60-120 km/h
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Kyllä on kovia aikoja. Itsellä menee nyt 8,1 s. Mitattu siten että kello käyntiin ja kaasu pohjaan 60km/h tasavauhdista, kello pysäytetty kun mittari näyttää 125km/h. 1z-moottorinen audi, race-suuttimet, ohjelma, lisäksi evry ja ahdot bleedattu 1,3. Fin-turbon gt15/20-ahdin. Mikähän tässä eniten maksaa? Onko se toi hukkaporttiahdin?
tänään kokeilin, sula tie , nasta renkaat, kännykän sekuntti kello ja auton mittarista. 60 vauhtia , kello päälle ja kaasu pohjaan. Vaihto 3lta 4lle. kokeilin 2 vetoa ja molemmista 7sek. pitäs testata vielä gps kanssa ja tarkemmalla kellolla. tarkastin nyt gps:llä nopeusmittarin virheen; kiihdytykset tuli tehtyä välillä 55->115. Ja auto on vakio
3. vaihde 60-120 7,3sek Rakkineena vakio bmw 120d
4. vaihde 60-120 17,3sek :)
Valmistajan mukaan 80-120 taittuu 4. vaihteella 6.6 sek
Vertailujen täsmentämiseksi voisi laittaa moottorin kierrokset 60,80 ja 120 kohdalla.
3:lla kierrokset 60km/h:ssa noin 2200 ;120km/h:ssa 4400
4:lla kierrokset 60km/h:ssa tasan 1500 ;120km/h:ssa 3000
4. vaihde 60-120 17,3sek :)
Valmistajan mukaan 80-120 taittuu 4. vaihteella 6.6 sek
Vertailujen täsmentämiseksi voisi laittaa moottorin kierrokset 60,80 ja 120 kohdalla.
3:lla kierrokset 60km/h:ssa noin 2200 ;120km/h:ssa 4400
4:lla kierrokset 60km/h:ssa tasan 1500 ;120km/h:ssa 3000
Viimeksi muokannut bigbear, 27.12.2006 15:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kolmosella vag comilla mitattuna 58-118 tasan 6 sek. löytyi pitävää tien pätkää niin piti kokeilla. autossa racet ja pd 130 ahdin. Ahtoa noin 1.4bar.
3.2, pienempi arvo aiheuttaa rynkytystä. katin puhdistuksen jälkeen vetoa tuli ylös lisää, nyt vikakoodia pukkaa ilmamassa mittarin arvosta johtuen ja välillä veto nyykähtää.
3.2, pienempi arvo aiheuttaa rynkytystä. katin puhdistuksen jälkeen vetoa tuli ylös lisää, nyt vikakoodia pukkaa ilmamassa mittarin arvosta johtuen ja välillä veto nyykähtää.
Viimeksi muokannut Jani.K, 6.1.2007 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kunhan tiet kuivuu niin käyn kokeilemassa millasta aikaa vakio tdi räsäsellä saa aikaan.Ainut mikä on huono juttu niin menee kyllä ihan käsipelillä kellottamiseksi.
En olekaan seurannu tuota vaihde puolta niin tarkkaan,saas nähdä miten käy.Kolmosella alotetaan ja kesää odotellaan että pääsis itekin sinne seuraavalle satalukemalle niin ajatkin alkaa varmaan oleen jo ihan kilpailukykyisiä.
En olekaan seurannu tuota vaihde puolta niin tarkkaan,saas nähdä miten käy.Kolmosella alotetaan ja kesää odotellaan että pääsis itekin sinne seuraavalle satalukemalle niin ajatkin alkaa varmaan oleen jo ihan kilpailukykyisiä.
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 10.1.2004 1:42
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Koetin varovasti kellottaa 80-120 aikaa, mutta menettää 3/4-osakaasulla pidon nelosella siinä 110kmh ja kun vaihtaessa isommalle satuin painaan kaasun vahingossa pohjaan, niin jatkoi suttaamista edelleen... :)
Tosin viikonvanhat nokian neloset (18") alla ja tie märkä ja keli plussan puolella, mutta tuntuis ettei tarvi ainakaan toisten jaloissa pyöriä...
Auto siis 2.5TDI T4 102hv.
Täytyypi odottaa pitävämpää keliä.
Tosin viikonvanhat nokian neloset (18") alla ja tie märkä ja keli plussan puolella, mutta tuntuis ettei tarvi ainakaan toisten jaloissa pyöriä...
Auto siis 2.5TDI T4 102hv.
Täytyypi odottaa pitävämpää keliä.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
1520kg omamassainen passatti 2 henkilöä kyydissä ja mittalaitteena G-techin pro RR...
Evry päällä 9,61sec
ja ilman 10,77sec
Ilman evryä penkissä mitattu 129hp/302nm (vakioteho)...
Evry päällä 9,61sec
ja ilman 10,77sec
Ilman evryä penkissä mitattu 129hp/302nm (vakioteho)...
Viimeksi muokannut Pikku_Paha, 9.3.2007 9:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 19.2.2007 8:09
Minkälaisilla tehoilla noita mielettömiä alle 6 sekunnin aikoja vedellään? Tai minkälaisilla teho/paino suhteilla? Mulla siis on jotai
n 163 heppaa ja autona bmw120d ja 60-120 oli jotain 7,2 sekuntia.
Edit: Laskeskelin tuossa että saavuttaakseni 5,5 sekuntia tarvitse 30% paremma
n kiihtyvyyden eli F=MA kaavasta oikomalla tarviin 30% lisää keskimääräistä tehoa eli jotain 213heppaa . Laskuista en todellakaan ole varma :)
n 163 heppaa ja autona bmw120d ja 60-120 oli jotain 7,2 sekuntia.
Edit: Laskeskelin tuossa että saavuttaakseni 5,5 sekuntia tarvitse 30% paremma
n kiihtyvyyden eli F=MA kaavasta oikomalla tarviin 30% lisää keskimääräistä tehoa eli jotain 213heppaa . Laskuista en todellakaan ole varma :)
.
Kyllä ne kiihtyvyydet taitaa olla ihan linjassa muidenkin juttujen kanssa täällä. :-)
Mulla on 230hv ja menee tuon välin ~6sek.
Se taas on linjassa valmistajan ilmoituksen kanssa.
Tehopainosuhteen lisäksi varmaan vaikuttaa, että väli soveltuu erityisen hyvin jakajapumpullisille volkkareille.
Ei varmaan kannata kovin vakavalla mielellä tuskailla toisten mittausten kanssa.
Vaihdat vaan bemariin ahtimen ja suuttimet, niin tulee varmaan kiva auto.
Kyllä ne kiihtyvyydet taitaa olla ihan linjassa muidenkin juttujen kanssa täällä. :-)
Mulla on 230hv ja menee tuon välin ~6sek.
Se taas on linjassa valmistajan ilmoituksen kanssa.
Tehopainosuhteen lisäksi varmaan vaikuttaa, että väli soveltuu erityisen hyvin jakajapumpullisille volkkareille.
Ei varmaan kannata kovin vakavalla mielellä tuskailla toisten mittausten kanssa.
Vaihdat vaan bemariin ahtimen ja suuttimet, niin tulee varmaan kiva auto.
Taitaa noista 125 kW malleista lastulla irtoavan 190-210 hv kantturoille. Kiva ois kuulla millasia arvoja esim. octavia rs/leon fr tahi kolopallo tuolla samalla koneella antaa.
Itselläni on tollanen 2.0 tdi ocu 140 hv, joten oli kiva käydä kokeilemassa tollasta pasuunaa. Kellon perusteella ocun 3. vaihteella päästään samoihin kuin pasuunan 4. pykälällä. Eli suorituskyvyssä melkoinen ero. Tosin mielestäni ajossa ocu tuntuu ärhäkämmältä:) Varmaan pasuunan koko ja äänettömyys tekee tehtävänsä.
Nythän on bmw:ltä tullu 1-sarjaa 177 hv kone. Voi olla että toi uusi bemu on ykkönen vakio 2 litrasten saralla?
Itselläni on tollanen 2.0 tdi ocu 140 hv, joten oli kiva käydä kokeilemassa tollasta pasuunaa. Kellon perusteella ocun 3. vaihteella päästään samoihin kuin pasuunan 4. pykälällä. Eli suorituskyvyssä melkoinen ero. Tosin mielestäni ajossa ocu tuntuu ärhäkämmältä:) Varmaan pasuunan koko ja äänettömyys tekee tehtävänsä.
Nythän on bmw:ltä tullu 1-sarjaa 177 hv kone. Voi olla että toi uusi bemu on ykkönen vakio 2 litrasten saralla?
Passat tdi 2.0 125 kW sedan man. vakio aikoja:
60-120 km/h 6,3 s. 3-vaihde, 8,1 s. 4-vaihde
80-120 km/h 4,7 s. 3-vaihde, 5,4 s. 4-vaihde
50-100 km/h 4,7 s. 3-vaihde
Ajettu yksin, mittarin mukaan sekä tasakaasulta lähtien.
Tuo on kyllä sitten joku ohjelmoitu esittelypeli sillä kaikki neljä passattia mitä on koitettu eivät mene yksikään alle 7s tuota väliä kolmosella tai millään muullakaan vaihteella.
Tulipa huvikseen testattua vollella tuota kiihtyvyyttä ja äärimmäisen epätieteellisellä menetelmällä -> 50 kmh kaasu pohjaan, kännykän sekkarilla mittarinopeudesta 60 päälle ja 120 pois. Lukema näytti 7 ja jotain hiluja päälle. Volle siis V50 d5, automaatilla, täysin vakio 132 kw.
Vaimon passatilla pitäisi varmaan ottaa almanakalla aikaa...
Vaimon passatilla pitäisi varmaan ottaa almanakalla aikaa...
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
^ Jees jees. Pitäneehän tuota käydä hiukan piristämässä, kunhan suuremmilta kiireiltä tässä kerkiää. Jalkoihin tuolla taitaa nykyisin jäädä...
Terveisiä vaan muuten sille Subaru Tribeca kuskille kun kokeiltiin bussin takaa ohitukseen lähtöä (suljetulla?) moottoritiellä... eli bussi väistyi vasemmalta kaistalta, takaa n. 80 kmh vauhdista länttäsin lapikkaan lattiaan ja kohteliaasti väistin itsekin oikealla, Subben keula kohosi, muttei maasturin ohituskiihtyvyys ollutkaan pikkudieselin tasoista... Varmuudeksi pitänee varmaan Ricaista?
Terveisiä vaan muuten sille Subaru Tribeca kuskille kun kokeiltiin bussin takaa ohitukseen lähtöä (suljetulla?) moottoritiellä... eli bussi väistyi vasemmalta kaistalta, takaa n. 80 kmh vauhdista länttäsin lapikkaan lattiaan ja kohteliaasti väistin itsekin oikealla, Subben keula kohosi, muttei maasturin ohituskiihtyvyys ollutkaan pikkudieselin tasoista... Varmuudeksi pitänee varmaan Ricaista?
Vakio A3 sportback 2.0tdi s-tronic (140hp). Pienimuotoinen testi tuollaisella GPS pohjaisella softalla. Ensimmäinen ja toinen lähtö lähinnä testimielessä että softa toimii. Kolmannella sitten launch controllin kanssa se mitä moposta irti lähti.
Ei mitään havaintoa kuinka tarkka tuo softa on mutta ao lukemia se ruudulle tulosti.

Ei mitään havaintoa kuinka tarkka tuo softa on mutta ao lukemia se ruudulle tulosti.
Ei sattunu mitään mittalaitetta mukaan joten otin pätkän videoo
Mamman Boralla
Ei ole sekkaria, joten kuvasin pari äkkinäistä pätkää, joista toinen tuolla
http://www.youtube.com/watch?v=J9e1Sp0zBvE
http://www.youtube.com/watch?v=J9e1Sp0zBvE
^ jos sattuu olemaan s60 kapula: http://www.tempes.com/index.html
Videolta mitattuna tuo oma kottero liikkui 60-120 km/h 6.03s, ja kiihdyttämään lähdettiin n. 59 km/h paikkeilla. Eli aika paranisi ehkä hieman jos "huijaisi" ja lähtisi kaasuttelemaan jo tuolta 50 lähtien. palikkaa pitäisi kesällä vaihtaa, jos vaan tältä konkurssilta pystyy :)
Ps. Tuo putkon peli on pelottava.
Ps. Tuo putkon peli on pelottava.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Tuo kuudestakympistä kiihdytys on vähän huono kun tuo ahdin ei oikein herään niin alhaalta on kuin sdi:tä käskyttäs ja sama homma nelosella 80:stä, vasta kolmentonnin yläpuolella alkaa olla vetoja
Eka testi Sciroccolla katsastussäädöissä. Nopeudet mittarinopeuksia ja virhe ei tiedossa. Voipi siis heittää mutta vähän suuntia näkee... 2-3 vaihteilla 5,9 sekuntia. Moottorina 1,6D ahdettuna.
E: Mittarivirhettä ~7-8km/h, Toinen veto 70-130 mittariin ja samoihin tai vähän allekin menee.
E: Mittarivirhettä ~7-8km/h, Toinen veto 70-130 mittariin ja samoihin tai vähän allekin menee.
Viimeksi muokannut MJF, 22.6.2007 9:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse kokeilin pikaisesti viime yönä vähän kiihdytellä. Autona vakio Fabia RS, renkaat poikkeavat 215/40R17 ja kellotus kännykällä itsekseni. Kaasu pohjaan reilussa viidessäkympissä ja kello käyntiin kuudessa kympissä. Yksi veto kummallakin vaihteella.
3. vaihteella 7,4 sek, meno hyytyi reilussa 4000 kierroksessa.
4. vaihteella 8,4 sek.
3. vaihteella 7,4 sek, meno hyytyi reilussa 4000 kierroksessa.
4. vaihteella 8,4 sek.
Viimeksi muokannut cboman, 26.4.2008 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On tuo oma 96 kw+tehoboksilla hidas...60-120 55 km/h kiihdyttämällä 3/4 vaihteilla 10,2-10,4 kännyllä mittaillen. Puoli tankkia dieseliä, 2 henkilöä ja 225/18 nakit.
E: Tuli vielä urakoitua lähisuvun vehkeetkin kun kerran aloitin 60-120 km/h: Golf 2.0 tdi 4-motion, mtm lastulla 3/4 vaihteilla aika tarkkaan 7,2-7,4 aikoja. Bmw 320 diesel-05 tehoboksilla ja 3 vaihteella rajoittimelle asti 60-120 7 aikoja, 3/4 vaihteilla pikkasen yli 7. Kännyllä kaikki ajat, tarkkaan tietysti samalla suoralla;)
Renkaat molemmissa 18", 2-henk kyydissä.
E: Tuli vielä urakoitua lähisuvun vehkeetkin kun kerran aloitin 60-120 km/h: Golf 2.0 tdi 4-motion, mtm lastulla 3/4 vaihteilla aika tarkkaan 7,2-7,4 aikoja. Bmw 320 diesel-05 tehoboksilla ja 3 vaihteella rajoittimelle asti 60-120 7 aikoja, 3/4 vaihteilla pikkasen yli 7. Kännyllä kaikki ajat, tarkkaan tietysti samalla suoralla;)
Renkaat molemmissa 18", 2-henk kyydissä.
85kw AJM Boralla 60-120 silmämäärin tasaisella 9.8s suuntaansa ja 9.3s toiseen, mitattu GPS:llä (Tempes GTx). (GPS mukaan ehkä 0.5-1m korkeuseroa 400 m matkalla) Kiihdytys aloitettu n. 50km/h ja vedetty kolmosella loppuun saakka.
Lopussa 105..110 jälkeen puutuu kokolailla ja 100->120 kestää rapiat 4s kun 60->100 menee reilu 5s. 120 todellisessa nopeudessa kierrokset liki 4700..
Jos mittarivirheen unohtaa ja kellottaa käsin, niin puhutaan kokolailla 8.5s ajoista..joo eipä tolla ole viivalle asiaa mutta eihän vakiolla kuulukaan..
Lopussa 105..110 jälkeen puutuu kokolailla ja 100->120 kestää rapiat 4s kun 60->100 menee reilu 5s. 120 todellisessa nopeudessa kierrokset liki 4700..
Jos mittarivirheen unohtaa ja kellottaa käsin, niin puhutaan kokolailla 8.5s ajoista..joo eipä tolla ole viivalle asiaa mutta eihän vakiolla kuulukaan..
-
- -
- Viestit: 66
- Liittynyt: 25.8.2003 13:04
eiköhän noi superturbot lyö pöytään jotain kolmen sekan aikoja. sitten on bensakoneet erikseen (ei tässä tredissä) joissa kierrokset helpottaa samalla vaihteella vetoa joten siitä tulee etua eikä toi 4 sekkaa ole mitenkään ihmeellinen aika.
Hittokun ei muista enää HDI berlingon aikoja ja on muistiinpanotkin kadonneet.
Hittokun ei muista enää HDI berlingon aikoja ja on muistiinpanotkin kadonneet.
Piti vielä viikolla AJM:llä koittaa, ei se vaan siitä kummene. GPS (Tempes GTx):llä mitattuna tasasen näköisellä yhteen suuntaan 60-120 9.5s.
Tosin VAG-LOGgauksesta sama kiihdytys 8.9s. Oisko tossa VAG-COMinkin nopeus näytössä noin paljon heittoo, vai onko GPS noin epätarkka? Eihän sekää oo mikään absoluuttinen. Hyvin tuo vaan silti tuntui vielä tikissä olevan. Saa nähä millon saa ASZ:lla aikaseksi kokeilla.
edit. Ja siis kyseessähän on kolmosella läpikiihdytys nopeusalueen yli, ~50 nopeudessa talla pohjaan
Tosin VAG-LOGgauksesta sama kiihdytys 8.9s. Oisko tossa VAG-COMinkin nopeus näytössä noin paljon heittoo, vai onko GPS noin epätarkka? Eihän sekää oo mikään absoluuttinen. Hyvin tuo vaan silti tuntui vielä tikissä olevan. Saa nähä millon saa ASZ:lla aikaseksi kokeilla.
edit. Ja siis kyseessähän on kolmosella läpikiihdytys nopeusalueen yli, ~50 nopeudessa talla pohjaan
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa