vw bora nykii
Valvoja: ffp jäsenet
vw bora nykii
En hoksinu että olis täällä vastaavanlaista aihetta. Elikkä agr koneella oleva bora. Ongelma ilmenee siten että kun vaihtaa vaihteen nostaa kytkinpokimen niin auto nykii. Auto tuntuu muutenkin olevan laiska.[/u]
ilmansuodatin tuli puhdistettua ja maf on vaihdettu. tuntuis vähä että voisko olla polttoainepuolella vika. polttoainesuodattimen vaihdoin eikä ollut vaikutusta. itsellä on tuo evry modi ja oiskohan mahdollista että se ois jotakin rikkonut. ilman evryä ahdot nousee vaivalloisesti 0,7 bar vähän samaan tyyliin kuin kierrokset koneessa, mutta kun evryn kytkee päälle niin ahdot nousee vaivattomasti niin kuin pitääkin.
Onkos siinä vielä EGR käytössä? Jos vaikka olis imusarja tukkeutunut noesta ja öljytöhnästä... evry kun ei ainakaan vähennä noen syntymistä..
Ja älä missään nimessä ala sorkkimaan imusarjan sisää millään kun se on autossa paikallaan, menee kaikki irtoava moska suoraan sylintereihin...
Toki vanhat suuttimetkin voi olla jo hieman tukkoisia, itsellä vähitellen hieman piristyi kun käytin polttoaineen seassa suuttimen puhdistusainetta...
Ja älä missään nimessä ala sorkkimaan imusarjan sisää millään kun se on autossa paikallaan, menee kaikki irtoava moska suoraan sylintereihin...
Toki vanhat suuttimetkin voi olla jo hieman tukkoisia, itsellä vähitellen hieman piristyi kun käytin polttoaineen seassa suuttimen puhdistusainetta...
Egr on tulpattu ja imusarja kertaalleen puhdistettu. Suuttimia mietin itsekkin mutta tullu se suuttimien puhdistuski tehtyä joku puoli vuotta sitten. Mitä olen foorumia lukenut niin voisko tuo määränsäätimen jumittaminen sitten aiheuttaa tuommosta nykimistä ja tehon puutetta. Ja suuttimien vaihtoa isompaan olen miettinyt mutta ei oikein ole selvinnyt että mistä suunasta niitä alkais kyselemään.
vähän OT...
Mutta siis tuo VNT toimii kohtuudella ihan AGRn vakiosoftallaki?
...kunhan alipaineohjaus on rakennettu kuten kuuluukin..
Kun tuota muutosta omaankin olen miettinyt mutta yhtenä "ongelmana" on juuri tuo ohjelmapäivitys jota ei kuitenkaan ihan samaan hetkeen saa kuin mekaaniset muutokset ja auton kuitenkin pitää olla käyttökunnossa kokoajan..
Tokihan ohjelmointi tulee tehtäväksi joka tapauksessa (isompien suuttimien vaihdon ohella)...
Mutta tuo antaisi siis joustoa asioiden ajoitukseen :)
Mutta siis tuo VNT toimii kohtuudella ihan AGRn vakiosoftallaki?
...kunhan alipaineohjaus on rakennettu kuten kuuluukin..
Kun tuota muutosta omaankin olen miettinyt mutta yhtenä "ongelmana" on juuri tuo ohjelmapäivitys jota ei kuitenkaan ihan samaan hetkeen saa kuin mekaaniset muutokset ja auton kuitenkin pitää olla käyttökunnossa kokoajan..
Tokihan ohjelmointi tulee tehtäväksi joka tapauksessa (isompien suuttimien vaihdon ohella)...
Mutta tuo antaisi siis joustoa asioiden ajoitukseen :)
Tuo sammutinläpän toimimattomuus voisi viitata alipainepuolen ongelmiin..
Sama voisi aiheuttaa laiskuuttakin, jos alipaine ei riitä kunnolla ohjaamaan ahdinta.
Meneekö siinä läpinäkyvässä putkessa paljonkin ilmakuplia ruiskupumpulle?
ps. olis varmaan kannattanut heti ekassa viestissä mainita että on muutettu vnt:lle, se kun vaikuttaa aika paljon neuvoihin ahto-ongelmissa yms... ;)
Sama voisi aiheuttaa laiskuuttakin, jos alipaine ei riitä kunnolla ohjaamaan ahdinta.
Meneekö siinä läpinäkyvässä putkessa paljonkin ilmakuplia ruiskupumpulle?
ps. olis varmaan kannattanut heti ekassa viestissä mainita että on muutettu vnt:lle, se kun vaikuttaa aika paljon neuvoihin ahto-ongelmissa yms... ;)
itellä on ainakin pelannu tuo turbon ohjaus hyvin, paitsi vnt toimii ainakin kaverin passaatissa niin että kun ajaa ylämäkeen niin ahtopaineet nousee ilman että tarvii kaasua painella toisin kuin mulla ne ahot pysyy siinä kohassa miten sitä kaasua painaa. ja ahtopainemittarin laitoin alipainelinjalle kiinni niin alipainetta tuli 1,0bar ja eikös se normaalistikki kuuluis ainaki 0,9 luokkaa olla. pitää vielä kattoa ne virtajohdot mitkä ohjaa tuota sammutusläpän säätösolenoidia. ja turbon olen puhdiatanut joten siivet wi ainakaan jumita ja ilman ervryä nuo ahot ei meinaa nousta mutta kun evry on päällä niin nousee ihan normaalisti mutta tuntuu silti jotenki laiskalta. ilmakuplia ei ollut suodattimen vaihdon jälkeen ollenkaan ja muutenkin tuntui ettei nykis muttakun eukko jyppäs rattiin myöhemmin niin nykimistä alkoi jälleen ilmetä. ajon jälkeen sitten kaytelin niin yka semmonen 1-2 cm ilmakupla oli putkesa muttei ollu muita kuplia
Saattaahan tuo nykiminen ilmavaivoistakin johtua... omassa seatissa loppui ilman liikkuminen kun uusin pikku palan polttoainelinjaa... Eli oikean pyöräkotelon kyljestä löytyi pikaliittimet joista tuli sellaiset mutkaiset pätkät suodattimelle. Heivasin nuo palaset mäkeen ja vedin pikaliittinestä 8mm:n letkulla molemmat linjat suodattimeen, molemmat päät uusilla klemmareilla kiinni... Kuulemma niistä pikaliittimistä yleensä alkaa ajan myötä O-renkaat päästämään ilmaa läpi...
Tuohon ahtojen nousuun.. ongelma johtuu luultavasti juurikin ohjelmasta joka on tarkoitettu hukkaportin ohjaamiseen.. Evryllä kun lisäät polttoaineen syöttöä ja sitäkautta pakokaasun määrää niin ahdin saa lisää käyttövoimaa.
Tuolta löytyy ainakin suuttimia ja samalla voi kysellä ohjelman teosta vastaamaan ahdinta ja uusia suuttimia.... Ja sittenhän mikään ei enää estäkkään voiman välittymistä tiehen :D paitsi renkaiden ja kytkimen pito... mutta sehän on sitten sen ajan murhe, kytkimiä kyllä löytyy....
Tuohon ahtojen nousuun.. ongelma johtuu luultavasti juurikin ohjelmasta joka on tarkoitettu hukkaportin ohjaamiseen.. Evryllä kun lisäät polttoaineen syöttöä ja sitäkautta pakokaasun määrää niin ahdin saa lisää käyttövoimaa.
Tuolta löytyy ainakin suuttimia ja samalla voi kysellä ohjelman teosta vastaamaan ahdinta ja uusia suuttimia.... Ja sittenhän mikään ei enää estäkkään voiman välittymistä tiehen :D paitsi renkaiden ja kytkimen pito... mutta sehän on sitten sen ajan murhe, kytkimiä kyllä löytyy....
Ahdot nousi ihan normaalisti kun ahtimen vaihdoin autoon. Ja sillon ahdin ei jumittanu. Ei oo tietoa että missä välissä alkanu jumittaa mutta ihmetyttää että miks se nyt sitte yhtä-äkkiä tuo ahtimen ohjaus alkais pelleilee ku asennuksen jälkeen kuitenki pelitteli. Mutta joo pitääpä kokeilla vaihtaa nuo polttoaineletkut.
Nonii pääs taas vähä tutkimaan autoa kun armeijasta lomille päästi. Ilmeiaesti tuo ilmamassamittari nyt sitte aiheuttaa tuon tehettomuuden kun otti ilmamasaamittarilta liittimen irti niin kappas jo alko autoon tulla eloa :D ilmamassamittarin vasta vaihoin tpain kaverin isäukolta vähän käytetyn hommasin. Pitänee kokeilla puhistella tuo ilmamassamittari pihistamalla. Nykimistä tuntui vielä olevan. Voisikohan tuo nykiminen aitte johtua tuosta sammutinläpästä kun ei toimi
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa