Minulla on Cordoba 03 1.9 joka ei tosiaan käynnisty ollenkaan ainoa vikakoodi joka kuittaamisen jälkeen jää pysyvästi on tälläinen
1 Fault Found:
18043 - Powertrain Data Bus: Missing Message from A/C Controller
P1635 - 35-10 - - - Intermittent
Tietäsikö joku mitä tämä koodi noin suurinpiirtein tarkalleen ottaen tarkoittaa?
Vanha ecu kävi tutkittavana, ja on ilmeisesti rikki.
uuden tilasin ulkomailta ajonesto on poistettu, mutta tuo vikakoodi siinä on.
Maf anturin tänään avasin ja huomasin, että siitä puuttui kokonaan se vastus vai diodiko se on.
maf anturin tiedot on nämä, tai tälläisia numero ja kirjainyhdistelmiä sen kyljestä löytyy.
BPT-GF30
027291
F00C 2G2 055
381 21 2 0
Kysymys kuuluukin että voisiko tuon puuttuvan osan korvata vastaavalla komponentilla, ja lieneekö se mikä komponentti ja mitkä arovt siinä voisi olla?
Ja vielä sellainen kysymys, että mistä lähteä tätä vikaa noin yleensä haarukoimaan?
Auto toimii hyvin mutta ei käynnisty :)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 1.9.2013 16:58
Auto toimii hyvin mutta ei käynnisty :)
Viimeksi muokannut ajanriisselillä, 1.9.2013 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 1.9.2013 16:58
Kyllä startti pyörittää, mutta ei lupaa, eikä käy ollenkaan.
Ensin hävisi vain voimat siitä autosta ja esim. se alipaine "jakotukki" siitä ei lähtenyt imuilmaa mihinkään suuntaan, oletin ainakin että siitä lähtisi auton käydessä imuja letkuihin jotka siitä laatikosta lähtee. eikös se ecu ohjeile sen jakotukin/laatikon imujen lähtöjä?
Sitten katsottiin sulakkeet ja saattoi olla avain virtalukossa, mutta isot virrat ei olleet ainakaan päällä, sen jälkeen ei ole inahtanutkaan, olisiko siinä voinut se alkuperäinen boxi mennä rikki onko se niin herkkä kapistus.
Sulakkeet pitäisi olla kaikki ehjät.
Ensin hävisi vain voimat siitä autosta ja esim. se alipaine "jakotukki" siitä ei lähtenyt imuilmaa mihinkään suuntaan, oletin ainakin että siitä lähtisi auton käydessä imuja letkuihin jotka siitä laatikosta lähtee. eikös se ecu ohjeile sen jakotukin/laatikon imujen lähtöjä?
Sitten katsottiin sulakkeet ja saattoi olla avain virtalukossa, mutta isot virrat ei olleet ainakaan päällä, sen jälkeen ei ole inahtanutkaan, olisiko siinä voinut se alkuperäinen boxi mennä rikki onko se niin herkkä kapistus.
Sulakkeet pitäisi olla kaikki ehjät.
Oliko vanhaan ecuun jäänyt mitään vikakoodeja ennenkuin se vaihdettiin uuteen? Se "alipainelaatikko" sisältää EGR:n ja N75:n solenoidit, ecu ohjaa sitä. Alipainetta sinne tulee kun auto on käynnissä, sen toimintaa on nyt hankala setviä kun auto ei käy, mutta sekään loota ei estä käynnistymistä. Voihan siitä olla tandempumppu (alipaine/polttoaine-)mennyt jos ei edes lupaile. Ecu ei ole kovin herkkä rikkoontumaan, ja syy tuskin on siinä jos ei uudellakaan käynnisty, ja uusi on varmasti samanlainen (myös koodiltaan eikä vain ulkonäöltä)kuin se vanha.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 1.9.2013 16:58
Tästä on jo pari kuukautta kun sitä tutki sellainen kaveri, joka tekee ammatikseen auton korjausta ja sen tietokoneella oli kampiakselin asentotunnistin vikakoodi ja egrventtili ja kaikkia se sanoi toimivia kokeilleensa siihen, mutta ei se ruvennut pelaamaan.
Tämä silloin kun vielä auto kävi, mutta voimat vain oli poissa autosta.
Joo ecu on kaikilta tiedoiltaan sama kuin vanhakin.
Mitenköhän tuon tandempumpun toiminnan voisi tutkia, tankista tulevasta putkesta kuitenkin tulee polttoainetta ennen tandemppua kun starttaa, eli tankissa oleva siirtopumppu ainakin toiminee.
Tämä silloin kun vielä auto kävi, mutta voimat vain oli poissa autosta.
Joo ecu on kaikilta tiedoiltaan sama kuin vanhakin.
Mitenköhän tuon tandempumpun toiminnan voisi tutkia, tankista tulevasta putkesta kuitenkin tulee polttoainetta ennen tandemppua kun starttaa, eli tankissa oleva siirtopumppu ainakin toiminee.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 1.9.2013 16:58
Vielä laitan aloitukseni tietoihin muutosta. että ecuhan oli käytetty, jonka tilasin.
Tekeekö tuo tandempumppu pollttoaineelle sen korkeapaineen, ja sähkösuuttimet sitten vain avautuu kaasupolkimen ja ecun kautta tulevan käskyn mukaan, ja jonkinlainen muuttuva jännite tulee sitten siihen ruiskutus-suuttimen liittimeen (riippuen kaasupolkimen asennosta), menikö ihan väärin ajatukseni?
EDIT: Kaasupolkimen asentoanturi ainakin toimii, kun saan tiedot symbian puhelimeeni kaasupolkimen asennosta.
Tuleeko suuttimille jännite kun kaasupoljinta painaa, voisiko siitä liittimeltä tulevalla jännitteellä tutkia sen, että tuleeko sinne mitään kaskyä eculta (jännitettä suuttimen liittimeen)?
Ja voisiko taas tandempumpun polttoaineen syöttöä tutkia siten, että ottaa suuttimen irti ja starttaa niin pitäisikö silloin diisseliä roiskia suuttimen reijästä?
Siellä kannessa ei näy mitään polttoaineputkistoja, vaan siellä kannen sisällä lienee kanavat polttoaineelle?
Tämän commonrailin toiminta on hivenen oudompaa minulle.
niiden vanhojen syöttöpumppu systeemien kanssa olen hieman enemmän pelannut.
Tekeekö tuo tandempumppu pollttoaineelle sen korkeapaineen, ja sähkösuuttimet sitten vain avautuu kaasupolkimen ja ecun kautta tulevan käskyn mukaan, ja jonkinlainen muuttuva jännite tulee sitten siihen ruiskutus-suuttimen liittimeen (riippuen kaasupolkimen asennosta), menikö ihan väärin ajatukseni?
EDIT: Kaasupolkimen asentoanturi ainakin toimii, kun saan tiedot symbian puhelimeeni kaasupolkimen asennosta.
Tuleeko suuttimille jännite kun kaasupoljinta painaa, voisiko siitä liittimeltä tulevalla jännitteellä tutkia sen, että tuleeko sinne mitään kaskyä eculta (jännitettä suuttimen liittimeen)?
Ja voisiko taas tandempumpun polttoaineen syöttöä tutkia siten, että ottaa suuttimen irti ja starttaa niin pitäisikö silloin diisseliä roiskia suuttimen reijästä?
Siellä kannessa ei näy mitään polttoaineputkistoja, vaan siellä kannen sisällä lienee kanavat polttoaineelle?
Tämän commonrailin toiminta on hivenen oudompaa minulle.
niiden vanhojen syöttöpumppu systeemien kanssa olen hieman enemmän pelannut.
Ei se commonrail-kone ole, vaan pumppusuutin... Eli tandem-pumppu ei tee ruiskutuspainetta vaan "syöttöpaineen" suuttimille, joka taitaa pysyä alle 10bar koko kierrosalueella (on riippuvainen kierrosluvusta). Ymmärtääkseni sähköllä sitten annostellaan sopiva määrä polttoainetta kullekin suuttimelle joiden tehtävä on tuottaa korkeapaine ja suihkuttaa polttoaine sylinteriin.. Eli tandemin toimintaa pystynee arviomaan liittämällä siihen painemittarin ja starttaamalla.. Yksi keino taisi olla myös kuristaa suodattimelle menevää paluulinjaa, vaikka sitten tukkoon asti (ainakin tilapäisesti).
ps. suhtaudu pienellä varauksella mun tekstiin... en ole asiantuntia näissä vaan tieto on lähinnä tältä sivustolta luettua.. toki paikkansapitävää asiaa pyrin kirjoittamaan, eli jos en ole alunperin itsekään jotain tajunnut niin en sitä ala muillekaan selittämään :)
edit.. tuollahan siitä tandemin paineesta olikin puhe...
ps. suhtaudu pienellä varauksella mun tekstiin... en ole asiantuntia näissä vaan tieto on lähinnä tältä sivustolta luettua.. toki paikkansapitävää asiaa pyrin kirjoittamaan, eli jos en ole alunperin itsekään jotain tajunnut niin en sitä ala muillekaan selittämään :)
edit.. tuollahan siitä tandemin paineesta olikin puhe...
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 1.9.2013 16:58
Moi
Ja kiitos vastauksista, en ole kerinnyt vielä testaamaan noita konsteja.
Tämä on vain tämmönen projekti tämä auto, että teen kun kerkiän.
Pystyisikö tuon pumppusuuttimille tulevan signaalin testaamaan taajuusmittarilla, että saisi varmasti tietoon ohjaako ecu suuttimia?
Ja toinen kysymys, löytyisikö sähkökuvia jostain netin uumenista tähän autoon.
99 Gordobaan löytyy, mutta niistä ei taida tähän projektiin apua.
Ja kiitos vastauksista, en ole kerinnyt vielä testaamaan noita konsteja.
Tämä on vain tämmönen projekti tämä auto, että teen kun kerkiän.
Pystyisikö tuon pumppusuuttimille tulevan signaalin testaamaan taajuusmittarilla, että saisi varmasti tietoon ohjaako ecu suuttimia?
Ja toinen kysymys, löytyisikö sähkökuvia jostain netin uumenista tähän autoon.
99 Gordobaan löytyy, mutta niistä ei taida tähän projektiin apua.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa