Diisseleitten Lastut ja tehoboksit, mikä ja mistä?
Valvoja: ffp jäsenet
Diisseleitten Lastut ja tehoboksit, mikä ja mistä?
Eli eli kuten otsikkokin kertoo niin tuo lastujen ja tehoboksien maailma on hieman avoin. Autona on tuollainen 1.9 TDi vuosimallia -02 koneena AWX passat. Foorumin haku antaa liudan keskusteluita lastujen paremmuudesta 5 vuoden takaa ja kuukkeli vähän samaa.
Eli mitä nyt sitten on selvitetty, kaikkein paras vaihtoehtohan olisi se ohjelmointi, saisi juuri sellaisen kun haluaa. mutta se maksaa melkolailla paljon, tämäkinkin on toki suhteellista.
Sitten nämä tehoboksit, tälläinen oli polossa joskus ja siitä jäi muuten positiivinen maku mutta tuntui imusarja menevän kovin karstaiseksi kun sai niin reippahasti soppaa. Nähän olisitvat suht edullisia ja poistettavissa auto myydessä.
No mitä sitten haetaan. No itse en kaipaa mitään helvetillistä kuurakettia vaan käyttömukavuutta. eli voimaa alhaalta ja polttoainetaloudellisuutta. Kysymyshän siis kuuluu, saako noilla 200-300 euron tehobokseilla tuota alavääntöä ja taloudellisuutta vai vaan toisen, vai onko noilla kriteereillä kannattavaa teettää ohjelma.
muutama mitä tuli vastaan:
- http://www.teholastu.com/product_details.php?p=1429
- http://www.jpro.fi/tuotteet.html?id=1156/2376
- sitten on turbotecit ja muut kun tekee ohjelmia
Ainoa kokemus noista kalliimman pään bokseista on tuollaisesta 1.6 TDI -11 golffista, toi alavääntöä lisää ja ajotietokone näytti kulutus lukeman pienmmäksi mutta tämähän ilmeisesti on vain silmän lumetta noissa.
Kun annatte vastauksenne niin mielellään niin että tästä on jatkossa muillekkin hyötyä, eli jos suosittelet jotakin teho boksia niin laita sen merkki ja malli ja mistä sen saa. Ja ei jookosta ruveta kinaamaan että onko karalalla nyt parempi softa kuin nönönööllä vaan asiaa kiitos.
Eli mitä nyt sitten on selvitetty, kaikkein paras vaihtoehtohan olisi se ohjelmointi, saisi juuri sellaisen kun haluaa. mutta se maksaa melkolailla paljon, tämäkinkin on toki suhteellista.
Sitten nämä tehoboksit, tälläinen oli polossa joskus ja siitä jäi muuten positiivinen maku mutta tuntui imusarja menevän kovin karstaiseksi kun sai niin reippahasti soppaa. Nähän olisitvat suht edullisia ja poistettavissa auto myydessä.
No mitä sitten haetaan. No itse en kaipaa mitään helvetillistä kuurakettia vaan käyttömukavuutta. eli voimaa alhaalta ja polttoainetaloudellisuutta. Kysymyshän siis kuuluu, saako noilla 200-300 euron tehobokseilla tuota alavääntöä ja taloudellisuutta vai vaan toisen, vai onko noilla kriteereillä kannattavaa teettää ohjelma.
muutama mitä tuli vastaan:
- http://www.teholastu.com/product_details.php?p=1429
- http://www.jpro.fi/tuotteet.html?id=1156/2376
- sitten on turbotecit ja muut kun tekee ohjelmia
Ainoa kokemus noista kalliimman pään bokseista on tuollaisesta 1.6 TDI -11 golffista, toi alavääntöä lisää ja ajotietokone näytti kulutus lukeman pienmmäksi mutta tämähän ilmeisesti on vain silmän lumetta noissa.
Kun annatte vastauksenne niin mielellään niin että tästä on jatkossa muillekkin hyötyä, eli jos suosittelet jotakin teho boksia niin laita sen merkki ja malli ja mistä sen saa. Ja ei jookosta ruveta kinaamaan että onko karalalla nyt parempi softa kuin nönönööllä vaan asiaa kiitos.
Pyörittelin pääntä kun luin samassa lauseessa 300e ja tehoboxi :D
En maksais muutaman euron hilppeistä noin paljoa, ostin vuosi sitten tehoboxin on/off kytkimellä valmiilla liittimillä (asennus 1min) siinä myös syötön määrän säädin jota ruuvarilla voi pyörittää. Toiminut hyvin ja kapiinista saa kytkee päälle.
Makso hulppeat 45e posteineen Ebaystä suomeen ja toimitus alle 2viikossa.
Joten joko hankit sen softan 400-800e eli ohjelmoinnin, teet itse evry modin 5e (on sama kuin tehoboxi)
Tai ostat ebaystä tai muualta tuon tehoboxin halvalla.
Noi tehoboxit on kuitenkin evrymodeja joissa muutaman egun kamat sisällä. Psi boxit kai sit parempia mutta samaa nekin tekee eli nostaa syöttöä.
Unohda noi kalliit tehoboxit.
En maksais muutaman euron hilppeistä noin paljoa, ostin vuosi sitten tehoboxin on/off kytkimellä valmiilla liittimillä (asennus 1min) siinä myös syötön määrän säädin jota ruuvarilla voi pyörittää. Toiminut hyvin ja kapiinista saa kytkee päälle.
Makso hulppeat 45e posteineen Ebaystä suomeen ja toimitus alle 2viikossa.
Joten joko hankit sen softan 400-800e eli ohjelmoinnin, teet itse evry modin 5e (on sama kuin tehoboxi)
Tai ostat ebaystä tai muualta tuon tehoboxin halvalla.
Noi tehoboxit on kuitenkin evrymodeja joissa muutaman egun kamat sisällä. Psi boxit kai sit parempia mutta samaa nekin tekee eli nostaa syöttöä.
Unohda noi kalliit tehoboxit.
No tuo nyt lähinnä on se mitä kaipasinkin. Eli maksaako noissa 300 euron bokseissa vaan tuosta kotelosta ja piirilevystä kun tuon evryn tekee tosiaan itse.
Mutta ei nyt viellä tehdä johtopäätöksiä vaan kertokaapa nyt toki mutkin kokemuksianne.
EDIT: Daword, vissiin tarkoiti jotakin tälläistä:
http://www.ebay.co.uk/itm/Performance-C ... 4ac259997b
Mutta ei nyt viellä tehdä johtopäätöksiä vaan kertokaapa nyt toki mutkin kokemuksianne.
EDIT: Daword, vissiin tarkoiti jotakin tälläistä:
http://www.ebay.co.uk/itm/Performance-C ... 4ac259997b
Tuon ikäiseen autoon maksaa softaus jotain 400 euron hujakoilla, riippuen tietysti firmasta ja sijainnista suomen kartalla.
Eli jos olet budjetilla liikenteessä niin ne ebayn 40e plug-and-play boksit olisi järkevin vaihtoehto. Yli kahtasataa euroa ei kannata missään nimessä maksaa mistään boksista. Itse kävin hakemassa customisoftan omaan AVF:ääni ja tyytyväisiä ollaan. Setä korjasi tyhjäkäyntisyöttöäkin isommalle ettei kone sammu liikkelle lähdettäessä.
Eli jos olet budjetilla liikenteessä niin ne ebayn 40e plug-and-play boksit olisi järkevin vaihtoehto. Yli kahtasataa euroa ei kannata missään nimessä maksaa mistään boksista. Itse kävin hakemassa customisoftan omaan AVF:ääni ja tyytyväisiä ollaan. Setä korjasi tyhjäkäyntisyöttöäkin isommalle ettei kone sammu liikkelle lähdettäessä.
Onko nuo halvat boksit turvallisia? sopisko esim mun 2003 74kW/101hv 1,9 tdi passattiin tää:
http://viewitem.eim.ebay.fi/AKTION-TDI- ... 88907/item
Oon lastua pitemmän aikaa harkinnu, siis sellasta kunnon ohjelmontia joka maksaa sen 400-500e, noista viribokseista en oo kuullu ku moitteita. Tällänenki tuli mieleen: http://www.racechip.de/ noitten hinta asettuu tohon ohjelmoinnin ja halvan boksin välille, tosin vastaako laadultaan tota 30e boksia?
http://viewitem.eim.ebay.fi/AKTION-TDI- ... 88907/item
Oon lastua pitemmän aikaa harkinnu, siis sellasta kunnon ohjelmontia joka maksaa sen 400-500e, noista viribokseista en oo kuullu ku moitteita. Tällänenki tuli mieleen: http://www.racechip.de/ noitten hinta asettuu tohon ohjelmoinnin ja halvan boksin välille, tosin vastaako laadultaan tota 30e boksia?
Kyllä toi race chip vaikuttaa hyvin pitkälti samalta kuin tuo Ebayn "Evry mod" purkki. Tuossakin taas saa maksaa tuosta kotelosta ja johdoista.
Tuo racehip lupaa esim tuollaiseen 130 heppaseen diisseliin vääntöä 65Nm ja 35 heppaa. Kun taas tuossa linkittämässäni "evry" kotelossa luvataan 75Nm ja 37 heppaa.
Nyt toki taas pitää olla hieman kriittinen sen suhteen mitä noista luvatuista totetutuu mutta kylla tuo 40 euroa houkuttelee enempi kuin 190 euroa.
Edit: Jotta ei menis mitenkään liian monimutkaseks ja sekavaks ni nakataan nyt tällänenki viellä: http://www.ebay.de/itm/CHIP-TUNING-VW-P ... 3a660ef4dc
Vai onko jollakulla faktatietoa noihin??
Tuo racehip lupaa esim tuollaiseen 130 heppaseen diisseliin vääntöä 65Nm ja 35 heppaa. Kun taas tuossa linkittämässäni "evry" kotelossa luvataan 75Nm ja 37 heppaa.
Nyt toki taas pitää olla hieman kriittinen sen suhteen mitä noista luvatuista totetutuu mutta kylla tuo 40 euroa houkuttelee enempi kuin 190 euroa.
Edit: Jotta ei menis mitenkään liian monimutkaseks ja sekavaks ni nakataan nyt tällänenki viellä: http://www.ebay.de/itm/CHIP-TUNING-VW-P ... 3a660ef4dc
Vai onko jollakulla faktatietoa noihin??
11 vuotta vanha 122tkm ajettu iso dieselvolkkari? Noh, ei ne kilometritkään pelkästään paikkoja pasko, jos sillä autolla on ajettu pelkästään kylänraitilla kirkkoon ja takaisin niin kyllä sitä karstaa ehtii näinkin jo kertymään tarpeeksi. Toisaalta, ei nää pumppusuutinkoneet ole niin suttaavia kuin aiemmat jakajapumpulliset.
Ihan vaan BTW, oma 350tkm ajettu EGR-venttiilini:
Ihan vaan BTW, oma 350tkm ajettu EGR-venttiilini:

Tuohan näyttää samalta ku polossa oli kun tein kansirempan. imusarja viellä pahempi. eikä sekään ollu kun 240tkm ajettu. Toki jotain tekoa tais olla kun siihen oli tuollanen purkki lykätty väliin mutta tuntu ettei se kyllä oikeen toiminu oikein.
Edit: Ja kyllä Se tosiaan on 11vuotta ja 122tkm ajettu.
Edit: Ja kyllä Se tosiaan on 11vuotta ja 122tkm ajettu.
Joo mulla sama boxi kuin toi ensimmäinen postattu ebay boxi mutta vaan eri koneeseen sopiva. (eri liittimet siis)
Ihan ok ollut, veto on tasaista ja pintakaasu herkkä, mutta normaali muuten. Tyhjäkäynti ravistaa melko huomaamatomasti kun hidastaa risteykseen, mutta tasottuu melkein heti.
aina off käynnistyksessä sekä kylmällä koneella pakkasilla. Kätevä toi on/off kytkin tämän vuoksi.
Ihan ok ollut, veto on tasaista ja pintakaasu herkkä, mutta normaali muuten. Tyhjäkäynti ravistaa melko huomaamatomasti kun hidastaa risteykseen, mutta tasottuu melkein heti.
aina off käynnistyksessä sekä kylmällä koneella pakkasilla. Kätevä toi on/off kytkin tämän vuoksi.
Ite ajelin tossa aikani racechipatulla autolla... ei mitään isompia ongelmia ja säätöjä löytyy muistaakseni 7 eri astetta "onkos tässä lisää kulkuja" aina "jopas tuli mustat pölyt taakse"-asteeseen saakka.
Ihan pelkkä vastus tuo boksi ei ole ja nimensä mukaan siellä jotain chippejä on, lisäksi tarvitsee virran toimiakseen. Asennus tulee pumppusuuttimien johtosarjan väliin kannen päähän, joten toimintaperiaate on puhtaasti syöttöjen ja ajoitusten säädöllä tapahtuvaa. Ajokäytös muuttui boksin myötä hieman kulmikkaammaksi ja välillä huomasi että syötöt ikäänkuiin "jäi päälle" jos nopeasti löysäsi kaasua. Tämän syöttömääräpuljaamisen vuoksi myös kulutusmittari alkaa heittämään, mutta max. litran luokkaa omien ajojen perusteella. Hankala kuitenkin tarkkaa lukemaa sanoa kun webastokin oman osansa tuohon soppaan toi...
Tärkeintä silti, että sitä kulkua löytyi lisää varsinkin yläkierroksille. Mittauksia ennen/jälkeen ei ole, mutta kukas täällä numeroilla keulii muutenkaan? Essonbaarista en koskaan itsetuntoa tarvinut ;)
Ihan pelkkä vastus tuo boksi ei ole ja nimensä mukaan siellä jotain chippejä on, lisäksi tarvitsee virran toimiakseen. Asennus tulee pumppusuuttimien johtosarjan väliin kannen päähän, joten toimintaperiaate on puhtaasti syöttöjen ja ajoitusten säädöllä tapahtuvaa. Ajokäytös muuttui boksin myötä hieman kulmikkaammaksi ja välillä huomasi että syötöt ikäänkuiin "jäi päälle" jos nopeasti löysäsi kaasua. Tämän syöttömääräpuljaamisen vuoksi myös kulutusmittari alkaa heittämään, mutta max. litran luokkaa omien ajojen perusteella. Hankala kuitenkin tarkkaa lukemaa sanoa kun webastokin oman osansa tuohon soppaan toi...
Tärkeintä silti, että sitä kulkua löytyi lisää varsinkin yläkierroksille. Mittauksia ennen/jälkeen ei ole, mutta kukas täällä numeroilla keulii muutenkaan? Essonbaarista en koskaan itsetuntoa tarvinut ;)
Viimeksi muokannut ConD, 5.4.2013 12:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuossa kun lukasin tuon kirjoittamasi topikin niin tuli mieleeni että käyttäisit autoasi vaikka tuolla!!
http://www.ltr-racing.com/
Muutamien kavereiden kertomana niin tuo diisseli ekspertti hoitaa homman tiedolla ja taidolla! On ollut mm. Valtran pulling tiimin softaajana ja muutenkin kisamiehistössä. Kaverin Leonin ja toisen kaverin Cordoban softat tehnyt. Ja se Cordo on muuten täysin vakio AHU koneella. Ja itsellänikin olisi tarkoitus käydä piakkoin saamassa hieman lisää menoja kotteroon.
http://www.ltr-racing.com/
Muutamien kavereiden kertomana niin tuo diisseli ekspertti hoitaa homman tiedolla ja taidolla! On ollut mm. Valtran pulling tiimin softaajana ja muutenkin kisamiehistössä. Kaverin Leonin ja toisen kaverin Cordoban softat tehnyt. Ja se Cordo on muuten täysin vakio AHU koneella. Ja itsellänikin olisi tarkoitus käydä piakkoin saamassa hieman lisää menoja kotteroon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa