Päätettiin lyödä passatti tulille projektin(saanut keulaan pienen pusun) edetessä ja aivan ongelmitta ei käynnistys onnistunut. Auto lähtee pyörimään ja käy erittäin huonosti pari sekunttia ja sammuu.
Vikaa on paikallistettu vcds:n avulla, mutta varteenotettavia vikakoodeja ei muistista löytynyt. Lopulta auto saatiin käyntiin irroittamalla mapin tai n75:n johto.
Myös turbon a.painekellon letkun irroitus sai auton pyörimään. Mikäli letkun yritti laittaa takaisin kiinni käynti huononi ja auto sammui. Alkaa ideat loppua itseltä, miksi auto sammuu kun imusarjaan syntyy lieväkin ylipaine?
Lähinnä tuli mieleen tuo egr venttiili, mutta voisiko se pahimmassakaan tapauksessa aiheuttaa niin pahan häiriön ettei auto pyörisi
2.0TDI (BMP) passat 3c outo käynti/käynnistymisongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Täysin auki juminut EGR voisi tehdä tuota. Kun alipaineletku on kiinni turbolla, se tekee lisää pakopainetta, ja pakokaasu voittaa imusarjassakin 6-0. Turbo ei tyhjäkäynnillä vielä tuota juurikaan ahtopainetta, mutta pakopainetta se saa sitäkin enemmän aikaiseksi. Muuan A3 jaksoi pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä, mutta liikkeelle lähtiessä sitten tukehtui.
Selvisihän se loppujenlopuksi aika helposti. Lähdin purkamaan egr venttiilin päältä sitä mustaa muovisuojaa pois ja totesin sen saaneen osuman kolarissa, minkä jälkiä nyt paikkaillaan.
Mustassa muovissa on egr:n asentotieto anturi, joka on vielä asennettu niin, että jos moottori pääsee liikahtamaan muutamaan sentin taaksepäin ottaa tuo asentoanturi rintapeltiin kiinni. Noh anturihan oli painunut sisään ja näytti koko ajan 102% asentotiedoksi.
Anturi on asennettu läpivientikumiin ja sen sai painettua varsin näppärästi takaisin oikeaan asentoonsa.
Moottori lähti käyntiin ja näytti toimivan äkkiseltään oikein. Ainoaksi epäselväksi jäi mikä aiheutti niin suuren häiriön käyntiin, koska tod. näköisesti egr oli kuitenkin koko ajan kiinni, mutta asentotieto osoitti sen olevan auki.
Mustassa muovissa on egr:n asentotieto anturi, joka on vielä asennettu niin, että jos moottori pääsee liikahtamaan muutamaan sentin taaksepäin ottaa tuo asentoanturi rintapeltiin kiinni. Noh anturihan oli painunut sisään ja näytti koko ajan 102% asentotiedoksi.
Anturi on asennettu läpivientikumiin ja sen sai painettua varsin näppärästi takaisin oikeaan asentoonsa.
Moottori lähti käyntiin ja näytti toimivan äkkiseltään oikein. Ainoaksi epäselväksi jäi mikä aiheutti niin suuren häiriön käyntiin, koska tod. näköisesti egr oli kuitenkin koko ajan kiinni, mutta asentotieto osoitti sen olevan auki.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa