vw bora nykii

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jokke931
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.9.2013 11:06

vw bora nykii

ViestiKirjoittaja jokke931 » 2.9.2013 11:23

En hoksinu että olis täällä vastaavanlaista aihetta. Elikkä agr koneella oleva bora. Ongelma ilmenee siten että kun vaihtaa vaihteen nostaa kytkinpokimen niin auto nykii. Auto tuntuu muutenkin olevan laiska.[/u]

_paffa
-
Viestit: 135
Liittynyt: 14.6.2012 0:29

ViestiKirjoittaja _paffa » 2.9.2013 14:53

Kannattaa nyt aluks ainakin vaihtaa ilmansuodatin ja puhdistaa MAF. Mun ALH-koneeseen tuli rutosti tehoa lisää kun putsasi ko. osat, jotka oli täynnä pa**aa ennen.

jokke931
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.9.2013 11:06

ViestiKirjoittaja jokke931 » 2.9.2013 17:46

ilmansuodatin tuli puhdistettua ja maf on vaihdettu. tuntuis vähä että voisko olla polttoainepuolella vika. polttoainesuodattimen vaihdoin eikä ollut vaikutusta. itsellä on tuo evry modi ja oiskohan mahdollista että se ois jotakin rikkonut. ilman evryä ahdot nousee vaivalloisesti 0,7 bar vähän samaan tyyliin kuin kierrokset koneessa, mutta kun evryn kytkee päälle niin ahdot nousee vaivattomasti niin kuin pitääkin.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 2.9.2013 19:17

Onkos siinä vielä EGR käytössä? Jos vaikka olis imusarja tukkeutunut noesta ja öljytöhnästä... evry kun ei ainakaan vähennä noen syntymistä..

Ja älä missään nimessä ala sorkkimaan imusarjan sisää millään kun se on autossa paikallaan, menee kaikki irtoava moska suoraan sylintereihin...

Toki vanhat suuttimetkin voi olla jo hieman tukkoisia, itsellä vähitellen hieman piristyi kun käytin polttoaineen seassa suuttimen puhdistusainetta...

jokke931
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.9.2013 11:06

ViestiKirjoittaja jokke931 » 3.9.2013 6:49

Egr on tulpattu ja imusarja kertaalleen puhdistettu. Suuttimia mietin itsekkin mutta tullu se suuttimien puhdistuski tehtyä joku puoli vuotta sitten. Mitä olen foorumia lukenut niin voisko tuo määränsäätimen jumittaminen sitten aiheuttaa tuommosta nykimistä ja tehon puutetta. Ja suuttimien vaihtoa isompaan olen miettinyt mutta ei oikein ole selvinnyt että mistä suunasta niitä alkais kyselemään.

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 3.9.2013 23:52

Voisiko viallinen N75 aiheuttaa tuollaista vikaa? Omassa AGR:ssä ahdot 0,9-1,0 mittarin mukaan vakiona ilman evryä tai muita virityksiä.

jokke931
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.9.2013 11:06

ViestiKirjoittaja jokke931 » 4.9.2013 7:02

Sitäkin mietin kun n75 oli kuiten jumissa ja aseöljyllä alko magneettiventtiili taas liikkua mutta luulis tuon n75 jumittamisen aiheuttavan sen että ahtaa samalla tavalla oli evry päällä tai ei. Itsellä on tuossa borassa laitettu vnt ahdit eli alipaineella ohjataan

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 4.9.2013 21:34

Kun on VNT-ahdin vaihdettu AGR-koneeseen, niin onhan samalla vaihdettu N75 "VNT-malliin", sen letkutus alipainepuolelta sekä vaihdettu ohjelma/ecu että myös osaa ohjata tuota VNT:tä?
Nykiikö jos evry on pois päältä?

jokke931
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.9.2013 11:06

ViestiKirjoittaja jokke931 » 5.9.2013 11:06

on vaidettu paitsi ohjelmointia en ole vaihtanut. ja kun tuon turbon asensin niin aivan hyvin pelitteli. nykii olipa evry pällä tai ei. semmoinen on käyny mielessä että voisiko sammutusläppä aiheuttaa tuota kun ei näytä toimivan kun auton sammuttaa

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 5.9.2013 13:46

vähän OT...

Mutta siis tuo VNT toimii kohtuudella ihan AGRn vakiosoftallaki?

...kunhan alipaineohjaus on rakennettu kuten kuuluukin..

Kun tuota muutosta omaankin olen miettinyt mutta yhtenä "ongelmana" on juuri tuo ohjelmapäivitys jota ei kuitenkaan ihan samaan hetkeen saa kuin mekaaniset muutokset ja auton kuitenkin pitää olla käyttökunnossa kokoajan..
Tokihan ohjelmointi tulee tehtäväksi joka tapauksessa (isompien suuttimien vaihdon ohella)...
Mutta tuo antaisi siis joustoa asioiden ajoitukseen :)

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 5.9.2013 13:55

Tuo sammutinläpän toimimattomuus voisi viitata alipainepuolen ongelmiin..
Sama voisi aiheuttaa laiskuuttakin, jos alipaine ei riitä kunnolla ohjaamaan ahdinta.

Meneekö siinä läpinäkyvässä putkessa paljonkin ilmakuplia ruiskupumpulle?

ps. olis varmaan kannattanut heti ekassa viestissä mainita että on muutettu vnt:lle, se kun vaikuttaa aika paljon neuvoihin ahto-ongelmissa yms... ;)

jokke931
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.9.2013 11:06

ViestiKirjoittaja jokke931 » 5.9.2013 15:37

itellä on ainakin pelannu tuo turbon ohjaus hyvin, paitsi vnt toimii ainakin kaverin passaatissa niin että kun ajaa ylämäkeen niin ahtopaineet nousee ilman että tarvii kaasua painella toisin kuin mulla ne ahot pysyy siinä kohassa miten sitä kaasua painaa. ja ahtopainemittarin laitoin alipainelinjalle kiinni niin alipainetta tuli 1,0bar ja eikös se normaalistikki kuuluis ainaki 0,9 luokkaa olla. pitää vielä kattoa ne virtajohdot mitkä ohjaa tuota sammutusläpän säätösolenoidia. ja turbon olen puhdiatanut joten siivet wi ainakaan jumita ja ilman ervryä nuo ahot ei meinaa nousta mutta kun evry on päällä niin nousee ihan normaalisti mutta tuntuu silti jotenki laiskalta. ilmakuplia ei ollut suodattimen vaihdon jälkeen ollenkaan ja muutenkin tuntui ettei nykis muttakun eukko jyppäs rattiin myöhemmin niin nykimistä alkoi jälleen ilmetä. ajon jälkeen sitten kaytelin niin yka semmonen 1-2 cm ilmakupla oli putkesa muttei ollu muita kuplia

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 5.9.2013 17:53

Saattaahan tuo nykiminen ilmavaivoistakin johtua... omassa seatissa loppui ilman liikkuminen kun uusin pikku palan polttoainelinjaa... Eli oikean pyöräkotelon kyljestä löytyi pikaliittimet joista tuli sellaiset mutkaiset pätkät suodattimelle. Heivasin nuo palaset mäkeen ja vedin pikaliittinestä 8mm:n letkulla molemmat linjat suodattimeen, molemmat päät uusilla klemmareilla kiinni... Kuulemma niistä pikaliittimistä yleensä alkaa ajan myötä O-renkaat päästämään ilmaa läpi...

Tuohon ahtojen nousuun.. ongelma johtuu luultavasti juurikin ohjelmasta joka on tarkoitettu hukkaportin ohjaamiseen.. Evryllä kun lisäät polttoaineen syöttöä ja sitäkautta pakokaasun määrää niin ahdin saa lisää käyttövoimaa.

Tuolta löytyy ainakin suuttimia ja samalla voi kysellä ohjelman teosta vastaamaan ahdinta ja uusia suuttimia.... Ja sittenhän mikään ei enää estäkkään voiman välittymistä tiehen :D paitsi renkaiden ja kytkimen pito... mutta sehän on sitten sen ajan murhe, kytkimiä kyllä löytyy....

jokke931
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.9.2013 11:06

ViestiKirjoittaja jokke931 » 6.9.2013 6:54

Ahdot nousi ihan normaalisti kun ahtimen vaihdoin autoon. Ja sillon ahdin ei jumittanu. Ei oo tietoa että missä välissä alkanu jumittaa mutta ihmetyttää että miks se nyt sitte yhtä-äkkiä tuo ahtimen ohjaus alkais pelleilee ku asennuksen jälkeen kuitenki pelitteli. Mutta joo pitääpä kokeilla vaihtaa nuo polttoaineletkut.

jokke931
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.9.2013 11:06

ViestiKirjoittaja jokke931 » 6.9.2013 18:36

Nonii pääs taas vähä tutkimaan autoa kun armeijasta lomille päästi. Ilmeiaesti tuo ilmamassamittari nyt sitte aiheuttaa tuon tehettomuuden kun otti ilmamasaamittarilta liittimen irti niin kappas jo alko autoon tulla eloa :D ilmamassamittarin vasta vaihoin tpain kaverin isäukolta vähän käytetyn hommasin. Pitänee kokeilla puhistella tuo ilmamassamittari pihistamalla. Nykimistä tuntui vielä olevan. Voisikohan tuo nykiminen aitte johtua tuosta sammutinläpästä kun ei toimi

jokke931
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.9.2013 11:06

ViestiKirjoittaja jokke931 » 7.9.2013 17:00

Tehon puolesta autossa ei ole enään mitään ongelmaan. Alkoi pelaamaan kun puhisti ilmamassamittarin sille tarkotetulla aineella. Nykiminen ei vain heitä pois


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa