AGR viritykseen apua/neuvoa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

j00nas
-
Viestit: 20
Liittynyt: 7.1.2012 14:54

AGR viritykseen apua/neuvoa

ViestiKirjoittaja j00nas » 14.2.2013 17:32

Pohjustus: Autossa on jo isommat suuttimet ja turbo sekä välijäähdytin on vaihdettu isompaan. Putkisto on tehty uusiksi (2.5") ja kytkin odottaa vaihtoa. Tavoite olisi kesällä päästä 240-270hv teholukemiin.

Olen lukenut keskusteluja läpi sekä käyttänyt hakua, mutta on jäänyt muutama asia mietittymään virityksen osalta. Mikä on oikeanlainen nestepää (12mm) pumppuun ja saako jostain tilattua?(saa tarjota myös YV:llä) Minkäslaisiin teholukemiin pumpussa riittää tuotto 12mm nestepäällä.

Kansi on tarkoitus käyttää koneistamolla, mutta pystyykö kanteen vaihtamaan isommat venttiilit vai onko edes tarpeellista noille tehoille? Kanavia pitää ilmeisemmin muokata jonkin verran. Mistä saa tilattua ARP kannenpultit?. Kannentiivisteeksi REINZ.
Kannattaako nokka-akseli vaihtaa R-koneistuksen tekeleesen?

Onko jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon tai vaihtaa?

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 14.2.2013 19:02

vakio nokkalevyllä tuo 4/12r (12mm)nestepää piisaa noin 250/260hp mutta nokkalevyä vaihtamalla hiukka enempi ilmeisesti hyötyä korjatkaa jos olen väärässä,

Kannen voisi portata isommaksi kanavien osalta ja laittaa sen r-koneistuksen nokan asteista en osaa sanoa kuinka paljon pitäisi olla jämerämpi nostonen, mutta itse kasaisin vakio nokalla ku sekin piisaa tuonne 250hp tehoihin. venttiilit voi vaihtaa isompiin ja jouset hiukka jäykempiin.

Tiivisteeksi juurikin tuo reinz ja kannen pultteja pitäisi saada p0werin kautta ellei tilaa suoraan ebay.stä

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 14.2.2013 19:03

Ihan realistinen tavoite jos palikat on kohdallaan.

12mm nestepään sijasta suosittelen aitoa 11mm pumppua. Arpit saa tilattua suomesta tai muualta, mutta ei oo mitenkään pakolliset. Kannen porttaaminen kannattaa ja samalla r-koneistuksen nokka, isommat venat ei oo tarpeen.

Mitkä suuttimet sulla on? Mikä turbo? Minkälaisen kytkimen laitat?

j00nas
-
Viestit: 20
Liittynyt: 7.1.2012 14:54

ViestiKirjoittaja j00nas » 14.2.2013 19:47

Suuttimina on bosio race 520 ja turbo on fin-turbon hybridi 17/20. Tiedän, että nuo suuttimet ja turbo ei riitä noihin lukemiin. Kunhan saan kannen kuntoon niin sen jälkeen tarkoitus uusia suuttimet ja turbo kun saa kerättyä rahaa. Kytkin on tullut p0wer:ta.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 14.2.2013 20:08

suuttimet riittää siihen 250hp, mutta ahdin piisaa 230hp kohalle kuten omassanikin kävi.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 14.2.2013 22:07

Jos on hukkis 17/20 niin ei riitä kyllä noihin tehoihin millään.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 15.2.2013 10:50

Kyllä se Ahdin tuohon 230hp piisaa, tai omassa ainakin riitti siitä löytyy ihan dyno lappu minulta, mutta juu ei sillä tuon yli mennä mitenkään.

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 15.2.2013 13:55

Nyt pitää muistaa, että onko isolla pakopesällä vaiko pienellä. Netissä menee nopeasti tämä seikka ohi ja harrastajien käyttämät nimitykset muuttuu, niin ettemme meinaa perässä pysyä. Cordobavariotdi:llä on iso pakopesä, jolla pääsee yli 200hp. Toisesta ei tiedot nimimerkin perusteella ole saatavilla.. Kuitin numero auttaa löytämään faktan. Ns. vakiopesällä ei kannata 170hp pidemmälle lähteä yrittämään.

terv. Markus //FIN-Turbo Oy

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 15.2.2013 17:31

Toinen seikka mikä monelta unohtuu on et millaisella savulla se teho otetaan. Tyyliin afr17 230heppaa on aivan eri kuin afr15 230heppaa :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.2.2013 20:25

200hp ymmärrän kyllä, mutta tuo 230hp on kyllä tosi hyvä saavutus.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 16.2.2013 9:40

jukkaA varmaan muistaakin sen minun topikin täälä diesel puolella siellähän on myös se dynolappu, ja kaikki muukin tieto mitä autoon tehty.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.2.2013 10:55

En kyllä enää muistanut, piti ihan lukea tuo 4 vuotta vanha topikki uudelleen läpi. Juu kyllähän sieltä 230hv on lähtenyt, hienot lukemat kyllä. Onnistuisi vakio pumpullakin kun vaan suuttimet on kohdallaan.

j00nas
-
Viestit: 20
Liittynyt: 7.1.2012 14:54

ViestiKirjoittaja j00nas » 5.3.2013 21:53

Nyt on hankittu R-koneistuksen vp5 profiililla oleva nokka. Mietin että tarviiko venttiilijouset vaihtaa jäykempiin tai paininkupeille (uudet ainakin) tehdä jotain.

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 6.3.2013 10:38

Ei tarvii.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 6.3.2013 13:51

On suositeltavaa vaihtaa jäykemmät venttiilijouset sekä uudet paininkupit. Riippuu tosin aina moottorikokonaisuudesta ja siitä, mitä lopputulokselta hakee.

vw-racing
-
Viestit: 215
Liittynyt: 19.4.2004 12:06

ViestiKirjoittaja vw-racing » 6.3.2013 16:27

Tietty uudet paininkupit mut ei ne jäykät jouset pakolliset ole tolla profiililla. Rajummalla nokalla sitten.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa