AGR viritykseen apua/neuvoa
Valvoja: ffp jäsenet
AGR viritykseen apua/neuvoa
Pohjustus: Autossa on jo isommat suuttimet ja turbo sekä välijäähdytin on vaihdettu isompaan. Putkisto on tehty uusiksi (2.5") ja kytkin odottaa vaihtoa. Tavoite olisi kesällä päästä 240-270hv teholukemiin.
Olen lukenut keskusteluja läpi sekä käyttänyt hakua, mutta on jäänyt muutama asia mietittymään virityksen osalta. Mikä on oikeanlainen nestepää (12mm) pumppuun ja saako jostain tilattua?(saa tarjota myös YV:llä) Minkäslaisiin teholukemiin pumpussa riittää tuotto 12mm nestepäällä.
Kansi on tarkoitus käyttää koneistamolla, mutta pystyykö kanteen vaihtamaan isommat venttiilit vai onko edes tarpeellista noille tehoille? Kanavia pitää ilmeisemmin muokata jonkin verran. Mistä saa tilattua ARP kannenpultit?. Kannentiivisteeksi REINZ.
Kannattaako nokka-akseli vaihtaa R-koneistuksen tekeleesen?
Onko jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon tai vaihtaa?
Olen lukenut keskusteluja läpi sekä käyttänyt hakua, mutta on jäänyt muutama asia mietittymään virityksen osalta. Mikä on oikeanlainen nestepää (12mm) pumppuun ja saako jostain tilattua?(saa tarjota myös YV:llä) Minkäslaisiin teholukemiin pumpussa riittää tuotto 12mm nestepäällä.
Kansi on tarkoitus käyttää koneistamolla, mutta pystyykö kanteen vaihtamaan isommat venttiilit vai onko edes tarpeellista noille tehoille? Kanavia pitää ilmeisemmin muokata jonkin verran. Mistä saa tilattua ARP kannenpultit?. Kannentiivisteeksi REINZ.
Kannattaako nokka-akseli vaihtaa R-koneistuksen tekeleesen?
Onko jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon tai vaihtaa?
-
- -
vakio nokkalevyllä tuo 4/12r (12mm)nestepää piisaa noin 250/260hp mutta nokkalevyä vaihtamalla hiukka enempi ilmeisesti hyötyä korjatkaa jos olen väärässä,
Kannen voisi portata isommaksi kanavien osalta ja laittaa sen r-koneistuksen nokan asteista en osaa sanoa kuinka paljon pitäisi olla jämerämpi nostonen, mutta itse kasaisin vakio nokalla ku sekin piisaa tuonne 250hp tehoihin. venttiilit voi vaihtaa isompiin ja jouset hiukka jäykempiin.
Tiivisteeksi juurikin tuo reinz ja kannen pultteja pitäisi saada p0werin kautta ellei tilaa suoraan ebay.stä
Kannen voisi portata isommaksi kanavien osalta ja laittaa sen r-koneistuksen nokan asteista en osaa sanoa kuinka paljon pitäisi olla jämerämpi nostonen, mutta itse kasaisin vakio nokalla ku sekin piisaa tuonne 250hp tehoihin. venttiilit voi vaihtaa isompiin ja jouset hiukka jäykempiin.
Tiivisteeksi juurikin tuo reinz ja kannen pultteja pitäisi saada p0werin kautta ellei tilaa suoraan ebay.stä
Ihan realistinen tavoite jos palikat on kohdallaan.
12mm nestepään sijasta suosittelen aitoa 11mm pumppua. Arpit saa tilattua suomesta tai muualta, mutta ei oo mitenkään pakolliset. Kannen porttaaminen kannattaa ja samalla r-koneistuksen nokka, isommat venat ei oo tarpeen.
Mitkä suuttimet sulla on? Mikä turbo? Minkälaisen kytkimen laitat?
12mm nestepään sijasta suosittelen aitoa 11mm pumppua. Arpit saa tilattua suomesta tai muualta, mutta ei oo mitenkään pakolliset. Kannen porttaaminen kannattaa ja samalla r-koneistuksen nokka, isommat venat ei oo tarpeen.
Mitkä suuttimet sulla on? Mikä turbo? Minkälaisen kytkimen laitat?
-
- -
-
- -
Nyt pitää muistaa, että onko isolla pakopesällä vaiko pienellä. Netissä menee nopeasti tämä seikka ohi ja harrastajien käyttämät nimitykset muuttuu, niin ettemme meinaa perässä pysyä. Cordobavariotdi:llä on iso pakopesä, jolla pääsee yli 200hp. Toisesta ei tiedot nimimerkin perusteella ole saatavilla.. Kuitin numero auttaa löytämään faktan. Ns. vakiopesällä ei kannata 170hp pidemmälle lähteä yrittämään.
terv. Markus //FIN-Turbo Oy
terv. Markus //FIN-Turbo Oy
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”