AJM golffin tehonlisäys.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

AJM golffin tehonlisäys.

ViestiKirjoittaja VagMan » 26.9.2011 10:46

Elikkä tuli työn alle golffin piristäminen turbon hajoamisen johdosta.. Tarkotuksena olis ainakin vaihtaa isompi ahdin mallia Garrett 1749vb. ohjelma muutetaan aikojen saatossa parempaan mutta kaipailen apuja siinä mitä muuta pikku kivaa sille voisi tehdä.. Inhimillisissä rajoissa tietenkin :D Ennen turbon leipomista, kiinni oli teholastun viri/huijain boksi.

Virikohde olisi Golf 4 1.9 TDi PD 85kw AJM.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 26.9.2011 11:07

Coolerin ja putket voit pestä ja tehdä lokarinkaareen, coolerin taakse rivoituksen. Imusarjan puhdistus, jos kovin karstainen. Ei toki pakollisia, mutta jos kovin likaisia ovat, niin saatta vaikuttaa hieman. Pelkällä vb:llä ja "älteeär" ohjelmalla saa 180-190/400+. Seuraava askel on suuttimet, esim 130/150hv koneen suuttimet, sitten mennään yli 200hv.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 26.9.2011 11:28

Eikös tuossa AJM koneessa lopu suuttimet 160hp paikkeilla...

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 26.9.2011 12:00

Ei lopu poikittaisessa AJM koneessa. Eräs ohjelmantekijä suomessa saa nuista kaiken irti mitä voi saada.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 26.9.2011 12:31

Eräs ohjelmantekijä suomessa saa nuista kaiken irti mitä voi saada.

onkos tämä taas jotain topsikret tietoa ai miksei sitä nimeä voi jakaa tarvitseville. Ihmettelen vain.

markohei
-
Viestit: 20
Liittynyt: 16.5.2011 14:35

ViestiKirjoittaja markohei » 26.9.2011 12:42

Onko tuo imusarjan irrotus miten paljon työtä vaativa operaatio tällä koneella? EGR on lätkällä tutkittu, eli puhduistuiskohan se vaan kovalla ajolla vai vaatikohan fyysisen puhdistuksen? Autolla ajettu 396 tkm ja EGR tukittu noin 10 tkm sitten.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 26.9.2011 12:52

"älteeär" ohjelmalla

Lukee tuolla ylempänä, eli LTR-Racing :)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 26.9.2011 14:21

Luulisin että semmonen 160hp vois olla mahdoillista "järkevällä" ruiskutusajalla.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 26.9.2011 14:24

AJM/VB on mitattu noin 170 heppaa 36 asteen duraatiolla, myös LTR:n ohjelmalla.

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 26.9.2011 15:37

Ei vaadi kovinkaan paljoa työtä että imusarjan saa irti.. Juurikin omani laitoin löpöön likoon että saa moskat pois.. täytyy kyllä EGR laipata ettei mee tukkoon enään.. Cuularin putket menee kans pesuun koska oli turbo päästäny yli litran öljyä läpitte ja luultavammin laitan sen isomman kiinni kun on valmiina hallin nurkissa.. Mitenkäs tuon
MAP:anturin vaihto..? Jos sinne laittais sen 3:n Baarin anturin niin onko siitä mitään haittaa että leviääkö se koko paska heti kun antaa kenkää..? Taiaa tulla se kaulan päivityskin siihen samaan remontin aikana.. keula vaihtuu malliin Bora :D

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 26.9.2011 15:40

Niin siis sen isommaan Cuularin..

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 28.9.2011 9:10

1999-2002 AJM poikittaismoottorin suuttimet riittävät hieman yli 190hp, penkissä kuin penkissä. Ennen tätä niitä on tarpeetonta vaihtaa. Mitä tulee aukioloaikoihin niin "ihan järkevällä" ja alle 36-asteen ruiskutusikkunalla ollaan tuolloinkin vielä. Säätäjien
kannattanee ajella pumppusuutinta penkissä niin voipi keksiä jotakin jännän puoleista..

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 30.9.2011 18:32

Mikähän näistä fööneistä sopii bolt-on kyseiseen AJM:ään 038253016D 038253016G 038253019G ja onko näissä edes mitään muuta eroo kun numerot ja kirjaimet..?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 7.10.2011 14:11

Pumppusuuttimien testaus niille tarkoitetussa penkissä voi olla ihan hyvä asia, ainakin jos suutinkärjistä ei oikein tiedä laadun ym. suhteen.
Mutta mitään jännää ei ole tullut vastaan eikä taida tullakaan.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 7.10.2011 17:39

Mahdollisuus löytää jänniä hevosia.

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 7.10.2011 18:03

Suuttimia katsellaan isommiks sitten vasta kun muutetaan ohjelma.. Nyt odottelen ensviikolla saapuvaa customoitua fööniä että sais auton ajoon..

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 8.10.2011 0:00

Toivottavasti jatkossa nähdään muutakin ku jänniä hevosia foorumi keskusteluissa. Oikeat hevoset dynolapussa ois jo jotain.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 8.10.2011 19:55

Jännät hevoset odottaa ottajaansa laitumella :D

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 8.10.2011 20:16

Hummani hei hummani hei.....http://www.youtube.com/watch?v=0FaN3TatpBU
Hevoisia sellaisia.

Ouwi
-
Viestit: 183
Liittynyt: 22.9.2007 16:36

ViestiKirjoittaja Ouwi » 8.10.2011 22:31

Paras viritys topikki pitkään aikaan! Jatka vaan samaan malliin..

Hyvähän tästä tulee, eikös vaan?

Jullis
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 1.11.2011 21:18

ViestiKirjoittaja Jullis » 1.11.2011 21:55

Se ettei itse saa tulosta määräänsä enempää aikaiseksi, ei kannata olla pahoillaan. Joka lajissahan on omat "Selänteet ja Sennat", muut saavat toki ansiokseen sitä kuuluisaa "arvokasta arvokisakokemusta".

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 4.11.2011 15:57

Kyllä tuo oma viritys sittenkin tuotti jo pikkuisilla muutoksilla tulosta, eli 200kW penkitettiin tänään.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 4.11.2011 17:49

Ei huonosti vakio kannella ja nokalla.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 4.11.2011 20:28

VCDS näytti ahtoja 4182mbar :O.
Onneksi taisi olla vaan diagnoosikertoimet vähän pielessä.
Ois kyllä ollu mukava kiusata rullilla vähän enemmänkin mutta vakiokytkin ei ollut ollenkaan yhteistyökykyinen.
Pitäisköhän se vakiopakoputki muuten jo viskata kierrätyslavalle?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 13.11.2011 3:58

kytkin kyllä pitäs saada, onkohan olemassa mitä kaikkia paketteja tuohon kuusloviseen asiin?

Ouwi
-
Viestit: 183
Liittynyt: 22.9.2007 16:36

ViestiKirjoittaja Ouwi » 14.11.2011 12:36

Tässäpä yksi vaihtoehto, tuntuisi kestävän 530nm mainiosti ja on vielä ihan ok käyttää.
Pystyy liikkeelle lähdössä luistattamaan normaalisti, eikä ravista kuten sintteri.

http://www.fourseasontuning.com/product ... ST240SBLWF

VagMan
-
Viestit: 53
Liittynyt: 28.6.2010 19:57

ViestiKirjoittaja VagMan » 14.11.2011 14:51

Kysele mitä tuningstudio.fi tarjoo..

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 14.11.2011 16:59

Putko: Taidat itte tietää parhaiten ;)

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 15.11.2011 21:18

Sacshin Sre - setti on oikeen sopiva arkiajoon ;)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 15.11.2011 21:22

Sacshin Sre - setti on oikeen sopiva arkiajoon ;)

No joo, mutta tuo laatikko alkaa pitää sillä melkoista mekkalaa.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 15.11.2011 21:33

Kyllähän maailmaan ääntä mahtuu :)
Itte oon jo nii tottunu siihen, et tulee välillä ihmeteltyä äänen puuttumista ku on emännän autolla matkassa.

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 22.9.2013 12:04

Pystyykös tuohon ajm koneen vaihelaatikkoon laittaan 5v manuaalisen askin vp:n ja SRE -645 loppusen asetelman kun vaihtaa 5v askisen startin?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa