Autona on 2010 Octavia Scout ja koneena tuo 2.0 TDI 8V DPF (BMM)
Kilometrejä 140 tuhatta
Kiihdyttäessä konehuoneesta kuuluu sihinää noin 1900-2400 kierroksilla, joka vaihteella samalla tavalla. Tasakaasulla ääntä ei kuulu,, mutta kaasun lisäys tuolla alueella saa sen kuulumaan.
VCDS:llä ei vikakoodeja.
Kiinnostaisi kuitenkin tietää ja hoitaa sihinä pois kun on aika kuuluva, ei sen tuollaista kuuluisi pitää.
Tämän ohjeen avulla testasin EGR:n kalvoa: http://skoda.workshop-manuals.com/octav ... hp?id=1121
Alipaine pysyy ja olin kuulevinani loksahduksen kuten pitäisi kuulua kun paineen vapauttaa.
Mistä sitten lähtisi vikaa etsimään?
Jos irroitan tuon alipaineletkun tuosta EGR:n päältä, tulppaan letkun ja kokeilen ajaa? Vikavalo varmaan syttyy johonkin, mutta onko tuosta muuta haittaa? Saisiko siten selville onko vika ja äänen lähde tuossa EGR:n kalvossa?
2.0 TDI (BMM) sihisee kiihdyttäessä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 104
- Liittynyt: 22.12.2010 15:14
Saattaahan siellä olla jokin vuoto turbon ja imusarjan välillä. Kiihdytyksessä ahtopaineet nousee ja ilma vuoto voimistuu aiheuttaen ääntä.
Auto ei ilmeisesti ole ollut kauaa hallussasi? onko ääni kuulunu koko ajan? Eihän ole ollut joskus ahtopainemittaria? Meinaan että jäänyt letku mutta mittari poistettu....
Auto ei ilmeisesti ole ollut kauaa hallussasi? onko ääni kuulunu koko ajan? Eihän ole ollut joskus ahtopainemittaria? Meinaan että jäänyt letku mutta mittari poistettu....
Joo, tuore hankinta ja olihan se ääni siinä. Oli vaan pakko saada tuo.. Hullot on tehty merkkiliikkeessä ajallaan ja kaikki on kunnossa, paitsi tuo ääni.
Auto on ollut erään yrityksen nimissä aiemmin, joten en usko että ihmeempiä virityksiä tai lisäyksiä on tehty kuten se mittari. Kaikki vaikuttaa alkuperäiseltä.
Auto on ollut erään yrityksen nimissä aiemmin, joten en usko että ihmeempiä virityksiä tai lisäyksiä on tehty kuten se mittari. Kaikki vaikuttaa alkuperäiseltä.
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Itse ainakin koittaisin kuunnella auton käydessä kaikki mahdolliset ahtoputkien ym ympäristöt, tulisiko tuo sihinä sieltä, kaveri vain antamaan kierroksia sille. Vuodon ei tarvitse olla kovin kaksinenkaan kun alkaa sihinä vedossa kuulumaan.
Ahtoputkien klemmarit kannattaa tarkastaa, jos siellä on ne alkuperäiset pika klemmarit ja niitä on auottu jossain yhteydessä niin eivät välttämättä enää täysin pidä.
Sihinä viittaisi vuotoon, vihellys taas normaalimpaan työskentelyyn.
Ahtoputkien klemmarit kannattaa tarkastaa, jos siellä on ne alkuperäiset pika klemmarit ja niitä on auottu jossain yhteydessä niin eivät välttämättä enää täysin pidä.
Sihinä viittaisi vuotoon, vihellys taas normaalimpaan työskentelyyn.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa