skoda octavia 05 2.0tdi imuputken hässäkk
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
skoda octavia 05 2.0tdi imuputken hässäkk
vikakoodia pukkaa: imuputken läppäventtiili?? siis mikä??
onko skootasa jonkinlainen imusarjan hengitystä "helpottava" läppä.
esim, pienillä kierroksilla olis kiinni ja kun polkee aukeaa läppä??
pörhöllä ilmoittivat hinnaksi 400€ siis osalle..
onko skootasa jonkinlainen imusarjan hengitystä "helpottava" läppä.
esim, pienillä kierroksilla olis kiinni ja kun polkee aukeaa läppä??
pörhöllä ilmoittivat hinnaksi 400€ siis osalle..
Sehän on se "kaasuläppä" eli sammutusläppä mikä on imusarjassa kiinni.
Viksusti suunniteltu, ku elektroniikka on läpän alapuolella kiinni ja tiivistys o-renkaalla eikä se pidä---> öljyt piirilevylle ja sehän siitä tykkää...
Vilkaskaa onko sulakket ehyet. Jos palanu nii aikavarmasti menny se piirilevy.
Kuulemma tyyppivika.
Viksusti suunniteltu, ku elektroniikka on läpän alapuolella kiinni ja tiivistys o-renkaalla eikä se pidä---> öljyt piirilevylle ja sehän siitä tykkää...
Vilkaskaa onko sulakket ehyet. Jos palanu nii aikavarmasti menny se piirilevy.
Kuulemma tyyppivika.
Ja ei muuten sata varmasti ole tyyppivika. Oon monta vuotta rassannut kyseisiä autoja. Ei yhtäkään tullut vastaan! TOki jos jossain joskus on sattunut tällainen niin heti on maanlaajuinen tyyppivika. NOT!
Läppä löytyy siitä koneen edestä ennen imusarjaa.
Testerillä kannattaa kokeilla liikuttaa läppää. Jos läppä ei liiku niin jokinhan sieltä on mennyt. Johdotukset on välilä surkeasti toteutettu eli ne kannattaa tarkistaa. Ja sen läpän kuuluis aueta ja sulkeutua kun virtoja räppää päälle pois.
Läppä löytyy siitä koneen edestä ennen imusarjaa.
Testerillä kannattaa kokeilla liikuttaa läppää. Jos läppä ei liiku niin jokinhan sieltä on mennyt. Johdotukset on välilä surkeasti toteutettu eli ne kannattaa tarkistaa. Ja sen läpän kuuluis aueta ja sulkeutua kun virtoja räppää päälle pois.
Omasta toledosta meni samainen osa paskaks jokunen kuukausi sitte. Osaa ei kannattanu ostaa marmoritiskiltä ku paikallinen varaosaliike möi saman osan 100€ halvemmalla, eli osa kustansi 300€. Vaihto ei ollu mitenkään kummallinen rojekti ja uskoisin sen onnistuvan lähestulkoon jokaiselta jolla työkalut pysyy kourassa.
Ei se voi olla tyyppivika,vaikka kaikkiin bkd dieseleihin se vaihdetaan alle 120000km. Tyyppivikoja Vag autoissa ei ole, koska kaikki viat mitä autoissani on ollut ovat huollon mukaan ihan ensimäistä kertaa tulleet ilmi. Sama kanta on myös maahantuojalla. Oikea hinta DROSSELKLAPPENSTUTZEN osalle on noin 200€
Itellä ja monella muulla on moottori palanut imusarjan läppämoottori. Kun laittaa autoon virrat sen pitäisi hieman äännellä.
http://www.audi-sport.net/vb/showthread.php?p=784969
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=100510&highlight=
http://www.ms-motor-service.com/ximages ... en_web.pdf
http://www.audi-sport.net/vb/showthread.php?p=784969
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=100510&highlight=
http://www.ms-motor-service.com/ximages ... en_web.pdf
" vw huollossa"
VW ja Skodalla eri alihankkijat todennäköisesti, monessa muussakin tapauksessa skodat kestävämpiä (passat vs superb tukivarret) superbeihin ei oo kovin montaa tarvinnut vaihtaa.
Muakin ärsytti kun 350 000 ajettuun joutu jarrukengät vaihtaaan :( varmaan jotain tyyppivikaa???
Vakkarin viiksi ja ovien vuotaminen on näissä oikeasti tyyppivika, muita tyyppivikoja ei ole.
"Tyyppivikoja Vag autoissa ei ole, koska kaikki viat mitä autoissani on ollut ovat huollon mukaan ihan ensimäistä kertaa tulleet ilmi"
Tuossa vaiheessa suosittelen huoltoliikkeen vaihtoa, jos tuollainen asenne on kaikkiin vikoihin.
VW ja Skodalla eri alihankkijat todennäköisesti, monessa muussakin tapauksessa skodat kestävämpiä (passat vs superb tukivarret) superbeihin ei oo kovin montaa tarvinnut vaihtaa.
Muakin ärsytti kun 350 000 ajettuun joutu jarrukengät vaihtaaan :( varmaan jotain tyyppivikaa???
Vakkarin viiksi ja ovien vuotaminen on näissä oikeasti tyyppivika, muita tyyppivikoja ei ole.
"Tyyppivikoja Vag autoissa ei ole, koska kaikki viat mitä autoissani on ollut ovat huollon mukaan ihan ensimäistä kertaa tulleet ilmi"
Tuossa vaiheessa suosittelen huoltoliikkeen vaihtoa, jos tuollainen asenne on kaikkiin vikoihin.
Viimeksi muokannut -tarzi-, 5.6.2013 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 63
- Liittynyt: 24.6.2012 12:22
-
- -
- Viestit: 63
- Liittynyt: 24.6.2012 12:22
Ongelma vain on se että koodiksi antaa vain P0299 Supercharger Underboost. Vaikea sen perusteella selvittää mistä vika johtuu.
EGR + läppäventtiili käytetty irti. Läppä ja EGR oli yllättävän puhtaita. Läppä kääntyi ihan kevyesti kääntämällä venttiilissä.
Imuilmaputkessa oli pieni reikä, johon olen teipannut paikan. Odottelen uuden osan saapumista ja toistaiseksi vika senkun jatkuu.
EGR + läppäventtiili käytetty irti. Läppä ja EGR oli yllättävän puhtaita. Läppä kääntyi ihan kevyesti kääntämällä venttiilissä.
Imuilmaputkessa oli pieni reikä, johon olen teipannut paikan. Odottelen uuden osan saapumista ja toistaiseksi vika senkun jatkuu.
Omaan BKD:henkin on kaasuläppä vaihdettu edellisen omistajan toimesta (tällä hetkellä 195tkm mittarissa). Oli vaan edellinen remontoija unohtanut vaihtaa myös sen palaneen kaasuläpän sulakkeen... Parani ajokäytös aikalailla, kun laittoi uuden sulakkeen palaneen tilalle. :)
Mitään limp-modeja ei kyllä ilmaantunut, mutta aivan tyhjäkäynnin tuntumassa oli auto aika hengetön. Sammuilikin muutamaan otteeseen liikkeelle lähdöissä. Lisäksi ajon aikana ilmeni suht alhaisissa nopeuksissa (alle 60km/h) välillä outoja nykimisiä, jos kaasua painoi vain aavistuksen.
Mitään limp-modeja ei kyllä ilmaantunut, mutta aivan tyhjäkäynnin tuntumassa oli auto aika hengetön. Sammuilikin muutamaan otteeseen liikkeelle lähdöissä. Lisäksi ajon aikana ilmeni suht alhaisissa nopeuksissa (alle 60km/h) välillä outoja nykimisiä, jos kaasua painoi vain aavistuksen.
Onko kellään antaa vinkkiä miten sen alemman kiinnityspultin saisi irroitettua tuosta BKD:n kaasuläpästä? Ylempi pultti lähti ihan suosiolla, mutta tuo alempi pultti on ihan todella ahtaassa paikassa, melkein tarvitsisi kuusikoloavaimen mutkalla että sen saisi irti. Vai joutuuko sen irroittamaan alakautta?
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa