottorin alta, ahtimen takaa tulevasta putkesta sisään? (pakoputki irti jne)
vai saitko jostain muualta?
mä jouduin tuolta pakoputken puolelta laittaan Golf plussaan kun ei ole sitteen minkäänlaista tilaa eikä rööriä mistä pääsis muuten laittaan.
ahdot silti 1.6 joka mielestäni liikaa.
täytyy uudestaan kattoo ja koittaa jos sais paremmin tököttiä pesään.
tosin ei ole limppi ongelmaa ainakaan vielä ollut.
Btw: Topikin alussa olevaan passattiini oli tehty puhdistus lopulta.n.8-9x mitään vikoja/haittoja ei koko käyttöaikana toimenpiteistä ollut. näin niinku kestotestin kannalta ajatellen täysin turvallista.
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Tuli täälläkin tehtyä moinen toimenpide "ennakoivana huoltona", mutta täytyy kyllä sanoa että aikasemmin auto ei mennyt limppiin ja ahdin oli hiljaisempi. Nyt olen pariin kertaan tuon vaahdotuksen tehnyt ja heittää limppiin 3-vaihteella 4krpm kohdalla ja ahdot tosiaan siinä 1.5 kilon luokkaa. Alakierroksilla noin 1100-1500rpm vihellys selvästi lisääntynyt, aikasemmin oli huomattavasti hiljaisempi. Tuli kyllä nitkuteltua alipainekellon tankoa aika paljon, pientä rapinaa ja jumitusta oli alkutilanteessa haivaittavissa, mutta ei selkeästi voi sanoa että hirveästi olisi pistänyt vastaan.
Painepuolen ahtoputket kaikki näyttävät kuivilta puhtailta, joten ahtovuotoja ei pitäisi olla, lisäksi alipaineletkut uusittu ja samoin n75 ja map-anturi kokeilumielessä. Olisiko nyt kuitenkin tuo kello ottanut vähän itteensä ja tangon säätö mennyt vähän pieleen?
Koneena ALH ja vajaa 250tkm ajettu. Sinänsä ei olisi mikään ihme että siivet olisi jumissa kun autolla ajettu kuitenkin sen verran hissukseen, eikä pahemmin ole kenkää saanut. Mutta tosiaan ennen operaatiota auto ei mennyt limppiin, mutta lievää sakkaus ääntä oli kuitenkin kuultavissa, varsinkin kun paikoillaan kaasutteli.
Pitkääkö tässä nyt sitten kuitenkin repiä turbo irto puhdistusta varten. Näyttäähän noita ebaysta uusia halvalla saavan, mutta kovin suurta luottoa ei ole niitä kohden.
Painepuolen ahtoputket kaikki näyttävät kuivilta puhtailta, joten ahtovuotoja ei pitäisi olla, lisäksi alipaineletkut uusittu ja samoin n75 ja map-anturi kokeilumielessä. Olisiko nyt kuitenkin tuo kello ottanut vähän itteensä ja tangon säätö mennyt vähän pieleen?
Koneena ALH ja vajaa 250tkm ajettu. Sinänsä ei olisi mikään ihme että siivet olisi jumissa kun autolla ajettu kuitenkin sen verran hissukseen, eikä pahemmin ole kenkää saanut. Mutta tosiaan ennen operaatiota auto ei mennyt limppiin, mutta lievää sakkaus ääntä oli kuitenkin kuultavissa, varsinkin kun paikoillaan kaasutteli.
Pitkääkö tässä nyt sitten kuitenkin repiä turbo irto puhdistusta varten. Näyttäähän noita ebaysta uusia halvalla saavan, mutta kovin suurta luottoa ei ole niitä kohden.
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 9.11.2006 13:53
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Teetätin käsittelyn tutulla pajalla (AJM+VB-ahdin) ja ihan 30€ maksoi kun tekivät - tietty vein itse purkin ainetta mennessäni ;)
Vikatila ei ole enää vaivannut.
Vikatila ei ole enää vaivannut.
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Mahtaisiko Rauman seudulta löytyä kaveria, joka korvausta vastaan tekisi tällaisen käsittelyn? Potilaana Seat Leon -06 ja viikottain menee limppiin kiihdytettäessä. Tai tekeekö tällä alueella joku korjaamo näitä?
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
BKD vähän vaikee purkamatta laittaa musclee, toki pakopuolelta ahtimelle saa laitettua.
Mutta meneekö tässä BKD moottorin kuvassa ympyröity Egr letku ahtimelle? tästä jos ujuttaa pitkän silikoni letkun ja truuttaa täyteen niin eikös se sinne pitäisi mennä?

kuva on youtubesta otettu
Mutta meneekö tässä BKD moottorin kuvassa ympyröity Egr letku ahtimelle? tästä jos ujuttaa pitkän silikoni letkun ja truuttaa täyteen niin eikös se sinne pitäisi mennä?

kuva on youtubesta otettu
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Onkos siellä egr-jäähdytin välissä?
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
pete73 kirjoitti:Onkos siellä egr-jäähdytin välissä?
Mietein että onkohan se jäähdytin tuo mötikkä, kun tuossa on mielestäni enemmän tavaraa kuin pelkkä Egr
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Kyllähän tuo kyseiselle putkelle vaikuttaisi.
Vuohan tuon vielä peilillä tsekata, että varmasti turbon pakopesälle putki menee.
Tuolla jäähdytin elementillähän ei vaikutusta toimenpiteessä ole, koska toiseen suuntaanhan siinä ollaan menossa.
Vuohan tuon vielä peilillä tsekata, että varmasti turbon pakopesälle putki menee.
Tuolla jäähdytin elementillähän ei vaikutusta toimenpiteessä ole, koska toiseen suuntaanhan siinä ollaan menossa.
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Toi putki menee egr jäähdyttimeen
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Olen yrittänyt lukea kaikki viestit, mutta ei ole silmään osunut..
Onko kukaan tehnyt BKC-tyypin poikittaiskoneelle käsittelyä?
On ahdasta ja vaikea pääsyistä.
Helpompi ja kalliimpi vaihtoehto olisi Forté Diesel Turbo Cleanerin, onkohan tuota kukaan kokeillut?
Onko kukaan tehnyt BKC-tyypin poikittaiskoneelle käsittelyä?
On ahdasta ja vaikea pääsyistä.
Helpompi ja kalliimpi vaihtoehto olisi Forté Diesel Turbo Cleanerin, onkohan tuota kukaan kokeillut?
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Daword kirjoitti:BKD vähän vaikee purkamatta laittaa musclee, toki pakopuolelta ahtimelle saa laitettua.
Mutta meneekö tässä BKD moottorin kuvassa ympyröity Egr letku ahtimelle? tästä jos ujuttaa pitkän silikoni letkun ja truuttaa täyteen niin eikös se sinne pitäisi mennä?
kuva on youtubesta otettu
Kyllä toi putki menee ns. oikeaan paikkaan mutta siellä välissä on egr:n venttiili joka ainakin itsellä oli auton sammuksissa ollessa kiinni ja sen jälkeen on se egr:än jäähdytin.
Seuraa sitä samaa putkea sinne sen toiseen päähän ja irrota sieltä se jolloin näet sen egr:än venttiilin. HUOM. joudut irrottamaan akun, ilmansuodattimen kotelon ja imuilman putken plus pari johtoa ja letkua.
Sitten kampeat sen venttiilin auki jollain ja lykkäät sinne sitä kapeaa letkua mikä on valmiina muskeliputkessa kiinni. Itse sain menemään noin 30 senttiä ehkä. Sitten vaan vaahtoa tupaan niin kauan että alkaa näkymään. Tässä vaiheessa kannattaa huomioida että vaahto paisuu vielä aika kauan kun lopettaa ruuttaamisen jolloin se vaahto sotkee hieman paikkoja. Itse en sitä älynnyt ennakoida... Mutta noin 30 minuutin päästä ruuttasin toisen kerran ja rupesiin laittamaan tavaroita takasin. Sen jälkeen ronskille karstanpoltto kierrokselle.
Itsellä tämä ei auttanut kuin muutaman tuhat kilometriä jonka jälkeen taas vnt jumissa. Altapäin tarkasteltuna näytti että turbo puskeen öljyä aksilan läpi joka sitten karstoittaa vnt-laitetta.
Omalla kohdalla siis meni turbo vaihtoon ja tilalle tuli Turbotekniikan Garret - vaihtoahdin. Asennus tehtiin paikallisessa autokorjaamossa jotta turbon takuu jää voimaan.
Hintaa vaihdolle tuli 1149€ (Turbo + tiivisteet + öljyputki + asennus)
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Terve. Amatöörinä ensimmäistä kertaa pitäisi dieseliä korjata ja omat diagnoosini johtivat lopulta googlailulla tänne. Vanhaa simppeliä bensa-autoa aiemmin korjaillut, mutta siitä kokemuksesta ei näytä olevan apua.
Osaisiko joku sanoa '13 Rapidista, että mihin reikään tuota herra Muskelia pitäisi ruutata, että päätyy tahdottuun paikkaan?
Osaisiko joku sanoa '13 Rapidista, että mihin reikään tuota herra Muskelia pitäisi ruutata, että päätyy tahdottuun paikkaan?
- Liitteet
-
- IMG_20190331_141047.jpg (2.62 MiB) Katsottu 108074 kertaa
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Ei kannata dpf:llä varustettua muskeloida.
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
BKD 2.0 kone ja tässä kuva netistä niin auttaako jos aineen laittaa suoraan tuosta nuolen osoittamasta kohdasta sisälle? meneekö yhtään oikeaan paikkaan? vai pitääkö laittaa tuolta ylempää neliöidystä kohdasta?


Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Osaako joku nyt kertoa amatöörille mistä reiästä tuon mr musclen nyt pitäisi mennä? Kyseessä audi a4 2.0 tdi kone. Kuvassa EGR otettu irti.
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Golffissa BLS-kone ja turbo vinkuu pääsääntöisesti 1. ja 2. vaihteella noin 1700-2200rpm välisellä alueella, tällöin myös veto tuntuu heikommalta.
Onko bls:ään mahdollista tehdä puhdistus musclella, ja jos on niin osaisiko joku neuvoa mitä kautta aineet ruutataan sisään?
Onko bls:ään mahdollista tehdä puhdistus musclella, ja jos on niin osaisiko joku neuvoa mitä kautta aineet ruutataan sisään?
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Viimeiset 200.000 tultu muskelin voimalla.
Kyseessä ohjelmoitu ATD.
Nyt mittarissa 450 000 ja hyvin toimii. Muutaman käsittelyn olen tuohon tehnyt aina kun on alkanut yliahtamaan reilummin.
Kyseessä ohjelmoitu ATD.
Nyt mittarissa 450 000 ja hyvin toimii. Muutaman käsittelyn olen tuohon tehnyt aina kun on alkanut yliahtamaan reilummin.
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Oliko tosiaan jollakulla tietoa tuosta BLS-koneen ahtimen puhdistuksesta?
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Tervehdys! Tein tuon muskeli puhdistuksen bjb-koneiseen -04 caddyyn samalla, kun jouduin vaihtamaan suuttimien johtosarjan. Egr ja imusarja irti, niin hyvin pääsi yläkautta vaahdottamaan ja tankoa liikuttelemaan. Ennen remonttia limppas parikertaa asuntovaunu perässä. Vaahdot pari tuntia siivillä, välillä tankoa jumpaten ja vaahtoa lisäten.Täytyy sanoa, että auto muuttui totaalisesti ja nyt vetää taas, kuin pieni miuli! Alaväännöt palasi ennalleen ja hienosti vetää punarajalle, että heilahtaa!
Suosittelen kyseistä konstia ehdottomasti ja iso kiitos hänelle, joka tämän puhdistuskeinon toi julki.
Suosittelen kyseistä konstia ehdottomasti ja iso kiitos hänelle, joka tämän puhdistuskeinon toi julki.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 12.9.2020 17:51
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Tere!
Kyseessä bkp motti, jonka turbo kaipais puhdistus kokeilua. Kumpaan aukkoon ainetta kannattaa tuutata vai pääseekö se molemmista siiville? Alaväännöt hukassa ja motarivauhdeilla kiihdyttäessä menee viimeistään vikatilaan.
Kyseessä bkp motti, jonka turbo kaipais puhdistus kokeilua. Kumpaan aukkoon ainetta kannattaa tuutata vai pääseekö se molemmista siiville? Alaväännöt hukassa ja motarivauhdeilla kiihdyttäessä menee viimeistään vikatilaan.
- Liitteet
-
- Bkp turbo 2
- IMG_20200913_162246.jpg (7.03 MiB) Katsottu 93556 kertaa
-
- Bkp turbo
- IMG_20200913_162336.jpg (6.57 MiB) Katsottu 93556 kertaa
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Ei ainakaan tuohon alemmassa kuvassa olevaan. Se on öljyn paluukanava.
Re: Vnt ahtimen puhdistus Mr musclella toimii!
Oma kokemus mr muscle käytöstä Golf IV ATD moottorilla 250tkm ajettuun ohjelmoituun, turbo vihelsi tyhjäkäynnillä kuuluvasti ennen käsittelyä, käsitelyn/egr putsauksen 2mm öljykarstaa jälkeen: turbon vihellys ei kuulu moottorin käyntiäänen yli tyhjäkäynnillä, herkkyyttä alle 2000kierroksen tuli lisää, vnt liikkui kyllä ennenkin sormivoimin.
edit:siis auton ulkopuolella turbon vihellyksen kuuli..
edit:siis auton ulkopuolella turbon vihellyksen kuuli..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa