Passat 3C 1.9Tdi käynnistymisongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

juhokuusij
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.5.2008 21:03

Passat 3C 1.9Tdi käynnistymisongelma

ViestiKirjoittaja juhokuusij » 27.3.2011 22:48

Pakkasella lähtee kylmänä kuin palmun alta, mutta kun lämpöisen koneen sammuttaa ja vähän ajan päästä starttaa niin kerran hyrähtää ja sitten pelkkää pyöritystä. Virrat pois, hehkutus ja taas sama homma. Startattu esim. 15 sekuntia ja sitten yhtäkkiä käyntiin monen kerran jälkeen. Hehkut vaihdettu merkkihuollossa ja niistä tulee vikakoodeja edelleen (liittyy vikaan). MIstä moinen vika voisi johtua? Ilmat joina ongelma on tullut ovat vaihdeleet kuivasta märkään. Ongelma esiintyy noin kuukauden välein. Tänään vika uusiutui, mutta nyt jälkiä ei jäänyt. Vag Comilla ajettu vikalista:

Chassis Type: 3C0
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 37 42 44 46 52 53 56 77 7D

VIN: --- Mileage: 175840km/109261miles

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 03G 906 021 JQ HW: 03G 906 021 JQ
Component: R4 1,9L EDC G000SG 9969
Revision: --H03--- Serial number: VWZCZ000000000
Coding: 0000071
Shop #: WSC 35084 142 84113
VCID: 77F71C287F4B

2 Faults Found:
005661 - Glowplug for Cylinder 4 (Q13): Open Circuit
P161D - 000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 22
Mileage: 172599 km
Time Indication: 0
Date: 2011.02.06
Time: 14:27:43

Freeze Frame:
RPM: 819 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.21 V
Bin. Bits: 00001111
Temperature: 27.9°C
Bin. Bits: 10110000

005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10): Open Circuit
P161A - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 4
Mileage: 172672 km
Time Indication: 0
Date: 2011.02.11
Time: 19:06:50

Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Speed: 12.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 13.07 V
Bin. Bits: 00001100
Temperature: 27.0°C
Bin. Bits: 10110000

Readiness: 0 0 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------
Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.lbl
Part No SW: 3C0 907 801 B HW: 3C0 907 801 B
Component: EPB VC8HC001 013 0001
Revision: 013
Coding: 0000011
Shop #: WSC 05311 000 00000
VCID: 21431270814F

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 2
Reset counter: 188
Mileage: 175264 km
Time Indication: 0
Date: 2011.03.12
Time: 15:02:47

Freeze Frame:
Voltage: 14.49 V
Count: 27

End ---------------------------------------------------------------------

juhokuusij
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.5.2008 21:03

Lisäystä

ViestiKirjoittaja juhokuusij » 2.4.2011 0:19

Nyt auto on alkanut tekemään samaa myös kylmänä. Yhden selkeän vian olen havainnut, kojetaulussa näkyvä ulkoilmanlämpötila näyttää väärin. Näyttää +10 C kun ulkona on -2 C pakkasta. Voisiko tämä olla syynä myös käynnistysongelmaan? Olisi mukava jos joku osaisi jeesata!

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 2.4.2011 9:59

Ettei olisi ecun johdotuksissa hapettunutta liitosta tai poikki nirhautuvia piuhoja herjoista päätellen. Veikkaisin tuon 01314 herjan ainakin olevan syy miksi auto ei aina käynnisty.
Itse tarkistelisin niitä johtoja ensimmäisenä....

mza_
-
Viestit: 88
Liittynyt: 20.1.2008 20:43

häiriötä

ViestiKirjoittaja mza_ » 2.4.2011 13:15

Akun etupuolella menee paksu johtonippu joko menee koneeseen päin tarkista se ensimmäiseksi

juhokuusij
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.5.2008 21:03

ViestiKirjoittaja juhokuusij » 2.4.2011 20:20

Jees täytyy katsoa päivänvalolla tarkemmin. Tuo 01314 - Engine Control Module virhekoodi tulee normaalisti kesken moottoritie ajon, näyttöön ilmestyy: parking Brake Fault, please see owner's manual. Luulisin sen olevan kanssa kontaktihäiriö, koska käsijarrussa ei ole mitään ongelmaa. Saattaapi tuo vaikka liittyä tuohon käynnistysongelmaankin. Kiitos neuvoista! Palaan asiaan jos jotain selviää. Luin netistä kauhuskenaarioita passatin välijäähdyttimeen kondensoituvasta vedestä ja se aiheuttaa myös käynnistysongelmia, toivottavasti ei ole tästä kyse. Rikkoo koko moottorin jos vesi pääsee koneeseen saakka. Myös huonolaatuista polttoaineensiirtopumpusta luin, koska hieman "yrittää" aina starttauksen alussa. Näkeekö VCDS:llä mitenkään onko siirtopumpussa vikaa?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 2.4.2011 21:42

Juuu ei tuo 01314 se käynnistysongelma varmasti olekkaan... tod näköisesti kaikki ongelmat kyllä liittyvät yhteen.
Hehkujen herjatkin ovat tulleet kun auto on liikkeellä ja open circuit viittaisi aika vahvasti että katkoksia piuhoissa jostakin löytyy :/
Mitäs muuten VCDS näyttää koneen lämmöiksi, pisti silmään kun ovat nuo hehkuviat ilmenneet molemmissä lämmöt ~27c liepeillä.

juhokuusij
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.5.2008 21:03

ViestiKirjoittaja juhokuusij » 7.5.2011 9:55

Laitetaan vikaselvitys:

Korjautettu merkkihuollossa kun ei ittellä paukut riittäny. Vikana mykkä polttoaineensiirtopumppu, joka vaihdettu uuteen. Toivottavasti nyt toimii!

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 8.5.2011 14:18

Kannattaa kurkata moottorin johtosarjaan ilmanpuhdistimen alta.
On töissä tullut muutama 3C vastaan jossa johdot hankautuneet puhki suojaputken sisällä. Aiheuttaa monenlaista vikakoodia.
Riikinäisellä siirto pumpulla pärjää jonkun aikaa kun tankissa on vain tarpeeksi polttoainetta, mutta yleensä se lyhentää myös tandemipumpun ikää. Tulee hytkytyksiä ja nytkytyksiä käyntiin, eli monesti pitkään rikki olluut siirtopumppu hajoittaa tandemipumpun.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 23.3.2013 8:17

Passattiin 3c 2.0tdi BMP tuli mielenkiintoinen vika kun ei käynnisty lämpimänä välillä. Ainakin jos ajettu isompaa tietä lämpimäksi niin saattaa kerran lähteä käyntiin huonohkosti, mutta sitten ei edes lupaa vaikka yrittäis startata pitempäänkin. Kun odottelee esim puoli tuntia niin sitten pitemmän startin jälkeen lähtee käyntiin. Parin päivän aikana nyt tehny tuota.
Jakopääremontti tehty viime viikolla ja sen jälkeen ajettu pari pari pitempää siirtymistä joidenka jälkeen ongelmia ollu.
Kun ei edes yritä käyntiin niin käynnistäessä kuulostaa oudolta, vähän niinkuin huohottais johonkin.
Kun lähtee käyntiin niin jonku aikaa auto hytkyy aika voimakkaasti ja tyhjäkäynti normaalia alempi n.150rpm.
Tehot tuntuis olevan normaalisti tallessa eikä ajaessa nyi tms.
Dpf alkaa olla kyllä täynnä 68g, mutta pesu tehty marmorilla pari viikkoo sitten.
Vikoodit luettu huollon testerillä eikä mitään löytyny. Eikä tietenkään ollu silloin käynnistys ongelmaa.

pete.
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 7.1.2013 19:23

ViestiKirjoittaja pete. » 23.3.2013 8:45

Ei liity varsinaiseen aiheeseen, mutta itseäni kiinnostaa tuo killerin mainitsema dpf:n marmorilla tehty pesu operaatio. Miten toimenpide suoritettiin ja paljonko kustansi? Itselläni huitelee tuhkamassa yli 70 g viimeksi kuin tarkastin. Itsellä myös sama 2.0tdi BMP kone kyseessä ja tähän konemalliin ei oikeen tunnu löytyvän edukkaasti uutta pönttöä mistään.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 24.3.2013 8:56

Ei ole vielä laskua maksettu. Sovittiin että pitää ajella about 2000km ja mitataan sen jälkeen paine-ero että onko pysyny nollassa vai onko jo lähtenyt nousemaan.
Oli heille ensimmäinen pesty DPF ja testi menossa miten vaikuttaa.

Killer
-
Viestit: 425
Liittynyt: 16.10.2008 10:24

ViestiKirjoittaja Killer » 25.3.2013 17:48

Auto kävi marmorilla kaapelissa kiinni ja siellä taisi löytyä vika.
Ajoitusasteikolla 0-9 oli meillä 9:ssä ja pitäis olla mielellään 0.
Vietiin jo auto jakopääremontin tehneelle pajalle ja aikoivat huomenna laittaa ajoituksen kohdalleen.

Tuo DPF:n paine-ero mitattiin samalla eikä ainakaan vielä ollut lähtenyt nousemaan tuosta 0% ylöspäin. Saattaahan se tilanne muuttua kun ajetaan esim vuosi (30tkm) niin saattaa pönttö olla uudestaan vaihtokunnossa.
Saatiin tuo kokeiluhinnalla eli pelkillä aineiden hinnalla.
Kaadetaan tankkiin 2 eri ainetta ja sitten huoltoukko koneen kanssa kyytiin ja pakko regenerointi päälle ja ajamaan. Tehtiin tuo regenerointi 2 krt peräkkäin ja sillä selvä. Aikaa meni 20-30min koko hommaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa